۷ روش افزایش فروش با استفاده از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو؛ سئو

0

بقای هر کسب و کاری به فروش وابسته است، و در اقلیم مدرن امروز، افزایش هرچه بیشتر نرخ فروش از طریق حضور مستمر در فضای دیجیتال امکان پذیر خواهد بود. جالب است که بدانید؛ در سال 2017، فروش اینترنتی جهانی صورتحسابی معادل 2.3 تریلیون دلار داشته است.

البته انتظار می رود که این مبلغ تا سال 2021 به 4.8 تریلیون دلار برسد. اگر شما هم قصد دارید که فروشتان را چند برابر کنید؛ لازم است که استراتژی‌های کاربردی سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو را برای سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

از آنجایی که دنیای فروش اینترنتی بسیار رقابتی است، یادگیری و آموزش SEO به شما کمک میکند که در دنیای آنلاین شناخته شوید، مشتریان بالقوه را که ابتدا فقط بازدیدکننده اند به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید، و در نهایت شاهد افزایش نرخ فروش باشید.

رونیکس

اما باید بدانید که تکنیک‌های سئو مانند تمام اصول و روش‌های معروف و کاربردی در گذر زمان دستخوش تغییرات فراوانی شده اند؛ به همین دلیل مطمئن بودن از اینکه استراتژی سئویی که در حال حاضر به کار گرفته اید بهترین و کافی ترین روش فروش است؛ کمی دور از انتظار به نظر می رسد.

اگر دانستن این مسئله شما را آشفته کرده است؛ جای نگرانی نیست. راه های زیادی وجود دارند که شما می توانید به راحتی آنها را به کار گیرید تا نرخ فروش تان را بالا ببرید. در مقاله پیش رو که بخشی از مباحث سئو مقدماتی است، شما می آموزید که چطور با استفاده از SEO، فروش خود را افزایش دهید.

1.در انتخاب کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کنید:

اگرچه کلمات کلیدی کاربرد قبلی خود در سئو را از دست داده اند، اما هنوز هم بخش مهمی از این معادله اند. بدون کلمات کلیدی، مشتریان بازدید کننده در جستجویشان ممکن است هرگز شما را پیدا نکنند؛ به همین خاطر کلمات کلیدی اساس استراتژی سئو محسوب می شوند.

برای مثال، تصور کنید کسب و کار شما در حوزه فروش طعمه ماهیگیری دست ساز فعالیت میکند. واضح ترین کلمه کلیدی که برای این کار می‌توان به کار برد و از آن امتیاز گرفت، طعمه ماهیگیری دست ساز است. اما قطعا افراد از کلمات کلیدی و عبارات متفاوت دیگری نیز برای پیدا کردن محصولاتی مشابه محصولات شما استفاده می کنند.

پس شناسایی این کلمات به کارگیری و استفاده از آنها با شماست. کلمات کلیدی را می توان در بخش های زیر اعمال کرد:

  • محتوا
  • صفحات وب
  • یو آر ال ها
  • هدینگ
  • توضیحات تصویر
  • متادیتا
  • عنوان صفحات
  • ایمیل‌ها

اگر چه گوگل ادوردز (Google AdWords) می تواند یکی از مناسب‌ترین ابزار برای جستجو و شناسایی کلمات کلیدی کسب و کار شما باشد، اما ده ها ابزار با همین قابلیت وجود دارد که شما می‌توانید آنها را هم انتخاب کنید. کلمات کلیدی لانگ تیل (ترکیبی و چند کلمه ای) را فراموش نکنید؛ چرا که نیمی از پرس و جوهای آنلاین بیش از چهار کلمه دارند. رقابت روی این عبارات بلند کمتر بوده و در عوض نرخ تبدیل بالاتری دارند. کلمات کلیدی مناسب شما را به مشتریانی معرفی میکند که به دنبال کالای عرضه شده‌ی شما می گردند.

 

2.محتوای باکیفیت استفاده کنید:

کلمات کلیدی بدون محتوای با کیفیت هیچ ارزشی ندارند. در واقع بدون محتوا آنها یک “سالاد مخلوط کلمات” هستند. محتوا فقط وسیله ای برای کلمات کلیدی نیست، بلکه ابزاری ارزشمند است که شما به کمک آن یک بازدیدکننده را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

محتوا محصول ارزشمندی است که شما به به مشتریان خود ارائه می‌کنید. محتوا یک منبع قابل اشتراک است که شما را به مخاطبان جدید و بیشتری معرفی می‌کند.

محتوا چطور به افزایش فروش کمک می‌کند؟ وقتی افراد در اینترنت به دنبال محصول و یا اطلاعاتی مشابه کسب و کار شما هستند، به پست های شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، و صفحات وب و سایر محتوایی برخورد میکنند که برای پاسخ به پرسش آنها طراحی شده است، به آنها اطلاعات دقیق درباره موضوع جستجو می دهد، تسهیلات لازم برای خرید آن محصول را فراهم میکند و یا آنها را به تصمیم گیری برای خرید آنلاین سوق می دهد.

