قبل از انتخاب مشاور تناسب اندام و رژیم غذایی، این نکات را بخوانید

0

خوشبختانه تناسب اندام و توجه به رژیم های لاغری (یا رژیم های چاقی) در این روزها بسیار پرطرف‌دار شده است. نگاه تخصصی به موضوع تناسب اندام، ضروری‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید به اندامی مناسب برسید و از آن مهم‌تر، سالم و شاداب بمانید، باید حواستان به رژیم غذایی و ورزش باشد. هر فردی هم دارای تیپ بدنی خاصی است که نیازهای غذایی و ورزشی مختص به خود را دارد. پس باید رژیم غذایی و برنامه ورزشی خاص خودتان را داشته باشید. این کار تخصص می‌طلبد، تخصصی که برای کسب آن، افرادی درس خوانده‌اند و دوره‌هایی را گذرانده‌اند. در این مقاله از انتخاب مشاور تناسب اندام خواهید خواند تا با خیال راحت بتوانید متناسب شوید و بدنی سالم و زیبا بسازید.

سخنی مهم درباره رژیم غذایی و تناسب اندام

انتخاب مشاور تناسب اندام برای ورزش

نگویید تابه‌حال به‌سراغ رژیم غذایی و برنامه ورزشی تناسب اندام نرفته‌اید که باورش برایمان سخت است. همه دوست دارند که خوش‌تیپ و متناسب شوند. از سوی دیگر، سلامتی بهترین حسی است که می‌توان در این دنیا تجربه کرد (هرچند تا وقتی که بیمار نشده‌ایم، درست‌وحسابی قدر آن را نمی‌دانیم). البته رسیدن به اندام زیبا و سلامت جسم روی سلامت روان و روح‌ هم اثراتی مطلوب می‌گذارد. اما با تمام اینها، عده اندکی از افراد وجود دارند که می‌دانند باید از چه راه و روشی به‌سمت تناسب اندام بروند.

رونیکس

بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام، انتخاب مشاور تناسب اندام و تغذیه است. انواع رژیم غذایی در اینترنت و در دست دوست و آشنا موجود است، اما شما نباید به سراغ آنها بروید. این کار به‌شدت غیرعلمی و اشتباه است. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، هر شخص تیپ بدنی مخصوص به خود را دارد؛ مثلا بعضی‌ها لاغر و استخوانی‌اند، بعضی توپُر محسوب می‌شوند و بعضی استخوان‌هایی درشت دارند.

فقط با شناسایی صحیح بدن از سوی مشاور تناسب اندام است که می‌توانید برنامه تمرین و رژیم غذایی مناسبی دریافت کنید که فقط و فقط برای خودتان طراحی شده است. شاید کسانی را در اطراف خود می‌شناسید که به‌کمک رژیم دوست و آشنایان‌شان به موفقیت در کاهش یا افزایش وزن رسیده‌اند؛ شاید هم تناسب اندام خوبی پیدا کرده‌اند و حسابی راضی و خوشحال‌اند. اما باید بدانید که کسب چنین نتیجه‌ای یعنی خوش‌ اندام شدن آنها اتفاقی بوده است.

هیچ‌کس نباید به سراغ رژیم لاغری یا چاقی دیگران برود. تنظیم برنامه‌ای برای ورزش و تغذیه نیازمند بررسی وضعیت جسمانی هر فرد است. باید شرایط زندگی و سابقه پزشکی هر فرد در کنار عادت‌ها و سبک زندگی‌اش به‌خوبی بررسی شود تا امکان تدوین برنامه‌ای مناسب برای او به‌ وجود بیاید.

آشنایی با مشاور تناسب اندام

انتخاب مشاور تناسب اندام برای تمرین در منزل

پس همان‌طور که متوجه شدید، با احترام به تمام دوستان و آشنایان، دریافت رژیم غذایی و برنامه تمرین خاله، عمه، دایی و عمو اصلا کار درست و مناسبی نیست. اگر می‌خواهید اندام خوبی داشته باشید و تناسب را در ماهیچه‌ها و پیچ‌وخم‌های بدنتان به‌خوبی ببینید، باید از مشاور تناسب اندام کمک بگیرید. برنامه تمرین و رژیم غذایی هر فرد مختص به همان فرد است.

مشاوران تناسب اندام افرادی هستند که به فرایند تخصصیِ تدوین رژیم غذایی و تمرین‌های ورزشی تسلط کامل دارند. متخصصان رژیم‌های غذایی مختلف یک کد از نظام پزشکی دریافت می‌کنند که اجازه فعالیت رسمی و تخصصی به آنها می‌دهد. آنها در صورتی می‌توانند اقدام به ارائه رژیم‌های تغذیه به افراد مختلف کنند که پروانه تنظیم رژیم غذایی داشته باشند.

