تاثیر تولید محتوای ویدیویی و رشد سریع کسب و کار

0

مارک زاکربرگ (خالق فیسبوک) میگوید ، «ویدئو یک مگاترند است ، تقریباً به اندازه موبایل! » و همه رسانه های اجتماعی همچنان به تولید و انتشار این نوع محتوا ادامه می دهند. ویدئو ساده ترین قالب برای انتقال اطلاعات است. از نظر بصری جذاب ، سرگرم کننده و آموزنده است !

موتور های جستجو بویژه گوگل در سالهای اخیر اعلام کرده اند که یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی و درجه بندی تمام وبسایت ها، داشتن محتوای کاربر پسند است. به گونه ای که کاربران با محتوای سایت ارتباط برقرار کنند و مدتی را صرف بازدید و ایجاد اکشن روی آن محتوا کنند. تولید محتوای ویدیویی در سالهای اخیر ( بویژه از سال 2018 تا 2020) یکی از پر مخاطب ترین محتواها بوده است. از رفتار مخاطبان در شبکه های مجازی میتوان فهمید که این نوع محتوا ارزش تولید کردن را دارد و میتواند مخاطبان را به مدت طولانی تری در وبسایت شما نگهدارد.

تولید محتوا ویدیویی به چه معناست ؟

تولید محتوا به طور کلی تولید ارزش و ایجاد اعتبار در میان مخاطبان است. فرقی ندارد که این محتوا به صورت ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی یی تولید شده باشد، متنی باشد و یا حتی تصویر ساده و پادکست. تولید محتوا تولید ارزش برای مخاطبان است. در روند تولید محتوا، تولید کننده محتوا تلاش میکند تا چیزی را به اطلاعات و دانش مخاطبان خود اضافه کند. از آنها نظر بگیرد و آنها را در روند تولید محتوای بعدی شریک کند. درواقع صرفا محتوایی ارزشمند است که مخاطبان را به مشارکت در آن محتوا وادار کند و اصطلاحا ایجاد Engagement نماید. تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین، پر مخاطب ترین و جذاب ترین روش های تولید محتواست. در این روش تمام اطلاعاتی که قرار است به مخاطب منتقل شود از طریق یک فایل ویدیویی با کفیت به مخاطب داده می شود.

رونیکس

انواع تولید محتوا

تولید محتوا به طور کلی به چندین دسته طبقه بندی میشود که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوا متنی
  • تولید محتوا ویدیویی
  • تولید محتوای صوتی (پادکست)
  • تولید محتوا موشن گرافیک
  • تولید محتوا متنی برای سئو (SEO) 

در این روش از تولید محتوا تمام اطلاعات و دیتایی که قرار است مخاطب با آنها روبرو شود به صورت متن نوشته می شوند. در تولید محتوای متنی میتوان از علائم و تصاویر که توضیح دهنده بخشی از محتوای متنی هستند استفاده کرد. مثلا در این مقاله برای آنکه بخش های متفاوت به شما نشان داده شود، از تصاویر جذاب و چشم نواز استفاده شده است. در این روش از تولید محتوا تلاش میشود که قوانین مربوط به بهینه سازی محتوا برای نمایش محتوا توسط موتور های جستجو رعایت شود. در صورت رعایت شدن قوانین مربوط به موتورهای جستجو مانند گوگل در تولید محتوای متنی، میتوان انتظار داشت که محتوای متنی تولید شده پس از مدتی توسط گوگل (یا سایر موتورهای جستجو) به میلیون ها مخاطب نمایش داده شود.

  • تولید محتوای ویدیویی:

جذاب ترین، پر کاربرد ترین و پر مخاطب ترین نوع محتوا، تولید محتوای ویدیویی و تصویری است. همین الان به صفحه اینستاگرام خود و در بخش Explore بروید. چند ویدیو و چند محتوای ویدیویی در آنجا میبینید؟ چرا محتواهای ویدیویی تعداد بیشتری از مربع های داخل کادر را به خود اختصاص داده اند؟

جواب ساده است. چون حتی مدیران شبکه های اجتماعی نظیر Instagram هم از جذاب تر بودن محتواهای ویدیویی اطلاع دارند و در الگوریتم های نمایش پست ها در Explore Instagram این موضوع برنامه ریزی شده است که ویدیو ها بیشتر از سایر محتواها به مخاطبان نمایش داده شود تا مثلا مخاطبان جهانی اینستاگرام از کاربری این نرم افزار احساس بهتری داشته باشند. به همین خاطر امروزه استودیو های مختلفی برای انجام خدمات تولید محتوای ویدیویی تاسیس شده اند که از میان آنها میتوان نمونه های خارجی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی برای شبکه های اجتماعی مانند Advids را اشاره کرد. استودیو تیوی میوی یکی از جوان ترین و خلاق ترین استودیو هایی است که در تولید محتوای ویدیویی فعالیت میکند.

  • پادکست تصویری (!) خوب و لذت بخش (تولید محتوای صوتی)

شاید از خودتان بپرسید مگر پادکست تصویری هم داریم؟؟

بله. نوع جدیدی از پادکست ها را بهمراه علائم تصویری تولید میکنند که تاثیرگذاری و جذب مخاطب در آنها بیشتر باشد. از نمونه های پادکست تصویری میتوان به پادکست های تصویری استودیو تیوی میوی و یا پیج اینستاگرام آنها مراجعه کنید.

این روش از تولید محتوا کمی قدیمی است و مخاطبان خاص خود را دارد. آنچه در تولید محتوای صوتی مهم است این است که محتوای تولید شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد و چینش آیتم های مختف آن به گونه ای باشد که مخاطب برای گوش کردن به تمام فایل صوتی تولید شده مشتاق باشد.

