معرفی 3 مورد از کنسول‌های هیجان انگیز برای بازی کردن در خانه

0

وودی آلن، کارگردان مشهور، جایی در حرف‌هایش می‌گوید انسان‌ها برای اینکه بتوانند سختی‌های زندگی را تحمل کنند، نیاز به رویا پردازی دارند.

رویا پردازی یکی از شیرین‌ترین کارهایی است که بشر می‌تواند انجام دهد و توسط آن تجربه‌های جدیدی هم به دست آورد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید خودتان را در محیطی غیر واقعی و شبیه به رویا قرار دهید، بازی کردن است. بازی به افراد امکان می‌دهد خودشان را جای کسانی و در شرایطی بگذارند، که آزادی عمل بیشتری دارند و کارهای هیجان انگیز بیشتری از دستشان برمی‌آید.

اگر این روزها شما هم دلتنگ بازی کردن شده‌‌اید و دوست دارید کمی هیجان را به زندگی‌تان وارد کنید، از کنسول‌های بازی خانگی غافل نشوید که می‌توانند در جهان‌های جذاب و متفاوتی را به رویتان باز کنند. در این مقاله به معرفی 3 نمونه از بهترین کنسول های بازی خانگی می‌پردازیم.

رونیکس

1-ایکس باکس

ایکس باکس Xbox یک کنسول بازی عالی است که اولین بار در سال 2013 توسط شرکت مایکروسافت طراحی و وارد بازار جهانی شد. ایکس باکس مدل‌های متفاوتی داشت، از جمله Xbox 360؛ اما جدیدترین نسل آن ایکس باکس وان است که توانسته به فروش قابل توجهی در سراسر دنیا دست پیدا کند.

  • یکی از ویژگی‌های ایکس باکس که استقبال زیادی از آن شد، وجود کینکت Kinect است؛ وسیله‌ای که شامل لنز و پورت مادون قرمز می‌شود. جالب است بدانید مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها امکان تشخیص عمق تصاویر را فراهم می‌کنند و یک دوربین دیگر هم برای تشخیص تصاویر وجود دارد. به همین دلیل است که کسانی که ایکس باکس دارند، توسط کینکت می‌توانند انواع بازی‌های حرکتی را به خوبی انجام دهند و حتی از نظر فیزیکی هم فعالیت داشته باشند.
  • ایکس باکس وان تنها یک کنسول بازی نیست؛ بلکه قابلیت پخش فیلم را هم دارد؛ آن هم به صورت بلو ری و 4K. بنابراین می‌تواند به جای دی وی دی پلیرها مورد استفاده قرار گیرد و فیلم‌ها را با کیفیت بسیار بالایی پخش کند.
  • ایکس باکس وان هم شامل بازی‌هایی می‌شوند که انحصاری خودش هستند و هم بازی‌های اشتراکی جذابی دارد که قابلیت اجرا شدن در بقیه کنسول‌ها را هم دارند؛ برای مثال در فهرست چند بازی برتر که هر گیمری باید آن ها را امتحان کند، تعداد بازی‌های اشتراکی بیشتر است. به همین دلیل جدا از بازی‌ها، می‌توانید روی ویژگی‌های سخت افزاری دستگاه تمرکز کنید.
  • بعد از مدل ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان، مدل‌های دیگری هم به عنوان مدل‌های فرعی ایکس باکس وان وارد بازار شدند؛ ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان اکس دو محصول فرعی بر روی ایکس باکس وان هستند.
  • این مدل‌ها سعی در ارتقای مدل اصلی ایکس باکس وان داشته‌اند و از نظر بسیاری از امکانات پیشرفته‌تر هستند.
  • مدل ایکس باکس وان اس نسبت به ایکس باکس وان طراحی متفاوت‌تری دارد؛ این مدل بر خلاف سایر مدل‌ها سفید است و اندازه آن هم 40 درصد کوچکتر از ایکس باکس وان. به همین دلیل طرفداران زیادی را به خودش جلب کرده است.


