انتخاب اکسسوری با ۱۱ توصیه از متخصصان مد + ۶ ایده جذاب برای خانم‌ها

5

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از افراد با وجود اینکه لباس‌هایشان تفاوت خاصی با لباس‌های دیگران ندارد و همان شلوار جین‌ها، بلوزها یا روسری‌ها را می‌پوشند، اما به‌شکل عجیبی همیشه خوش‌تیپ‌تر از دیگران هستند؟ دلیلش این است که این افراد در انتخاب اکسسوری و ترکیب آنها با لباس‌هایشان دقت کافی به خرج می‌دهند. در این مطلب، ابتدا نکاتی را درباره انتخاب اکسسوری ها و هماهنگ‌کردن آنها با لباس‌ها مرور می‌کنیم. پس از آن، برخی از این اکسسوری‌های مهم را برای خانم‌ها معرفی می‌کنیم.

اکسسوری‌ها چه هستند؟

اکسسوری‌ها لوازم جانبی‌ای هستند که به‌تنهایی به چشم نمی‌آیند، اما وقتی از آنها به‌درستی استفاده کنیم، می‌توانند کامل‌کننده طرز لباس پوشیدن ما باشند. اکسسوری می‌تواند جواهرات، ساعت یا حتی عینک آفتابی باشد.

رونیکس

با پوشیدن یک لباس ساده و انتخاب اکسسوری مناسب، می‌توانیم در هر جمعی بدرخشیم. انتخاب درست اکسسوری‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که چقدر به جزئیات لباس‌پوشیدن‌مان اهمیت می‌دهیم. حال بیایید ببینیم چه بایدها و نبایدهایی درباره ترکیب اکسسوری‌ها با لباس‌های اصلی وجود دارد.


حتما بخوانید: ارتباط بین طرز لباس پوشیدن و نوع شخصیت شما

نکات ضروری در انتخاب اکسسوری‌ها

۱. هم‌زمان از سه یا چهار اکسسوری بزرگ استفاده نکنید

استفاده از چند اکسسوری بزرگ اشکالی ندارد، تا زمانی که بیشتر از ۳ یا ۴ عدد نباشند. اگر بی‌توجه به این موضوع، چند اکسسوری بزرگ را باهم به خودتان آویزان کنید، هم لباس و هم چهره‌تان را محو خواهد کرد؛ به‌ویژه اگر ریز‌اندام باشید، وضعیت بدتر خواهد بود.

اگر دو یا سه اکسسوری بزرگ را باهم استفاده می‌کنید، دقت کنید که ازنظر رنگ، سبک و جنس با هم هماهنگ باشند. برای مثال، یک گردن‌بند سنتی بزرگ با مهره‌های چوبی هیچ تناسبی با گوشواره‌های بزرگ از جنس طلا ندارد.

۲. یقه بزرگ لباس را با روسری یا شال بزرگ نپوشانید

انتخاب اکسسوری - یقه بزرگ لباس را با شال بزرگ نپوشانید

هنگامی‌که لباس‌هایی مانند پالتو یا مانتو را می‌پوشید که یقه بزرگی دارند، از روسری یا شال بزرگ و حجیم استفاده نکنید. با این‌ کار نه‌تنها زیبایی یقه را محو می‌کنید، بلکه بزرگی یقه باعث می‌شود روسری روی آن پف کند و به‌این‌ترتیب نمای زیبایی نخواهد داشت. از روسری یا شال کم‌حجم یا کوتاه استفاده کنید تا درون یقه بزرگ پالتو جای بگیرد.


حتما بخوانید: آموزش بستن ۱۰ مدل سربند برای مهمانی‌ها

۳. از سِت کامل جواهرات بزرگ استفاده نکنید

برخی افراد تصور می‌کنند که برای انتخاب اکسسوری ، همیشه باید از ست کامل گوشواره، دست‌بند، گردن‌بند و انگشتر استفاده کنند، اما این امر فقط زمانی درست است که اندازه این اقلام کوچک و ظریف باشد؛ مثلا اگر گردن‌بند انتخابی شما بسیار بزرگ است، واقعا جالب نیست که دست‌بند، انگشتر و گوشواره آن را هم هم‌زمان استفاده کنید.

