چند نکته برای برنامه ریزی کنکور سراسری

0

داشتن برنامه ریزی کنکور از جمله بهترین و مهم ترین مسائلی است که هر فرد در زمان ورود به دانشگاه و شروع مطالعه باید به آن توجه خاص و ویژه ای را مبذول دارد. داشتن برنامه ریزی کنکور تجربی، ریاضی و یا انسانی دقیق و اصولی موجب رسیدن شما به هدفتان یعنی قبولی در یکی از بهترین رشته ها و دانشگاه ها می شود. در این بین شماری از داوطلبان به دنبال دریافت مشاوره تلفنی کنکور و یا مشاوره حضوری و یا حتی آنلاین هستند. اطمینان داشته باشید که با داشتن برنامه ریزی کنکور در زمان تخمین رتبه کنکور سراسری با توجه به درصدهای خود در دروس مختلف از رتبه عالی خود شگفت زده می شوید و نتیجه همه زحمات خود را دریافت می کنید.

در این نوشته، با ارائه توضیحاتی دقیق و تخصصی در رابطه با برنامه ریزی کنکور در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. امیدواریم با مطالعه نوشته حاضر با اصول مهم و اساسی برنامه ریزی کنکور آشنایی لازم را پیدا کنید.

 

رونیکس
جهت دریافت کامل ترین برنامه ریزی آزمون سراسری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

ویژگی های بهترین برنامه ریزی کنکور سراسری چه می تواند باشد؟

دوستان عزیز قبل از هر گونه اقدامی برای طرح ریزی برنامه ریزی کنکور باید با ویژگی ها و خصوصیات آن آشنایی لازم را پیدا کنید و بدانید که یک برنامه ریزی خوب و دقیق کنکور چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

در صورت اطلاع از این موضوع می توانید شانس قبولی خود را در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و در یکی از بهترین رشته ها و دانشگاه های ایران تا اندازه زیادی بالا ببرید و به قله مؤفقیت برسید.

در این بخش از نوشته مرتبط با برنامه ریزی کنکور با اصول و ویژگی های برنامه ریزی درست و منطقی برای کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها آشنایی لازم را پیدا می کنید.

 

 

. الزاماً برنامه ریزی خود را بر روی کاغذ یادداشت بفرمایید.

دوستان عزیز حتماً‌ برنامه ریزی کنکور را بر روی برگه یا در دفترچه ای یادداشت بفرمایید. در طول روز چندین بار آن را بررسی و مرور کنید و در صورت داشتن مشکلی آن را برطرف کنید.

 

 

. از ارزیایی و بررسی برنامه آزمون سراسری خود غفلت نکنید.

داشتن برنامه ریزی جامع برای مؤفقیت در کنکور سراسری در حقیقت نوعی سنجش و ارزیابی سطح عملکرد و توانایی های شما دوستان عزیز است.

بنابراین، باید برنامه خود را تا حدی خوب و هوشمندانه طرح ریزی بفرمایید که با تحلیل و بررسی آن در طول هر روز، هفته و یا ماه به راحتی به ضعف ها و مشکلات آن واقف شوید و درصدد رفع آن ها بربیایید.

بعد از شناخت کم وکاستی ها و ضعف های خود یک یا علی بگویید و برای رسیدن به پیشرفت بیشتر تلاش کنید.

پیشرفتی که با تقویت توانایی ها و استعدادهای خود می توانید به آن دست پیدا کنید.

 

. در طرح ریزی برنامه ریزی از تنوع غافل نشوید

اگر شما هم مانند بسیاری از داوطلبان کنکور از صبح که خواندن یک کتاب را شروع می کنید تا شب آن را زمین نمی گذارید و به هیچ وجه کتاب دیگری را نمی خوانید باید خدمتتان عرض کنیم که این کار اشتباه محض است و پیامدهای خوبی را برایتان به دنبال ندارد.

خیالتان راحت باشد که انجام این کار هیچ نتیجه ای به جز خسته شدن از هرچه درس خواندن و کتاب را برایتان در پی ندارد.

پس اگر تا الآن این کار را می کردید لطفاً‌ دیگر این روش مطالعه را فراموش کنید و آن را از همین امروز کنار بگذارید.

از حالا چند درس را برای مطالعه در طول روز انتخاب کنید و هر کدام را در تایم یک ساعت و نیم الی دو ساعت مورد مطالعه قرار دهید.

 

. برنامه ای را بریزید که از هر جهت آسان و قابل اجرا باشد

از جمله بهترین و شاخص ترین ویژگی های یک برنامه ریزی کنکور قابل اجرا بودن و آسان بودن آن است.

مطمئن باشید اگر برنامه ریزی سخت و مشکلی داشته باشید مدام از اجرای آن شانه خالی می کنید و توانایی انجام آن را ندارید.

 

. هدف و انگیزه خود را از حضور در آزمون سراسری تعیین کنید

دوستان عزیز برای چند لحظه با خود فکر کنید که اصلاً چه هدفی از شرکت در آزمون سراسری دارید.

آیا این هدف پذیرش در یکی از بهترین رشته ها و دانشگاه هاست؟ یا نه هدف از حضور و شرکت در کنکور سراسری یافتن شغلی مناسب در آینده است؟

هرگز از مشخص کردن هدف خود از شرکت در کنکور غافل نشوید و توجه لازم را به این موضوع مبذول دارید.

