5 ترفند برای استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون که ظاهری تازه به خانه می بخشد

0

اکسسوری‌ها یا وسایل تزئینی بخش بسیار مهمی از دکوراسیون داخلی هستند؛ گزینه‌‌هایی متنوع، زیبا و اغلب ارزان قیمت که می‌توانند به راحتی حال و هوای هر خانه‌ای را عوض کنند و محیط آن را به یک محیط شیک، دوستانه و جذاب تبدیل کنند. مثل هر چیز دیگری در دکوراسیون داخلی، اکسسوری‌ها هم برای اینکه ترکیب خوبی بسازند، ترفندهایی دارند که در این مقاله با پنج نمونه مهم از آن‌ها آشنا خواهید شد.

1.با رنگ‌ها بازی کنید

از اکسسوری‌هایی استفاده کنید که با رنگ‌های داخل اتاق یا سالن‌تان جور هستند و یک پالت زیبا را ایجاد می‌کنند. بعضی از آن‌ها را از مجموعه رنگ‌ها هم خانواده و بقیه را برای ایجاد کنتراست یا تضاد از میان رنگ‌ها متضاد و پر رنگ انتخاب کنید.

  • می‌توانید با اکسسوری‌های دو تکه‌ای شروع کنید که با رنگ دیوارها و بعضی وسایل خانه هماهنگی دارند. سومین اکسسوری را از رنگی انتخاب کنید که نسبت به دو گزینه دیگر کمی غیر منتظره است و کنتراست ایجاد می‌کند.
  • استفاده از کوسن‌های تزئینی یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید قاعده بالا را توسط آن اجرا کنید.
  • استفاده از اکسسوری‌های دکوراسیون نسبت به خرید مبلمان رنگی یا رنگ کردن دیوارها روشی به مراتب بهتر است که هم هزینه کمتری دارد و هم عوض کردنش دردسر کمتری خواهد داشت.
  • به جای رنگ کردن دیوارها می‌توانید از کاغذ دیواری های جدید در انواع مدل و طرح های مدرن که در بازار موجود هستند کمک بگیرید. دقت داشته باشید که لازم نیست تمام فضای خانه را کاغذ دیواری کنید و گاهی تنها کاغذ کردن یکی از دیوارهای اصلی، مثل دیوار پشت تلویزیون و قرار دادن میز اکسسوری‌ها در نزدیکی آن انتخاب خوبی خواهد بود.

 

رونیکس

2.اکسسوری‌ها را با هم همراه کنید

ممکن است تعداد اکسسوری‌هایتان زیاد باشد؛ اما هر کدام از آن‌ها را در یک بخش خانه گذاشته باشید. واقعیت این است که حتی اگر زیباترین اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی را هم داشته باشید، تنها ماندنشان باعث فراموش شدن آن‌ها خواهد شد. به همین دلیل لازم است که از یک ترفند جالب استفاده کنید و به جای استفاده از یک اکسسوری، مجموعه‌ای از آن‌ها را برای جذابیت بیشتر مورد استفاده قرار دهید.

  • با استفاده از رنگ، تم و مدل‌ها گروه‌های اکسسوری‌تان را بسازید تا نگاه به راحتی از روی آن‌ها رد نشود.
  • هر نوع میز یا شلف می‌تواند فضایی برای نمایش اکسسوری‌های مختلف را فراهم کند. برای اینکه مانع از آشفتگی چشم بیننده شوید می‌توانید چند تکه وسیله را داخل یک سینی قرار دهید تا فضای شما منظم‌تر به نظر برسد. مثلا می‌توانید چند مجسمه و شمع را داخل یک سینی یا ظرف لبه‌دار قرار دهید. در این مطلب می‌توانید روش‌های مختلف برای استفاده از شلف‌ها در دکوراسیون را نیز مطالعه کنید.
  • اکسسوری‌ها را مرتب و منظم نگه دارید. یک ترکیب نابهنجار به بیننده اجازه نمی‌دهد با ذهنی آرام روی آیتم‌ها تمرکز کند.
  • سعی کنید با انتخاب رنگ و سایز مشابه، آیتم‌های موجود در یک گروه را ساده و جذاب نشان دهید.

