چرا محافظ تشک، یکی از اجزای جدانشدنی اتاق خواب شما است؟

0

کاور یا محافظ تشک وسیله‌ای مهم است که با خرید آن می‌توان علاوه بر افزایش طول عمر تشک، خود را از بسیاری از آلودگی‌ها و کثیفی‌ها دور نگه داشت.

شاید محافظ‌ها همانند لوازم دکوری اتاق خواب شما زیبا نباشند، ولی اگر از آن در کنار تشک خود استفاده کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تشک شما چند سال بیشتر سالم می‌ماند.

خیلی وقت‌ها خریداران فکر می‌کنند فروشنده به خاطر سود بیشتر می‌خواهد محافظ تشک را به هر قیمتی که می‌شود، بفروشد! اما این‌گونه نیست؛ در ادامه به شما می‌گوییم که در صورت نداشتن محافظ تشک، چرا همین حالا باید یکی از آنها را تهیه کرد.

رونیکس

تشک را تمیز نگه می‌دارد

احتمالا شما هم دوست نداشته باشید که چیزهای ناخوشایندی مثل پوست مرده، عرق، گردوغبار، حشرات و مایعات بدن روی تشک شما باشند. با محافظت از تشک در برابر گردوغبار و آلودگی‌های مختلف می‌توانید طول عمر تشک خود را زیاد کنید.

جلوگیری از آلوده شدن

وقتی لباس‌های شما کثیف می‌شود، سریعا می‌توانید آنها را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید؛ اما چنین چیزی در مورد تشک‌ها امکان‌پذیر نیست. تمیز کردن دستی لکه‌ها و آلودگی‌ها هم همیشه جواب نمی‌دهد و برخی مواقع ممکن است بوی نامطبوع ناشی از کثیفی‌ها باقی بماند. شاید استفاده از جاروبرقی گزینه خوبی باشد؛ اما چه کسی می‌تواند آن را به خاطر بسپارد؟ پس استفاده از محافظ تشک استراتژی بهتری خواهد بود.

حفظ ضمانت‌نامه

یک تشک آلوده و کثیف به معنی باطل شدن ضمانت‌نامه است. اگر تشک شما معیوب باشد، نمی‌توانید بابت تعویض یا دریافت خدمات، آن را برای فروشنده ارسال کنید. با استفاده از یک محافظ، علاوه بر حفظ ضمانت‌نامه، می‌توان طول عمر تشک را افزایش داد.

دور نگه داشتن کثیفی‌ها

کنه‌ها و ذرات گردوغبار در محیط‌های آلوده رشد می‌کنند. این ذرات ریز در بافت تشک به دنبال چیزی برای تغذیه مثل پوست مرده یا چیزهای مشابه دیگر هستند. یک تشک استریل و تمیز، به راحتی می‌تواند مانع رشد این ذرات و آلوده شدن تشک شود. افزون بر این، تمیز بودن تشک می‌تواند به افرادی که از مشکلات آلرژی و تنگی نفس رنج می‌برند نیز کمک کند. استفاده از محافظ تشک، راهی عالی برای دور کردن انواع کثیفی‌ها و تنفس راحت‌تر در طول شب است.

چه نوعی از محافظ تشک را باید خریداری کرد؟

یکی از کارشناسان حوزه سلامت به نام کاتلین هاف (Caitlin Hoff) می‌گوید روزهای انتخاب محافظ تشک صرفا بر اساس اندازه، به پایان رسیده است:

امروزه، محافظ‌های تشک در انواع مختلفی با متریال متفاوت عرضه شده و کارایی متفاوتی دارند که بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را خریداری کنید.

یک محافظ ساده، احتمالا فقط از تشک در برابر رطوبت محافظت خواهد کرد و طول عمر آن را افزایش خواهد داد؛ در حالی که یک کاور باکیفیت‌تر و بهتر، از تشک شما در برابر حشرات مختلف، گردوغبار، ذرات حساسیت‌زا و کثیفی‌های مختلف نیز محافظت می‌کند. بسته به نیاز خود، می‌توانید برند یا محصولی را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد.