۴. کفش و کیف‌دستی نباید حتما همرنگ باشند

انتخاب اکسسوری - کیف و کفش حتما نباید همرنگ باشند

چه‌کسی می‌گوید که برای ست‌کردن کفش و کیف‌دستی، باید آنها را همرنگ انتخاب کرد؟ اتفاقا این ترکیب اصلا خلاقانه نیست. به‌جای آن، کفش و کیف‌دستی را به‌‌گونه‌ای هوشمندانه انتخاب کنید تا در عین همرنگ‌نبودن، با هم هماهنگ باشند؛ برای مثال، اگر رنگ کفش‌تان بیش ‌از حد براق و روشن (به‌اصطلاح جیغ) است، رنگ کیف‌دستی را از همان طیف اما ملایم انتخاب کنید تا نوعی تضاد و تفاوت در درخشندگی رنگ ایجاد کند.

۵. روی چیزی تأکید کنید که برایتان در اولویت است

در هنگام انتخاب اکسسوری ، اول مشخص کنید که دقیقا از چه ‌لحاظ می‌خواهید بر دیگران تأثیر بگذارید؛ برای مثال، نوع آرایش‌تان، لباس‌ها و اکسسوری‌ها می‌توانند در این تأثیرگذاری کمک‌کننده باشند. باید مشخص کنید که اولویت شما کدام‌یک از این موارد است و فقط روی همان تأکید کنید.

هرگز تلاش نکنید تا هم‌زمان همه این موارد را پررنگ جلوه دهید؛ برای مثال، ترکیب لباسی که یقه پفی دارد با آرایش بسیار غلیظ و گوشواره‌های الماس بسیار بزرگ نه‌تنها زیبا نیست، بلکه مضحک به نظر می‌رسد. وقتی اولویت‌تان مشخص باشد، انتخاب اکسسوری ساده‌تر است.

۶. ساعت مچی با لباس شب تناسبی ندارد

انتخاب اکسسوری - لباس شب را با ساعت مچی نپوشید

معمولا ساعت مچی برای تیپ اسپرت یا اداری و حتی برای خریدرفتن بسیار مناسب است، اما با لباس شب برای خانم‌ها واقعا جور در نمی‌آید. البته برخی ساعت‌های طلایی یا نقره‌ای با صفحه بسیار ظریف که بیشتر به دست‌بند شباهت دارند، شاید بد نباشند؛ اما اگر از ما می‌شنوید، برای انتخاب اکسسوری در مهمانی‌هایی که لباس شب به تن دارید، کلا بی‌خیال ساعت مچی شوید.

۷. انگشترهای بزرگ برای هرکسی مناسب نیستند

این‌طور نیست که همیشه انگشترهای بزرگ برای هرکسی مناسب باشند. اگر انگشت‌های کوتاه و تپل دارید، انگشترهای بزرگ برایتان مناسب نیستند؛ زیرا آنها را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. بنابراین از انگشترهای ظریف استفاده کنید که انگشت‌هایتان بلندتر جلوه کنند.

۸. رنگ دستکش را با اجزای لباس ترکیب کنید

انتخاب اکسسوری - ترکیب رنگ دستکش با اجزای لباس

به‌طورکلی برای انتخاب اکسسوری ای مانند دستکش، دست‌تان کمی بازتر است. کافی است دستکش را حداقل با یکی از اجزای تیپ‌تان هماهنگ کنید؛ برای مثال، رنگ آن را همرنگ با کمربند، کفش یا حتی رژلب‌تان انتخاب کنید.

۹. لباس‌های رنگ پاستلی را با کفش تیره نپوشید

رنگ‌های پاستلی مانند صورتی، لاکی و رنگ‌های تند و شاد با کفش‌های تیره جور در نمی‌آیند. بهتر است با این لباس‌ها از کفش‌هایی با رنگ‌های روشن و ملایم استفاده کنید.

