تزریق ژل گونه و بوتاکس دور لب برای چه کسانی مناسب است؟

0

در دنیای امروز با پیشرفت دانش و مهارت‌های بشری، برای هر مشکلی، راه حل‌هایی وجود دارد. یکی از دغدغه‌ها و نارضایتی‌هایی که برای بسیاری از افراد در دوران زندگی بوجود می‌آید، درباره ظاهر است که این نا‌رضایتی می‌تواند مربوط به چهره، بدن، مو‌ها و هر چیزی باشد. خوشبختانه برای اصلاح ایرادات ظاهری، علم جراحی پلاستیک و پوست، به سطوح پیشرفته‌ای دست پیدا کرده‌ است. برای مثال تزریق ژل گونه، می‌تواند چهره‌ای شاداب‌تر و جوان‌تر برای شما به ارمغان بیاورد یا اگر احساس می‌کنید با بالا رفتن سن، چروک‌های ریزی اطراف لبتان ایجاد شده، برای حل مشکل، پزشک متخصص با بوتاکس دور لب،‌ آن‌ را از بین می‌برد. از ایراد‌های دیگری که ممکن است در چهره وجود داشته باشد، افتادگی غبغب است که افراد حتی در سنین پایین هم با آن درگیر هستند. برای از بین بردن این مشکل، مزوتراپی غبغب راه حل موٍثر و مناسبی است.

 

نداشتن گونه یا افتادگی آن، خطوط ریز چین و چروک اطراف لب و وجود غبغب از جمله مواردی است که افراد زیادی به دنبال رفع آن هستند. به همین خاطر قصد داریم به صورت جداگانه این سه مورد عمل زیبایی را به همراه مزایا و معایب، عوارض و میزان تاثیرگذاری آن‌ بررسی کنیم.

رونیکس

تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه برای افرادی مناسب است که به صورت ژنتیکی گونه‌ ندارند یا در اثر نوسان‌های وزنی، چربی‌های قسمت گونه را از دست داده‌اند. به علاوه یکی از عوامل اثرگذار در افتادگی گونه، بالا رفتن سن است. همه ما تصویری که از دوران کهنسالی داریم، شامل چهره‌ای با افتادگی و چروک است که برجستگی‌های گونه در آن مشخص نیست. بنابراین کاندیدای مناسب برای تزریق ژل گونه همه افرادی هستند که بنابر دلایل ذکر شده، گونه‌های برجسته ندارند.

این عمل زیبایی، علاوه بر اینکه باعث می‌شود چهره فرد جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد، خطوط نزدیک چشم، بینی و دهان را هم تا حدی از بین می‌برد. پس می‌توان گفت که با تزریق ژل گونه، زیبا‌یی دو چندانی در چهره خود بدست می‌آورید. یک نکته مهم را برای تزریق ژل گونه به یاد داشته باشید، بهتر است این کار توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. در غیر این صورت ممکن است با عوارض جبران ناپذیری رو به رو شوید. عوارضی مانند عفونت، حساسیت به ژل بی‌کیفیت، نامتقارن بودن گونه‌ها، حالت مصنوعی و ناخوشایند در گونه‌ها و…

یک پزشک متخصص با بررسی آناتومی و فرم کلی چهره، تصمیم می‌گیرد تا چه اندازه ژل در قسمت گونه‌ها تزریق کند. همچنین در قسمت‌هایی تزریق را انجام دهد که فرم نهایی گونه با چهره شما تناسب داشته باشد. متاسفانه برخی از افراد برای تزریق ژل گونه، افراط می‌کنند یا توسط پزشک‌ غیر متخصص این کار را انجام می‌دهند که نتیجه، چهره‌های هم شکل و ناخوشایند است. اما مطمئن باشید که با انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه،‌ گونه‌های زیبا و طبیعی داشته باشید.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل گونه‌

برای اینکه آمادگی لازم برای تزریق ژل گونه داشته باشید از پزشک خود مشاوره بگیرید، اما معمولاً مراقبت‌های قبل از این عمل شامل موارد زیر است:

 

  • حضور به‌ موقع در مطب و داشتن آرامش
  • دادن اطلاعات کافی به پزشک درباره سوابق مصرف دارو و حساسیت‌های دارویی و غذایی
  • مشاوره قبلی با پزشک درباره مزایا و معایب تزریق ژل

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه

  • ماساژ ندادن محل‌ تزریق
  • انجام دستورالعمل‌هایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند.
  • معمولاً دوران نقاهت این عمل کوتاه است و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به فعالیت روزانه خود بپردازد.
  • اگر شاهد تورم، خارش، درد، التهاب بودید باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

مزایای تزریق ژل گونه‌

مراجعه کننده درد کمی را تحمل می‌کند و این عمل بدون بیهوشی انجام شده و تنها پیش از تزریق از پماد‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. دوران نقاهت کوتاهی دارد و هزینه آن نسبت به عمل‌های جراحی کمتر است. بعد از تزریق، خطوط و چروک‌های نزدیک بینی، دهان و چشم نیز از بین می‌روند.

