با چند حرکت، یک اسلایدر حرفه‌ای برای سایتتان بسازید!

1

اولین چیزی که مخاطب به محض ورود به یک سایت می‌بیند، ظاهر و گرافیک سایت است. در روانشناسی می‌گویند برداشت اول، مهم‌ترین برداشت است؛ با این حساب شاید فقط چند ثانیه وقت داشته باشید که با طراحی عالی سایتتان نظر مخاطب را جلب کنید تا حرف شما را بشنود.

به طور کلی هرچه گرافیک یک سایت بهتر و اصولی‌تر اجرا شده باشد، به کاربر حس اعتماد بیشتری منتقل می‌شود؛ اگر از نظر بصری رضایت مخاطب جلب نشود، هر اقدام دیگری در سایت صورت بگیرد هرگز دیده نخواهد شد!

رونیکس

همین دلایل کافی است که طراحان وب همیشه به دنبال تکنیک‌های گرافیکی باشند که بتواند جذابیت طراحیشان را بیشتر کند و نرخ کلیک بیشتری بگیرند.

یکی از هوشمندانه‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌هایی که در طراحی وبسایت می‌توانید استفاده کنید، استفاده یک اسلایدر زیبا و خلاقانه در صفحه است. نگران نباشید، این کار اصلاً سخت نیست چون افزونه‌های اسلایدر کار شما را حسابی راحت کرده‌اند.

در ادامه کمی درباره اسلایدرها صحبت می‌کنیم، سپس چند تا از بهترین افزونه‌های اسلایدر را به شما معرفی می‌کنیم که شما را از طراحی‌های دشوار بی‌نیاز می‌کند.

اسلایدر چیست و چگونه طراحی می‌شود؟

اسلایدرها همان جعبه‌هایی هستند که در بالای صفحه قرار می‌گیرند و تصاویر ثابت و متحرک را به صورت اسلایدی به مخاطب نشان می‌دهند. اسلایدرها معمولاً در بالای صفحه قرار می‌گیرند، درست همانجایی که کاربر در لحظات اول ورود خود به سایت می‌بیند و می‌تواند کاربر را مجاب کند که بقیه صفحات سایت را بررسی کند.

بنابراین بهترین گزینه برای نمایش بهتر و خلاقانه تخفیف‌ها و جشنواره‌ها، معرفی خدمات و … هستند.

اما چگونه یک اسلایدر طراحی کنیم؟

برای طراحی یک اسلایدر دو روش وجود دارد. روش اول این است که آستین‌هایمان را بالا بزنیم و به برنامه‌نویسی متوسل شویم؛ اما از آن‌جایی که کدنویسی مهارتی تخصصی است و ممکن است هرکس به آن تسلط نداشته باشد، شاید این انتخاب، انتخاب هوشمندانه‌ای برای یک وبمستر نباشد.

 

روش دوم استفاده از افزونه‌هاست که در عرض چند دقیقه یک اسلایدر زیبا و کاربرپسند تحویلتان می‌دهد و کار با آن‌ها بسیار ساده است.

در ادامه 4 مورد از بهترین افزونه‌های اسلایدر را به شما معرفی می‌کنیم (دقت کنید که این افزونه‌ها برای سایت‌های وردپرسی طراحی شده‌اند)

معرفی بهترین افزونه‌های اسلایدر وردپرس

وردپرس تا دلتان بخواهد افزونه دارد تا سرعت اجرا و کیفیت عملکردی کارتان را افزایش دهد. این سیستم حتی به فکر اسلاید ساختن وبمسترها هم بوده و افزونه‌هایی به منظور ساخت اسلایدر و اسلایدشو نیز طراحی کرده‌است. اگر فکر می‌کنید اسلایدر تنها قرار است چند عکس را پشت سر هم و با کمی فاصله زمانی به نمایش بگذارد، سخت در اشتباهید! چون قرار است افزونه‌هایی به شما معرفی کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید آنچه در ذهن دارید را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن اجرا کنید. به عبارت دیگر، چیزی را که به کمک قالب سایت خود نمی‌توانید اجرا کنید، با افزونه‌های اسلایدر بسازید و بر زیبایی سایت خود بیافزایید.

  • Soliloquy: یک افزونه رایگان در وردپرس که برای کاربران مبتدی طراحی شده‌است و کار کردن با آن هم بسیار ساده است. اگر قصد دارید چند عکس را به صورت اسلایدشو در سایت خود قرار دهید، یا پست‌های اینستاگرامی خود را در سایت به نمایش بگذارید، این افزونه بهترین انتخاب شما خواهد بود.

ولی اگر قصد دارید اسلایدرهایی حرفه‌ای‌تر و امروزی‌تری برای سایتتان بسازید، شاید گزینه‌های بهتری در ادامه این مقاله داشته باشیم.

تصویری از محیط افزونه Soliloquy
  • Smart Slider 3

اگر به فکر یک افزونه حرفه‌ای‌تر و پرامکانات ‌تر از Soliloquy هستید، محبوب‌ترین افزونه اسلایدر در مخزن وردپرس یعنی Smart Slider 3 همان چیزی است که برای کار شما مناسب است. این افزونه آنقدر خوب و ساده طراحی شده که شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید با زیر و بم این افزونه آشنا شوید و اسلایدرهایی برای سایت خود بسازید.

در اسلایدساز Smart Slider 3 شما را محدود به تصاویر نکرده است و دستتان برای استفاده از متن‌ها و دکمه‌های دلخواه باز است.

