بایدها و نبایدهای بعد از کاشت مو

0

کاشت مو یک فعالیت زیبایی برای حل دائمی ریزش مو یا طاسی است. اگر شما هم از ریزش مو و طاسی رنج می­برید و به کاشت مو در کلینیک صدف به­ عنوان یک راه نجات فکر می­کنید، لازم است نکاتی را بدانید.

در این مقاله تمام مواردی که به تصمیم­گیری بهتر شما کمک می­کند، را ارائه می­دهیم:

بایدها و نبایدهای کاشت مو

اگر قصد انجام کاشت مو دارید، بهتر است ابتدا بدانید که آیا شما کاندید خوبی برای این عمل هستید یا خیر؟ در حالت کلی، افرادی که از سلامتی کامل برخوردارند، مشکلات حاد پزشکی ندارند، دائما سیگار مصرف نمی‌کنند، آلرژی شدید ندارند و از مشکلات پوستی و عصبی جدی رنج نمی­برند، می­توانند نتایج خوبی را از این عمل برای خودشان متصور شوند.

رونیکس

اگر بخواهیم تخصصی­تر به این قضیه نگاه کنیم، برای رضایت­بخش بودن نتیجه عمل کافی است به دو نکته توجه داشته­ باشید:

  • برای پیوند مو به قسمت دریافت کننده، باید به اندازه کافی موی سالم در بانک مویتان وجود داشته باشد.
  • موهایتان توانایی رشد در قسمت نازک شده پوست سر داشته باشند.

بهتر است برای اطمینان از اینکه شما کاندید خوبی برای کاشت مو هستید یا خیر، به پزشک متخصص پوست و مو و کاشت مو مراجعه کنید. ما در کلینیک صدف این مشاوره را به صورت رایگان به شما ارائه می­دهیم.

آیا کاشت مو برای همه ممکن است؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت کاشت مو، سن متقاضی است. افراد جوانی که کمتر از 25 سال سن دارند، به این دلیل که طرح ریزش موی آن‌ها معلوم نیست، کاندید مناسبی برای این عمل نیستند؛ مگر در موارد استثنایی.

افرادی که در پشت سر یا کناره سر موی کافی ندارند، هم کاندیدای خوبی برای این عمل نیستند.

و در نهایت، افرادی که دارای بیماری‌های التهابی در سر بوده یا به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند و درمان دارویی می‌شوند، به این دلیل که ممکن است کاشت مو باعث عود بیماری شود، نباید نسبت به این عمل اقدام کنند.

اگر به هردلیلی احساس می­کنید گزینه مناسبی برای کاشت مو نیستید، نگران نباشید! گزینه­های بسیار خوبی برای جایگزینی وجود دارد. از جمله این جایگزین­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان­های اثبات­شده مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید
  • کانسیلرها – الیاف فوری ضخیم کننده مو
  • درمان­های تزریقی – مانند Platelet Rich Plasma (PRP)

یک کلینیک کاشت موی خوب چه ویژگی­هایی باید داشته ­باشد؟

 

تجهیزات مدرن و امکانات مناسب، داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، پزشکان و متخصصان زبردست، هزینه مناسب، کاشت مو تضمینی و پیگیری مجدد از مراجعه بعد از جراحی کاشت مو از جمله ویژگی­های یک کلینیک خوب به شمار می­رود.

ما در کلینیک صدف با وجود تخصص 15 ساله در زمینه کاشت و داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت انواع جراحی­های کاشت مو را به شما ارائه می­دهیم. تمامی استانداردهای وزارت بهداشت در کلینیک صدف رعایت می­شود. به­ علاوه، ما با پیشرفته­ترین دستگاه­ها و مجهزترین امکانات، روش SUT که جدیدترین روش کاشت مو است را به شما ارائه می­دهیم.

هزینه عمل ممکن است یکی از مهم­ترین دغدغه­های متقاضیان باشد. معمولا هزینه کاشت مو بین 3 تا ۸ میلیون تومان است. اما نگران نباشید، ما در کلینیک صدف امکان پرداخت تمامی هزینه­های جراحی کاشت از جمله کاشت مو و ابرو و ریش به صورت اقساط را برای شما فراهم کرده­ایم.

کلینیک صدف با داشتن ماهرترین پزشک­های کاشت مو زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو از کانادا و انجام این عمل با به­روزترین روش کاشت، درصد رضایت­مندی زیادی تا حدود 95 درصد را به خود اختصاص داده­است. به علاوه، ما ضمانت­نامه­ی ایران را بابت هر جراحی به مراجعان خود ارائه می­دهیم.

قبل از کاشت مو، چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

بعضی از ویتامین­ها، مکمل­ها و قرص­ها مانند ویتامین E و آسپرین باعث رقیق شدن خون می­شوند؛ بنابراین از دو هفته قبل از انجام کاشت مو، از مصرف آن­ها خودداری کنید. ممکن است دکتر مصرف برخی از دم­نوش­های گیاهی را برای شما ممنوع کرده و در مورد زمان آخرین نوشیدنی و خوردن غذا قبل از عمل، توضیحاتی به شما ارائه دهد. همچنین مصرف الکل و استعمال دخانیات را به طور کامل کنار بگذارید. شب قبل از عمل دوش گرفته و موهای خود را با شامپو بشویید.

اگر احساس می­کنید موهایتان به رنگ نیاز دارد، قبل از انجام کاشت مو برای رنگ کردن موهایتان اقدام کنید.

