آشنایی با فرش کاشان

0

فرش کاشان یکی از محبوب ترین و معروف ترین فرش های ایران است از این رو افراد ساکن استان تهران و شهرهای دیگر علاقه دارند که این فرش را به طور مستقیم از کارخانه فرش کاشان تهیه نمایند تا هزینه اضافی بابت خرید این فرش پرداخت نکنند. این مساله سبب شد که برخی از فروشگاه های فروش فرش این فرش را به قیمت کارخانه به مشتریان بفروشند در واقع فروش فرش کاشان به صورت مستقیم از کارخانه انجام می گیرد.

حال اگر شما نیز به دنبال خرید این فرش هستید و می خواهید در مورد فروش مستقیم فرش از کارخانه فرش کاشان اطلاعات کسب کند با مادر ادامه مطلب همراه باشید.

فرش کاشان

رونیکس

فروش مستقیم فرش از کارخانه فرش کاشان

بدون شک نام فرش کاشان به گوش تمام ایرانیان رسیده است. این فرش از مرغوب ترین و باکیفیت ترین فرش های ایران است. در واقع دلایل مختلفی سبب شدند که این فرش به یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین فرش های ایران تبدیل شود و این دلایل شامل کیفیت بالای بافت فرش، دوام و ثابت ماندن رنگ ها، استفاده کردن از نخ های بسیار بادوام و مستحکم، دوام و استحکام فرش، نرم و لطیف بودن فرش می باشند. تمام این ویژگی ها دست به دست هم دادند تا کیفیت فرش کاشان را افزایش دهند. این ویژگی ها از مهم ترین ویژگی هایی است که معمولا برای تمام خریداران فرش حائز اهمیت می باشد.

از آنجایی که فرش کاشان تمام این ویژگی ها را یکجا دارد لذا بسیاری از خریداران تمایل به خرید این فرش دارند و از آنجایی که خرید و فروش مستقیم فرش از کارخانه دارای قیمت مناسب تری نسبت به فروشگاه ها می باشد لذا بسیاری از مصرف کنندگان تمایل دارند که این فرش را مستقیما از کارخانه خریداری کنند. این مسئله سبب شد که برخی از فروشگاه ها این فرش را به قیمت درب کارخانه به فروش برسانند تا سبب جلب رضایت مشتریان خود شوند.

فرش کاشان

اهمیت فرش در فرهنگ ایران زمین

فرش از قدیم الایام تا کنون از مهمترین المان های تشکیل دهنده منازل ایرانی بوده و است لذا همیشه در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه خود را دارد. در قدیم این اثر فاخر ایرانی فقط با دست های توانمند و هنرمند هنرمندان ایرانی به صورت قالیچه و فرش بافته می شد که به فرش دستباف معروف است. لذا از قدیم افراد برای زیباتر شدن خانه های خود و تزئین کردن از فرش استفاده می کرند. از این رو می توان گفت که فرش فاخر ایرانی ریشه در تاریخ پر تمدن ایران زمین دارد.

لذا در طول تاریخ این اثر هنری را با طرح و نقش های مختلفی می بافتند که طرح و نقش صورت و طبیعت و اقتباسی و .. از انواع این طرح ها هستند. فرش از معدود هنرهای اصیل ایرانی است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب ایران همشه همنشین ایرانیان بوده و است.

بافت فرش چگونه است؟

در واقع بافت فرش به این صورت است که ابتدا طراحان فرش طرح فرش را به صورت نقشه های نقطه چین میکشند و سپس این طرح توسط قالی بافان روی دار قالی پیاده می شود. یکی دیگر از سوال های متدوال خریداران فرش این است که شانه و تراکم فرش به چه معنا است چرا که در زمان خرید این کلمات را زیاد می شنوند و یکی از دلایل تغییر قیمت فرش ها نیز می باشد.

فرش کاشان

شانه و تراکم فرش چیست؟

شانه و تراکم یکی از مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی است چرا که این ویژگی ها بر روی قیمت فرش تاثیرگذارند. حال شانه و تراکم چیست؟ در واقع به تعداد گره های بافت فرش در یک متر عرض فرش، شانه فرش می گویند. به عنوان مثال منظور از فرش 1000 شانه یعنی در هر یک متر عرض فرش، 1000 گره بافته شده است. امروزه فرش ها را در شانه های مختلفی تولید می کنند که از جمله شانه های فرش کاشان می توان به فرش 1200 شانه، 1000، 700 و 500 شانه اشاره نمود. در واقع دلیل این تنوع فرش کاشان این است که مشتریان بنا به سلیقه خود بتواند فرش مد نظر و مناسب خود را انتخاب کند.

همچنین به تعداد گره های فرش در 1 متر طول فرش نیز تراکم گفته می شود. به عنوان مثال یک فرش با تراکم 500 یعنی در هر یک متر طول خود 500 گره دارد. تراکم 800 و 900 و 1000 از رایج ترین تراکم های فرش می باشند.

خرید فرش کاشان از کارخانه فرش کاشان https://www.bfarsh.com

در زمان خرید یکی از مهم ترین دغدغه های افراد خرید با قیمت مناسب است که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد همچنین علاوه بر قیمت، کالای مورد باید از کیفیت بالایی برخودار باشد. لذا قیمت مناسب و مرغوبیت کالای مورد از مهم ترین معیارهای افراد در زمان خرید کالای خاص است. لذا کارخانه فرش کاشان برای جلب رضایت مشتریان اقدام به عرضه فرش های مرغوب و با کیفیت خود در برخی از فروشگاه های فرش شده است که این فرش مرغوب را به قیمت درب کارخانه به فروش می رساند.

فرش کاشان

لذا علاقه مند به خرید این فرش می توانند به فروشگاه های فرش کاشان مراجعه کنند و باکیفیت ترین فرش کاشان را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه همچنین با طرح و نقش های متنوع را مشاهده و انتخاب کنند.این فرش ها از ضمانت 5 ساله برخوردار هستند.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.