چه خانم هایی نیاز به جراحی کوچک کردن سینه دارند؟

0

گفت و گو با دکتر علی اکبر عطایی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و ترمیمی

امروزه گستره ی جراحی های زیبایی سینه بسیار وسیع است. این اعمال برای بزرگ کردن، کوچک کردن و بالا کشیدن سینه ها مورد انجام قرار می گیرند.

ماموپلاستی همان جراحی کوچک کردن سینه است که به منظور بهبود ظاهر فرد و همچنین از بین بردن عوارض ناشی از بزرگی سینه ها انجام می گیرد.

ممکن است برای شما نیز سوالات بسیاری در مورد این عمل ایجاد شود که بی پاسخ بمانند. به بهترین شکل به این پرسش ها پاسخ خواهند داد.

رونیکس

ماموپلاستی چیست؟

همان طور که گفتیم، ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن پستان روشی است که در آن از تکنیک های مختلف برای کمک به زیباسازی اندام خانم ها استفاده می شود.

با توجه به گفته های دکتر علی اکبر عطایی، مهم ترین نگرانی افراد قبل از عمل در مورد برش های ماموپلاستی است؛ آن ها می پرسند که آیا جای این برش ها باقی می ماند یا خیر. در واقع برش های ماموپلاستی به دو روش مختلف ایجاد می شوند و انتخاب هر یک از آن ها به وضعیت سینه ها و تشخیص جراح بستگی دارد. در شکل زیر می توانید این دو روش را ببینید:

 

چه کسانی باید ماموپلاستی انجام دهند؟

بسیاری از بانوان ممکن است به فکر انجام ماموپلاستی بیفتند. از میان آن ها می توان اشاره کرد به افرادی که:

  • سینه های بزرگی دارند
  • این عارضه برایشان مشکلاتی ایجاد کرده است
  • به دلیل داشتن سینه های بزرگ نمی توانند لباس های دلخواه خود را بپوشند
  • در پی افزایش سایز پستان ها دچار درد در نواحی گردن، کمر و ستون فقرات خود شده اند
  • این مشکل تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتماد به نفس آن ها گذاشته و آن را پایین آورده است

مزایای این جراحی

اگر شما نیز خود را متعلق به یکی از دسته های بالا می بینید و تمایل دارید نسبت به انجام جراحی کوچک کردن سینه اقدام کنید، باید پیش از هر چیز در مورد مزایا و عوارض آن اطلاعات کسب کنید.

مزایای مختلف و متنوعی را می توان برای جراحی ماموپلاستی بر شمرد اما پر اهمیت ترین فایده ی انجام این عمل، کمک به بهبود ظاهر و سلامت فیزیکی بدن است.

از دیگر مزیت های ماموپلاستی باید به این مورد اشاره نمود که جراحی کوچک کردن سینه روند ساده و سبکی دارد و به راحتی بعد از انجام آن می توان به روتین روزمره و حتی فعالیت های سنگین ورزشی بازگشت.

این جراح پلاستیک و زیبایی افزود: به طور کلی عوارض ماموپلاستی بسیار کمتر از مزایای آن است. به همین دلیل است که این جراحی تا این حد پر طرفدار و محبوب است.

شیردهی بعد از ماموپلاستی

در گذشته به دلیل قدیمی بودن روش انجام این جراحی و همچنین در دست نبودن اطلاعات کافی از بهترین راه اجرای آن، ممکن بود در طول ماموپلاستی به غدد شیری و اعصاب پستان آسیب برسد. اما امروزه با گذشت زمان، افزایش دانش و تجربه ی جراحان و همچنین روی آوردن به تکنیک های جدید دیگر این آسیب ها تهدید کننده نخواهند بود.

اگر شما نیز در مورد این موضوع نگران هستید، بهتر است که حتما دغدغه های خود را با جراح زیبایی سینه در طول جلسه مشاوره قبل از ماموپلاستی عنوان کنید.

اقدامات قبل از جراحی کوچک کردن سینه

اولین قدم برای انجام هر نوع عمل زیبایی این است که جراح خود را انتخاب کنید. باید در این راستا به نکاتی از جمله تجربه، تبحر و تعهد وی دقت نموده و سنجیده عمل کنید تا بتوانید احتمال موفقیت جراحی و رضایت خود از نتیجه را افزایش دهید.

دکتر علی اکبر عطایی در این زمینه خاطرنشان کردند که: از آن جا که عمل ماموپلاستی تنها به منظور افزایش زیبایی فرد انجام نمی گیرد و دارای اهداف درمانی نیز هست، اهمیت انتخاب جراح برای انجام آن نسبت به جراحی های زیبایی دیگر دو چندان می گردد.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از این جراحی انجام دهید، گذراندن یک جلسه ی مشاوره برای بیان نگرانی ها و انجام آزمایش ها و معاینات بالینی است. در طول مشاوره می توانید انتظارات خود را با بهترین جراح پلاستیک در میان گذاشته و از این راه به افزایش هر چه بیشتر کیفیت عمل کمک کنید.

بعد از ماموپلاستی چه باید کرد؟

برای تداوم داشتن تجربه ی خوب شما از نتیجه ی جراحی زیبایی سینه، باید حتما اقدامات بعد از ماموپلاستی را جدی بگیرید:

  • برای چند روز استراحت کنید.
  • ورزش پیاده روی را از یاد نبرید.
  • از بخیه ها و پانسمان ها مراقبت کنید.
  • در صورت افزایش حساسیت، پزشک را مطلع سازید.
  • از داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین استفاده نکنید.
  • تا دو هفته بعد از جراحی از حمل اجسام سنگین خودداری کنید.
  • از پوست سینه های خود با کرم مرطوب کننده حمایت لازم را به عمل آورید.

ماندگاری نتیجه ماموپلاستی

این عمل یکی از انواع جراحی زیبایی است که بهترین و ماندگار ترین نتایج را به دنبال دارد. با انجام عمل کاهش سایز سینه می توان از مزایای منحصر به فرد آن برای مدتی طولانی بهره مند شد.

برای مراجعه به دکتر علی اکبر عطایی در ابتدا با شماره های (021) 88889004-88773358 تماس بگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.