هر آنچه که باید درباره‌ی آینه و کنسول بدانید

0

خرید یک آینه کنسول جدید به همان میزان که می‌تواند لذت‌بخش باشد، گیج‌کننده نیز هست. کافی است سری به یک فروشگاه لوازم دکوری بزنید و از یک فروشنده بخواهید تا شما را برای خرید آینه کنسول مدرن یا کلاسیک راهنمایی کند. اگر شانس با شما یار شود و فروشنده محصول در زمینه دکوراسیون و طراحی داخلی تخصص داشته و در عین حال حوصله‌ی کافی برای ارائه اطلاعات را نیز داشته باشد اصلا مشکلی به وجود نمی‌آید! امان از روزی که به فرد اشتباهی بربخورید. فردی که یا تخصص کافی در زمینه طراحی داخلی خانه نداشته باشد یا حوصله و وقت راهنمایی کردن! آن وقت است که بین یک عالمه آینه کنسول مختلف با یک عالمه نکات مختلف راجع به هر کدامشان، گیر خواهید کرد. در چنین فضایی انتخاب غیر ممکن است.

حالت سومی هم وجود دارد! قرار نیست همیشه تکیه بر اطلاعات دیگران بزنید. بیایید برای یک بار هم که شده، خودتان یک متخصص حرفه‌ای در زمینه خرید محصول موردنیازتان باشید.( J امروز قرار است چندتا متخصص حرفه‌ای در زمینه آینه کنسول مدرن تحویل جامعه بدهیم که شما هم می‌توانید جزو آن‌ها باشید. جالب است! نه؟)

کلاسیک یا فانتزی، مدرن یا سنتی! کدام را انتخاب کنم؟

این که کدام سبک باید انتخاب شما باشد خیلی راحت و ساده است! همین الان، بلند شوید و یک نگاهی به خانه و زندگی‌تان بیاندازید. سبک قالب خانه‌ی شما چیست؟ هر چیزی که هست، اگر از آن رضایت دارید و می‌خواهید فضا را به همین صورت حفظ کنید، بهتر است آینه کنسول جدید خانه را نیز بر اساس همان انتخاب کنید.

رونیکس

همه چیز درباره آینه کنسول کلاسیک

کلاسیک به سبکی از دکوراسیون گفته می‌شود که به خانه فضایی اشرافی و سلطنتی می‌دهد. بیشتر برای اماکن خیلی بزرگ که با این سبک همخوانی دارند کاربرد دارد. کلاسیک قدمت بیشتری بین سبک‌های مورد استفاده امروزی دارد. با این وجود خانه‌ها دیگر مانند گذشته وسیع و بزرگ نیستند و همین عامل باعث شده تا کمتر بتوانیم این نوع سبک را مهمان منازل خود کنیم. آینه کنسول کلاسیک، پیشنهاد خوبی برای طراحی خانه‌های بزرگ است و اگر شما صاحب یکی از آن‌ها هستید پیشنهاد خوبی برای شما محسوب می‌شود. قاب آینه و میز کنسول‌های کلاسیک از چوب ساخته می‌شوند و قیمت آن کمی بالا است. اگر در ساخت این کنسول‌ها چوب اصل استفاده شده باشد، این قیمت بالا دور از ذهن نیست.

امروزه برای کاهش هزینه خرید این سبک از کنسول‌ها به جای چوب از مواد رزین نیز استفاده می‌شود. نکته مهم اینجاست که برخی فروشندگان رزین را به جای چوب به مشتری معرفی می‌کنند و هزینه‌ای بیش از آنچه که باید از او دریافت می‌کنند. برای شناخت چوب از رزین فقط به یک سوزن احتیاج دارید. سوزن را به قسمتی از قاب یا میز که در معرض دید نیست وارد کنید. اگر با کمی فشار به سمت داخل رفت چوب است و اگر وارد نشد رزین!

آینه کنسول فانتزی

سبک فانتزی بیشتر مورد علاقه کودکان و نوجوانان است. اگر قرار است دکوراسیون اتاق فرزندتان را بچینید حتما به سراغ همین سبک بروید. انواع آینه کنسول فانتزی در بازار وجود دارد که با الهام گرفتن از طرح‌های کودکانه یا شخصیت‌های موردعلاقه نوجوانان طراحی و ساخته می‌شوند. آینه کنسول فانتزی می‌تواند از هر متریالی ساخته شود؛ اما امروزه بیشتر از ام دی اف برای ساخت این نوع از آینه کنسول‌ها استفاده می‌شود.

