آموزش های روز دنیای برنامه نویسی را در سایت راکت دنبال کنید

0

افراد با شنیدن عبارت «آموزش از راه دور» فکر می‌کنند درباره‌ی مفهومی جدید صحبت می‌کنیم که احتمالا طی ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته به وجود آمده و در طول این مدت هم توانسته فراگیر شود اما واقعیت چیز دیگری است. اولین آموزش راه دور به سال ۱۷۲۸ میلادی بازمی‌گردد؛ زمانی که یک معلم تندنویسی به نام کیلب فیلیپس (Caleb Philipps) سعی کرد درس‌های مربوط به حوزه‌‌ی خود را در قالب نامه برای دانش آموزانش بفرستد. با پیشرفت تکنولوژی طی قرن‌های بعد، آموزش از راه دور شکل متفاوتی به خود گرفت و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مانند رادیو، تلویزیون و تلفن امکانپذیر شد. معرفی و گسترش اینترنت طی سال‌های گذشته را می‌توان نقطه‌ی عطفی برای این روش آموزش دانست.

برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در ساعت‌های مشخصی از شبانه روز پخش می‌شدند که همین مسئله برای بسیاری از علاقه‌مندان دردسرساز بود؛ زیرا نمی‌توانستند در ساعت‌های مد نظر پای رادیو یا تلویزیون نشسته و به یادگیری بپردازند. اینترنت چنین نقطه ضعفی ندارد. مطلب یا آیتم ویدیویی روی سرورها آپلود شده و فرد در هر زمان و هر مکانی که دلش بخواهد می‌تواند به مطالعه یا تماشای آن‌ها بپردازد. علاوه بر این، امکان برقراری ارتباط مستقیم با مدرس برای طرح سوال از او، یکی دیگر از عواملی بود که آموزش آنلاین را نسبت به دیگر روش‌های آموزش از راه دور برتری می‌داد. این عوامل دست به دست هم دادند تا آموزش آنلاین به عنوان به یکی از زیرمجموعه‌های آموزش از راه دور گسترش یافته و به مفهومی پرطرفداران در میان مردم مدرن تبدیل شود. در این میان، نباید از تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا هم غافل شد. این واقعه‌ی بسیار تلخ و مرگبار باعث شده تا حتی مدارس دولتی هم به سمت روش‌های مرتبط با آموزش آنلاین سوق پیدا کنند.

رونیکس

راکت یکی از وبسایت‌هایی است که با استفاده از روش‌های آموزش آنلاین سعی دارد مرجعی کامل برای یادگیری زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی و همچنین طراحی وب و موبایل باشد. تاسیس آن هم به اردیبهشت سال ۱۳۹۴ شمسی بازمی‌گردد. سید حسام موسوی که علاقه‌ی شدیدی برای یادگیری زبان‌ها و ابزارهای جدید برنامه‌نویسی داشت نتوانست یک مرجع کامل و به‌روز در این حوزه پیدا کند. از همین رو، تصمیم به ایجاد یک وبسایت گرفت تا افرادی که علاقه‌مندها و نیازهای مشابهی دارند، با چالش‌های او روبرو نشوند. راکت در یکی از بخش‌های خود به معرفی لینوکس می‌پردازد که نامی آشنا برای علاقه‌مندان به حوزه‌‌ی برنامه‌نویسی است.

این سیستم عامل نخستین بار در ۲۶ شهریور سال ۱۳۷۰ شمسی برای ریزپردازنده‌هایی با معماری ۸۰۳۸۶ اینتل طراحی شد اما به مرور زمان قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف معماری‌ها را دریافت کرد. از همین رو، امروزه در انواع و اقسام تکنولوژی‌ها به کار گرفته می‌شود. برای مواجهه با آن تکنولوژی‌ها کافی است نگاهی گذرا به محیط اطرافتان بیاندازید: تلفن همراه، لوازم هوشمند آشپزخانه، روتر، تبلت و حتی کنسول بازی همه و همه از آن استفاده می‌کنند. البته کاربردهای لینوکس به همین موارد خلاصه نشده و مخلوق لینویس توروالدز (Linus Torvalds) در رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی، می‌توان گفت این سیستم عامل متن‌باز بخش قابل‌توجهی از زندگی مدرن را به خود اختصاص داده و بدون آن بسیاری از جنبه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

ارسطو عباسی یکی از نویسندگان وب سایت راکت در یک مقاله سعی کرده به معرفی لینوکس پرداخته و هر آنچه که درباره‌ی آن نیاز است بدانید را به اشتراک بگذارد. برای مثال، در بخشی از متن به ویژگی‌های شاخص این سیستم عامل پرداخته شده است. طبق گفته‌های عباسی، لینوکس متن باز و رایگان طراحی شد. در نتیجه، هر فردی از هر نقطه‌ی جهان با استفاده از اینترنت می‌تواند به آن دسترسی پیدا کرده و هر کاری که می‌خواهد را روی آن انجام دهد. برای مثال، می‌تواند یک سیستم عامل جدید بر پایه‌‌اش بنویسد. این مقاله چندان طولانی نبوده ومطالعه‌اش تنها به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد. اگر می‌خواهید درباره‌ی یکی از مهم‌ترین سیستم عامل‌های تاریخ برنامه‌نویسی بیشتر بدانید، می‌توانید به مقاله لینوکس چیست؟ مراجعه کنید.

وب سایت راکت تنها شامل مقاله نشده و بخشی اختصاصی برای آموزش‌های ویدیویی با موضوعات مختلف از جمله جاوا اسکریپت دارد. JS در حال حاضر محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی جهان به شمار می‌رود. دلیل چنین اتفاقی را باید در پشتیبانی توسط تمامی مرورگرهای مدرن و همچنین کاربردهای فراوانش در حوزه‌های مختلف جستجو کرد. در ضمن، یادگیری جاوا اسکریپت بسیار آسان بوده و همین مسئله هم باعث شده تا تقریبا تمام توسعه‌دهندگان آشنایی نسبی‌ای با آن داشته باشند.

راکت که به خوبی از اهمیت و محبوبیت جاوا اسکریپت اطلاع داشته، تصمیم گرفت بسته‌های آموزشی‌ای را با محوریت این زبان برنامه‌نویسی تولید کند. تعداد این بسته‌های آموزشی۷7 عدد بوده و از آن‌جایی که زمان زیادی برایشان صرف شده، هر کدام با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. برای مثال، دوره‌ی اول که «آموزش جاوا اسکریپت» نام دارد شامل حدودا ۸ ساعت آموزش شده و تنها ۵۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است؛ رقمی که در مقایسه با مدت زمان آموزش اصلا و ابدا به چشم نمی‌آید. این آموزش‌ها جامع بوده و به صورت قدم به قدم ساخته شده‌اند. از همین رو، تماشایشان به هیچ محتوایی تحت عنوان مکمل نیاز نداشته و به تمامی سوالات شما در طول روند یادگیری پاسخ می‌دهد. در ضمن، اگر اشتراک ویژه‌ی وبسایت راکت را خریداری کرده باشید، می‌توانید به صورت رایگان از آموزش‌ها بهره‌مند شوید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.