  • تولید محتوای موشن گرافیک:

تولید موشن گرافیک به تازگی بعنوان یکی از برترین روش های انتقال اطلاعات و جذب مخاطب شناخته شده است. موشن گرافیک ها ویدیو های گرافیکی بهمراه حرکات ساده اند که میتوانند با صدا، موسیقی و حتی گویندگی همراه باشند. موشن گرافیک را میتوان نوعی از تولید محتوا ویدیویی دانست. در این ویدیو ها (موشن گرافیک) تمام اطلاعات مورد نیاز بصورت علائم تصویری نمایش داده می شوند و یک تدوین مناسب میتواند در تاثیر گذاری و جذب مخاطب از طریق موشن گرافیک تاثیر بسزایی داشته باشد.

کانتنت مارکتینگ یا مارکتینگ محتوا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

 

فرض کنید شما یک محتوای متنی یا ویدیویی بسیار با کیفیت تولید کرده اید و در تولید محتوای ویدیویی از تمام استاندارد های روز بهره برده اید. حالا وقت آن است که محتوای تولید شده توسط شما منتشر شود و میلیون ها بیننده آن را دیده و درباره کار شما اظهار نظر کنند.

یا مثلا فرض کنید شما یک کلیپ تبلیغاتی یا محتوای ویدیویی تولید کرده اید که بخشی از کسب و کار یا خدمات شما را شرح میدهد. چطور باید این کلیپ تبلیغاتی توسط افراد متفاوت دیده شود که آنها را نسبت به کسب و کار شما آگاه کند؟

پاسخ چیزی نیست جز کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا. با روش های بازاریابی محتوا میتوانید به راحتی محتوا ویدیویی تولیدی خود را منتشر کنید و از طریق بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ مشتریان مناسبی را برای خود پیدا کنید.

روش انجام بازاریابی محتوا چیست؟

در بازاریابی محتوا میبایست محتوای تولید شده را در پلتفرم های مختلف کانتنت مارکتینگ منتشر کرد و با استفاده از این پلتفرم ها به جذب مخاطب پرداخت. از مهمترین روش های بازاریابی محتوا در ایران میتوان به پلتفرم اینستاگرام اشاره کرد که این روزها از اقبال بسیار زیادی برخوردار است.

پلتفرم های کانتنت مارکتینگ

اما پس از تولید محتوای مناسب آن را در کجا و چگونه منتشر کنیم که بتوانیم وارد مبحث کانتنت مارکتینگ یا مارکتینگ محتوا شویم؟ پاسخ ساده است. مارکتینگ محتوا می بایست در پلتفرم های کانتنت مارکتینگ انجام شود. مهمترین پلتفرم های کانتنت مارکتینگ عبارتند از:

  • وبسایت

درواقع مهمترین پلتفرم برای کانتنت مارکتینگ وبسایت ها هستند. شما میتوانید پس از تولید یک محتوای مناسب و جذاب آن را در وبسایت خودتان منتشر کنید و به کمک موتورهای جستجو و بهینه سازی وبسایت، محتوای تولید شده خود را در اختیار میلیون ها بیننده و مخاطب قرار دهید.

  • شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. مخصوصا اگر محتوای تولیدی شما از نوع ویدیویی و یا تصویری باشد، بهترین مکان برای انتشار آن، شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی در حال حاضر میلیون ها مخاطب فعال دارند که میتوانید با تعامل با آنها، محتوای ویدیویی و یا تصویری خود را با کاربران آن شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا برای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام امروز برای تمام بیزینس ها یک الزام است. درواقع اگر صاحب یک بیزینس هستید، اگر میخواهید دیده شوید و مشتری بیشتری داشته باشید، حتما باید تولید محتوا برای اینستاگرام را در دستور کار خود داشته باشید.

به گفته مارک زاکربرگ خالق فیسبوک ویدیو یک مگاترند جهانی است و تمام شبکه های اجتماعی سعی بر آن دارند که این نوع از محتوا را بیشتر نمایش دهند. این در حالی است که نتایج یک تحقیق وسیع در سطح اینترنت نشان میدهد که 53 درصد از افراد پس از دیدن یک ویدیو در اینستاگرام به دنبال خرید از برند شما می آیند. درباره اینکه کدام شرکت از همه بهتر در زمینه تولید محتوای اینستاگرام فعالیت میکند نمیتوان اظهار نظر قطعی داشت اما از میان شرکت های داخلی و خارجی میتوان به advids ،themarketingcafe.net ، purei.com ، lyketil.com ، tvmewe.com و استودیو تولید محتوای مالتی مدیا تیوی میوی اشاره کرد.

تولید محتوای و تبلیغات

میتوان گفت آینده تمام انواع تبلیغات در دنیا در دل تولید محتوا است. در انواع تولید محتوا آن نوعی که از همه بیشتر مورد پسند و اقبال کاربران است تولید محتوای ویدیویی است. بنابراین میتوان با تخمینی بسیار نزدیک بیان کرد که در آینده بخش عمده از دنیای تبلیغات توسط ویدیو ها و محتواهای ویدیویی احاطه می شود. درواقع آینده تبلیغات از تولید محتوای ویدیویی با کیفیت می گذرد چرا که مخاطبان تمام پلتفرم های تبلیغاتی تمایل بیشتری به تماشای یک ویدیوی جذاب دارند تا خواندن یک متن طولانی!

پس چه بهتر که اگر کسب و کاری را مدیریت میکنیم، یا به فکر ایجاد راهی جدید برای کسب درآمد هستیم، تولید محتوای ویدیویی را در اولویت خود قرار دهیم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.