۹ پیشنهاد برای ست کردن رنگ‌های پاستلی تابستانی برای خانم‌ها


حتما بخوانید: نکاتی خلاقانه برای ست کردن رنگ لباس

۱۰. اکسسوری سنتی با لباس‌هایی به‌رنگ خنثی مناسب است

انتخاب اکسسوری - اکسسوری سنتی را با لباس رنگ خنثی بپوشید

اگر از اکسسوری‌های سبک سنتی‌ای استفاده می‌کنید که پر از مهره‌ها و دانه‌ها هستند، بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی بپوشید. خود اکسسوری‌های سنتی معمولا طرح‌های شلوغی دارند؛ حالا تصور کنید پوشیدن آنها با لباس‌های طرح‌دار یا رنگ‌های تند، چه ترکیب نامناسبی ممکن است ایجاد کند.

۱۱. شکل بدنتان باید با اکسسوری متناسب باشد

سبک لباس‌پوشیدنتان را بشناسید. اگر بدنتان به‌شکل گلابی است، بهتر است از سبک کلاسیک با ظرافت‌های خاص خودش استفاده کنید. یک نمونه از بهترین ترکیب اکسسوری برای سبک‌های کلاسیک، ترکیب لباس‌های ساده با الیاف طبیعی مانند کتان و گردن‌بندی از رشته‌های مروارید است.

دقت کنید که اگر گردنتان بلند است، می‌توانید گردن‌بندی با سه رشته مروارید به گردن بیاویزید. اما اگر گردن کوتاه و چاقی دارید، از گردن‌بندی با یک رشته مروارید استفاده کنید؛ در غیر این‌ صورت، طوری به نظر می‌رسید که انگار در حال خفه‌شدن هستید.

اگر سبکتان مطابق مد روز نیست، معمولا لباس‌های کشی، جین و نظایر آنها با اکسسوری‌های اسپرت و پرزرق‌وبرق مانند گردن‌بندها و دست‌بندهای غیرسنتی که از قاعده و قانون خاصی پیروی نمی‌کنند، برایتان مناسب‌تر است.


حتما بخوانید: طرز لباس پوشیدن افراد لاغر؛ ۶ ترفندی که شما را خوش هیکل نشان می‌دهد

۶ پیشنهاد برای انتخاب اکسسوری متناسب با سبک‌تان

در ادامه، برایتان ۶ پیشنهاد جذاب از بهترین اکسسوری‌هایی داریم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۱. دست‌بند

انتخاب اکسسوری - دستبند

دست‌بند را بر اساسِ سبک لباس‌پوشیدنتان انتخاب کنید. تنوع دست‌بندها واقعا زیاد است. خواه برای افرادی که لباس‌هایی به ‌سبک کلاسیک می‌پوشند، خواه برای افراد دارای سبک اسپرت، همیشه دست‌بند مناسب پیدا می‌شود.

اگر از لباس‌های شیک و کلاسیک مانند ژاکت، شلوار، دامن، پیراهن و کفش پاشنه‌بلند استفاده می‌کنید، بهتر است از دست‌بند ظریف زنجیری استفاده کنید. این دست‌بند می‌تواند از فلزات گران‌بها مانند طلا یا نقره به‌همراه نگین‌های کریستالی یا مروارید ساخته شده باشد یا اینکه فقط رنگ فلزی داشته باشد و زیاد هم گران‌قیمت نباشد.

۱۰ پیشنهاد جذاب برای خرید دستبند طلا زیر ۴۰۰ هزار تومان

اگر به‌ سبک راحتی لباس می‌پوشید و بیشتر لباس‌هایتان کشی، جین، تی‌شرت و کفش‌های ورزشی است، دست‌بندهای بزرگ با دانه‌ها و مهره‌های درشت مناسب‌تر خواهد بود. می‌توانید فقط از یک دست‌بند تکی استفاده کنید یا چند دست‌بند نازک‌تر را با اندازه‌های مختلف ترکیب کنید.

