دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل کدامند؟

0

استرالیا پس از ایالات متحده و بریتانیا، مقام سوم در تعداد دانشجوهای بین المللی را دارد. این رقم برای کشوری که تنها 24 میلیون نفر جمعیت دارد بسیار تاثیر گذار است.

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به استرالیا هستید، برای انتخاب آگاهانه تر دانشگاه خود نیاز به اطلاعاتی دارید، از جمله این که هر دانشگاه در چه رتبه ای قرار دارد.

برای تعیین بهترین دانشگاه ها در جهان و در هر کشوری، منابع معتبر مختلفی وجود دارند که رده بندی های خاص خود را دارند. در این جا به معرفی برخی از این طبقه بندی (رنکینگ) ها می پردازیم:

رونیکس

 

بر اساس رده بندی Times Higher Education از رنکینگ دانشگاه های جهان، 37 تا از دانشگاه های برتر در استرالیا قرار دارند. بهترین دانشگاه های استرالیا در سراسر این کشور پراکنده اند. از شهر پرث درغرب استرالیا تا بریزبین در شرق، دراوین در شمال و هوبارت در جنوب. بر اساس این رده بندی، دانشگاه ملبورن برترین دانشگاه استرالیا است. تنها دانشگاه در این کشور که در بین 50 دانشگاه برتر جهان است (رتبه 31). پس از آن دانشگاه سیدنی (رتبه 51 جهان) و سپس دانشگاه ملی استرالیا (رتبه 59 جهان)، دانشگاه کوئینزلند (رتبه 62 جهان) و سپس دانشگاه موناش (رتبه 64 جهان) قرار دارند.

5 دانشگاه برتر استرالیا بر اساس طبقه بندی Times Higher Education:

1. دانشگاه ملبورن (University of Melbourne): این دانشگاه در سال 1853 تاسیس شد که دومین دانشگاه قدیمی استرالیا است (در ادامه متن به قدیمی ترین دانشگاه استرالیا می رسیم!). این دانشگاه میزبان 47000 دانشجو 6500 کارمند و 280000 فارغ التحصیل در سراسر جهان است که حدود 15 درصد آن ها در خارج از استرالیا زندگی می کنند. بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه ملبورن وجود دارند که اگر برای تحصیل در این دانشگاه پذیرفته شوید، به دانشجویان از 130 کشور مختلف پیوسته اید. همچنین در کنار افراد برجسته ای همچون Peter Doherty، برنده ی جایزه ی نوبل در فیزیولوژی و پزشکی، David Solomon و David Boger از اعضای جامعه ی اشرافی (Royal Society) که همگی در این دانشگاه فعالیت دارند خواهید بود.

  1. دانشگاه سیدنی(University of Sydney): این دانشگاه در سال 1851 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است. در حدود 46 هزار دانشجو از 134 ملیت محتلف در دانشگاه سیدنی مشغول به تحصیل هستند. حداقل 5 تا از نخست وزیر های استرالیا در این دانشگاه تحصیل کرده اند، از جمله ادموند بارتون (Edmund Barton)، که در سال 1901 برنده ی اولین انتخابات فدرال استرالیا بود. شهر سیدنی نیز به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی برای تحصیل در استرالیا شناخته می شود.
  2. دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University):این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده، در اصل توسط پارلمان استرالیا به عنوان دانشگاه تحقیقاتی برای مقاطع بعد از کارشناسی (Postgraduate Research University) تاسیس شد. دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا، پایتخت استرالیا قرار دارد. در میان اساتید و فارغ التحصیلان این دانشگاه، 6 برنده ی جایزه ی نوبل وجود دارند. برایان اشمیت (Brian Schmidt) برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک در سال 2011 برای نشان دادن شواهدی از تسریع انبساط جهان، معاون رئیس این دانشگاه است. دانشگاه ملی استرالیا با دانشگاه های بین المللی متعددی شراکت دارد، از جمله دانشگاه ییل (Yale University)، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه ملی سنگاپور.
  1. دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland):

شعار دانشگاه کوئینزلند “به وسیله ی دانش و تلاش” است. در این دانشگاه حدود 40 هزار دانشجو ثبت نام هستند، از جمله 12 هزار دانشجوی بین المللی از 141 کشور مختلف. این دانشگاه یکی از بزرگترین گروه های مقطع پزشکی با 13800 دانشجوی مشغول به تحصیل در این مقطع است. از مشهور ترین فارغ التحصیلان این دانشگاه می توان از یک برنده ی جایزه ی نوبل و دو برنده ی جایزه ی اسکار نام برد.

