برای خرید سرور مجازی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

سرور مجازی (Virtual Private Server) به سروری گفته می‌شود که منابع سرور بین چند ماشین یا چند کاربر تقسیم می‌شود. VPS یک راه‌ حل بسیار عالی برای افرادی است که خواهان دسترسی روت بر روی یک سرور هستند و از طرف دیگر خواهان هزینه ‌های یک سرور اختصاصی نیستند. برای خرید سرور مجازی ایران یا آمریکا باید به ‌دنبال شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب باشید که سرویس ‌های با کیفیتی را ارائه می‌دهد. شرکت فناوران شبکه سینداد با بیش از 15 سال تخصص می‌تواند در ارائه انواع بسته های سرور مجازی و مدیریت گام به گام آنها به شما یاری برساند.

وقتی به انتخاب هاست مناسب برای وب‌ سایت خود فکر می‌کنید، گزینه‌‌ی سرور مجازی (VPS) می‌تواند یکی از انتخاب ‌های مناسب برای شما باشد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به نکات کلیدی درباره‌ی نحوه خرید سرور مجازی مناسب کسب و کار شما بپردازیم و راه‌حل‌هایی را ارائه بدهیم تا به شما کمک کند که انتخاب مناسبی جهت خرید سرور مجازی داشته باشید تا مناسب‌ترین گزینه جهت پیشرفت در کسب و کار شما باشد.

نکات کلیدی قبل از خرید سرور مجازی

با توجه به شرایط وب سایتتان، ممکن است خرید سرور مجازی آمریکا یا سرور مجازی ایران به شما پیشنهاد می شود. توصیه می کنیم قبل از خرید سرور مجازی نکات کلی زیر را در نظر بگیرید. البته در بخش بعدی ما به تشریح جزئیات می‌پردازیم:

رونیکس
  • امکانات سرور متناسب با وب ‌سایت شما
  • مقیاس‌پذیری وی پی اس
  • میزان منابع سرور مورد نیاز
  • انتخاب کشور برایخرید سرور مجازی
  • سفارشی سازی سرور با حفظ امنیت و عملکرد
  • کم هزینه بودن سرور در مقایسه با امکاناتش
  • امکان بک‌آپ گیری
  • سرعت بسیار بالای وی پی اس
  • پیش‌بینی افزایش ناگهانی ترافیک سایت
  • بررسی نیاز به هرگونه نرم‌افزار برای نصب بر روی سرور
  • پشتیبانی سرور مجازی یعنی در صورتی که برای سرور مشکلی ایجاد شد تیم پشتیبانی قابلیت حل آن را در کمترین زمان داشته باشد.

راهنمای خرید سرور مجازی

برای انتخاب یک سرور مجازی مناسب، به موارد زیر دقت داشته باشید:

استفاده از RAM مناسب

آیا شما دارای چندین وب‌سایت و پروژه در حال اجرا هستید؟ بنابراین برای ادامه کار به مقدار حافظه یا رم مناسب نیاز دارید. یک VPS کارآمد به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد، که این حداقل مقدار توصیه شده برای پروژه‌های حاوی اطلاعات بالا است. همچنین در صورت نیاز قادر به ارتقاء آن خواهید بود.

استفاده از پردازشگر یا CPU قوی

انتخاب یک وی پی اس با پردازنده چند هسته‌ای و معماری 14 نانومتری گزینه‌ی خوبی برای انتخاب سرور مجازی مناسب است. به‌عنوان مثال پردازنده‌های اینتل E5 و E7 از سرور Xeon با معماری‌ Broadwell یا Haswell و بهره‌گیری از پردازنده‌های چند هسته و تخصیص منابع در زمان‌های پیک کاری، عملکرد سرور را بهینه‌تر می‌سازد.

استفاده از Storage

فضای ذخیره‌سازی در صورتی که به‌صورت هارد دیسک سنتی ارائه شود، تقریباً همیشه بزرگ‌تر و ارزان‌تر خواهد بود. اما برای بهینه سازی، فضای ذخیره‌سازی به‌صورت SSD یا solid-state storageبرای میزبانی VPS ضروری است.

سرعتی که SSD ها به آن مشهور هستند تنها مزیت آنها در زمان استفاده از آنها در VPS نیست، زیرا علاوه بر این، مقاومت آنها در مواجهه با خرابی‌های ناشی از نوسان و قطعی برق نیز باعث می‌شود آنها گزینه‌ای مناسب برای میزبانی وب باشند.