برنامه‌های ورزشی برای تمرین در منزل یا باشگاه و… را هم باید متخصصانی به شما ارائه دهند که تحصیلات عالی آناتومی و فیزیولوژی دارند. این افراد با درنظر‌گرفتن شرایط جسمانی هر فرد و نیازها و خواسته‌هایش اقدام به ارائه برنامه تمرین می‌کنند. پس در کنار پیروی از رژیم غذایی مخصوص و برنامه تمرین در منزل یا باشگاه می‌توانید به اندامی ایدئال و جذاب برسید.

نکات لازم برای انتخاب مشاور تناسب اندام

انتخاب مشاور تناسب اندام برای تمرین در باشگاه

با وجود مطالب بسیار زیاد در سطح اینترنت و مؤسسات رنگارنگی که مدام می‌خواهند به ما رژیم غذایی و برنامه تمرین در منزل و… بدهند، انتخاب از میان گزینه‌های موجود کمی دشوار می‌شود. پس باید نکاتی را برای انتخاب مشاور تناسب اندام در ذهن داشته باشید. بار دیگر تأکید می‌شود که انسان‌ها دارای تیپ‌های بدنی مختلف‌اند؛ یعنی اندام‌ها و اندازه‌هایشان با هم متفاوت است. این تفاوت‌ها روی شکل و شیوه سوخت‌وساز بدنشان هم اثر می‌گذارد.

پس باید با انتخاب مشاور تناسب اندام بنا به شرایط بدنی خودتان، برنامه لاغری یا چاقی و برنامه‌های تمرین ورزشی بگیرید. در ادامه، به نکاتی اشاره شده است که می‌توانند به شما در انتخاب مشاور مناسب کمک کنند.

بررسی سوابق و عملکرد مشاور تناسب اندام

انتخاب مشاور تناسب اندام از آن انتخاب‌های مهمی است که نباید بی‌دقت و سرسری انجام شود. اگر با مشاوری آشنا شده‌اید و می‌خواهید کار و سابقه‌اش را ارزیابی کنید، باید بی‌تعارف از او بخواهید که مراجعان قبلی‌اش را به شما معرفی کند تا از آنان درباره روند کار و میزان رضایتمندی‌شان از کار مشاور مطلع شوید.

اگر مراجعان قبلی دارای شرایط بدنی و وضعیت مشابه شما (تیپ بدنی، سن و…) باشند، بهتر می‌توانید از آنها نظرسنجی کنید و ببینید که از برنامه تمرین یا تغذیه راضی بوده‌اند یا خیر. درباره تخصص و منظم‌بودن مربی از آنها سؤال کنید و ببینید که دورنمای کار با مربی موردنظر چگونه خواهد بود. احتمال دارد که امکان دسترسی به شماره مراجعان قبلی مشاور تناسب اندام ممکن نباشد. در این صورت، مراجعه به باشگاهی که در آن فعالیت می‌کند و اعضای باشگاه می‌تواند مفید باشد.

البته در این روزهای کرونایی، روش‌های دیگری هم برای دسترسی به مشاور تناسب اندام وجود دارد؛ مثلا فیت‌ کلاب تیمی تخصصی است که هم به شکل حضوری و هم غیرحضوری به شما کمک می‌کند که رژیم غذایی و برنامه تمرینی مناسبی دریافت کنید. اگر هم می‌خواهید از سوابق این تیم متبحر بیشتر بدانید، کافی‌ است در سایت این تیم به بخش تغییرات مراجعین سر بزنید و از بازدهی کارشان مطلع شوید.

حرف‌زدن و برقراری ارتباط مؤثر با مشاور تناسب اندام

انتخاب مشاور تناسب اندام خصوصی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب مشاور تناسب اندام باید در نظر داشته باشید، ارتباط خوبی است که با او برقرار می‌کنید. پس قبل از شروع کار، باید حتما با مشاورتان جلسه داشته باشید یا تماس بگیرید تا ببینید با او ارتباط برقرار می‌کنید یا خیر. همیشه برخورد نخست و اثری که افراد در آن برخورد روی شما می‌گذارند، بسیار مهم است. پس به غریزه و احساس درونی‌تان در برخورد نخست با آدم‌ها اعتماد داشته باشید. یادتان باشد که اثرگذاربودن مشاور تناسب اندام روی شما بسیار مهم است؛ چون قرار است به شما انگیزه ورزش کردن بدهد و به اجرای برنامه‌های ورزشی و غذایی تشویق‌تان کند.