وقتی شما تلاش می‌کنید که بهترین، مرتبط ترین، جذاب ترین، و معتبرترین محتوا را ارائه دهید، افراد برند شما را قبل از دیگر نام‌ها پیدا می‌کنند. این دقیقا همان شانسی است که به شما فرصت می دهد تا ارتباط درست را با افراد برقرار کنید و آنها را به مشتری بالفعل فروشگاه خود تبدیل کنید.

محتوا فرم‌های فراوانی دارد. هدف شما باید تولید و توزیع محتوا در قالب‌های متعدد باشد. برای مثال محتوا می‌تواند به صورت زیر باشد:

  • بلاگ
  • ویدیو (که نتیجه جستجو ارگانیک را تا پنجاه بار بیشتر از محتوای متنی افزایش می‌دهد)
  • اینفوگرافیک
  • پادکست
  • انیمیشن
  • محتوا تولید کاربر
  • بلاگ کاربر مهمان
  • کتاب الکترونیکی
  • متن های راهنما با موضوع “چطور”
  • لیست‌ها
  • نظر در مورد محصولات

محتوا مرکز اصلی اینباند مارکتینگ است و زمانیکه شما استراتژی قدرتمند اینباند مارکتینگ را با محتوای با کیفیت ترکیب می‌کنید در نتیجه مشتری برای خرید ار فروشگاه شما صف خواهد کشید.

بخاطر داشته باشید همه محتوای شما باید با کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند تا از مربوط بودن کلمات مورد استفاده تان به محصول و محتوایی که ارائه می دهید، اطمینان خاطر داشته باشید.

 

3.از شبکه های اجتماعی برای افزایش گستره مخاطبین و شناساندن خود استفاده کنید:

شبکه های اجتماعی یکی از رشد دهنده‌ترین عناصر برای یک استراتژی دقیق و مدرن سئو به حساب می آیند. دلیل این امر آن است که مصرف کننده ها استقبال فراوانی از این پلتفرم‌ها کرده و آنها را تبدیل به مکانی کرده اند که برندها میتوانند خود را به عرضه بگذارند.

تقریبا هشتاد درصد مردم برای پیدا کردن محتوای جالب به فیسبوک سر میزنند. این به یک کسب و کار این شانس را می دهد که در آنجا مخاطب جدید پیداکرده، محصول خود را معرفی کند و رابطه پایداری با افراد ایجاد نماید.

در کنار همه اینها، شبکه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهند که بخش انسانی و قابل درک مجموعه خود را برای افراد به نمایش بگذارید. حتی با کمک فیسبوک ادز، فیسبوک به یک ابزار مارکتینگ مستقیم بدل میشود. همچنین شما می توانید با استفاده از آنها بخش خدمات مشتریان خود را تقویت کنید.

 

4.محتوای محلی و مختص موبایل ارائه دهید:

دو تغییر شاخصی که سالهای اخیر در شیوه های سئو اتفاق افتاده مربوط به موبایل و محتوای لوکال است. این دو عنصر دست در دست هم عمل می‌کنند.

از آنجایی که افراد بیشتر از گذشته از تلفن همراه خود برای جستجو درباره کسب و کارها، فروشگاه و محصولات استفاده می‌کنند؛ سئو لوکال روز به روز ارزش بیشتری پیدا می‌کند. چرا که سی درصد از جستجوهای با تلفن همراه بر مبنای هدف لوکال انجام می‌شوند.

بیش از هفتاد درصد جستجو های افراد، نتایج محلی داشته و کسب و کارهای محلی را نشان می دهند. اگر قصد دارید فروشگاه مجازی یا حقیقی خود را به شهرت برسانید، باید به محتوای لوکال اهمیت بدهید. (کلمات کلیدی و صفحات لندینگ لوکال) همچنین فراموش نکنید که اطلاعات دیجیتالی که ارائه می‌دهید مخصوص فضای موبایل باشد.

 

5.سئو داخلی (on-page) داشته باشید:

دلایل زیادی برای اهمیت سئوداخلی (on page) وجود دارد؛ پس اگر قصد افزایش نرخ فروشتان را دارید باید به تکنیک های سئو (on page) توجه لازم را داشته باشید.

از دلایل ارزشمندی آن می‌توان موارد پیش رو را نام برد؛ سئو داخلی (on page) سایت شما را کاربر پسند میکند و باعث میشود موتورهای جستجو صفحات شما را به راحتی ایندکس کنند. رتبه شما در جستجو را افزایش می دهد. به شما در بهینه سازی عناصر مهم مانند بخش دیداری کمک می‌کند.

