خواص دارویی دانه‌های روغنی که به سلامت بدن کمک می‌کنند!

0

امروز در دورانی زندگی می‌کنیم که افراد به ظاهر، مخصوصا پوست و موی خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. شما جزء کدام دسته هستید؟ افرادی که به این مسائل رسیدگی می‌کنند؟ یا اصلا این مسائل برایتان اهمیتی ندارد؟ اگر جزء دسته اول هستید حتما با روغن‌های گیاهی و خواص دارویی دانه‌های روغنی آشنایی کامل را دارید.

دانه‌های روغنی، دانه‌هایی غنی از پروتئین، فیبر و ویتامین هستند که روغن‌های حاصل از آن به دلیل خواص و فوایدی که دارند معمولا دارای قیمتی گران‌تر از روغن‌های حیوانی هستند. این دانه‌ها به منظور استخراج روغن پرورش می‌یابد و جایگزین شدن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه‌تان، می‌تواند زندگی سالم‌تری را برایتان ایجاد کند. از طرفی برای حفظ سلامتی و زیبایی طبیعی صورت و بدن یکی از بهترین راه‌ها؛ تغذیه مناسب و استفاده از روش‌های طبیعی یعنی استفاده از همین دانه‌های روغنی یا روغن ارگانیک آن‌ها است.

رونیکس

دانه های روغنی چیست؟

روغن دانه‌های روغنی با استفاده از دستگاه‌های روغن گیری استخراج می‌شود و از باارزش‌ترین منبع پروتئینی برای بدن محسوب می‌شوند. حتی بقایای این دانه‌ها بعد از روغن‌کشی نیز قابل استفاده است. از طرفی باید بدانید که کمترین ناخالصی در دانه‌های روغنی در کیفیت روغن به‌دست آمده از آن بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین پرورش‌دهندگان این دانه‌ها باید دقت لازم و کافی درباره پرورش آن‌ها را به کار گیرند تا خواص دارویی دانه‌های روغنی حفظ شود.

فواید هر یک از دانه‌های روغنی

هر دانه‌ی روغنی دارای خواص منحصر به فردی است:

دانه روغنی کنجد

این دانه‌های روغنی اگرچه بسیار ریز و کوچک هستند اما مزایا و خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارند. به دانه‌های روغنی کنجد در گذشته لقب طلا را داده‌اند؛ به دلیل مزایایی که داشته همانند طلا با ارزش بوده است. دانه‌های روغنی کنجد روی سالاد و انواع خوراکی قابل استفاده است و باعث کاهش کلسترول خون، تقویت رشد مو، افزایش سلامت قلب، پیشگیری از سرطان، کاهش اضطراب و بهبود کم‌خونی نیز می‌شود. از طرفی؛ روغن این دانه همچون روغن زیتون، روغن هسته انگور یا گردو بدون کلسترول است و اسیدهای چرب مقوی بسیار زیادی همچون امگا3، امگا6 و امگا9 دارد. برای خرید دانه روغنی کنجد اینجا کلیک کنید.

دانه روغنی تخم کدو

دانه‌های روغنی تخم کدو در اکثر مواقع نادیده گرفته می‌شوند و استفاده نمی‌شوند. اما باید بدانید این دانه‌ها منبع غنی منیزیم هستند. فقط باید آن‌ها را به جای دور ریختن یکبار تفت بدهید و از مزه‌ی فوق العاده‌اش لذت ببرید. کاهش کلسترول خون، سلامت پروستات، تقویت حافظه، درمان دیابت و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله خواص دانه روغنی تخم کدو برای بدن است.

دانه روغنی شاه‌دانه

یکی از مقوی‌ترین دانه‌های روغنی دانه شاهدانه است که منبع کامل آنزیم و چربی‌های اشباع شده محسوب می‌شود. دانه‌های روغنی شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم و فیبر است که کلروفیل بالایی نیز دارند. این دانه‌های سبز و زرد رنگ معمولا برای تزئین سالاد به صورت خوراکی استفاده می‌شود. دانه روغنی شاهدانه مناسب برای کاهش کلسترول، کاهش فشار خون، ضد انگل معده، ضد اسپاسم و افزایش ایمنی بدن است.