ولی توجه داشته باشید که این افزونه تعدادی اسلایدر آماده و رایگان در اختیار شما می‌گذارد، اما برای دسترسی به امکانات باید نسخه pro آن را تهیه کنید؛ ولی اگر قصد دارید اسلایدری نیمه حرفه‌ای اجرا کنید، این افزونه کارتان را راه می‌اندازد.

تصویری از محیط افزونه Smart Slider 3
  • Layer Slider

بدون شک، با قدرت بالا و امکاناتی که افزونه layer slider در اختیارتان گذاشته، می‌توانید هر آنچه از یک اسلاید حرفه‌ای در ذهن دارید، به کمک این افزونه پیاده‌سازی کنید و اسلایدرهایی بی نقص و منحصر به فرد بسازید.

اما محبوبیت این افزونه آنجا بیشتر می‌شود که طرح‌های آماده زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با چند کلیک آن‌ها را نصب کنید و آن‌ها را متناسب با سایت خود تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید.

حتماً عاشق این افزونه شده‌اید و انتخابش کرده‌اید، اما کمی صبر کنید تا شما را با پرچم دار و یکه تاز اسلایدرهای وردپرس آشنا کنیم.

تصویری از محیط افزونهLayer Slider

Slider Revolution

پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین و پر امکانات‌ترین افزونه اسلایدر وردپرس، افزونه اسلایدر رولوشن است. این افزونه بیش از 7,000,000 نسخه فعال دارد.

باید هم پرطر فدار باشد چون یک رابط کاربری ساده و یک محیط کاملا بصری در اختیار شما می‌گذارد که در آن بتوانید با Drag & Drop کردن چیزی را که می‌خواهید بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید.

 

هر لایه اسلاید در این افزونه می‌تواند به صورت جداگانه متحرک شود و انواع رسانه‌ها مثل تصاویر، ویدئو، متن، shortcode و کد HTML را می‌توانید در ساخت اسلایدها استفاده کنید.

این پلاگین توسط یک تیم آلمانی به بهترین شکل ممکن برنامه نویسی شده است تا با نقص برنامه نویسی موجب پایین آوردن اعتبار شما در نتایج جستجوی گوگل نشود.

اگر وارد یک سایت وردپرسی شدید و زیبایی و جلوه‌های بصری این وبسایت شما رو متحیر کرد، شک نکنید که اسلایدر رولوشن نقش پر رنگی در طراحی آن سایت داشته است.

در پایان باید گفت که قابلیت‌ها و امکاناتی که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد قابل مقایسه با هیچ یک از افزونه‌های نام برده شده نیست. به قول معروف آنچه خوبان همه دارند، یکجا در این افزونه پیدا می‌کنید.

تنها نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که کار کردن با این افزونه از سه افزونه قبلی سخت‌تر است اما نتیجه نهایی کار یک سر و گردن از بقیه افزونه‌ها بالاتر است.

تصویری از محیط افزونه Slider Revolution

اسلایدر رولوشن را از کجا پیدا کنم؟!

مطمئن باشید که اگر اسلایدر رولوشن را بیشتر بشناسید و امکانات آن را ببینید، مشتاق می‌شوید که در سایتتان استفاده کنید. اگر دوست داشتید که این افزونه را نصب کنید، مرجعی به نام اسلایدر رولوشن فارسی وجود دارد که امکانات ویژه و خدماتی منحصر به فرد زیر را برای کاربران فارسی زبان ارائه می‌دهد.

  • بیش از 170 قالب و اسلایدر آماده فارسی و راست چین شده ( تمپلیت slider revolution ) که تنها با یک کلیک نصب می‌شوند
  • قابلیت بروزرسانی از پنل ادمین
  • بدون لایسنس و محدودیت در تعداد نصب و استفاده از امکانات
  • ترجمه و فارسی‌سازی اختصاصی محیط افزونه
  • آموزش اسلایدر رولوشن به صورت کامل و جامع
  • پشتیبانی توسط علی رحمت پور، بنیان‌گذار اسلایدر رولوشن فارسی
  • پشتیبانی لایف‌تایم و بدون محدودیت زمانی
  • قابلیت غیرفعال‌سازی در موبایل و تبلت
  • پشتیبانی از 18 افزونه جانبی از جمله Particle effect 3، Paint brush، Before after slider و …
  • بهینه‌شده برای سئو
  • قابلیت مانیتور کردن همه ابعاد اسلاید برای نمایش بهتر در انواع صفحه‌های نمایش

اسلایدر رولوشن، امکانات بسیاری دارد و از آنچه که فکر می‌کنید، انعطاف‌پذیر‌تر است. اگر بخواهیم کل امکانات این افزونه را بنویسیم، یک کتاب حرف برای گفتن داریم. تازه این که فقط از آن تعریف کنیم، فایده‌ای ندارد؛ از قدیم گفتن شنیدن کی بود مانند دیدن. پس از شما دعوت می کنیم بر روی دکمه زیر کلیک کنید تا خودتان با چشمان خود قدرت این افزونه را بررسی کنید و به آن ایمان بیاورید.

بزن بریم سراغ افزونه slider revolution

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. امیری می‌گوید

    سلام. من از این اسلایدر هایی نیاز دارم که با حرکت موس تکون میخوره . مثل شبکه هایی که به هم وصل هستن و حرکت موس باعث میشه این شبکه ها جابجا بشن. میتونید راهنماییم کنید که از کجا دانلود کنم؟