اگر با سئو داخلی آشنایی ندارید، نکات زیر را با دقت بخوانید:

  • تولید تایتل تگ های مخصوص و توصیفی
  • سرعت لود شدن صفحه شما را افزایش می دهد و ضریب پرش را کم میکند.
  • نوشتن آلت عکس توصیفی و بر اساس بهینه سازی کلمه کلیدی برای تصاویر سایت شما
  • بهینه سازی هدینگ ها، کلمات کلیدی و توصیفات مرتبط
  • لینک دهی محتوای سایت با استفاده از لینک داخلی برای بهبود ناوبری و ایندکسینگ
  • ایجاد URL های خوانا و معقول
  • نوشتن متادیسکریپشن برای بهبود دیده شدن در صفحات نتایج جستجوی موتورهای جستجو و مرتبط بودن

 

6.مراقب شهرت و اعتبار برندتان باشید:

مدیریت کردن شهرت و اعتبار بطور معمول مسئله ای نیست که افراد حین مباحث سئو به آن بپردازند، اما بهترین کار این است که آن را نادیده نگرفت. مدیریت شهرت و اعتبار مجموعه در واقع یعنی کنترل کردن دقیق آنچه افراد از کسب و کار آنلاین شما در زمان جستجوی فروشگاه های آنلاین می بینند.

فرض کنید که شما صاحب یک رستوران هستید، چندین بار پشت سر هم، در فضای مجازی نظرات منفی یا بدی دریافت کرده اید و از روی اتفاق، با یکی از مشتریان خود در فیسبوک وارد بحث و جدل غیرحرفه ای شده اید.

از آن به بعد، هر کاربری که از فضای مجازی برای انتخاب رستوران استفاده میکند، با رسیدن به نام رستوران شما، قبل از هر چیز نظرات بد مشتریان و جدال کلامی پیش آمده را دیده و اعتباری رستوران شما بعد از آن با مسائلی این چنین ارزیابی می‌شود.

مدیریت اعتبار به این معنی است که شما تمام تلاش خود را برای ایجاد اطمینان و رضایت در مخاطب آنلاین به کار ببندید. برای بهتر دیده شدن در چشم مخاطب شما می‌توانید به این صورت عمل کنید:

  • در مواجهه با مشتریان آنلاین حرفه ای عمل کنید.
  • به طور مداوم نظرات کاربران را بررسی و دنبال کنید.
  • به نظران منفی افراد به سرعت، با آرامش، و حرفه ای پاسخ دهید.
  • از نظرات مثبت استقبال و کاربران فعال را تشویق کنید.

 

7.برای رسیدگی به همه امور از یک برنامه ریزی جامع استفاده کنید:

وقتی شما قصد استفاده از سئو را برای ارتقا کسب و کار خود دارید متوجه می‌شوید که این کار را نمی‌توان به صورت پاره وقت و در بازه زمانی کوتاه انجام داد. برای افزایش نرخ فروش با استفاده از سئو لازم است که هوشمندانه عمل کرده و تمام تلاش خود را برای هدفتان به کار گیرید.

این به این معناست که باید استراتژی های قابل اطمینانی برگزینید که بتواند تمام جزییاتی که در بالا آموختید را با هم ادغام کند. برای رسیدن به این هدف شما به یک تیم قوی سئو احتیاح دارید که بهترین و نوین ترین شیوه ها را بداند، اهداف مجموعه شما را درک کرده، بشناسد و آنها را بیازماید، و برنامه ریزی استراتژیک بلند مدتی برای رسیدن به جایگاه مد نظرتان به شما ارائه دهد.

 

نگاهی اجمالی به نکاتی که باید بخاطر داشته باشید:

امروزه، سئو کلید اصلی موفقیت یک کسب و کار مدرن به حساب می آید. سئو نه تنها به دیده شدن و گسترش شما در فضای آنلاین کمک می‌کند، بلکه با فراهم کردن ترافیک بالا در سایت شما نرخ فروش تان را افزایش می دهد، به شما موقعیت تبدیل کاربر بازدیدکننده به مشتری واقعی را می دهد، و ابزار مناسبی را برای افزایش نرخ تبدیل در اختیار شما می‌گذارد. پس بهتر است تعمل نکنید و برای آموزش سئو سایت اقدام کنید.

سئو یک موجود چند کاربردی است و اگر شما قصد دارید برای افزایش نرخ فروش از آن استفاده کنید باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • جستجو، انتخاب و به کارگیری کلمات کلیدی مرتبط
  • استفاده از کلمات کلیدی در جاهای ممکن بر اساس استراتژی دقیق
  • تولید محتوای جذاب و درگیر کننده که هم جالب بوده و هم حاوی اطلاعات آموزنده باشد.
  • استفاده بجا از فضاهای مجازی برای افزایش مخاطب و ایجاد رابطه قابل اعتماد
  • توجه به سئو محلی
  • تمرکز دقیق بر استراتژی دیجیتال و بهینه مربوط به تلفن همراه
  • اجرای کامل سئو داخلی(on page) برای جذب و حفظ مخاطب
  • مدیریت اعتبار برند و شفاف نگه داشتن سابقه مجموعه تان

در آخر لازم است بخاطر داشته باشید که انتخاب و حفظ یک استراتژی جامع و شامل که تمام نکات بالا را الویت بخشد، به اندازه همان نکات مهم و ضروری است. چراکه با این روش شما مطمئن خواهید بود که ماشین مجهز به سئوی شما به خوبی روغن کاری شده است و شما را در مسیر افزایش نرخ فروش پیش خواهد برد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.