استفاده از RAM و CPU متناسب و ترجیحاً قدرتمند‌تر کاری هوشمندانه است، اما بدون ابزار ذخیره‌سازی سریع برای پاسخ دهی به آن درخواست‌ها، این فناوری در حد ظرفیت خود مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با انتخاب یک CPU با معماری نسل آینده و مقدار قابل توجهی از RAM و فضای ذخیره‌سازی از نوع SSD، از کارآمدی بالای سرور مجازی خود اطمینان خواهید داشت.

امنیت بالا

ایمن سازی سایت، یکی از مهم‌ترین اقداماتی‌ است که باید آن را در اولویت قرار دهید. با در نظر گرفتن این نکته، سرورهای وی پی اس، سطح امنیتی بالایی را به شما ارائه می‌دهد. VPS امکان نصب فایروال‌های پیشرفته‌، اسکنرهای اختصاصی بدافزارها، مانیتورگرها را در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر آن بکاپ‌های پیشرفته‌ای نیز در دسترس شما خواهد بود.

دسترسی به روت

دسترسی روت برای VPS امری غیر‌ قابل مذاکره است. شما به قابلیت اجرای اسکریپت‌ها، SSH یا کنترل‌ کامل خط فرمان و اتوماسیون بدون محدودیت در هر زمان و بر اساس شرایط خود نیاز دارید. به‌همین دلیل برای مدیریت این موارد شما به یک کنترل پنل نیاز دارید تا امکان مدیریت قوی بر عملکردهای کاربردی و افزودن آسان دامنه‌ها، سایت‌ها، پایگاه داده‌ها و موارد دیگر را برای شما میسر کند.

خدمات پشتیبانی قوی

مشتریان می‌خواهند که سایت آنها همیشه، عملیاتی و در دسترس باشد. بر همین اساس، مشتری انتظار دارد که برای سرور خود در صورت نیاز پشتیبانی اختصاصی ارائه داده شود. دانستن اینکه یک تیم پشتیبانی قوی برای مشاوره گام به گام و در مواقع اضطراری حاضر برای انجام این ماموریت است، برای مشتری بسیار مهم است.

مقیاس پذیری و منابع با کیفیت در سرور مجازی

کسب و کار یا سازمان شما همیشه در حال پیشرفت است. این روند می‌تواند در مورد VPS شما نیز صادق باشد. یک سرور مجازی مناسب باید دارای این مقیاس پذیری باشد. قابلیت ارتقاء سرور مجازی و استفاده از منابع با کیفیت باید یکی از فاکتورها به هنگام خرید سرور مجازی باشد.

انتقال مطمئن دادها به سرور مجازی

انتقال به یک هاست جدید مانند نقل مکان کردن به یک خانه جدید است، یک اتفاق جدید و هیجان‌انگیز است به این امید که یک روزه همه داشته‌های شما به راحتی دور ریخته نشود. در هنگام انتقال داده های خود به VPS جدید به این مهم توجه کنید. سینداد یک انتقال یکپارچه و رایگان و یک تعهد مادام العمر را به مشتریان ارائه می‌دهد که هرگز اطلاعات مشتریان را حذف نمی‌کند.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

تعیین موقعیت جغرافیایی سرویس میزبانی وب شما در کشوری که مخاطبان بیشتری دارند، استراتژی موثر‌ی برای بهینه سازی سئو سایت است.

موقعیت کاربران خود را با استفاده از یک ابزار تجزیه و تحلیل وب web analytics تعیین کنید تا ارزیابی بهتر و دقیق‌تری از آنها داشته باشید و VPS خود را به موقعیتی نزدیک کنید که مخاطبان شما بیشتر در آنجا متمرکز هستند.

VPS از جمله فضایی به‌شمار می‌رود که در دنیای اینترنت ویژگی‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است. خرید سرور مجازی نیز بر اساس همین ویژگی‌ها تعیین می‌شود. از این رو در این مقاله به بررسی نکاتی پرداختیم که شما باید قبل از خرید سرور مجازی به آن ها توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از این رو از این نکات غافل نشوید. چرا که تمامی آن ها می‌توانند در زمینه برآورده شدن نیازهای شما موثر باشند.

خرید سرور مجازی از شرکت سینداد

به‌ هنگام خرید سرور مجازی مناسب، ذهنیت “هرچه بزرگ‌تر و قوی‌تر بهتر” همواره ساده‌ترین راه‌حل است، اما آگاهی از محدودیت‌های بودجه‌ای نیز مهم است. در زمان انتخاب، به نیازهای فعلی و آینده نزدیک خود توجه داشته باشید. برای آگاهی از بسته‌های ارائه شده وی پی اس در شرکت سینداد به سایت ما مراجعه کرده یا با مشاوران سینداد جهت برطرف کردن نیاز خود تماس حاصل کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.