صفر تا صد اخذ اقامت ترکیه

0

دوست دارید برای همیشه در ترکیه زندگی کنید؟ برای رفتن به آنجا تصمیم به برنامه‌ریزی گرفته‌اید؟ پس باید صفر تا صد اخذ اقامت ترکیه را بدانید و به این فکر کنید که از چه راهی وارد شوید بهتر است.

همیشه کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است. از آنجا که این کشور در همسایگی ما قرار دارد، از لحاظ آب و هوایی و مخصوصاً فرهنگی و دینی دارای شباهت بسیاری با ایران است. از طرفی سفر به ترکیه برای ایرانیان یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب است که نیاز به ویزا ندارد. در چند سال اخیر کشور ترکیه از نظر تحصیلی و ایجاد شرایط سرمایه‌گذاری برای شهروندان خارجی به منظور سرمایه گذاری رشد چشمگیری داشته و با استقبال زیاد متقاضیان اقامت ترکیه روبه‌رو شده است. اگر دوست دارید شرایط مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه برای ایرانیان و راه و روش آن را بدانید، همراه ما باشید.

 

رونیکس

برای مهاجرت به ترکیه حتما یک سفر توریستی را تجربه کنید.

کشور دوست و همسایه همیشه رابطه خوبی با کشور ما برقرار کرده است و در حال حاضر یکی از بزرگترین میزبان‌های مهاجرین کشورهای همسایه است. بیشتر مهاجرین این کشور سوری هستند که به دنبال درگیری‌های مداوم سوریه به ترکیه مهاجرت کردند. دیگر دلیل مهاجرت به ترکیه وجود دانشگاه‌های معتبر در این کشور است.

شما می‌توانید به عنوان شهروند ایرانی بدون ویزا به این کشور به عنوان توریست سفر کنید و حداکثر ۹۰ روز در بازه شش ماهه در ترکیه اقامت داشته باشید. طی این سفر فرصت خوبی است که با راه‌های مهاجرت به صورت دقیق‌تر آشنا شوید و سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.

البته خوب است بدانید شهروندان خارجی که تصمیم می‌گیرند بیشتر از مدت زمان ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشند با پرداخت ۱۵ یورو ویزای توریستی الکترونیکی دریافت می‌کنند. اما این قانون شامل حال شهروندان ایرانی نمی‌شود. چرا که امکان صادر شدن ویزای توریستی برای ایرانیان وجود ندارد. اگر از این قانون پیروی نکنید و مدت زمان اقامت شما بیشتر از ۹۰ روز شود، مجبور می‌شوید، جریمه نقدی پرداخت کنید و باید پاسخگویی آفیسر مرزی فرودگاه باشید.

شرایط جدید اقامت ترکیه چگونه است؟

از آنجا که ترکیه کشور توریستی است و در مرز بین اروپا و آسیا قرار دارد، دارای دو بخش اروپایی و آسیایی می‌باشد. پایتخت این کشور شهر آنکارا و زبان رسمی آن ترکی است. دین رسمی این کشور نیز اسلام می‌باشد.

شرایط جدید اقامت ترکیه روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌دهد. پس اگر یک روش برای شما امکان پذیر نباشد می‌توانید از راه دیگر اقدام کنید. در واقع شرایط جدید اقامت ترکیه شامل چند دسته تحصیلی، کاری، پناهندگی، ازدواج، تولد و سرمایه گذاری می‌باشد. هر کدام از این روش‌ها دارای شرایط خاص است که در ادامه توضیح می‌دهیم.

اخذ اقامت ترکیه از راه تحصیل یکی از بهترین روش‌هاست:

یکی از بهترین و راحت‌ترین شرایط جدید اقامت ترکیه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه است. اکثر دانشگاه‌های این کشور تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش ملی و دولتی هستند. شرایط تحصیل در این کشور از پیش دبستانی تا دانشگاه امکان پذیر است. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه لازم است شامل پاسپورت، عکس پاسپورتی، رضایت‌نامه برای کودکان زیر ۱۸ سال، اظهار‌نامه، تمکن مالی و نامزد سوپروایزر، رسید پرداخت شهریه دانشگاه، نامه پذیرش از دانشگاه، نمره زبان ترکی و یا انگلیسی بسته به نیاز دانشگاه می‌باشد.