هاف می‌گوید افرادی که از بی‌اختیاری رنج می‌برند، بهتر است به دنبال یک کاور تشک ضد آب باشند، در حالی که سایر افراد و جوان‌ترها باید محافظی را خریداری کنند که در برابر حشرات ریز و کثیفی‌ها مقاوم هستند. اگر در مورد نیازهای خود مطمئن نیستید، می‌‌توانید کاوری را خریداری کنید که با ویژگی‌های متعدد خود، بسیاری از مشکلات احتمالی را حل می‌کند.

چگونه یک محافظ تشک بخریم؟

پیش از آنکه آماده خرید شوید، بهتر است ابتدا در مورد نیازهای خود و اینکه محافظ تشک قرار است چه کاری را برای شما انجام دهد، چند سوال از خود بپرسید:

به دنبال محافظی سبک با مقاومت در برابر آب و رطوبت هستید؟ کاوری از جنس کتان، نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

می‌خواهید محافظی قدرتمند در برابر گردوغبار و ذرات ریز داشته باشید؟ محافظی را بخرید که تمام بخش‌های کاور شما را بپوشاند.

می‌خواهید با خرید محافظ، کمی هم احساس راحتی داشته باشید؟ احتمالا محافظی نازک و پددار، نیاز شما را رفع خواهد کرد.

هم‌خواب شما از مشکل بی‌اختیاری شبانه رنج می‌برد؟ محافظی را پیدا کنید که خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب را نیز داشته باشد.

وب‌سایت ویستر در بخش مقالات آموزشی و راهنمای خريد تشك نکاتی کلیدی در مورد خرید تشک را بیان می‌کند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

ضمانت: تشک طول عمر بالایی دارد و کاوری که خریداری می‌کنید، باید قادر به محافظت از آن باشد. انتخاب محصولی که چند سال ضمانت دارد، به شما اطمینان می‌دهد که در طولانی‌مدت تشک هیچ آسیبی نمی‌بیند و این به معنی حفظ ضمانت‌نامه تشک و جلوگیری از مشکلات احتمالی است.

راحتی: اگرچه محافظ را با تاپر یا پد تشک (محصولی که برای راحتی بیشتر بر روی تشک قرار می‌گیرد) نباید اشتباه گرفت، اما برخی کاورها علاوه بر حفاظت از تشک می‌توانند راحتی بیشتر را نیز برای شما به ارمغان بیاورند. در ساخت این محصولات ممکن است از متریالی استفاده شده باشد که در شب‌های سرد زمستان، جای خواب شما گرم شود یا مواد تنفس‌پذیر آن، آرامش بیشتری را در روزهای گرم تابستان برای شما به همراه داشته باشد.

شستشوی آسان: احتمالا هیچ‌چیز به اندازه امکان شستشوی کاور تشک در ماشین لباسشویی مهم نخواهد بود. اگرچه شستن خود تشک امکان‌پذیر نیست، اما شستشوی منظم محافظ تشک در ماشین لباسشویی به از بین بردن پوست مرده، مو، عرق، کثیفی‌ها و جرم‌هایی که در طول زمان ایجاد می‌شود، کمک بسزایی خواهد کرد. عدد دقیقی برای زمان شستشو وجود ندارد، اما محافظ تشک باید حداقل هر سه ماه یک‌بار شسته شود.

 

بهترین تولید کننده محافظ تشک در ایران کدام شرکت است؟

برند VISTAR بهترین محافظ تشک قابل شست و شو را طبق جدید ترین استاندارد های دنیا در ایران تولید میکند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع کالای خواب و تشک و همچنین خرید محافظ تشک برند ویستر به وب سایت vistar-co.com یا پیج این شرکت در اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره 02166323232 تماس بگیرید.

منبع : ویرلن

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.