دانه روغنی زیره

زیره یکی از قدیمی‌ترین و بهترین داروهای گیاهی است که دانه و حتی روغن آن فواید بسیاری برای بدن دارد. افزایش شیر مادر، خاصیت ضدعفونی کنندگی، بهبود سلامت قلب و کمک به رفع گرفتگی‌های بدن از جمله فواید دانه‌ها و روغن زیره برای بدن است. زیر از پراستفاده‌ترین ادویه‌ها است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد پس آن را در برنامه‌های غذایی‌تان قرار دهید.

دانه روغنی تخمه آفتابگردان

و اما دانه‌های روغنی معروف آفتابگردان! دانه‌های آفتابگردان سرشار از پروتئین و کلسیم است و معمولا اسمش در رژیم‌های غذایی دیده می‌شود. این دانه روغنی به سلامت مغز، پوست، مو، کاهش وزن، تنظیم سطح هورمون‌ها، افزایش انرژی بدن در طول روز و بهبود اسهال از جمله فواید این دانه روغنی برای بدن است.

فرآیند تبدیل دانه‌های روغنی به روغن گیاهی خالص

روغن‌ها امروز نقش مهمی در پخت‌و‌پز دارند و در کنار پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها از عناصر اصلی هر رژیم غذایی سالمی محسوب می‌شوند.

فرآیند تبدیل دانه‌های روغنی به روغن گیاهی خالص معمولا به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد: روش اول به صورت مستقیم است که با اعمال فشار زیاد اتفاق می‌افتد. در این روش روغن‌گیری استفاده از دستگاه‌های مخصوص با انداهز‌های مختلف خانگی تا صنعتی است. در این روش دانه‌ها تحت فشار بالای گرم یا سرد قرار می‌گیرند. و از روغن‌ آن‌ها خارج می‌شود. در طی این فرآیند دانه‌های روغنی هیچ حرارتی نمی‌بینند از این رو خواص آن‌ها به صورت کامل حفظ می‌شود. از طرفی هیچ افزودنی ندارند و کاملا ارگانیک و خالص خواهند بود.

در روش جدیدتر روغن‌گیری؛ دانه‌های روغنی تحت فشار و دمای بالا قرار می‌گیرند. این روش برای تولیدهای انبوه بسیار کاربردی است.

آشنایی با روغن‌های گیاهی

تقریبا برای همه آشکار است که خوردن وعده غذایی‌ها و خوراکی‌های نامناسب تا چه میزان می‌تواند به بدن‌مان آسیب جدی وارد کند. شاید شما سریعا به دکتر مراجعه کنید و مشکل را برطرف سازید اما باید بدانید یکی از بهترین داروهای طبیعی که میتواند شما را درمان و بهبود دهد روغن‌های گیاهی و ارگانیک است. اما لازمه همه موارد گفته شده اصل و ارگانیک بودن روغنی است که استفاده می‌کنید. در غیر اینصورت نتیجه کاملا برعکس برایتان خواهد داشت.

روغن گیاهی فندق: مناسب برای تقویت مو و مانع از وز شدن آن

روغن سیاه‌دانه‌: مانعی برای سپیدی مو, ترمیم‌کننده پوست، درمان سرماخوردگی و از بین بردن موخوره‌ها

روغن مورد‌: ضد‌عفونی‌کننده، تقویت‌کننده مو و رشد آن، جلوگیری از ریزش مو و افزایش‌دهنده جریان خون پوستی

برای خرید روغن‌های گیاهی کاملا ارگانیک اینجا کلیک کنید.

عطاری آنلاین ویترین‌فود

عطاری آنلاین ویترین‌فود با قیمت‌های مناسب و منحصر به فرد وارد بازار خرده‌فروشی شده است. شما می‌توانید انواع روغن‌های گیاهی و دانه‌های روغنی را با قیمتی ایده‌آل از ویترین‌فود خرید کنید. از ویژگی‌های این عطاری آنلاین در تهران می‌توان به کیفیت بسیار بالا و قابل اعتماد آن‌ها اشاره کرد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.