وب‌پی: درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین

0

درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین موضوعی تأثیرگذار است. وب‌پی که جدیدترین محصول باهمتا است با هدف ارائه خدمات در این زمینه، در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

webpay چیست؟

وب‌پی (webpay) به دارندگان کسب و کارهای مختلف اینترنتی کمک می‌کند تا نیاز خود را برای دریافت اینترنتی پول از مشتریان برطرف سازند. «امنیت» و «آسانی»، اولویت‌های اصلی در webpay هستند. «امنیت» به این معنی که کسی نتواند به عنوان مشتری، صاحب کسب و کار را فریب داده و بدون پرداخت پول از کالا یا خدمات وی استفاده کند و «آسانی» به این معنی که مشتریان عادی بتوانند به راحتی و در زمانی کوتاه پول خود را پرداخت کرده و سفارش خود را در سایت مقصد ثبت کنند.

نیازهای موجود در بازار و بررسی‌های انجام شده توسط تیم باهمتا باعث شد تا محصول ارزشمند وب‌پی (درگاه پرداخت اینترنتی کسب و کارهای آنلاین) برای پوشش نیاز‌های کاربران ارائه شود.

رونیکس

از درگاه پرداخت آنلاین باهمتا بر روی هرگونه کسب و کار آنلاین اعم از وبسایت و اپلیکیشن موبایل که فرآیند فروش و دریافت آنلاین پول از مشتری را پشتیبانی می‌کنند، می‌توان استفاده کرد.

مأموریت اصلی درگاه پرداخت اینترنتی وب‌پی، ارائه تجربه خوب در پرداخت آنلاین برای کاربران است. نسخه اولیه منتشر شده و تمرکز تیم سازنده بر روی توسعه محصول است. هدف اصلی این است که با نظرات سازنده کاربران رشد کند و به محصولی بالغ و ایده‌آل برای مشتریان تبدیل شود.

صاحبان کسب و کار می‌توانند با استفاده از وب‌سرویس (API) ارائه شده و یا افزونه‌های موجود در سایت وب‌پی، این درگاه را بر روی پایگاه خود فعال کنند. تمامی تراکنش‌ها به صورت خودکار با حساب بانکی تعریف شده توسط مشتری به صورت روزانه تسویه می‌شود و گزارش‌های فروش و تسویه، در پنل اصلی قابل دسترس و مشاهده است.

مراحل فعالسازی درگاه پرداخت اینترنتی «وب‌پی»

  • مراجعه به صفحه وب‌پی
  • ورود به پنل و ایجاد حساب کاربری در سرویس وب‌پی
  • ثبت اطلاعات فروشگاه(درگاه) و دریافت کلید الکترونیکی
  • دریافت افزونه مورد نیاز و یا استفاده از راهنمای پیاده‌سازی وب‌سرویس (API)

webpay چگونه کار می‌کند؟

دریافت پول در این سرویس در دو مرحله انجام می‌شود، «فرستادن درخواست» و «دریافت تأیید».

در مرحله نخست، سایت فروشگاه یک درخواست برای دریافت پول از یک مشتری به سرویس webpay می‌فرستد. این درخواست حتماً باید شامل چند قلم اطلاعاتی از جمله مبلغ مورد نظر و یک شناسه غیرتکراری (مثل شماره فاکتور) باشد. علاوه بر این، می‌تواند اطلاعات اختیاری دیگری را نیز به همراه داشته باشد تا از خدمات بهتری بهرمند شود. مثلاً اگر شماره موبایل شخص پرداخت کننده نیز فرستاده شود، می‌تواند به مشتری کمک کند تا در زمان پرداخت پول، اطلاعات کارت خود را سریع‌تر وارد کند. جزئیات کامل این درخواست در ادامه این مستند خواهد آمد.

در مرحله دوم، و پس از اینکه سایت فروشگاه از نتیجه پرداخت باخبر شد، یک بار دیگر و به منظور جلوگیری از هرگونه تقلب، نتیجه اعلام شده را بررسی کرده و به اصطلاح «تأیید» دریافت می‌کند. اگر پرداخت مورد نظر تأیید شد، سایت فروشگاه می‌تواند مطمئن باشد که پول به درستی پرداخت شده و طبق روال در حساب بانکی مربوط تسویه خواهد شد.

آغاز کار با وب‌پی

پس از ساخت فروشگاه از طریق پنل، اطلاعات شما توسط شاپرک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد، درگاه شما تایید شده و اطلاع‌رسانی می‌شود.

گزارش وضعیت فروشگاه و تراکنش‌ها از طریق پنل در دسترس است و می‌توانید اطلاعات را به صورت لحظه‌ای بررسی کنید.

در پنل گزارش «وب‌پی» چه اطلاعاتی قابل مشاهده است؟

  • گزارش فروش و تسویه (به تفکیک روز)
  • از طریق پنل وب‌پی، مجموع مبلغ و تعداد فروش مربوط به فروشگاه نمایش داده می‌شود.
  • همچنین با مراجعه به بخش گزارش خلاصه روزانه مبلغ فروش و وضعیت تسویه فروشگاه به تفکیک روز، قابل مشاهده است.

گزارش ریز تراکنش‌ها

در این گزارش تمام اطلاعات مربوط به تراکنش‌های فروشگاه ثبت می‌شود و شامل این اطلاعات است:

  • زمان و مبلغ هر تراکنش
  • شماره کارت واریز کننده
  • کد پیگیری هر پرداخت
  • وضعیت و زمان تسویه

معرفی درگاه پرداخت اینترنتی «وب‌پی» به دیگران و کسب درآمد

از طریق درگاه پرداخت اینترنتی «وب‌پی» و به صورت نامحدود، امکان کسب درآمد فراهم است. می‌توان به عنوان «معرف» و بدون صرف زمان و انرژی در این سرویس درآمد کسب کرد.

در صورتی که این سرویس را به کاربر دیگری پیشنهاد دهید، درصد مشخصی از کارمزد در هر تراکنش به شما تعلق می‌گیرد. دعوت به سرویس وب‌پی از طریق لینک اختصاصی ثبت شده در پروفایل کاربری و یا ثبت شماره موبایل معرف در زمان ثبت‌نام، امکان‌پذیر است.

میزان درآمدی که شما از سرویس وب‌پی خواهید داشت رابطه مستقیمی با تعداد و مبلغ تراکنش‌های صاحب درگاه پرداخت اینترنتی دارد.

تعرفه کارمزد وب‌پی و سود معرف به صورت زیر محاسبه می‌شود:

میزان کارمزدی که برای «معرف» در نظر گرفته شده است ۲۰ درصد مبلغ کارمزد کسر شده از هر تراکنش درگاه پرداخت و به صورت مادام‌العمر خواهد بود.

امکانات مهم دیگر

از جمله ویژگی‌های کاربردی دیگری که در سرویس وب‌پی قابل استفاده است می‌توان به قابلیت محدود ساختن پرداخت به یک یا چند شماره کارت خاص اشاره کرد.

همیشه مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم…

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی وب‌پی(webpay) و یا پرسش‌های متداول مراجعه و برای ارسال نظرات و سوالات خود از ایمیل پشتیبانی باهمتا به آدرس info@bahamta.com استفاده کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.