 

نکته: یادتان باشد که هیچ‌وقت نباید هر دو دست‌تان دست‌بندهای یکسانی داشته باشند، چون جالب به نظر نمی‌آید. ترجیحا بهتر است یکی از دست‌هایتان کاملا خالی باشد.

حتما بخوانید: آموزش بافت دستبند دوستی به‌صورت تصویری و مرحله به مرحله

۲. گوشواره

انتخاب اکسسوری - گوشواره

شاید فکر کنید که گوشواره‌ها به چشم نمی‌آیند، اما باور کنید اگر درست استفاده شوند، می‌توانند توجه همه را به خودشان جلب کنند. گوشواره‌ها معمولا در دسته‌بندی‌های کلی گوشواره‌های آویز، گوشواره‌های حلقه‌ای، گوشواره‌های میخی یا چسبان و گوشواره‌های با شکل‌های خاص قرار می‌گیرند. همه این گوشواره‌ها در اندازه‌های مختلفی موجود هستند، اما معمولا بیشتر افراد از گوشواره‌های میخی یا کوچک استفاده می‌کنند.

برای استفادهٔ هرروزه، از گوشواره‌های میخی استفاده کنید. می‌توانید گوشواره‌های میخی را با هر نوع گردن‌بند یا با اکسسوری‌هایی ترکیب کنید که برای موهایتان به کار می‌برید.

گوشواره‌های آویز و گوشواره‌های با شکل‌های خاص و بزرگ برای مهمانی‌های کلاسیک با لباس شب مناسب‌ترند. در مهمانی‌های دوستانه یا هنگام بیرون‌رفتن با دوستان (اگر گوش‌هایتان از شال و روسری بیرون می‌ماند!) می‌توانید از گوشواره‌های بزرگ و مد روز استفاده کنید. اگر تیپ اسپرت دارید، گوشواره‌های فانتزی با طرح‌ها و رنگ‌های خاص برایتان بهتر است.

۳. ساعت مچی

انتخاب اکسسوری - ساعت مچی

یادتان باشد که ساعت مچی هرگز از مد نمی‌افتد. فقط باتوجه‌به نکته‌ای که گفتیم، بهتر است با لباس شب از ساعت مچی استفاده نکنید. پیش‌ترها در صنعت ساعت‌سازی، تنوع چندانی وجود نداشت و تقریبا بیشتر ساعت‌ها از یک سبک‌وسیاق پیروی می‌کردند؛ اما ساعت‌های امروزی بسیار متنوع هستند. شاید بتوان گفت ساعت‌های امروزی بیشتر جنبه تزیینی دارند تا نشان‌دادن زمان. ساعت‌های فلزی، چرمی، مرمری با طرح‌های ساده مینی‌مالیسیتی یا طرح‌های شلوغ با رنگ‌های شاد یا خنثی، فقط برخی از ساعت‌های موجود در بازار هستند.

اگر می‌خواهید ساعت را با سایر اکسسوری‌ها ترکیب کنید، از ترکیب مناسب آن استفاده کنید؛ برای نمونه، یک ساعت فلزی ظریف به رنگ طلایی با دست‌بند اسپرتی جور در نمی‌آید که از مهره‌ها و دانه‌های درشت ساخته شده است. همان‌طور که یک ساعت بزرگ اسپرت با صفحه رنگی با یک کیف‌دستی مجلسی تناسبی ندارد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند؛ هرآنچه لازم است بدانید

۴. کیف‌دستی

انتخاب اکسسوری - کیف دستی

کیف‌دستی یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین اکسسوری خانم‌هاست که حسابی به چشم می‌آید! بنابراین اگر ترکیب نامناسبی را با تیپ‌تان ایجاد کرده باشد، در همان نگاه اول مشخص می‌شود.

