امداد موبایل: دنیای باطری موبایل

0

باتری های موبایل یکی از مهمترین قطعات برای گوشی های هوشمند هستند که به عنوان یک فاکتور مهم در خرید و ارزش گذاری آنها نیز شناخته می شوند. امروزه باتری های موبایل از لیتیوم ساخته شده است و اغلب آنها در ابعاد و ویژگی های مختلف، تنها برای موبایل های خاصی طراحی و تولید می شوند.

در این مقاله می خواهیم به معرفی امداد موبایل https://emdadmobile.net/، به عنوان دنیای باطری موبایل می پردازیم و در مورد باتری‌های موبایل و نحوه نگهداری و تعمیر آن‌ها صحبت کنید. همچنین در انتها به معرفی انواع باتری موبایل بپردازیم.

باتری های موبایل

باتری های موجود در دستگاه های تلفن همراه شما معجزات مهندسی و شیمیایی هستند که دارای مقادیر زیادی انرژی می باشند و می توانند دستگاه های شما را ساعت ها نگه دارند. در واقع باتری موبایل قطعه و بخش بسیار مهمی در موبایل ها به شمار می روند که امروزه یکی از فاکتورهای مهم در بررسی موبایل ها و تعیین ارزش خرید آنها هستند.

رونیکس

اکثر دستگاه های موبایل مدرن از باتری های لیتیوم یونی (که گاهی اوقات به آنها لی-یونی نیز گفته می شوند) استفاده می کنند که از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک جفت الکترود و الکترولیت بین آنها. موادی که این الکترودها از آن ساخته می شوند، از جنس های مختلفی هستند (مانند لیتیوم ، گرافیت و یا حتی نانوسیم باشند) ، که می توان گفت لیتیوم مهمترین عنصر در آن است. این یک فلز واکنشی است ، به این معنی که تمایل به ترکیب با سایر عناصر دارد. لیتیوم خالص بسیار واکنش پذیر است ، می تواند در هوا آتش بگیرد ، بنابراین اکثر باتری ها از فرم ایمن تر به نام اکسید کبالت لیتیم استفاده می کنند. هنگامی که یک باتری یون لیتیوم شارژ می شود ، مولکول های اکسید لیتیوم کبالت الکترون را ضبط و نگه می دارند ، که در هنگام استفاده از باتری آنها را آزاد می کنند.

انواع باتری های موبایل

همان طور که می دانید، باتری ها انواع مختلفی دارند که متداول ترین انواع باتری ها را می توان در انواع زیر دانست:

  • نیکل کادمیوم (NiCd)
  • NiMH
  • یون لیتیوم (لیتیوم)
  • باتری های لیتیوم پلیمر (Li-pol)

باتری های Ni-Cd یا NiMH را می توانید در دستگاه های خانگی مانند نوع پیچ گوشتی پیدا کنید. تقریباً تمام تلفن های همراه مجهز به باتری های لیتیوم یونی هستند. باتری لیتیوم پلیمر جدیدترین نوع باتری است که اخیراً ظاهر شده است. قبل از خرید باتری تلفن همراه جدید، ابتدا لازم است دفترچه راهنمای تلفن خود را بررسی کنید تا بدانید که موبایل شما از چه نوع باتری پشتیبانی می کند.

همینطور لازم است بدانید که امروزه باتری های موبایل دارای انواع مختلفی هستند که از نظر ویژگی ها و مشخصاتی که دارند، از یکدیگر متمایز می شوند. از جمله مهمترین مشخصه هایی که سبب متمایز شدن باتری ها می شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ظرفیت باتری ها: در واقع ظرفیت باتری ها نشان دهنده مقدار نگهداری برق در باتری است که برای باتری موبایل با کمیت MAh نشان داده می شود و باید توجه داشته باشید که ظرفیت باتری باید بر اساس ویژگی های تلفن شما و شدت استفاده از آن انتخاب شود.
  • ولتاژ باتری ها: یک شاخص مهم برای ابزارهای مختلف خانگی و الکترونیکی از جمله موبایل ها است ، زیرا این ولتاژ یک عامل تاثیر گذار بر روی یک قدرت الکتریکی است و باید دقیقا مطابق با مشخصات دستگاه شما تنظیم شده باشد.
  • سازنده و کارخانه باتری ها: اگر صادقانه بگوییم ، اکثر باتری ها در چین ساخته می شوند ، اما کیفیت آنها می تواند کاملاً متفاوت باشد. بهترین راه برای خرید یک باتری جدید خوب ، خرید آن از تولیدکننده فروشگاه شرکت تلفن شما یا فروشگاه های ویژه برای باتری موبایل است. ضمانت محکم را نیز نباید برای محصولات خریداری شده موبایل به خصوص باتری ها فراموش کنید.

emdadmobile.net به عنوان دنیای باطری موبایل به خصوص باتری ها، می تواند مرجعی برای تامین نیازمندی های شما مشتریان به انواع باتری موبایل باشد.

باتری سامسونگ

آیا باتری موجود در تلفن سامسونگ شما، دچار مشکل خاصی شده است و باتری سامسونگ شما شارژ آن به سرعت از دست می رود؟ اگر تلفن شما مدت زمان طولانی طول می کشد تا گوشی را شارژ کند یا خیلی طولانی شارژ را نگه نمی دارد، ممکن است زمان باتری جدید و تعویض باتری قدیمی آن فرا رسیده باشد.

