کلید طلایی برای رسیدن به موفقیت در شغل حسابداری چیست؟

0

کسب درآمد عالی از شغل حسابداری آرزوی همه‌ی حسابداران جوان است و این واقعیت بر هیچکس پوشیده نیست. اما اگر شما هم از آن دسته افراد بلندپروازی هستید که انتظار دارید از همان ابتدا با درآمد بالا استخدام شوید، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. حقوق و مزایای ویژه و ایده‌آل تنها مختص شرکت‌های مطرح و بزرگ می‌باشد. مسلماَ دستیابی به برترین جایگاه حسابداری در چنین سازمان‌هایی بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی امری محال است. وجوه دریافتی بسیار بالا تنها از آن حسابداران با تجربه است. بله تجربه! این همان چیزی است که یک حسابدار ارشد و یا یک مدیر مالی را از یک حسابدار معمولی متمایز می‌سازد. اما منظور از تجربه به دست آوردن یک سابقه‌ی طولانی کاری تنها در یک شاخه از علم حسابداری نیست. موضوع خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست. اگر می‌خواهید به برترین مقام در این موقعیت شغلی نائل شوید، باید تشنه‌ی یادگیری باشید.

اپیکتتوس، فیلسوف یونانی می‌گوید: «خودت بگو که چگونه آدمی می‌خواهی باشی. پس هر کاری را که لازم است انجام بده تا به آنچه می‌خواهی برسی». شما چه تصوری از خودتان در آینده دارید؟ می‌خواهید به عنوان حسابدار ساده تا موعد بازنشستگی با یک حقوق کارمندی سر کنید یا به دنبال پیشرفت هستید؟ خوب حواستان را جمع کنید. تفاوتی ندارد که یک کارمند ساده باشید و یا یک مدیر ارشد. بالاخره روزی بازنشسته می‌شوید و خواهید دید که سوابق کاریتان را با از دست دادن گوهر با ارزشی به نام «جوانی» معامله کرده‌اید. برای موفقیت در شغل حسابداری و یا هر شغل دیگری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در آینده حسرت روزهای گذشته را نخورید. بنابراین از چیزی برای کسب تجارب مفید در این راه دریغ نکنید. حتی می‌توانید مدت زمانی را بدون حقوق در کنار یک فرد کارکشته برای به دست آوردن مهارت کافی بگذرانید.

بزرگان در شغل حسابداری زاده نمی‌شوند، بلکه ساخته می‌شوند!

فراموش نکنید که تمام حسابداران ارشد که امروز در شغل حسابداری حرفی برای گفتن دارند، از همان روز اول آنقدر بزرگ نبوده‌اند. سالها تلاش، ممارست و پشتکار نیاز است تا بتوانید به یک فرد متبحر در این شغل تبدیل شوید. شاید در نخستین روز‌هایی که به عنوان یک نیروی تازه‌ نفس وارد بازار کار می‌شوید، مجبور باشید سختیهایی را تحمل کنید. حقوق کم، نداشتن بیمه، کوچک بودن محیط کار و … از جمله چالش‌هایی هستند که برای افراد بی‌تجربه در یک کار حتما پیش خواهد آمد. خیلی از کارجویان جوان را می‌بینیم که بدون هیچ سابقه‌ی کاری از کار کردن در شرکت‌های کوچک با وظایف ساده اجتناب می‌کنند. اما این شرایط موقت است. قرار نیست شما برای همیشه در چنین شرکت‌هایی بمانید. به محض اینکه مهارت و سابقه‌ی لازم را در آن کار به دست آوردید، به دنبال شرایط بهتری بروید.

رونیکس

آنچه که برای استخدام حسابدار در شرکت‌های پیشرفته مد نظر کارفرمایان می‌باشد، چیزی فراتر از مدارک تحصیلی و آموزشی شماست. باور کنید که اتفاقات موجود در دنیای کار با آموخته‌های تحصیلی شما زمین تا آسمان متفاوت است. سازمان‌های بزرگ مقیاس و برتر دنیا همواره به دنبال استخدام مدیر مالی و یا حسابدار ماهر با کوله‌باری از تجربه هستند. اما واقعا این تجربه چگونه به دست می‌آید؟ چنین تجاربی فقط و فقط در دنیای واقعی کار به دست می‌آید و بس. البته آموزشگاه‌هایی هم هستند که با برگزاری دوره‌های عملی شما را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. اما این دوره‌ها فقط برای شروع کار و افزایش اعتماد به نفس کافیست. بهترین راه این است که از شرکت‌های کوچک و با حقوق کم کار را شروع کرده و پله پله تا رسیدن به مراحل بالاتر پیش روید.

حسابداران با تجربه به دنبال کار نمی‌روند، کار به دنبال آنها می‌آید!

ایستادن در سکوهای نخست در شغل حسابداری متضمن یادگیری پیوسته می‌باشد. برای دریافت آموزش‌های ناب در زمینه‌ی حسابداری بایستی وقت و هزینه‌ی کافی صرف نمایید. افرادی که حاضر نیستند بهای پیشرفت را بدهند، در آینده چطور می‌توانند بهای عمر از دست رفته‌ی خودشان را پرداخت کنند؟ پس تا تبدیل شدن به یک مدیر مالی و حسابرس دست از تلاش برندارید. حال سوال اینجاست که چه موقع می‌توانم یک مدیر مالی باشم؟ زمانیکه به امور حسابداری شرکت‌های خدماتی، بازرگانی، تولیدی و پیمانکاری تسلط کافی پیدا کردید، می‌توانید به سمت مدیر مالی فکر کنید. بنابراین پیشرفت در شغل حسابداری هیچ راه میانبری ندارد و تمام مراحل گفته شده باید با سعی و زحمت فراوان طی شوند. بعد از این مرحله هم می‌توانید به عنوان حسابرس و یا در جایگاه بالاتر به عنوان مشاور مالی و مالیاتی مشغول فعالیت شوید.

روزی که به درجات بالا در شغل حسابداری ترفیع یابید، خواهید دید که دوران آرامش و به بار نشستن زحمات چندین ساله‌ی شما فرا رسیده است. بزرگترین و بهترین شرکت‌ها با درآمدهای پیشنهادی فوق‌العاده به دنبال شما برای انجام امور مالی خود خواهند بود. با در جا زدن و تکرار مکررات در کار، هیچگاه به چنین جایگاهی دست نخواهید یافت. بنابراین، از تغییر محیط کار و رفتن به دنبال پیشرفت و حرکت رو به جلو، شک و هراسی به دل خود راه ندهید. یک رباعی معروف در این رابطه می‌گوید: «هیچ کس از نزد خود چیزی نشد/ هیچ آهن خنجر تیزی نشد/ هیچ قنادی نشد استاد کار/ تا که شاگرد شکرریزی نشد».

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.