اهمیت برنامه ریزی درسی متوسطه دوم در موفقیت در کنکور سراسری

2

برنامه ریزی درسی همواره یکی از موضوعات مهم برای دانش آموزان خصوصا دانش آموزان متوسطه دوم بوده است که انجام صحیح آن می تواند ایشان را به موفقیت رسانده و انجام نادرست آن می تواند آن ها را از اهدافشان دور سازد. دانش آموزان متوسطه دوم که کنکور را بر سر راه خود دارند بایستی به گونه ای برنامه ریزی کنند تا بتوانند هم در امتحانات پایان دوره ی خود موفق به کسب نمره قبولی شوند، هم در کنکور پیروز و سربلند شوند.
البته توجه کنید که برنامه ریزی درسی تنها زمانی می تواند برای دانش آموزان ثمربخش باشد که بهترین روش مطالعه دروس برای کنکور را انتخاب کرده و از آن پیروی نمایند. قطعا بهترین روش مطالعه دروس برای دانش آموزان با ضریب هوشی های مختلف، متفاوت بوده و دانش آموزان بایستی بهترین روش مطالعه ی مختص به خود را بیابند و از آن پیروی نمایند.
هنگامی که برنامه ریزی درسی درست انجام شود و در کنار آن روش مطالعه ی دانش آموز براساس توانایی های او انتخاب شود، بدون شک می تواند زمینه ساز موفقیت او در کنکور بوده و حتی در مقاطع بالاتر تحصیلی نیز به او کمک نماید.

داشتن برنامه ریزی منسجم و اصولی، یکی از راه های قبولی در کنکور سراسری است. اولویت بندی درست دروس و پیشروی بر اساس برنامه ریزی می تواند مسیر رسیدن به موفقیت را برای دانش آموزان دوره های مختلف هموارتر کند. مشاوران تحصیلی بر این اعتقادند که دانش آموزان با داشتن یک برنامه ریزی اصولی می توانند در زمان بهینه تر و با صرف انرژی کمتر به رتبه های قابل قبولی در کنکور دست پیدا کنند. بنابر این اهمیت برنامه ریزی درسی متوسطه دوم در کنکور امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. الو سلام مشاور مرجع معتبر و محبوبی است که بسیاری از دانش آموزان موفق، برای کسب نتایج عالی در کنکور سراسری آن را انتخاب می کنند. مشاوران تحصیلی ما تمامی جنبه های برنامه ریزی درسی و بهترین و پر بازده ترین روش ها و مشاوره برنامه ریزی درسی را به دانش آموزان رشته تجربی،‌ ریاضی و انسانی ارائه می کنند. بررسی بهترین روش های یادگیری و ارائه ی تکنیک ها و متدهای روز آموزشی از جمله اقدامات مهمی است که هر کارشناس تحصیلی پس از ارزیابی شرایط و موقعیت هر دانش آموز به صورت منفرد و تخصصی انجام می دهد.

 

رونیکس

برنامه ریزی درسی دهم برای کنکور سراسری

انجام اقدامات لازم برای برنامه ریزی درسی پایه دهم بسیار لازم و مفید است زیرا دانش آموزان این پایه به سبب تازگی ورود به این سال تحصیلی ممکن است با دروس تخصصی آن آشنا نباشند. آموزش دروس تخصصی در رشته های تجربی، ریاضی و انسانی از این سال آغاز می شود. ندانستن نحوه مطالعه دروس نیز می تواند مشکلات زیادی را در این سال تحصیلی ایجاد کند و روند موفقیت و کسب نمره عالی را با اختلال همراه کند. نکته قابل توجه دیگری که اهمیت داشتن برنامه ریزی تحصیلی و برخورداری از مشاوره های هدفمند را پر رنگ می کند این است که دروس تخصصی که از این سال تحصیلی در دستور مطالعه دانش آموزان قرار می گیرد، نقش مهمی در کسب رتبه های کنکوری دارند. قوی شدن در پایه دهم مشروط به داشتن برنامه ریزی هدفمند و برخورداری از مشاوره های دوره ای و پیگیری های مداوم است. به همین دلیل برنامه ریزی درسی دهم تجربی، دهم ریاضی و دهم انسانی نقش پررنگی در سرنوشت دانش آموزان در کنکور دارد.

برنامه ریزی درسی یازدهم برای کنکور سراسری

در سال یازدهم تحصیلی بهتر است اولویت بندی ها و جمع بندی دروس از همان پایه در برنامه ریزی دانش آموزان قرار گیرد. این اقدامات از جمله قدم های اولیه برای آمادگی در کنکور سراسری است. کسانی که از این سال آمادگی لازم را برای شرکت در کنکور کسب می کنند، نسبت به کسانی که از سال بعد اقدام می کنند، آماده تر و موفق تر هستند. کسب بهترین رتبه ها و قبولی در رشته مورد نظر و دانشگاه های برتر از فواید آمادگی تحصیلی در این پایه است. تست زنی و پیشخوانی دروس از جمله توصیه هایی است که در جلسات مشاوره برنامه ریزی درسی به دانش آموزان توصیه می شود.

 

برنامه ریزی درسی دوازدهم برای کنکور سراسری

داشتن یک مدیریت منسجم و بهره مندی از راهنمایی های مشاوران تحصیلی می تواند یاریگر شما برای کسب بهترین رتبه در کنکور سراسری باشد. از نظر مشاوران ما فرآیند مدیریت تحصیلی شامل پنج مرحله اساسی است. برنامه ریزی، سازماندهی، فرماندهی، هماهنگی و کنترل و نظارت از جمله این مراحل هستند. برنامه ریزی از جمله ابتدایی ترین و مهمترین مرحله مدیریت است که باید با متدها و روش هایی منطبق بر نیازسنجی نحوه برگزاری کنکور و طرح سوالات از منابع درسی انجام شود. داشتن برنامه ریزی درسی سال دوازدهم اهمیت بسیار بالایی در کسب موفقیت دارد. جهت دهی به یادگیری، پرهیز از فعالیت های تکراری و بی فایده، ایجاد انگیزه، ارزشیابی منابع درسی، آشنایی با تست های مهم و … از جمله فعالیت هایی است که در برنامه ریزی درسی سال دوازدهم باید گنجانده شود.

منبع: سایت برنامه ریزی درسی الو سلام مشاور

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. محمد حسین نظام اسلامی می‌گوید

    سلام . کلمه موفقیت در تیتر موضوع حرف ی جا مونده .

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      سلام محمدحسین.
      مرسی که متوجهش شدی و گفتی. 🌸
      اصلاحش کردیم.