نکته مهم در انتخاب کیف‌دستی، این است که لازم نیست حتما گران‌قیمت باشد. کافی است ظاهر خوبی به تیپ و سبک لباس‌پوشیدن شما بدهد. یک کیف‌دستی نامناسب حتی اگر گران‌قیمت و از برندی معتبر باشد، می‌تواند زیباترین لباس‌هایتان را بدشکل جلوه دهد.

قبل از هرچیز، کیف‌دستی را باید با موقعیتی مطابقت دهید که در آن هستید؛ برای مثال، بردن کوله‌پشتی مدرسه یا کیف چمدانی اداری به مهمانی، آن‌ هم با لباس شبی که پوشیده‌اید، واقعا خنده‌دار و حتی مشکوک است!

به‌ همین ‌دلیل، معمولا خانم‌ها برای هر موقعیتی از کیف جداگانه‌ای استفاده می‌کنند؛ به‌عنوان‌مثال، برای مدرسه یا محل‌کار، به یک کیف جادار نیاز دارید، برای صرف شام در رستوران یا قدم‌زدن در هوای بیرون، بسته به‌نوع تیپ‌تان (کلاسیک یا مد روز) بهتر است از کیف‌هایی که بند ضربدری دارند و چندان بزرگ نیستند یا حتی کیف‌های دستی کوچکی استفاده کنید که دسته کوتاه دارند و اغلب یک زنجیر به‌جای دسته بلندشان بر روی آنها قرار داده‌اند. این کیف‌های دستی برای مهمانی‌ها هم خوب هستند؛ با این ‌تفاوت که بهتر است کمی مجلسی‌تر و پرزرق‌وبرق باشند. در این کیف‌ها فقط یک‌ سری اقلام ضروری را باید قرار دهید.

برای قدم‌زدن در خیابان و خرید، ساک به‌نسبت بزرگ چرمی یا برزنتی مناسب‌تر است.

کیف چرم و نکاتی که باید پیش از خرید آن بدانید

اگر بودجه کافی برای خرید چند کیف را ندارید، یک کیف چندمنظوره با رنگ خنثی بخرید که بتوانید همه‌جا همراهتان ببرید. بد نیست یک کیف کمری زنانه هم در کمدتان داشته باشید.

۵. انگشتر یا حلقه

انتخاب اکسسوری - انگشتر

انگشتر یکی از اکسسوری‌هایی است که با وجود اندازه کوچکش، می‌تواند ظاهر زیبایی به تیپ شما بدهد؛ به‌ همین‌ دلیل، در هنگام انتخاب آنها، باید دقت کافی به خرج دهید. انگشتر فقط به حلقه ازدواج محدود نمی‌شود. ترکیب مناسب انگشتر یا حلقه با سایر اکسسوری‌ها و لباس‌ها، می‌تواند روشی عالی برای تکمیل تیپ شما باشد.

انگشتر می‌تواند بسیار ظریف و ساده یا بزرگ و چشم‌نواز باشد. همچنین می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد یا از نوع انگشترهای مقرون‌به‌صرفه باشد که ظاهرشان به همان زیباییِ انگشترهای گران‌قیمت است.

در انگشترهای مقرون‌به‌صرفه، به‌جای الماس از نگین زیرکونیوم و در بدنه آنها، به‌جای طلا از پلاتین یا طلای رزگلد آبکاری‌شده استفاده می‌کنند. سنگ زیرکونیومِ برش‌خورده تقریبا شبیه الماس است و با چشم غیرمسلح قابل‌تشخیص نیست. ازآنجاکه این انگشترها بسیار گران‌تر از آنچه هستند به نظر می‌رسند، می‌تواند ظاهرتان را بسیار شیک جلوه دهند، با وجود اینکه برای آن پول زیادی نپرداخته‌اید.

هرآنچه باید درباره انواع رنگ طلا بدانید

انگشترهای بزرگ برای مهمانی یا صرف غذا در رستوران مناسب هستند. این انگشترها به‌خوبی به چشم می‌آیند و ظاهری آراسته به شما می‌بخشند. با این انگشترها به حلقه یا انگشتر دیگری نیاز ندارید و بهتر است آنها را به‌تنهایی استفاده کنید.