    2-پلی استیشن
    4

درست در همان سالی که مایکروسافت ایکس باکس را معرفی کرد، سونی اینترتینمت Sony Entertainment هم پلی استیشن 4 یا PS4 را به دنیا معرفی کرد. سونی در گذشته مدل ساده‌تر پلی استیشن را به عنوان پلی استیشن وان عرضه کرده بود و بعد از اینکه از این دستگاه استقبال شد، سونی درصدد ارتقای ویژگی‌های آن برآمد تا سرانجام در سال 2013 پلی استیشن چهار را با دسته دوال شاک Dual Shock در دسترس علاقمندان قرار داد.

  • پی اس فور از آن زمان تا کنون دستخوش تغییراتی شده است که در دو مدل فرعی اسلیم و پرو Slim/Pro قابل مشاهده است.
  • مدل اسلیم پلی استیشن 4 هم مثل مدل اس اکس باکس وان، طراحی کوچکتر و بسیار ظریفتری دارد و از این جهت توانسته بعد زیبایی شناسانه بیشتری را به معرض نمایش بگذارد. همچنین ویژگی‌های سخت افزاری آن هم نسبت به مدل ساده پی اس فور ارتقا یافته‌تر است.
  • سونی موقع ارائه پی اس فور تاکید زیادی روی امکان برقراری تعاملات اجتماعی توسط این کنسول خانگی داشت. با استفاده از این کنسول می‌توانید بخش‌های مورد علاقه‌تان را از بازی ضبط کنید، عضو گروه شوید و اطلاعات و ویدئوهایتان را با بقیه به اشتراک بگذارید. همچنین در مورد گیم‌هایی که می‌توانند به صورت دسته جمعی بازی شوند، شما می‌توانید اعضای جدید پیدا کنید. بنابراین از بین ژانرهایی که هر گیمری باید آن ها را بشناسد، بازی‌های شوتر دسته جمعی یا هک اند اسلش را به خوبی ساپورت خواهد کرد.

    3-نینتندو

نینتندو Nintendo یک کمپانی ژاپنی است که مدت زمانی بسیار طولانی در زمینه بازی‌های ویدئویی فعالیت کرده است. این شرکت سازنده دستگاه‌هایی مثل گیم بوی، سوپر نینتندو، گیم کیوب و اخیرا هم نینتندو سوئیچ است.

  • نینتندو سوئیچ هفتمین کنسول بازی خانگی است که توسط کمپانی نینتندو به دنیا ارائه شده است و تاریخ رونمایی آن به سال 2016 برمی‌گردد.
  • معمولا اسم نینتندو به اندازه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان شنیده نمی‌شود؛ اما به این معنی نیست که امکانات این دستگاه نامناسب است.
  • حافظه داخلی نینتندو سوئیچ 32 گیگابایت است و می‌تواند از میکرو اس دی microSD با ظرفیت دو ترا بایت پشتیبانی کند. میزان نگهداری شارژ دستگاه هم معمولا چیزی بین سه الی شش ساعت متغیر است.
  • نینتندو تولید کننده انحصاری بازی‌هایی مثل سوپر ماریو، پوکمون و افسانه زلداست. به همین دلیل اگر حتما باید این بازی‌ها را در فهرستتان داشته باشید، نمی‌توانید سراغ ایکس باکس وان یا پی اس فور بروید.
  • ببعضی از بازی‌های اختصاصی این کنسول شامل انیمه‌های ژاپنی هستند که با فضا سازی و موسیقی جذاب در دسترس گیمرها قرار می‌گیرند.
  • یکی از جذابیت‌های نینتندو دسته‌های آن است که جوی‌کان نام دارد. این دسته‌ها امکان کاربری‌های متفاوتی را به گیمر می‌دهند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های نینتندو سوئیچ که آن را به محصولی اختصاصی و متفاوت تبدیل می‌کند استفاده از کارتریج‌هایی به نام گیم کارت Game Card به جای دیسک است؛ به این معنی که این دستگاه هیچ گونه ورودی برای دیسک ندارد و در عوض بازی‌هایش را روی گیم کارت‌ها یا کارت‌های بازی ارائه می‌دهد.
  • نینتندو خلاقیت و نوآوری را به صورت بخشی جدا نشدنی از محصولاتش ارائه می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تفاوت هستید، این کنسول می‌تواند نظر شما را به خودش جلب کند.
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.