تناسب اندام در خانه تنها با مصرف آب!

0

شاید شما هم برای رسیدن به تناسب اندام در خانه در ایام کرونایی با اضافه شدن وزنی به ‌وزن قبلی‌تان، دست به شیوه‌های مختلفی از ورزش‌های خانگی و رژیم‌های غذایی زده‌اید تا پرخوری‌هایی که باعث برآمدن شکم و پهلوی‌تان شده را جبران کنید و به تناسب اندام و وزنی ایده‌آل دست پیدا کنید. به این منظور به سایت‌های مختلفی سر زده‌اید، ویدئوها و برنامه‌های مختلفی را دیده‌اید و غذای خود را کنترل کرده‌اید، با اینحال شاید نهایتاً موفق به کم کردن وزن خود تنها در حد چند گرم شده‌اید. حالا باید از خود بپرسیم که مشکل کار از کجاست؟ چه چیزی در این میان لنگ می‌زند که با وجود تلاش نسبی‌ای که دارید بازهم نتیجه‌ی جالب توجهی را به دست نیاورده‌اید؟

آنچه که حین ورزش از آن غفلت کرده‌اید، ماده‌ای است که به تحرک بدن کمک می‌کند و مواد اضافی بدن را تصفیه می‌کند و باعث تناسب اندام می‌شود. این ماده که همیشه در دسترس است، چیزی نیست جز آب! شاید بگویید ما در حین ورزش هرازچندگاهی آبی می‌نوشیم اما باز هم نتیجه‌ای نداشته است! اشتباه شما همین جاست! چون نوع آبی که هنگام ورزش می‌نوشید و مقدار آن در قبل، حین و بعد از ورزش، مستقیماً روی تناسب اندام شما تأثیر می‌گذارد و شما با بی‌توجهی به آن، از اصلی‌ترین عامل تناسب اندام غفلت می‌کنید.

معرفی آبی غنی برای تناسب اندام

اما به نظر شما آیا آب معمولی هنگام تمرین و ورزش‌های خانگی و باشگاهی می‌تواند کافی باشد، یا مصرف نوشیدنی دیگری حین ورزش لازم است؟ در ورزش‌های بالای شصت دقیقه، نوشیدنی‌های ورزشی حاوی الکترولیت و کربوهیدرات‌ها که به ریکاوری و احیای بدن در حین ورزش جهت ادامه و عدم خستگی سریع کمک می‌کنند، توسط ورزشکاران استفاده می‌شوند. بنا به پژوهش‌های صورت گرفته بر روی ورزشکاران، آبی که بتواند نیازهای یک ورزشکار را تأمین کند و تأثیرات عمیق‌تری نسبت به آب معمولی و همچنین نوشیدنی‌های ورزشی داشته باشد، گونه‌ای جدید از آب‌های غنی به نام آب یونیزه قلیایی است. این آب متشکل از آب غنی از اکسیژن، آب هیدروژنه و آب قلیایی است. این مطالعات نشان داده که این آب با داشتن مولکول هیدروژن، تأثیرات بسیار گسترده‌ای بر عملکرد ورزشکاران داشته و تناسب اندام آن‌ها را بیشتر و ماهیچه‌های آن‌ها را آماده‌تر کرده است.

رونیکس

 

آب یونیزه‌ی قلیایی هنگام ورزش چه می‌کند؟

شاید شما هم هنگام ورزش و تمرینات خانگی احساس خستگی و تنگی نفس داشته باشید و به همین خاطر به‌سختی بتوانید ورزش را ادامه دهید و یا اینکه در میانه‌ی راه آن را رها کنید. دلیل اصلی این حالت، خستگی ماهیچه‌ها و ضعف عضلانی است که توان شما را برای ادامه‌ی ورزش می‌گیرد. آب یونیزه‌ی قلیایی با داشتن هیدروژنِ مولکولی، به‌عنوان قوی‌ترین آنتی‌اکسیدانِ شناخته شده برای احیای سلامتی بدن، هنگام ورزش از خستگی ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و با نفوذ لحظه‌ای، سریعاً آن‌ها را ریکاوری می‌کند.

همچنین مطالعاتِ صورت گرفته بر روی بازیکنان فوتبال که آب غنی از هیدروژن نوشیده‌اند، نشان می‌دهند که هیدروژن مولکولی موجود در این آب، با از بین بردن تأثیرات استرس اکسیداتیو که باعث فرسایش و التهاب عضلانی می‌شود، به بهبود عضلانی این ورزشکاران کمک می‌کند و این باعث ارتقای عملکرد این ورزشکاران شده است.