 

معایب تزریق ژل گونه‌

 

معمولاً عوارض و معایبی که برای تزریق ژل گونه بوجود می‌آید به دلیل مراجعه به پزشک بی‌تجربه و غیر متخصص است که از مواد بی‌کیفیت استفاده کرده است. در این صورت احتمالا اتفاقات زیر پیش بیایند:

 

  • نا‌متقارن شدن گونه‌ها (از نظر اندازه همسان نباشند یا بالا و پایین قرار بگیرند)
  • ایجاد تورم و التهاب غیر قابل تحمل
  • ایجاد درد و کبودی در گونه‌ها بیش از ۴۸ ساعت
  • و..

بوتاکس دور لب

بوتاکس دور لب برای از بین بردن چین و چروک‌هایی است که در اثر افزایش سن در اطراف لب بوجود می‌آیند. معمولاً این چروک‌ها در اطراف لب خانم‌ها، بیشتر مشاهده می‌شوند زیرا خانم‌ها نسبت به آقایان پوست نازک‌تری دارند و ممکن است در آقایان وجود ریش و سبیل، چروک‌ها را از دید مخفی نگه دارد. البته افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، شاهد چروک‌های بیشتری در اطراف لب هستند که در اثر جمع کردن لب‌ها هنگام مصرف سیگار بوجود می‌آیند. به علاوه مواد سمی و رادیکال‌های آزادی که در سیگار وجود دارند، سلامت پوست را به خطر می‌اندازد.

به طور کلی خانم‌های مسن بیشترین متقاضیان بوتاکس دور لب هستند، البته ممکن است بعضی افراد هم به صورت ژنتیکی خطوط اطراف لب داشته باشند، که در سنین کم بوجود آمده است. به هر حال با تزریق بوتاکس دور لب، این چین و چروک‌ها در کمتر از دو هفته از بین می‌رود. هر چقدر عمق این چروک‌ها کمتر باشد، بعد از تزریق، نتیجه رضایت بخش‌تر خواهد بود. می‌دانید که تزریق بوتاکس یک سم کنترل شده است که سلول‌های ماهیچه‌ها را از کار می‌اندازد و به همین دلیل است که باعث از بین رفتن چروک‌ها می‌شود.

 

مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس دور لب

مراقبت خاصی برای قبل از تزریق بوتاکس لازم نیست فقط پزشک خود را در جریان سوابق بیماری، مصرف دارو و حساسیت‌ها قرار دهید.

 

مراقبت‌های بعد از بوتاکس دور لب

 

  • تا ۳ الی ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس به حالت خوابیده استراحت نکنید.
  • به هیچ عنوان محل تزریق بوتاکس را ماساژ ندهید.
  • اگر احساس سوزش و یا التهاب داشتید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اگر احساس سرگیجه یا سردرد شدید داشتید به پزشک مراجعه کنید.

 

مزایای بوتاکس دور لب

بوتاکس دور لب در کمتر از دو هفته چین و چروک‌های اطراف لب را از بین می‌برد. این عمل سرپایی است و نیازی به بیهوشی ندارد، فقط ممکن است متخصص از پماد بی‌حسی استفاده کند. درد بوتاکس بسیار کم و قابل تحمل است.

 

معایب بوتاکس

ممکن است برخی افراد با بیماری‌های خاص، اجازه استفاده از بوتاکس را نداشته باشند. اگر پزشک کم‌تجربه و نامعتبر با مواد بی‌کیفیت تزریق را انجام دهد، امکان بروز حساسیت بالا است. هر ۶ ماه یکبار باید تزریق انجام شود در غیر این صورت چروک‌ها دوباره مشاهده خواهند شد.

 

مزوتراپی غبغب

مزوتراپی غبغب برای از بین بردن غبغب، افتادگی‌های آن یا رفع سلولیت در گردن، به کار می‌رود. در واقع در مزوتراپی غبغب، سرم‌هایی حاوی ویتامین و مواد مخصوص دیگر، در نواحی مختلف غبغب به فاصله‌های چند میلیمتری تزریق می‌شوند. موادی که در سرم مزو وجود دارد، تنها یک ساعت بعد از تزریق، چربی‌ها را شکسته و سلول‌های ماهیچه را محکم‌تر می‌کند. چربی‌هایی که در این قسمت شکسته شده‌اند از طریق کبد یا دستگاه گوارش دفع می‌گردند. معمولاً حتی با یک بار مزوتراپی می‌توانید نتایج را بعد از یک هفته مشاهده کنید.البته توصیه می‌کنیم برای نتیجه قطعی‌تر، تا چند جلسه مزوتراپی به فاصله ۴ تا ۶ هفته انجام دهید.

مراقبت‌های خاصی برای قبل و بعد از مزوتراپی غبغب وجود ندارد و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

مزایای مزوتراپی غبغب

افراد در همه سنین کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی این ناحیه هستند. همان‌ طور که می‌دانید افتادگی در غبغب ممکن است بر اثر افزایش سن یا افزایش وزن یا حتی دلایل ژنتیکی باشد به صورتی که یک فرد لاغر، تنها در قسمت غبغب دارای چربی موضعی شده است. سوزن مورد استفاده برای تزریق، بسیار نازک است و فرد دردی احساس نمی‌کند. این روش یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های گردن است و عوارضی ایجاد نمی‌کند.

 

معایب مزوتراپی غبغب

اگر تزریق توسط پزشک متخصص و با مواد با کیفیت مزوتراپی انجام شود، عوارضی به همراه ندارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.