با گوشی خراب چه کنیم؟ (تعمیر یا تعویض)

0

روزانه میلیون ها کاربر با مشکلات عدیده ای که برای گوشی های هوشمندشان پیش می آید مواجه هستند. حال برای خیلی از افراد این چالش به وجود می آید که با وجود خرابی و مشکلات به وجود آمده، باید گوشی جدید خریداری کنند و یا همان موبایل قبلی خود را تعمیر و استفاده کنند. اگر شما هم به تازگی با مواردی از جمله داغ شدن صفحه گوشی، خرابی باتری، شکسته شدن صفحه گوشی تلفن همراه و مواردی از این قبیل رو به رو شده اید، در این مقاله همراه ما باشید تا در پایان بتوانید تصمیم درستی درباره ی خرید گوشی جدید و یا تعویض قطعات بگیرید.

کند شدن گوشی، از مشکلات نرم افزاری گوشی های موبایل

کند شدن گوشی از جمله رایج ترین مشکلاتی است که به مرور زمان در دستگاه ها اتفاق می افتد. این مشکل تقریبا در مورد تمام گوشی های هوشمند معمول است، اما برای گوشی هایی که دارای محصولات رده پایین با حافظه داخلی کمتر هستند شایع تر است که در بیشتر مواقع مربوط به مسائل نرم افزاری می شود. اما اگر به مرحله ای برسید که گوشی شما از نظر سخت افزاری پاسخگوی نیازهایتان نبود، باید به فکر خرید گوشی جدید باشید.

رونیکس

پر شدن حافظه گوشی، شایع ترین مشکل کاربران

برای رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی انجام تعمیرات سخت افزاری امکان پذیر نیست و فقط باید با در نظر گرفتن نکات نرم افزاری و کاربردی خاص کنترل شود. اما در صورتی که گوشی شما کارت حافظه را پشتیبانی نمی کند و از میزان فضای ذخیره سازی کم آن کلافه شده اید، فکر تعویض گوشی باشید.

خرابی های سخت افزاری گوشی، از مشکلات پر هزینه موبایل های هوشمند

بدترین دردسرهای ممکن برای گوشی ها، مشکلات سخت افزاریست، چراکه بسیار دردسرزا و هزینه بر است. یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکل گوشی های هوشمند ظرافت و دوام صفحه نمایش است. گوشی های موبایل بسیار ظریف و حساس در مقابل ضربه هستند.

اگر صفحه گوشیتان به هر دلیلی دچار مشکل شد و قصد تعویض این قطعه را داشتید به هیچ عنوان گوشی را به دست تعمیرکاری که نمیشناسید نسپارید. اما به صورت کلی با تعویض صفحه نمایش می توانید از خرید گوشی جدید خودداری کنید. تعویض یا تعمیر گوشی در این مرحله کاملا به خودتان بستگی دارد زیرا در مواقعی هزینه ی خرید یک تاچ و ال سی دی به اندازه خرید یک گوشی جدید است!

شکستن درب پشت گوشی، از معضلات آسیب های فیزیکی

شکستن درب پشت گوشی و ورود گرد و غبار به داخل آن از جمله مواردی است که روی ضعیف شدن دستگاه و خرابی آن تاثیر میگذارد. به غیر از آن از لحاظ ظاهری هم نمای خوبی ندارد. گاهی اوقات ممکن است شما از ظاهر گوشیتان خسته شده باشید و با خرید این قطعه می توانید حس نو بودن را به گوشی دلبندتان برگردانید. حتی در صورتی که درب پشت گوشی، چسبیده باشد، باز هم می توان آن را تعمیر کرد.

افراد کم تجربه هم می توانند گوشی خرابشان را تعمیر کنند ؟

برخلاف تصور خیلی از افراد، تعمیرگوشی ها کار بسیار دشواریست که نیازمند تجربه زیاد، دقت، حوصله و مهارت بالایی است. بنابراین اگر هزینه برای شما مهم است باید خیلی دقت کنید چون اگر تعمیرکار گوشی به اندازه کافی حرفه ای نباشد، شما نه تنها باید هزینه تعمیر و قطعات را بدهید بلکه باید هزینه ی خیلی زیادی برای گوشی جدیدتان هم در نظر بگیرید.

برای مثال باتری گوشی سامسونگ s5 را در نظر بگیرید. اگر از عملکرد باتری گوشی موبایل خود رضایت ندارید و فکر می کنید نسبت به قبل عملکرد آن ضعیف تر است، وقت آن رسیده که برای تعویض این قطعه اقدام کنید و از خراب شدن قسمت های دیگر گوشی هوشمندتان جلوگیری کنید.

به راحتی می توانید با پرداخت هزینه اندک تنها باتری گوشی خود را تعویض کنید و مانند گذشته از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اما در صورتی که برد اصلی گوشی خراب شده باشد شاید به همین سادگی نتوانید تصمیم بگیرید و مجبور به خرید گوشی جدید باشید.

ده راه حل برای طولانی شدن عمر باتری گوشی

با توجه به اینکه قیمت گوشی های هوشمند روز به روز افزایش است، نحوه ی نگهداری باتری گوشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است در ادامه مواردی که باعث عمر بیشتر باتری و در نتیجه استفاده ی طولانی تر از گوشی می شود را بررسی می کنیم:

  1. از کابل شارژ با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.
  2. اگر از اینترنت فقط برای ارسال متن استفاده می کنید، پس نیازی به فعالسازی 3G و 4G ندارید.
  3. نور صفحه نمایش گوشیتان را در مواقعی که در منزل یا محل کار هستید کم کنید.
  4. گوشی تلفن همراهتان را طولانی به شارژ نزنید.
  5. فقط در مواقع لزوم وای فای و بلوتوث خود را روشن نگ دارید.
  6. برای مدت زمان خیلی طولانی از گوشیتان استفاده نکنید.
  7. زمانی که گوشی موبایلتان را به شارژ زدید تحت هیچ شرایطی از آن استفاد نکنید و بگذارید گوشیتان به طور کامل شارژ شود.
  8. تا حد امکان اپلیکیشن های مختلف را به صورت همزمان استفاده نکنید.
  9. گوشیتان را خنک نگه دارید! گوشیتان را در سطوح خنک با دمای پایین تر قرار دهید.
  10. صفحه نمایش گوشی موبایل خود را زیاد و به مدت طولانی مدت روشن نگذارید.

در صورت خراب شدن گوشی های هوشمند چه تصمیمی بگیریم؟

برای تعمیر هر دستگاهی نیازمند تجهیزات خاصی هستیم. برای مثال برای تعمیر لپ تاب بایستی از پیچ گوشتی لپ تاپ به عنوان یک ابزار کاربردی استفاده کنیم. در مقابل برای تعمیر گوشی های موبایل نیز نیازمند جمع آوری ابزارهای تعمیراتی خاصی هستیم که خرید کلیه این موارد از فروشگاه های اینترنتی قابل دسترسی است.

فروشگاه اینترنتی جانبی، به عنوان یکی از جامع ترین و بهترین مراکز فروش تجهیزات جانبی گوشی موبایل و لپ تاب می تواند همراه خوبی برای خرید شما به حساب بیاید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.