اقامت ترکیه با دریافت پیشنهاد کاری

شما می‌توانید با دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما در ترکیه، اقامت ترکیه را دریافت کنید. برای این کار امکان سفر بدون ویزا به ترکیه به مدت دو ماه وجود دارد تا به صورت حضوری در کاریابی‌های بین‌المللی ترکیه به دنبال کار بگردید. همچنین از وب سایت‌های ارائه‌دهنده فرصت‌های شغلی بین‌المللی ترکیه نیز می‌توانید کمک بگیرید. برخی مشاغل مورد نیاز در کشور ترکیه شامل مدیر رستوران‌های زنجیره‌ای، مهندس آی تی، مهندس کامپیوتر و کارشناس اقتصادی می‌باشد.

اقامت دائم ترکیه از راه ازدواج

یکی از راه‌های مهاجرت به ترکیه ازدواج با شهروندان این کشور است. برای این کار باید سن بالای ۱۸ سال داشته باشید و حداقل ۳ سال از زندگی مشترکتان گذشته باشد. سپس برای اخذ اقامت ترکیه باید مراحل زیر طی شود:

  • داشتن تمکن مالی برای زندگی مشترک
  • نداشتن مسائل امنیتی
  • فراهم کردن مسکن مورد نیاز برای زندگی مشترک
  • اثبات در کنار هم بودن سه سال گذشته

سپس بعد از ۵ سال می‌توانید پاسپورت ترکیه و حقوق شهروندی دریافت کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از سریع‌ترین روش‌های اخذ اقامت

اخذ اقامت از راه سرمایه‌گذاری در ترکیه با روش‌های مختلفی مانند ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی، خرید سهام، سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه و خرید ملک قابل انجام است که پس از آن بر اساس قوانین ترکیه شما جز شهروندان و در تابعیت ترکیه به حساب می‌آیید. بهترین روش‌ سرمایه‌گذاری در ترکیه در صنایع کشاورزی، معدن، املاک و گردشگری می‌باشد.

همچنین، یکی از راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه راه‌اندازی شرکت است. برای ثبت شرکت باید حدود ۵ نفر نیروی ترک همراه با بیمه استخدام کنید و مالیات آن را به دولت بپردازید. سپس بعد از ۵ سال برای دریافت اقامت دائم کشور ترکیه اقدام می‌کنید.

البته خرید ملک در ترکیه نیز یکی از سریع‌ترین راه‌های اخذ تابعیت ترکیه است. در این روش سرمایه‌گذاری در ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکایی خریداری کنید. بعد از آن به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسپورت این کشور را کسب می‌کنید. البته به مدت سه سال اجازه فروختن ملک خریداری شده را ندارید. اگر ملکی به ارزش کمتر از مقدار مشخص شده خریداری کنید، اقامت سه ساله ترکیه را دریافت می‌کنید که این نوع اقامت قابل تمدید است.

 

با مزایای سرمایه‌گذاری در ترکیه آشنا شوید.

سرمایه گذاری در ترکیه علاوه بر شما، برای خانواده نیز مزایای مختلفی به همراه دارد. خوب است با مزایای این روش مهاجرت به ترکیه آشنا شوید.

  • امکان سفر به ۱۴۸ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • اخذ پاسپورت ترکیه به معنای داشتن یکی از برترین پاسپورت‌های دنیا
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان برای تمام اعضای خانواده
  • امکان حفظ تابعیت قبلی
  • امکان تحصیل رایگان
  • اجباری نبودن خدمت سربازی برای مهاجرین
  • امکان سفر بدون ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا و ۲۶ کشور حوزه شنگن
  • عدم شرط حضور در ترکیه

کلام آخر

توصیه می‌شود قبل از هر کاری تمام شرایط خود را در نظر گرفته و به خوبی بسنجید. بهتر است برای این کار از افراد باتجربه و کارشناسان حقوقی مشاوره دریافت کنید. همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با مراحل اخذ اقامت ترکیه اینجا کلیک کنید.

به همین منظور، گروه مشاورین درخت سفید می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. این مجموعه با بیش از 15 سال سابقه و برخورداری از کارشناسان متخصص، آماده‌ی ارائه‌ مشاوره در زمینه‌های خرید و فروش ملک، ثبت شرکت، امور مهاجرتی در کشور ترکیه، و نیز همکاری و مشاوره در زمینه های امور مالی و مالیاتی و… است. شما برای دریافت راهنمایی و آشنایی با سایر خدمات گروه درخت سفید می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.