امروزه، استفاده از چند ردیف حلقه نازک هم مد شده است. هریک از این حلقه‌ها بسیار ساده و ظریف‌اند و خودتان می‌توانید ترتیب قرارگرفتن آنها را انتخاب کنید. آنها درکنار هم، شبیه یک انگشتر بزرگ به نظر می‌رسند. این حلقه‌ها جلوه زیبایی به انگشت‌های شما می‌دهند.

نکته مهم: اگر از انگشترهای بزرگ استفاده می‌کنید، حواستان به ناخن‌هایتان باشد. بهتر است آنها را کاملا مرتب و براق کنید. این انگشترها همه توجه‌ها را به انگشت‌های شما جلب می‌کنند. بنابراین طبیعی است که منظره ناخن‌های بدشکل و نامرتب باعث ‌شود که دیگران نظرشان را درباره شما تغییر دهند.

۶. عینک آفتابی

انتخاب اکسسوری - عینک آفتابی

عینک آفتابی نه‌تنها از چشم‌هایتان در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت می‌کند، بلکه می‌تواند یک اکسسوری شیک و مد روز هم به حساب بیاید. اگر از عینک آفتابی به‌عنوان اکسسوری استفاده می‌کنید، باید یکی یا دوتا از آن داشته باشید. معمولا یک عینک آفتابی با رنگ خنثی و سبک کلاسیک که بتوانید از آن در بیشتر موقعیت‌ها (ازجمله در مراسم‌های خاص) استفاده کنید و در کنار آن عینک آفتابی دیگری با رنگ و بافت متفاوت کافی است که بتوانید آن را با سبک لباس‌پوشیدنتان ست کنید؛ اما اگر مشکل بودجه ندارید، می‌توانید چند مدل عینک آفتابی، ازجمله عینک‌های با قاب گربه‌ای یا گرد و با لنزهای رنگی یا آینه‌ای بخرید و با هر لباستان یکی را استفاده کنید.

۷ برند عینک آفتابی معروف و نکات مهمی که باید درباره محصولاتشان بدانید

نکته: از عینک آفتابی با لنزهای بزرگ نترسید. این عینک‌ها همیشه شیک و مد روز هستند و اتفاقا در زیبایی ظاهر خانم‌ها بسیار تأثیرگذارند (برخلاف آقایان که معمولا از عینک‌های بزرگ استفاده نمی‌کنند و زیاد هم برایشان مناسب نیست).

حالا نوبت شماست. قطعا بسیاری از شما ایده‌های خلاقانه‌ای برای ترکیب انواع اکسسوری‌ها با لباس‌هایتان دارید. خوشحال می‌شویم راز و رمزهای خوش‌تیپی خودتان را با ما در قسمت دیدگاه‌ها، در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: با این اکسسوری‌ها یک تیپ پاییزی فوق‌العاده داشته باشید
اگر می‌خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در رابطه متوجه شوید، حتما این کتاب را بخوانید.
منبع brightside classywomencollection
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 5 دیدگاه)
  1. Angel می‌گوید

    ممنون از وقتی که گذاشتید(:
    به نظر من عینک های خلبانی به تیپ اسپرت خیلی میان

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      و ممنون از تو که دیدگاهت رو برامون نوشتی. 🙂

      1. Angel می‌گوید

        😉

  2. مریم تپ سنج می‌گوید

    دستبند نقره زنانه شیک بهترین اکسسوریه

  3. آی می‌گوید

    خب الان من تو یه دستم النگو شیک ظریف اسپرت طلا دارم و میمونه اون یکی دستم که نمی‌دونم دستبند دستم کنم یا ساعت که هردوتاشون رو خیلی دوست دارم نه بدون ساعت میشه نه بدون دستبند حالا شما اینجا فقط دستبند های طلا و نقره و .. رو گفتین ولی دستبند های خیلی زیبایی هستن که از مروارید و یا سنگ های اصل درست شده که وقتی دست میکنیم واقعا زیبا میشه