بعد از کاشت مو چه کارهایی باید انجام دهید؟

همکاران ما در کلینیک صدف با پشتیبانی 24 ساعته اوضاع شما را بعد از عمل پیگیری می‌کنند. پس نگران نباشید و تا حد امکان به توصیه­های زیر عمل کنید:

  • از آنجایی که ممکن است برای کاشت مو به شما آرام­بخش تزریق شده­ باشد، بهتر است پس از عمل جراحی از کسی بخواهید شما را به خانه برساند و خودتان رانندگی نکنید.
  • تا 7 روز اول بعد از عمل و همچنین اگر به مدت طولانی سرتان متورم است، به هنگام خواب سر خود را بالاتر از حد معمول از بدنتان قرار دهید؛ به این­ منظور می­توانید از دو بالش استفاده کنید. بهتر است در این ایام طاق­باز بخوابید.
  • از جراح یا پرستار خود بخواهید داروهای بی­خطر برایتان تجویز کند.
  • برای جلوگیری از تورم سر که معمولا در روز سوم یا چهارم بعد از عمل رخ می­دهد، دقیقا بالای ابروهایتان یخ قرار دهید.
  • شتسشوی سر خود را از روز سوم شروع کنید و هنگام شستشو، پوست سر خود را به آرامی ماساژ داده و از برخورد مستقیم جریان آب به آن جلوگیری کنید.
  • برای شستشوی پوست سر، از یک فنجان آب استفاده کنید.
  • برای رفع خارش، به آرامی نرم­کننده را روی پوست سر خود بمالید.
  • تا یک ماه پس از عمل از رنگ کردن موهای خود بپرهیزید.
  • انتظار ریزش مو را داشته­ باشید. ریزش مو از دو تا چهار هفته بعد از عمل به معنی آسیب فولیکول­ها نیست؛ بلکه بخشی از چرخه رشد طبیعی مو است. پس از حدود 12 تا 15 ماه، موهای شما دوباره شروع به رشد خواهندکرد.

بعد از کاشت مو چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

پیوندهای موی تازه کاشته­شده بسیار شکننده هستند و برای ریشه­دهی کامل و رسیدن به نتیجه عالی به مراقبت نیاز دارند. در این بخش برخی از مواردی که بعد از عمل کاشت مو نباید انجام دهید، را توصیه می­کنیم:

  • روی شکم یا به پهلو نخوابید. حواستان باشد خط موی جدید خود را روی بالش نمالید.
  • در روزهای سوم و چهارم پس از جراحی اگر سرتان متورم شد، نگران نشوید.
  • برای بهبود ورم، یخ را مستقیما روی ناحیه­های کاشته­شده نگذارید. به­طور جدی از تماس هرچیزی با این ناحیه­ها خودداری کنید.
  • از کندن دلمه­های ایجاد شده روی پوست سرتان پرهیز کنید. تشکیل دلمه­ها یک فراید طبیعی و بخشی از روند بهبود است. پس اجازه بدهید آن­ها خود به خود از بین بروند.
  • 48 ساعت اول بعد از کاشت مو، سر خود را نشویید.
  • سه روز اول بعد از عمل کلاه نپوشید. پوشیدن کلاه فشار زیادی بر فولیکول­ها وارد می­کند و ممکن است آن­ها را از جای خود خارج کند.
  • در دو هفته ی اول پس از عمل، پوست سر خود را در معرض نور مستقیم و طولانی خورشید قرار ندهید.
  • تا یک ماه پس از کاشت مو از انجام ورزش­های سنگین که باعث افزایش تعریق، فشار خون و ضربان قلب می­شوند، خودداری کنید. کارهای سنگین ممکن است تورم سرتان را تشدید کنند.
  • تا چهار هفته پس از عمل موهایتان را رنگ نکنید؛ چون مواد شیمیایی مانع پیوند فولکیول­ها در روزهای اول می­شوند.
  • جریان خون برای رشد موهای جدید بسیار مهم است؛ پس تا یک ماه بعد از کاشت مو از مصرف الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

کلام آخر

کاشت مو یک عمل زیبایی برای درمان همیشگی ریزش مو و طاسی است. قبل از انجام این عمل باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

ابتدا بهتر است با مراجعه به متخصص شرایط خود را بسنجید. متخصص با معاینه پوست سر و موهایتان به شما می­گوید آیا کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر؟

برای انتخاب کلینیک کاشت مو توجه کنید که کلینیک دارای تجهیزات مدرن و امکانات مناسب، مجوز رسمی از وزارت بهداشت، پزشکان و متخصصان زبردست و ضمانت­نامه­ی انجام عمل باشد. ما مفتخریم که در کلینیک صدف علاوه بر داشتن موارد بالا و 15 سال سابقه تخصص، به­روزترین روش کاشت مو را تحت نظر متخصص پوست و مو از کانادا به شما ارائه دهیم.

قبل از انجام کاشت مو، از خوردن هرگونه نوشیدنی و خوراکی که باعث رقیق شدن خونتان می­شود، خودداری کنید. همچنین شب قبل از عمل پوست سر و موهایتان را شامپو بشویید.

توجه داشته ­باشید که بعد از عمل فولیکول­های مو بسیار شکننده هستند؛ پس از تماس هرچیزی با موهای تازه کاشته­شده جدا خودداری کنید. هنگام خواب سرتان را بالاتر از حد معمول قرار داده و طاق­باز بخوابید. برای جلوگیری از تورم سر، بالای ابروهایتان یخ قرار دهید. تا سه روز بعد از عمل به هیچ عنوان سر خود را نشویید. ریزش مو از دو تا چهار هفته پس از عمل کاملا طبیعی است، پس از حدود 12 تا 15 ماه فولیکول­های مو دوباره قوی شده و رشد می­کنند.

در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در کلینیک صدف آماده پاسخ­گویی 24 ساعته به شما هستند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.