معرفی کتاب یخ شکنان؛ چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

0

شاید تاکنون شما هم با چنین سؤالاتی مواجه شده‌اید: چطور سر صحبت را باز کنم؟ چگونه گفت‌وگویی را به‌درستی آغاز کنم؟ چطور اجازه ندهم گفت‌وگو به بیراهه برود؟ اگر هم کسب و کار خودتان را دارید، احتمالا پرسش «چطور مشتریان را حفظ کنم؟» را از خودتان پرسیده باشید. در معرفی امروز می‌خواهیم کتاب یخ شکنان را به شما معرفی کنیم تا پاسخ به تمام این پرسش‌ها را در آن بخوانید. یخ شکنان نوشته تام (بیگ ال) شرایتر کتابی است که اصول درست صحبت کردن را به ما می‌آموزد. کافی است به این کتاب اعتماد کنید تا شاهد تحولی بزرگ در کسب‌وکار خودتان باشید؛ آن هم تنها با استفاده از چند کلمه و به ساده‌ترین شکل ممکن. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این کتاب با ما همراه باشید.

شناسنامه کتاب

عنوان: یخ شکنان، چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

رونیکس

نویسنده: تام (بیگ ال) شرایتر

مترجم: امیر انصاری (پیشنهاد کاربران)

تعداد صفحات: ۱۰۴ صفحه

انتشارات: آموخته (پیشنهاد کاربران)

درباره نویسنده کتاب یخ شکنان

تام شرایتر (Tom “Big Al” Schreiter) بیش از ۴۶ سال تجربه درزمینه بازاریابی شبکه ای دارد. او همچنین به‌عنوان نویسنده کتاب‌های آموزشی بیگ آل (Big Al)، در بیش از ۹۰ کشور سمینارهای مرتبط با بازاریابی برگزار کرده است. تام نکات مهمی را هر هفته به‌صورت رایگان در وب‌سایتش منتشر می‌کند. او به مخاطبش می‌گوید در هر مرحله از چه واژه‌ای استفاده کند و چگونه کار بازاریابی را به بهترین شکل انجام دهد. از دیگر کتاب‌های منتشرشده از این نویسنده می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اولین جملات در بازاریابی شبکه‌ای؛
  • شخصیت‌های رنگی چهارگانه در بازاریابی چندسطحی، زبان سری بازاریابی شبکه‌ای؛
  • روش جست‌وجوی نیروهای بالقوه، فروش و ساخت کسب‌وکار بازاریابی شبکه‌ای به کمک داستان‌ها؛
  • چگونه فورا به اعتماد، باور، نفوذ و رابطه‌ دوستانه برسید.

حتما بخوانید: انواع بازاریابی؛ ۴۷ استراتژی که ضامن افزایش مشتریان شماست

تام شرایتر، نویسنده کتاب یخ شکنان

درباره کتاب یخ شکنان

کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اجتماعی در دهه جاری است و شرکت‌های مختلف به استانداردهای کلی دست یافته‌اند. بنابراین بازاریابی درست و موفق، تفاوت بین کسب‌وکارها را مشخص می‌کند. کتاب یخ شکنان بر روی این موضوع متمرکز است. این کتاب به خواننده نشان می‌دهد که چطور می‌توان بهتر صحبت کرد و اثر مثبت گفت‌وگوهای کاری را افزایش داد، آن هم در شرایطی که در بازارهای فروش، رقابت بر سر به‌دست‌آوردن روح مشتری است.


حتما بخوانید: مشتری یابی با ۱۵ روشی که به کسب‌و‌کارتان رونق می‌بخشد

زبان کتاب از کلیشه و جملات سنگین دور است و نویسنده نوشته خود را با احساس دوستی و همکاری آراسته است. شرایتر در کتاب یخ شکنان از زبان خودش صحبت می‌کند و تجربه‌هایش را به اشتراک می‌گذارد. همین بی‌ادعایی نویسنده و سادگی کلام باعث می‌شود کتاب اثرگذاری بیشتری بر خواننده داشته باشد.

پیدا کردن لحن مناسب گفتگو - کتاب یخ شکنان

شرایتر می‌خواهد خواننده با مطالعه این کتاب، موقعیت خودش را در نظر بگیرد و متناسب با کسب‌وکاری که دارد، زبان گفت‌وگوی درست را انتخاب کند. درنتیجه، «نگرانی برای فروش محصولات از جانب فروشنده» جای خود را با «شوق برای خرید و آگاهی از محصولات جدید از جانب خریدار» عوض می‌کند. در این صورت، استرس کارکنان و مشتریان کاهش پیدا خواهد کرد.

یکی از ویژگی‌های این کتاب، آشناکردن مخاطب با فن «درست صحبت‌کردن» است. توانایی گفت‌گوی درست و استفاده از واژه‌های یخ‌شکن، کسب‌وکار را برای شما جذاب‌تر و البته پربازده‌تر می‌کند. کتاب یخ شکنان درنهایت خواننده را آگاه می‌کند که مهم‌ترین اصل بازاریابی شبکه‌ای همین نکته ظریف است.

