رپورتاژ آگهی: راز و رمزهایی که بهتر است بدانید

0

رپورتاژ خبری (رپورتاژ آگهی)، یک سرمایه‌گذاری عالی است؛ راهی برای تبلیغ کسب و کار + جذب بک لینک های قدرتمند و موثر در رتبۀ گوگل (سئو سایت). نوین در انتشار رپورتاژ شما با قیمت بهتر و تاثیرگذاری بیشتر همراهتان است.

قبل از هر چیزی، اجازه دهید دربارۀ اینکه اصلاً رپورتاژ چیست توضیح کوتاهی ارائه دهیم و سپس به سراغ نکات مهمی که قبل از خرید رپرتاژ آگهی باید بدانید برویم.

رپرتاژ آگهی نوعی از تبلیغات است که در قالب یک گزارش به مخاطبان ارائه می‌شود؛ اما جنبه تبلیغاتی آن چندان برای مخاطبان مشهود نیست و ممکن است حتی آن را به عنوان یک گزارش بی‌طرفانه تلقی کنند.

رونیکس

رپرتاژ آگهی در دنیای دیجیتال مارکتینگ هم کارکرد مشابه این چنینی دارد. شما با یک محتوای آموزشی، گزارش، ارائه آمار یا هر محتوای مرتبط دیگری که در سایت‌های معتبر دیگر قرار می‌گیرد، طی یک حرکت برنامه‌ریزی شده سعی دارید که خدمات یا محصولات برند خود را ترویج کنید. در واقع این کار همان رپورتاژ آگهی منتشر کردن در فضای وب است.

البته قبل از هرچیزی شما باید سایت‌های هدف خودتان را بررسی کنید تا انتخاب مطمئنی داشته باشید. شما در نوین می‌توانید اطلاعات انواع سایت‌های رپورتاژی را مشاهده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

البته، از بحث مهم سئو و تاثیر رپرتاژ آگهی روی آن هم نباید غافل شویم که در ادامه آن را باز می‌کنیم.

آیا رپورتاژ آگهی روی سئو سایت تاثیر دارد؟

شما با منتشر کردن رپورتاژ در سایت‌های میزبان، لینک‌هایی را به سایت خودتان دریافت می‌کنید. پس طبیعتاً بک‌لینک‌هایی که ساخته‌اید، اگر از یک سایت معتبر و مرتبط با زمینۀ کاری شما باشند، برای سئوی سایتتان مفید خواهند بود.

در اینجا، چند نکته درباره لینک‌هایی که داخل رپرتاژ آگهی قرار می‌دهید، حائز اهمیت است:

  • شما در رپرتاژ می‌توانید بین 3 تا 5 لینک قرار دهید، پس بهترین و بهینه‌ترین حالت لینک دادن را اجرا کنید.
  • شما با لینک دادن به صفحه اصلی، صفحه دسته‌بندی، یا صفحاتی که خودشان از طریق لینک‌سازی داخلی، پخش کننده اعتبار به دیگر صفحات هستند، می‌توانید اعتبار لینک دریافتی از رپرتاژ آگهی را بین صفحات مختلف سایتتان پخش کنید.
  • از انکرتکست‌های واضح و مرتبط با صفحۀ مقصد استفاده کنید. استفاده از انکرتکست‌های بی‌ربط، امتیاز منفی گوگل را در پی دارد.
  • از انکرتکست‌های متنوع استفاده کنید.
  • در یک رپرتاژ از چند لینک تکراری استفاده نکنید. لینک‌ها باید متفاوت باشند.

درباره هر یک از موارد بالا اگر سوالی داشتید، می‌‌توانید با کارشناسان رپورتاژ نوین با شماره 63404-021 تماس بگیرید. حالا برویم سراغ زمان مناسب برای انتشار رپرتاژ خبری!

چه زمانی برای انتشار رپرتاژ آگهی اقدام کنیم؟

بیاید برای درک هر چه بهتر این مساله، با یک مثال پیش برویم. تا اینجا، می‌دانیم که گوگل به سایت‌هایی که نزدش اعتبار و ارج و قربی دارند، اعتماد می‌کند! یعنی اگر چنین سایتی پیدا شود که به سایت شما لینک بدهد و عملکردتان را تایید کند، گوگل به آن اعتماد می‌کند و به حساب حرف آن سایت، اعتباری را برای شما هم در نظر می‌گیرد.

