انواع دعاوی و اهمیت دخالت وکیل پایه یک در آنها

0

افراد برای رفع دعاوی کیفری، ملکی یا خانواده خود در جستجوی یک وکیل متخصص و مجرب هستند که به قوانین آشنایی کامل داشته باشد و بتواند پرونده‌ موکل را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه به سرانجام برساند، برای پیدا کردن وکیل متناسب برای پرونده خود ، از دوستان و آشنایان درخواست معرفی وکیل خوب را می نمایند. ما در این مقاله شما را با انواع دعاوی و اهمیت دخالت وکیل پایه یک دادگستری در این پرونده ها و همچنین معیارهایی برای انتخاب وکیل در شهر خودتان ارائه می دهیم.

دعاوی کیفری

دعاوی کیفری یا جزایی زمانی مطرح می شود که فردی مرتکب رفتاری شود که در قانون جرم انگاری شده است، در این هنگام شخص بزه دیده یا وکیل دادگستری او به مرجع قضائی یا همان دادسرای محل وقوع جرم مراجعه و طرح شکایت می کند و مدعی آن است که از وقوع جرم متضرر گردیده و خواستار آن است که مرتکب به حکم قانون مجازات شود.
به موجب ماده 2 قانون مجازات اسلامی : “هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود.” و در واقع مرز اصلی بین دعاوی حقوقی و کیفری تحقق و وقوع فعل یا ترک فعلی است که قانون برای آن مجازات تعیین کرده است.

رونیکس

دعاوی کیفری تفاوت هایی با دعاوی حقوقی دارد؛ از جمله اینکه دعاوی کیفری مربوط حقوق مالی می گردد ولی دعاوی کیفری مربوط جرم و مجازات است، تفاوت دیگر این دعاوی با هم در مرجع رسیدگی می باشد که به دعاوی حقوقی در دادگاه های حقوقی رسیدگی مر گردد ولی به دعاوی کیفری در دادگاه های کیفری 1 یا 2 رسیدگی می گردد.

ضرورت داشتن وکیل در امور کیفری

پرونده های کیفری با آبرو و حیثیت انسانها مرتبط است به همین دلیل قانوگذار بر حق داشتن وکیل برای شاکی و مخصوصا متهم تاکید زیادی نموده است حق داشتن وکیل در مرحله دادرسی از جمله تضمیناتی است که برای حفظ حقوق متهم در دادرسی های کیفری پیش بینی می شود.

بهره مند شدن از وجود وکیل کیفری در مشهد و یا تیم حرفه ای وکالت در خصوص دعاوی جزایی باعث می شود بهترین دفاع و نتیجه ممکنحاصل گردد به این دلیل که طرح شکایت و نوع شکایت و زمان طرح شکایت و اینکه اوراق مربوطه از جمله لایحه دفاعیه، اظهارنامه، شکواییه به چه نحوی باید تنظیم بشوند بسیار سرنوشت ساز است و همه اینها در حیطه تخصص وکیل متخصص می باشد.

یک وکیل خوب کیفری بایستی علاوه بر قوانین جزایی ، تسلط کافی به علم روانشناسی و جامعه شناسی هـم داشته باشد، ویزگی ها و معیارهای دیگری را باید در انتخاب وکیل پرونده های جنایی لحاظ نمود از جمله تجربه وکالت در پرونده های مشابه، نحوه برخورد با موکلین، نظرات افراد دیگر درباره کار او و همچنین امانتداری از مواردی هست که باید در وکالت دفت نمود.

دعاوی ملکی

یکی از دعاوی حقوقی که بخش زیادی از پرونده‌های حقوقی دادگاه‌ها را کشور تشکیل داده است دعاوی مربوط به ملک می‌باشد، این دعاوی مربط به اموال غیر منقول می باشد که در دادگاه های حقوقی با رعایت تشریفات ویژه رسیدگی می شود. دعاوی مربوط به املاک به دلیل پیچیدگی های زیاد و طولانی بودن فرایند دادرسی مستلزم کمک گرفتن از وکیل متخصص می باشد.

دعاوی ملک می‌تواند تحت عناوین حقوقی یا کیفری مطرح شود. به عنوان مثال دعوی الزام به فک رهن یا الزام به تنظیم سند رسمی دعاوی ملکی حقوقی است و دعاوی مانند فروش غیر قانونی ملک شخصی به یک یا چند نفر دعاوی ملکی کیفری می باشد که هر کدام دلایل اثباتی مخصوص به خود را دارد، در مواردی نیز دادگاه کیفری برای اثبات مالکیت قرار اناطه صادر می کند و رسیدگی خود را متوقف بر رسیدگی دادگاه حقوقی می نماید.