اگر تلفن همراه سامسونگ گلکسی S5 یا قدیمی تری دارید ، دستگاه شما دارای قابلیت جابه جایی باتری است که می توانید با خرید یک باتری جدید، آن را به راحتی جایگزین کنید.

اگر تلفن سامسونگ گلکسی S6 یا تلفن همراه جدیدتر از برند سامسونگ دارید ، دستگاه شما دارای یک محفظه باتری مهر و موم شده است. این بدان معناست که برای سفارش باتری جدید باید آن را به عنوان قطعه ای که نیازمند تعمیر است در نظر بگیرید و ممکن است هزینه خدمات برای تعویض آن نیز جداگانه و اضافه بر هزینه خرید باتری جدید موبایل به شما تعلق گیرد. این قیمت بستگی به سن محصول و وضعیت بدنه موبایل دارد.

شما می‌توانید در دسته باتری اصلی سامسونگ امداد موبایل بدون دردسر باتری های با کیفیت خریداری کنید و در صورت خرابی تا سه ماه، باتری با پس بفرستید.

باتری ایسوس در امداد موبایل

در مورد باتری ایسوس باید گفت با توجه به خاصیت شیمیایی یونهای لیتیوم، با گذشت زمان ظرفیت باتری به تدریج کاهش می یابد. این یک پدیده طبیعی است.
عمر باتری لیتیوم یون تقریباً بین 300 تا 500 چرخه شارژ و دشارژ شدن است. در شرایط استفاده عادی و در دمای محیط (25 درجه) ، از باتری های Li-ion ایسوس انتظار می رود که به طور معمول برای 300 چرخه (یا حدوداً یک سال) تخلیه و دوباره شارژ شدن عمر کنند. پس از آن باید بدانید که ویژگی و مشخصه ظرفیت باتری ایسوس ممکن است تا 80٪ از ظرفیت اولیه آن کاهش می یابد.
افت عمر باتری با طراحی سیستم ، مدل ، میزان مصرف برق سیستم ، مصرف نرم افزار و برنامه ها و عملکرد و تنظیمات مدیریت انرژی می تواند بازه های متفاوتی را در برگیرد. دمای خیلی زیاد و پایین، کارکردن طولانی و عملکردهای غیر طبیعی ممکن است در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش 70٪ و کاهش سریعتر چرخه عمر باتری شود.

باتری های گوشی ایسوس در دو نوع باتری های لیتیوم یون (Li-Ion) و باتری لیتیوم پلیمر در بازار وجود دارند. سایت امداد کالا افتخار این را دارد که حتی برای برند های کمتر شناخته شده گوشی های هوشمند نیز به ارائه قطعات موبایل آنها می پردازد. همچنین فروش کابل ها و شارژ های اصل، هندزفری ها و کارت حافظه از دیگر خدمات و محصولات امداد موبایل می باشد.

باتری لنوو در فروشگاه امداد موبایل

همانطور که میدانید، لنوو یکی از شرکت های بزرگ در عرصه تولید تجهیزات الکترونیکی به خصوص لپ تاپ می باشد که در زمینه عرضه گوشی های هوشمند نیز فعالیت می کند. امروزه با توجه به اینکه گوشی های لنوو در بازار از لوازم جانبی کمتری برخوردار هستند، تهیه لوازم جانبی آن به خصوص باتری لنوو بسیار سخت است.

باتری های موبایل لنوو در انواع مختلفی ارائه می شوند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از آنجایی که این شرکت در زمینه تولید لپ تاپ های حرفه ای نیز فعالیت می کند و برای لپ تاپ های خود، باتری های باکیفیتی نیز طراحی و تولید می کند، بی شک می توان به باتری های موبایل لنوو نیز اعتماد کرد و لنوو می تواند سازنده باتری های بسیار مناسبی برای گوشی نیز باشد.

یکی دیگر از ویژگی های فروشگاه امداد موبایل، عرضه ابزارهای تعمیرات موبایل، قطعات یدکی و گوشی های موبایل و آموزش تعمیرات موبایل است که همچنین باتری اصلی لنوو نیز از محصولات آن می باشد.

خرید باتری موبایل

امروزه خرید باتری های اصل یکی از مهمترین دغدغه های کاربران موبایل است. از طرفی باتری های اجزای مهم گوشی هستند که بدون آنها، نمی توان از گوشی موبایل به درستی استفاده کرد. بنابراین لازم است در صورتی که زمان تعویض باتری های موبایل فرا رسیده باشد، از یک فروشگاه معتبر آن را تهیه نمود و اقدام به تعویض آن توسط افراد متخصص کرد.

امداد موبایل دنیای باطری موبایل بوده و یکی از فروشگاه های اینترنتی برای خرید قطعات باکیفیت موبایل و الکترونیکی است که دارای نماد اعتماد الکترونیکی بوده و در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام می تواند پاسخگوی شما باشد. مهمترین ویژگی فروشگاه اینترنتی امداد موبایل، گارانتی های محصولات آن است که در انواع مختلف 3 ماهه تا 6 ماهه با تضمین کیفیت اصلی بودن کالا در این فروشگاه ارائه می شود.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.