چطور تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را متوجه شویم؟

4

اگر حدود 2 دهه قبل نیاز به کابینت داشتید انتخاب های زیادی نداشتید. در کل تنوع لوازم آشپزخانه این قدر زیاد نبود. نهایتا یک انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه داشتید. اما الان باید قبل از شروع طراحی یا بازسازی آشپزخانه منزل، نوع کابینت رو انتخاب کنید.

بگذریم که ممکنه با هزینه های خیلی عجیب و سرسام آور طراحی کابینت روبرو شوید اما در کل دو سبک طراحی که زیاد هم مورد استفاده قرار می گیرند کابینت های مدرن و کلاسیک هستند.

البته برخی از تولید کنندگان کابینت کلاسیک را نئوکلاسیک نامگزاری کرده اند. به این دلیل که این کابینت ها علاوه بر اینکه ظاهر کلاسیک دارند از متریال جدید در آن ها استفاده شده است.

رونیکس

قبل از سفارش به دکوراسیون منزل توجه کنید:

اگر دکوراسیون منزل شما ساده است بهتر است از کابینت های مدرن استفاده کنید. این مدل کابینت ها طرح های ساده ای دارند و هیچ جزئیات خاصی در آن ها استفاده نشده است. حتی قابلیت سفارش بدون دستگیره را دارند که باز نمای آشپزخانه شما را ساده تر می کند. کابینت های کلاسیک یا بهتر بگوییم نئوکلاسیک طرح های ریزه کاری بیشتری دارند و در محیط های بزرگ نمای بیشتری دارند.

نکته:

یکی از اشتباهات رایج، استفاده از کابینت های کلاسیک در محیط های کوچک است. این کار باعث شلوغی بیشتر آشپزخانه و کوچکتر نشان دادن محیط می شود.

 

کابینت مدرن چیست؟

این کابینت ها بسیار ساده هستند و با فواصل منظم در کنار هم چیده شده اند. شما می توانید کابینت های مدرن را طوری طراحی کنید که رنگ قسمت بالایی آشپزخانه با قسمت های پایینی متفاوت باشد. بنابراین با یک ترکیب رنگی مناسب و چیدمان بخش های مختلف کابینت، شما یک آشپزخانه شیک و مدرن خواهید داشت. یکی از پر استفاده ترین مدل های کابینت مدرن “کابینت هایگلاس سفید” است. کابینت های هایگلاس بسیار براق هستند و طرفداران بسیاری در بین مدل های کابینت دارند. البته کابینت های مدرن معایبی هم دارند. طراحی این کابینت ها ساده بوده و برای علاقه مندان به طرح های سنتی مناسب نیست. همچنین به علت وجود تقارن در بعضی قسمت ها فضای شما به هدر رود. کابینت های مدرن مخصوصا هایگلاس لک پذیری بیشتری دارند که البته به جلوه زیبایی آن می ارزد.

نکته:

در آشپزخانه های کوچک از رنگ تیره استفاده نکنید. یا حداقل کابینت های پایینی را برای رنگ تیره انتخاب کنید. بهتر است کابینت های بالایی از رنگ های روشن تر استفاده شود.

کابینت کلاسیک (نئوکلاسیک) چیست؟

دوست داران دکورهای کلاسیک از طرفداران پرو پا قرص کابینت های کلاسیک هستند. کابینت های کلاسیک به وسیله دستگاه های CNC طرح دار می شوند و آن سادگی کابینت های مدرن را ندارند. در کابینت های کلاسیک ستون ها به شکل متفاوتی طراحی می شوند به گونه ای که در کابینت مدرن اثری از آن ها نمی بینید. قبلا هم عنوان کردیم اگر منزل شما کوچک است یا محیط آشپزخانه کوچکی دارید کابینت های کلاسیک انتخاب مناسبی نیستند.

در اینجا یکسری تفاوت های اساسی این دو سبک کابینت آشپزخانه را بررسی می کنیم:

  • معمولا جنس کابینت های مدرن از ام دی اف و هایگلاس بوده در حالی که جنس کابینت های کلاسیک بیشتر از نوع روکش چوبی، ممبران یا چوب است.
  • از نظر قیمت، قیمت کابینت مدرن مناسب تر از قیمت کابینت کلاسیک است.
  • در کابینت مدرن پیچیدگی طرح مثل ستون ها، پاخور، سرستون و… روی کابینت ها کار نشده است اما در کابینت های کلاسیک، طرح های خاصی رو کابینت کار شده است.
  • هر دو نوع از لحاظ کیفیت ساخت بالا هستند که البته این بیشتر به قدرت طراح و تولید کننده بستگی دارد.
  • کابینت مدرن قابل تعمیر بوده اما کابینت های کلاسیک غیرقابل تعمیر یا به سختی قابل تعمیر هستند.
  • ابزارخوری در کابینت های مدرن متوسط و در کابینت های کلاسیک بالا است.
  • دوام هر دو کابینت بالاست اما کابینت های کلاسیک بادوام تر از کابینت های مدرن هستند.
  • لک پذیری در کابینت های کلاسیک بیشتر از کابینت های مدرن است.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 4 دیدگاه)
  1. سمانه می‌گوید

    با توجه ب حقوقی که میگیرم سخت بتونم تغییر بدم دکورو

  2. توسلی می‌گوید

    بسیار مفید و خوب بود

  3. مهسا می‌گوید

    انقدر آشپزخونه خلوت و خوشگل میشه که نگو. عاشقشونم