ساختار کتاب یخ شکنان

کتاب یخ شکنان در ۱۸ فصل به نگارش درآمده است. در این کتاب، نخست، نویسنده سعی می‌کند خواننده را با اهمیت و اثر شگفت‌انگیز واژه‌ها آشنا کند. سپس در قالب چند فرمول ساده استفاده درست از واژه‌ها را تشریح می‌کند. در پایان، پس از جمع‌بندی کتاب، خواننده می‌تواند آنچه را که فراگرفته است مرور کند.

فصل‌بندی این کتاب را باهم در ادامه می‌خوانیم:

  • فصل اول: اه! آخ! ناله!
  • فصل دوم: با اینکه ثروتمند و شادم، چرا رنج می‌کشم؟
  • فصل سوم: اگر بدانید چه بگویید، نیروهای بالقوه همه‌جا حضور دارند؛
  • فصل چهارم: به هر جایی در جهان سفر می‌کنم، این مشکل وجود دارد؛
  • فصل پنجم: فریب این افسانه‌ها را نخورید؛
  • فصل ششم: آن چند کلمه پرحرارتی که به خواهرتان می‌گویید؛
  • فصل هفتم: فرمول ۱؛
  • فصل هشتم: بیایید کمی با این فرمول تفریح کنیم؛
  • فصل نهم: آیا این روش برای افراد غریبه هم جواب می‌دهد؟
  • فصل دهم: زمان مهمانی!
  • فصل یازدهم: این را امتحان نکنید! فقط یک مثال است.
  • فصل دوازدهم: فرمول ۲؛
  • فصل سیزدهم: فرمول ۳ (بهترین مشتریان و نیروهای بالقوه)؛
  • فصل چهاردهم: فرمول ۴ (خلق مشتری و نیروی بالقوه)؛
  • فصل پانزدهم: فرمول ۵؛
  • فصل شانزدهم: توزیع‌کنندگان بسیار خجالتی می‌توانند به این روش عمل کنند؛
  • فصل هفدهم: فرمول ۶؛
  • فصل هجدهم: و در نهایت… .

آیا این کتاب برای شماست؟

اگر شما کارفرما یا کارآفرین هستید، کتاب یخ شکنان می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این کتاب همچنین مناسب افرادی است که در عرصه بازاریابی فعالیت می‌کنند. از طرفی می‌توان این کتاب را یک مرجع خوب برای دانشجویان و اساتید مدیریت کسب‌وکار و بازاریابی دانست. اگر شما هم کسی را در اطرافتان می‌شناسید که در آستانه ایجاد یک کسب‌وکار جدید است، معرفی این کتاب به او خالی از لطف نخواهد بود.

بخش‌هایی از کتاب یخ شکنان

«هیچ‌چیز در شغلم تغییر نمی‌کرد، مگر اینکه کلمات ابتدایی‌ام (کلمات یخ‌شکنم) را تغییر می‌دادم.» (ص۱۴ نسخه الکترونیکی)

***

«تنها چیزهایی که نداریم، مهارت‌های گفتن کلمات درست و انجام کارهای درست است. خبر خوب اینکه این مهارت‌ها را می توانیم یاد بگیریم. بسیاری از توزیع‌کنندگان طرح درآمدزایی مشابه، قلمروی مشابه، محصولات مشابه و قیمت‌گذاری مشابه دارند. همه‌ شرایط کارشان یکسان است به جز یک چیز: “آنچه که می‌گویند و انجام می‌دهند”، و نه شرایط‌شان، درشتی چک پاداش‌شان را تعیین خواهد کرد. بنابراین زمان آن رسیده است که چیزهای بهتری بگوییم. بیایید شروع کنیم.» (ص۱۸ نسخه الکترونیکی)

***

«اگر کلمات یخ‌شکن را درست استفاده کنیم، نیروهای بالقوه بسیار و کسب‌وکاری پررونق خواهیم داشت. اگر در مواجهه با مردم از کلمات “آموزش‌ندیده” استفاده کنیم، کسب‌وکارمان بد و مصیبت‌بار خواهد شد.» (ص۲۳ نسخه الکترونیکی)

***

«کلمات یخ‌شکن باید ۱۰۰ درصد، ضدِ نه شنیدن باشند.» (ص۳۵ نسخه الکترونیکی)

***

«آدم‌ها با برنامه‌هایی اداره می‌شوند که در ذهن و ضمیر ناخودآگاه‌شان مستقر است.» (ص۵۹ نسخه الکترونیکی)

***

«اصل واکنش‌پذیری این است: “مردم به شما واکنش نشان می‌دهند، و شما می‌توانید خودتان را کنترل کنید.” کافی است آنچه را که می‌گویید و انجام می‌دهید تغییر بدهید تا مردم واکنش متفاوتی نشان بدهند.» (ص۸۹ نسخه الکترونیکی)

***

«به یاد داشته باشید که همه یخ‌شکن‌‌ها (منظور تمام واژه‌های یخ‌شکن است)، اگر از آنها استفاده کنید، بهتر جواب خواهند داد.» (ص۱۱۳ نسخه الکترونیکی)


در ادامه بخوانید: کتاب تست مامان؛ راهنمایی متفاوت برای شروع یا توسعه کسب‌وکار
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.