همچنین مولکول هیدروژن موجود در آب یونیزه‌ی قلیایی با افزایش سوخت‌وساز بدن و نفوذ به بافت‌های چربی، باعث دفع سریع آن‌ها می‌شود و بدین ترتیب به تناسب اندام شما کمک می‌کند. به همین دلیل شما به جای مصرف آب معمولی، با استفاده از آبی که تأثیر چندبرابری بر حفظ سلامت و تناسب اندام شما دارد، می‌توانید تأثیرات بهتری از تمرینات بدن‌سازی و ورزشی خود در خانه و یا مکان‌های دیگر دریافت کنید. از طرفی نوشیدنی‌های ورزشی همیشه در دسترس نیستند و به همین دلیل ممکن است در نبود آن‌ها آب کمتری را در حین ورزش وارد بدن خود کنید. سؤالی که احتمالاً برایتان پیش آمده است این است که نوشیدن چه مقدار از این آب برای ورزش نیاز است و در چه زمانی از ورزش باید این آب نوشیده شود؟

تناسب اندامی ورزشی با چه میزان آب ممکن است؟

آیا تا به حال به این مسئله توجه کرده‌اید که مقدار آب موردنیاز هرفرد هنگام ورزش از دیگری متفاوت است و به عواملی مثل میزان تعریق، گرما و رطوبت محیط، مدت‌زمان ورزش و سختی آن بستگی دارد؟ البته با این وجود شورای ورزش آمریکا دستور‌العمل‌هایی را برای نوشیدن آب پیش، پس و حین ورزش پیشنهاد کرده که می‌تواند عملکرد همه را هنگام ورزش برای تناسب اندام، بسیار ارتقا دهد:

  1. 2 تا 3 ساعت قبل از شروع ورزش 3 لیوان آب یونیزه‌ی قلیایی بنوشید. آب غنی از هیدروژن سطح لاکتات خون را کاهش داده که موجب افزایش تأثیر ورزش بر بدن می‌شود. همچنین مولکول هیدروژن از خستگی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.
  2. 20 تا 30 دقیقه پیش از شروع ورزش و یا هنگام گرم کردن، یک لیوان آب یونیزه‌ی قلیایی بنوشید. تأثیرات گفته شده در مورد اول در این بازه‌ی زمانی نیز صادق است.
  3. در طول ورزش از هر 10 تا 20 دقیقه حدود یک لیوان آب بنوشید. میزان بالای مولکول هیدروژن موجود در آب از خستگی مفرط ماهیچه‌ها هنگام ورزش جلوگیری می‌کند.
  4. بیش از نیم ساعت بعد از ورزش حداقل یک لیوان آب یونیزه‌ی قلیایی بنوشید. این عمل باعث ریکاوری و کاهش خستگی ماهیچه‌ها و بدن می‌شود.

 

آب یونیزه‌ی قلیایی را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

حال سؤال این است که این آب یونیزه‌ی قلیایی را از کجا می‌توان یافت و اگر مانند آب‌های معدنی و نوشیدنی‌های ورزشی بسته‌بندی کارخانه‌ای داشته باشد، در کنار احتمال عدم دسترسی همیشگی، استفاده از آن چه صرفه‌ی اقتصادی‌ای در مقایسه با آب معمولی می‌تواند داشته باشد؟ جواب این سؤال محصولی است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده است. یونیزه‌کاپ‌های ویوکس در قالب بطری‌های با دوام بسیار بالا و ضدضربه، توانایی تبدیل آب معمولی به آب یونیزه‌ی قلیایی را دارند. آبی که توسط این دستگاه ایجاد می‌شود ترکیبی از آب غنی از هیدروژن، آب اکسیژن‌دار و آب قلیایی است که هرکدام به تنهایی برای سلامتی و تندرستی بسیار مفید هستند. پس شما با یک بار هزینه و داشتن یک یونیزه‌کاپ، می‌توانید به صورت همیشگی در کنار تمرینات ورزشی خود در هر مکانی، آب معمولی لوله‌کشی‌شده را تبدیل به آبی غنی کنید و عملکرد خود را در ورزش بهبود ببخشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.