  1. دانشگاه موناش (Monash University):

این دانشگاه در سال 1958 تاسیس شده و بزرگ ترین دانشگاه استرالیا است. این دانشگاه به افتخار مهندس، فرمانده نظامی و مدیر دولتی، سِر جان موناش (Sir John Monash) نام گذاری شده است. در دانشگاه موناش، دانشجویان می توانند از بین 6 هزار رشته در 10 دانشکده ی مختلف، انتخاب رشته نمایند. این دانشکده ها عبارتند از: هنر، طراحی و معماری؛ هنر؛ تجارت و اقتصاد؛ آموزش؛ مهندسی؛ تکنولوژی اطلاعات؛ حقوق؛ پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت؛ داروسازی و علوم دارویی؛ و علوم. این دانشگاه، دانشکده های متعددی در ایالت ویکتوریا، استرالیا و دانشکده های بین المللی در کشور های دیگر از جمله مالزی، ایتالیا، هند و چین دارد.

 

 

5 دانشگاه برتر در ادامه ی این لیست عبارتند از:

  • دانشگاه UNSW (UNSW Sydney) رتبه 67 جهان
  • دانشگاه آدلاید (University of Adelaide) رتبه 118 جهان
  • دانشگاه وسترن استرالیا (The University of Western Australia) رتبه 139 جهان
  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی (University of Technology Sydney) رتبه 160 جهان
  • دانشگاه کانبرا (University of Canberra) رتبه 184 جهان

رتبه بندی QS که یکی از معتبر ترین رتبه بندی های دانشگاه ها است، رنکینگ 10 دانشگاه برتر استرالیا برای سال 2021 را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) رتبه 31 جهان
  • دانشگاه سیدنی(University of Sydney) رتبه 40 جهان
  • دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) رتبه 41 جهان
  • دانشگاه UNSW (UNSW Sydney) رتبه 44 جهان
  • دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland) رتبه 46 جهان
  • دانشگاه موناش (Monash University): رتبه 55 جهان
  • دانشگاه وسترن استرالیا (The University of Western Australia) رتبه 92 جهان
  • دانشگاه آدلاید (University of Adelaide) رتبه 106 جهان
  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی ((University of Technology Sydney رتبه 133 جهان
  • دانشگاه ولونگانگ (University of Wollongong) رتبه 196 جهان

 

در این رتبه بندی، دانشگاه ولونگانگ جای دانشگاه نیوکاسل (University of Newcastle) که در سال 2020 در رتبه دهم بود را گرفته است.

رده بندی دانشگاه ها در سال 2020 بر اساس رنکینگ uniRANK به شرح زیر است:

  • دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)
  • دانشگاه سیدنی(University of Sydney)
  • دانشگاه موناش (Monash University)
  • دانشگاه UNSW (UNSW Sydney)
  • دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University)
  • دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland)
  • دانشگاه RMIT (RMIT University)
  • دانشگاه دیکین (Deakin University)
  • دانشگاه آدلاید (University of Adelaide)
  • دانشگاه تکنولوژی سیدنی ((University of Technology Sydney

 

در نظر داشته باشید که این رده بندی ها بر اساس معیارهای مختلفی انجام می شوند، و بر اساس عملکرد سالانه ی دانشگاه ها، هر سال ممکن است تغییر کنند. همچنین در هر دانشگاهی، برخی از دانشکده ها نیز ممکن است رنکینگ بالاتری از خود دانشگاه داشته باشند.

برای اتخاذ بهترین تصمیم برای تحصیل در استرالیا، باید با توجه به شرایط هر شخص و معیارهایی که در نظر دارد، همچنین شرایطی که دانشگاه برای اعطای پذیرش مشخص کرده و نهایتا بودجه ای که در اختیار دارید، با کمک مشاوران بهترین دانشگاه را با در نظر گرفتن همه ی این شرایط انتخاب نمایید تا در مهاجرت تحصیلی به استرالیا موفق باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.