 

3.اکسسوری‌های هم سطح دید

یکی از قسمت‌های جذاب دکوراسیون داخلی استفاده از دیوارکوب‌ها و تابلوهاست و یکی از اشتباهات مربوط به آن‌ها آویزان کردنشان در ارتفاق زیاد یا کم است. ترفند مهمی که موقع نصب این موارد روی دیوار باید به آن دقت کنید، نصب آن در ارتفاعی است که هم سطح چشم شما و سایر بیننده‌ها باشد. برای این کار هم کافی است متوسط قد افراد را در نظر بگیرید و به اندازه یک پیشانی از آن پایین بیایید تا خطی را پیدا کنید که برای نصب اکسسوری‌های ارتفاع مناسبی دارد.

  • نکته مهم این است که در سالن غذا خوری که افراد می‌نشینند، سطح دید پایین‌تر است.
  • استفاده از چند قاب عکس در کنار هم یکی از روش‌های دیگری است که در دکوراسیون می‌توان از آن استفاده کرد. نکته مهم در این باره این است که این تابلوها باید از لحاظ رنگ فریم، سایز و جنس با هم هماهنگی داشته باشند.
  • طراحان اغلب از ترکیبی از اکسسوری‌های و آثار هنری مثل تابلوها استفاده می‌کنند. برای مثال ممکن است یک نقشه دیوارکوب را که به صورت برش‌های چوبی هم شکل قاره‌ها تهیه شده را با مجموعه‌ای از ماکت‌های آنتیک کره زمین همراه کنند.
  • سعی کنید دیوار کوب‌ها یا تابلوها را 24 تا 36 سانتی متر بالاتر از میزی که قرار است روی آن وسایل تزئینی و اکسسوری‌ها را قرار دهید، نصب کنید تا جلوه بصری زیباتری داشته باشد.

 

4.تعادل را در نظر بگیرید

یکی از مسائل مهمی که باید موقع استفاده از اکسسوری‌ها به آن توجه داشته باشید، وزن بصری اشیاست. وزن بصری اشیا به حجم، رنگ و طرح آن‌ها اشاره دارد. برای اینکه بتوانید از نظر بصری بالانس یا تعادل را در دکوراسیون رعایت کنید، می‌توانید در حالی که یک اکسسوری بزرگ را در یک طرف قرار داده‌‌اید، طرف دیگر را با قرار دادن چند اکسسوری کوچکتر دکور کنید تا از دید بیننده جذابیت بیشتری داشته باشد.

  • با ارتفاع وسایل بازی کنید؛ برای مثال یک گلدان بلند را در کنار چند گلدان کوتاهتر قرار دهید.
  • از اکسسوری‌های خیلی بزرگ در فضاهای بزرگ استفاده کنید و از اکسسوری‌های کوچکتر برای فضاهای کوچکتر. در غیر این صورت یک فضای کوچک را با اکسسوری‌های بزرگ غیر قابل تحمل خواهید کرد.
  • برای بازی دادن چشم‌های بیننده از وسایلی با ارتفاع متفاوت استفاده کنید؛ مثلا در اتاق غذا خوری، یک آینه قدی بلند بگذارید که ناخودآگاه چشم بیننده را به سمت بالا و ارتفاع سقف‌ها خواهد برد؛ روی سقف بیننده را با یک لوستر سقفی زیبای برنز یا کریستالی غافلگیر کنید که لازم نیست خیلی هم گران باشد و میان مدل‌های جدید می‌توان انتخاب‌های ارزان هم داشت؛ مثل مدل‌های چوبی شیک. بعد با قرار دادن یک میز تزئین شده با اکسسوری‌های دیگر، چشم او را پایین بیاورید و در اتاق به گردش بیندازید.

 

5.کمد اکسسوری درست کنید

تا به حال برایتان پیش آمده که یک کمربند قدیمی را از جایی ته کمد آورده باشید، آن را با یک لباس جدید امتحان کرده باشید و نتیجه‌ای جذاب به دست آورده باشید؟ واقعیت این است که چنین کاری در مورد اکسسوری‌ها نتیجه خوبی به دنبال خواهد داشت. کافی است یک کمد یا قفسه مخصوص اکسسوری درست کنید و هر گزینه‌ای را که بعد از مدتی از آن خسته می‌شوید، داخل این قفسه بگذارید. هرازگاهی به این قفسه سر بزنید و ببینید کدام یکی از قدیمی‌ها می‌توانند با اکسسوری‌های جدیدتان ترکیب تازه‌ای ایجاد کنند. ی

  • یادتان باشد لازم نیست همه اکسسوری‌های قدیمی و جدید را در فضای خانه به کار ببرید. گاهی برای مدتی قید قدیمی‌ها را بزنید و آن‌ها را داخل کمد بگذارید و بعدا برای ایجاد تنوع سراغشان بروید.
هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.