آینه کنسول مدرن

‌‌مدرن پرطرفدارترین سبک دنیای دکوراسیون داخلی است و مناسب فضاهای کوچک است. از آنجا که امروزه فضای خانه‌ها رو به کوچک‌تر شدن می‌روند بر میزان محبوبیتش روز به روز افزوده می‌شود. مدرن، به نوعی از سبک فضا گفته می‌‌شود که در انتخاب چیدمان آن به سادگی و کاربردی بودن وسایل توجه زیادی شده است. با انتخاب یک وسیله برای قرار دادن در فضای مدرن، نه تنها نباید از وسعت خانه کاست ؛ بلکه باید به وسیع‌تر جلوه دادن آن نیز کمک کرد. این نکته در خرید آینه کنسول مدرن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

آینه کنسول‌ها امروزه به خوبی جای خود را در خانه‌ی ما ایرانی‌ها باز کرده‌اند و از نظر کاربردی کاملا تعریف شده‌اند؛ پس برای خانه‌های مدرن مناسب‌اند‌. برای خرید آینه کنسول مدرن دو انتخاب دارید:

  • استفاده از آینه کنسول‌های ام دی اف ساده که رنگ آن‌ها هماهنگ با رنگ کاغذ دیواری و دیگر وسایل خانه باشد و تا جای امکان فضایی از زمین را به خود اختصاص ندهد. در اینجا انواع کنسول‌های دیواری را می‌توانیم مثال بزنی که در قسمت پایین آینه روی دیوار نصب می‌شوند.
  • استفاده از آینه و میز کنسول‌هایی که از متریال‌های براق ساخته شده باشند. مانند میزکنسول استیل ساده یا انواعی از کنسول‌ها که در ساخت آن‌ها تماما از آینه یا شیشه استفاده شده است.

تشخیص کیفیت آینه کنسول

اینکه چگونه بتوانیم کیفیت آینه کنسول جدیدی که قرار است آن را انتخاب کنیم بسنجیم، تخصصی‌ترین بخش ماجرا است. برای اینکه یک محصول را باکیفیت بخوانیم، باید آن را در چند مرحله بررسی کنیم:

مرحله اول( بررسی کیفیت آینه): خوب است که آینه جیوه‌ای باشد و هیچ گونه خش، شکستگی و لکی نداشته باشد. تصویر در آینه باید به صورت واضح نمایش داده شود و بزرگنمایی و کوچکنمایی از نظر عرضی و طولی در آن ایجاد نکند.

مرحله دوم(بررسی کیفیت متریال استفاده شده در قاب آینه و میز کنسول): با توجه به آنچیزی که در بالا اشاره کردیم، جنس آینه کنسول با توجه به سبکی که دارد، ممکن است استیل، آینه‌ای، چوبی و pvc باشد. مقایسه این نوع محصولات بی‌نتیجه است. چرا که هر کدام باید در نوع خود باکیفیت بوده و نسبت به هزینه پرداختی کیفیت و کارایی داشته باشند.

مرحله سوم( نحوه ساخت و مونتاژ اجزای مختلف آینه کنسول): همانقدر که به جنس مواد اولیه باید دقت کرد، نحوه ساخت نیز مهم است. بهترین مواد اولیه در دستان یک سازنده غیرمتخصص، کمترین کیفیتی به بار نمی‌آورد. تا حد زیادی، کیفیت مونتاژ را با بررسی‌های ظاهری محصول می‌توان تشخیص داد. قطعات باید با ظرافت برش خورده باشند و در صورت نیاز با دستگاه سی ان سی مخصوص نیز تراش بخورند. چسب انتخابی برای اتصال قطعات نیز مهم است که عدم اهمیت به همین موضوع ساده، ممکن است دوام و امنیت آینه و کنسول را زیر سوال ببرد.

دکوریمون، بخشی از بازار طراحی و ساخت آینه کنسول مدرن را برعهده گرفته است و هر روز در راستای بالابردن کیفیت خدمات که به منظور ایجاد اعتماد مصرف‌کنندگان اینترنتی به کیفیت محصولات تولیدی‌های آنلاین است تلاش می‌کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.