مهارت یک وکیل خوب ملکی

در خصوص ابعاد حقوقی معاملات ملکی و شرایط مرتبط با موضوع ملک و املاک؛ از تجربه متخصصان علم حقوق و وکلای مجرب حوزه املاک استفاده نمایید. وکیل ملکی در مشهد با توجه به اینکه بر تمام قوانین ثبتی ، املاک و زمین شهری اشراف کامل دارند، در همان ابتدای امر تمام جوانب و دلایل اثباتی یک پرونده ملکی می سنجند و سپس اقدام حقوقی لاززم رای برای موکل انجام میدهند.

مهارت های و ویژ گی های وکیل املاک این است که به تمام قوانین مربوط به حوزه املاک اعم از حقوقی و کیفری، آرای وحدت رویه، رویه قضایی و همجنین نظرات دکترین حقوقی بایستی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند پرونده موکل را به نتیجه برساند. از مهارت های دیگر وکیل ملک تسلط به قوانین شکلی آیین دادرسی مدنی می باشد چرا که در موارد زیادی دعاوی ملک با ایرادات شکلی وکلای ملکی خوانده رد می شوند.

دعاوی طلاق

طلاق در حقوق ایران عبارت است از انحلال عقدازدواج با رعایت تشریفات ویژه که برای پایان ادن به درگیری ها و تنش های موجود بین زوجین انتخاب می گردد. طلاق بیشترین دعاوی مربوط به دادگاه خانواده در هر شهر می باشد . برای انجام طلاق بایستی به دادگاه مراجعه نمود چرا که برای طلاق اجازه حاکم نیاز است و ثبت و اجرای صیغه طلاق صرفا با حکم و اجازه دادگاه امکان پذیر است.

در قوانین ایران طلاق به 3 صورت امکان پذیر است؛

  1. طلاق به درخواست زوج
    ۲. طلاق به درخواست ززوجه
    ٣. توافق زوجین برای طلاق

در طلاق باز طرف زوج نیاز به دلیل خاصی نیست چرا که در حقوق ایران مرد هر زمان که بخواهد می تواند زن خود را طلاق دهد ولی باید حقوق ماله زوجه را چرداخت نماید در غیر اینصورت امکان ثبت طلاق وجود ندارد.

در طلاق از طرف زن از آنجا که حق طلاق با مرد است، زن بایستی تخلف مرد را از شرایط ضمن سند ازدواج یا عسر و حرج خود را باید اثبات نماید تا بتواند طلاق یکطرفه بگیرد با توجه به اینکه طلاق یکطرفه بسیار مشکل است از یک وکیل کمک بگیرید.

نقش وکیل در دعاوی طلاق

در دعاوی خانواده و طلاق الزامی به داشتن وکیل دادگستری نیست ولی از آنجا که افراد به حقوق خود و همچنین رویه دادگاه ها آشنایی کامل ندارند و از طرفی کوتاه بودن فرصت های پیش آمده آن هم در جلسه دادگاه خانواده که بسیار کوتاه است دخالت وکیل در پرونده های طلاق می تواند باعث تضمین دستیابی کامل موکل به حقوق خود شود. توصیه می شود در صورت بروز اختلاف خانوادگی خود از یک وکیل طلاق در مشهد که مجرب و متخصص است کمک بگیرید.

داشتن وکیل در دعاوی طلاق باعث می شود انواع و اقسام شکایت‌ها مطرح نشود تا هزینه های زیاد بر زوجین و خانواده ها تحمیل نماید و همچنین از تنش بیشتر بین زوج و زوجه جلوگیری می شود چرا که وکیل صرفا اقدامات قانونی لازم را انجام می دهد و دعاوی را به خوبی مدیریت می نماید. وکیل دعاوی طلاق به دنبال سازش زوجین است و در صورت عدم سازش آنها را راهنمایی به طلاق از نوع توافقی می نماید.

معرفی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

افرادی که پرونده قضایی در شهر مشهد یا سایر شهرها دارند در گام اول در جستجوی یک وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده خود هستند تا بتواند موضوع خود را با او درمیان گزارده و از مشاوره های دلسوزانه او نهره ببرند. لازم به ذکر است وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که دوره کار آموزی وکالت را با موفقیت پشت سر گذاشته و در آزمون اختبار نیز پذیرفته شده است است و حق شرکت در تمام محاکم و پرونده ها را دارد.

وکیل حسینی مقدم

انتخاب وکیل دادگستری از دغدغه افراد در زمان بروز مشکلات قضایی است و مهم تر انتخاب وکیل خوب و مجرب برای پرونده است که می تواند شما را در حل سریع و بهتر مشکل پیش آمده یاری نماید پس بهتر است برای انتخاب وکیل خود دقت لازم را داشته باشید.

در صورتی که خود یا آشنایان پرونده قضایی اعم از کیفری، حقوقی یا خانواده در شهر مشهد دارید می توانید از وکیل پایه یک دادگستری مشهد آقای رحیم حسینی مقدم که چندین سال سابقه کار وکالتی موفق و درخشان دارند کمک بگیرید از ویژگی های این وکیل محترم، داشتن صداقت، پیگیری مدام پرونده، و اخذ حق الوکاله منصفانه می باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.