حالا فرض کنید سایتی که از قضا معتبر و کاردرست هم هست، به سایت شما لینک بدهد، اما گوگل با دنبال کردن آن لینک و ورود به سایت شما، متوجه شود که سایت‌تان محتوای درست درمانی ندارد و تا به حال هم نتوانسته در نتایج موتور جستجو، جایگاه خاصی کسب کند.

چه اتفاقی می‌افتد؟

گوگل متوجه می‌شود که سایت شما هنوز لیاقت کسب این لینک‌ها را ندارد و به احتمال زیاد، بابت این لینک‌ها پول پرداخت کرده‌اید. در نهایت هم ممکن است به جای تاثیر مثبت گرفتن، از طرف گوگل جریمه شوید.

پس؛ قبل از خرید رپورتاژ آگهی، صفحات آن را تکمیل کنید، محتوای مناسب و ارزشمند منتشر کنید و بعد از اینکه در یکی دو مطلب رتبه خوبی گرفته، اقدام به انتشار رپرتاژ کنید. برای مشاوره رایگان جهت انتشار رپورتاژ می‌توانید با کارشناسان نوین با شماره تماس 63404 -021 در ارتباط باشید.

حالا می‌ماند یک سوال دیگر.

بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی کدام است؟

رسانه‌های مختلفی برای انتشار رپرتاژ خبری وجود دارند؛ از سایت‌های خبری پربازدید گرفته تا سایت‌های سرگرمی و تکنولوژی که رنک خوبی دارند. از بین این همه سایت فکر می‌کنید کدام یک بستر بهتری برای انتشار محتوای رپورتاژ آگهی شما است؟

برای جواب دادن به این سوال، اولین چیزی که باید به آن دقت کنید، ارتباط موضوعی آن رسانه با سایت شما است. چرا این موضوع خیلی مهم است؟

فرض کنید که به دنبال جواب یک سوال در زمینه تعمیر لپتاپ هستید. به نظرتان جوابی که در سایت دیجیاتو پیدا می‌کنید معتبرتر است یا جوابی که در سایت نمناک می‌بینید؟

مسلماً گزینه اول که یک سایت مرتبط با تکنولوژی است. جالب است بدانید که گوگل هم مثل شما فکر می‌کند و خب حرف یک سایت متخصص و مرتبط، درباره شما را بیشتر قبول دارد، تا سایتی که ارتباطی به موضوعات تخصصی شما ندارد.

نکته دومی که باید حتماً در نظر داشته باشید، نحوۀ لینک‌دهی رسانه انتخابی‌تان است. حتماً قبل از شروع کار، درباره فالو یا نافالو بودن لینک‌ها سوال کنید. همانطور که می‌دانید، انتقال اعتبار توسط لینک‌های فالو انجام می‌شود و لینک‌های اسپانسری و نافالو تاثیر چندانی در انتقال اعتبار به سایت شما ندارد.

نکته سوم، مدت زمان نگهداری از محتوای رپرتاژ شما است. برخی رسانه‌ها رپورتاژ سایت شما را به صورت موقت (6 ماه تا 1 سال) نگهداری و بعد از این مدت، آن را حذف می‌کنند. پیشنهاد ما این است که برای تاثیر حداکثری و جلوگیری از افت رتبه، حتماً رپورتاژ خود را به صورت دائمی منتشر کنید. شما می‌توانید لیست کاملی از سایت‌های رپورتاژی را در وب‌سایت نوین مشاهده بفرمایید.

آخرین توصیه‌ها و معرفی یک راهنمای جامع

شما در این مقاله با تاثیرات رپورتاژ آگهی روی سایت، زمان و مکان مناسب انتشار و همچنین نکته‌های مهم دیگر، آشنا شدید. شما تا اینجای کار می‌توانید با انتخاب یک رسانه خوب و نوشتن یک رپرتاژ آگهی ارزشمند، فیدبک‌های خوبی دریافت کنید.

ناگفته نماند که تمام نکات گفته شده در این مقاله، برگرفته از کتاب راهنمای رپورتاژ خبری: تبلیغات + سئو تهیه شده توسط آکادمی نوین (novin.academy) است. همچنین اگر به آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقمند هستید، می‌توانید سایر دوره‌ها و آموزش‌های ما را مشاهده بفرمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.