هدفی که قرار است با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنید.

 

از انعطاف پذیری در طرح ریزی برنامه ریزی کنکور تجربی، ریاضی یا انسانی غافل نشوید

در رابطه با معنای انعطاف پذیری در برنامه ریزی کنکور باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز عرض کنیم که این موضوع به نوعی دقیق بودن گفته می شود.

به این شکل که در زمان طرح برنامه ریزی کنکور تجربی، انسانی و یا ریاضی فیزیک همواره زمان هایی اضافی را نیز برای مطالعه دروس مربوط به کنکور در نظر بگیرید.

این گونه در صورتی که کاری برایتان پیش بیاید و یا هر اتفاق دیگری بیفتد با اختلال در برنامه ریزی کنکور خود روبرو نمی شوید.

از طرف دیگر، دیگر به دلیل اجرایی نشدن بخشی از برنامه درسی خود دچار استرس و نگرانی نمی شوید.

 

. زمان هایی را برای تست زنی در نطر بگیرید

دوستان عزیز برای این که پی به میزان یادگیری خود از دروس مختلف ببرید و یا مطالب را برای همیشه به خاطر بسپارید هرگز از تست زنی غافل نشوید و ساعت هایی را در برنامه ریزی خود به تست زنی در دروس مختلف اختصاص دهید.

البته دقت داشته باشید که اگر قصد تست زنی برای دروس عمومی همچون ادبیات فارسی، عربی و یا عربی را دارید اجازه دهید حدود 24 ساعت از زمان مطالعه شما بگذرد.

اما در رابطه با دروس تخصصی به هیچ وجه درنگ نکنید و بلافاصله بعد از اتمام فصل یا بخش مورد نظر تست زنی را شروع کنید.

 

در برنامه ریزی کنکور خود به این نکات اصولی و مهم توجه ویژه ای داشته باشید

. در زمان طرح ریزی برنامه درسی خود به داشتن ساعت های مناسب برای مطالعه توجه کنید. به این صورت که تعادل را در ساعت های در نظر گرفته شده برای مطالعه رعایت کنید.

یعنی این گونه نباشد که در روز تنها 2 الی 3 ساعت مطالعه کنید و بقیه روز را به بطالت بگذرانید.

از طرف دیگر، در اختصاص زمان برای مطالعه در طول روز افراط نکنید و به فرض مثال هجده ساعت در روز را برای مطالعه نگذارید.

 

دریافت بهترین برنامه ریزی با مشاوره تلفنی کنکور

گاهی برخی از افراد و داوطلبان توانایی طرح ریزی بهترین و جامع ترین برنامه ریزی را برای کنکور خود ندارند و از طرفی هم به دلیل زندگی در شهرستان ها و یا نقاط روستایی امکان دسترسی به مشاوری خبره و کاردان برای کمک گرفتن از وی جهت برنامه ریزی را ندارند.

در این گونه مواقع بهترین و دم دست ترین راه حل چیست؟ باید عرض کنیم که در صورت برخورد با چنین موردی بهترین راه حل ممکن استفاده از مشاوره تلفنی کنکور است.

با استفاده از مشاوره تلفنی کنکور می توانید بهترین مشاوران را در کنار خود داشته باشید و از اطلاعات ارزنده و جامع آن ها برای مؤفقیت در آزمون سراسری بهره بگیرید.

این گونه دیگر نگرانی از بابت عدم دسترسی به مشاوری کاردان و خبره برای رسیدن به مؤفقیت برایتان وجود ندارد و با آرامش خاطر می توانید دروس مورد آزمون را مورد مطالعه قرار دهید.

مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل با ارائه برنامه ای جامع و دقیق برای کنکور سراسری سال آینده در خدمت شما داوطلبان کنکور هستند و خیالتان را از بابت کسب رتبه مورد نظرتان راحت می کنند.

البته به جز برنامه ریزی کنکور می توانید برای تخمین رتبه کنکور سراسری بعد از شرکت در کنکور و قبل از اعلام نتایج اولیه نیز بر روی مشاوران ایران تحصیل حساب ویژه ای باز کنید.

مشاوران ما می توانند با توجه به درصدهای احتمالی شما در دروس مختلف عمومی و اختصاصی برای تخمین رتبه کنکور سراسری شما دوستان و عزیزان همیشه همراه اقدام کنند.

 

از برنامه ریزی جامع برای مطالعه در فصل تابستان غافل نشوید

باید عرض کنیم که از فصل تابستان همواره به عنوان فصلی یاد می شود که می تواند به عنوان فصلی برای شروعی هوشمندانه و هدفمند برای قبولی در کنکور و شکست این غول بزرگ مطرح شود.

شاید باور نکنید اما همه مشاوران و کارشناسان کنکور تأکید زیادی به شروع مطالعه برای کنکور از فصل تابستان و داشتن برنامه ریزی جامع و دقیق برای مطالعه از این فصل را دارند.

در واقع، اگر فردی مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور سراسری را از همین فصل آغاز کند می توان مؤفقیت را از آن خود کند و علاوه بر این عقب ماندگی های درسی خود را تا حد زیادی جبران نماید.

 

برای آشنایی با ویژگی های یک برنامه کنکور اصولی و آشنایی با بهترین روش های مطالعه کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.