وجود مربی و متخصصی که همیشه در کنارتان است، در مسیر رسیدن به اندامی خوب و تنی سالم بسیار ضرورت دارد؛ مثلا اگر به مرکز فیت کلاب مراجعه کنید یا از خدمات دریافت برنامه‌شان به‌صورت اینترنتی بهره‌مند شوید، به‌‌شکل ۲۴ساعته از طریق راه‌های ارتباطی مختلف در کنارتان خواهند بود.

انعطاف‌پذیربودن برنامه‌ها و هماهنگی مشاوران تناسب اندام و تغذیه با شما هم از اهمیت زیادی برخوردار است. باید به‌دنبال کسانی باشید که با درک درست شرایط‌تان بنا به نیازها و خواسته‌هایتان، برنامه‌ای منعطف طراحی می‌کنند؛ مثلا بعضی از افراد ذائقه خاصی دارند یا در ساعت مشخصی از روز، بهره‌وری تمرینات ورزشی‌شان بیشتر می‌شود. مشاور خوب با درک و لحاظ‌کردن این نکات است که برنامه‌ای کاربردی در اختیارتان می‌گذارد.

بررسی تجربه کاری مشاور و زمینه تخصصی فعالیت او

در انتخاب مشاور تناسب اندام حتما درباره سوابق و سال‌های کاری او هم سؤال کنید. یادتان باشد که باید درباره وضعیت جسمانی و بیماری‌های احتمالی‌تان هم با مشاور صحبت کنید تا بداند که چه تمرین‌ها و مواد غذایی برایتان مفید است و چه معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی در این میان وجود دارد. اگر تحت درمان پزشکیِ خاصی هستید، باید حتما با مشاور صحبت کنید تا با پزشک معالجتان در ارتباط قرار بگیرد و درباره‌ شرایط جسمانی‌تان اطلاعات بیشتری کسب کند.

بررسی سوابق و زمینه تخصصی مشاور تناسب اندام مهم است. حتما به‌سراغ کسانی بروید که دارای مدارک معتبر و تحصیلات مرتبط هستند. اما یادتان باشد؛ این موارد شروط لازم برای انتخاب مشاور تناسب اندام و تغذیه هستند نه شروط کافی. سابقه مشاور و روند کاری او را از مراجعان قبلی‌اش یا ازطریق وب‌سایتش جویا شوید. بدین ترتیب، خیالتان بابت حرکت در مسیری صحیح راحت می‌شود.

همچنین بهتر است به جای اینکه به‌دنبال یک متخصص خاص باشید،‌ از خدمات مراکز تخصصی ارائه رژیم غذایی و برنامه تمرینی استفاده کنید. این مراکز متخصصان این حوزه را گرد هم آورده‌اند و به‌صورت تخصصی شما را راهنمایی خواهند کرد. از طرفی این مراکز ثبت‌شده هستند،‌ سوابق مشخصی دارند و درآینده و در هنگام استفاده از خدماتشان، پاسخگوی شما،‌سؤالات و نیازهایتان خواهند بود.

بررسی هزینه‌ استخدام مشاور تناسب اندام و تغذیه

انتخاب مشاور تناسب اندام و مشاور تغذیه

موضوع هزینه همیشه در خرید هر خدمت و محصولی مهم است. پس باید بدانید که قرار است بابت دریافت خدمات ورزشی و برنامه تغذیه چه مقدار هزینه کنید. بعضی از مشاوران تناسب اندام به‌صورت حضوری در منزلتان یا هر محل دیگری که بخواهید به شما تمرینات ورزشی می‌دهند و روند تمرینات‌تان را کنترل می‌کنند. بدیهی است که چنین متخصصانی هزینه بیشتری هم دریافت خواهند کرد.

مراکزی مانند فیت کلاب هم وجود دارند که با ارائه مشاوره رایگان اولیه به شما کمک می‌کنند که در مسیر درستی در انتخاب مشاور تناسب اندام و تغذیه قرار بگیرید. دیگر تصمیم و انتخاب با شماست که به‌سراغ چه مرکز یا فردی برای رسیدن به اندامی سالم و زیبا بروید.

شما تابه‌حال، تجربه استفاده از خدمات مؤسسات فعال در این زمینه را داشته‌اید؟ اهل ورزش هستید یا دوست دارید که تغذیه‌تان سالم باشد؟ به‌نظر شما، مرکزی که قرار است خدماتی در حوزه تناسب اندام و تغذیه ارائه کند، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ به‌دنبال رژیم لاغری هستید یا چاقی؟ نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید که منتظرتان هستیم.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع acefitness
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.