مهاجرت به کانادا با طرح سطوح مهاجرتی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳؛ جزئیات کامل

0

در ۳ سال آینده قرار است ۱ میلیون و ۲۳۳ هزار ساکن دائمی جدید از طریق برنامه‌های مهاجرت به کانادا در این کشور پذیرش شوند. جزئیات طرح سطوح مهاجرتی کانادا به‌تازگی اعلام شده است. در ادامه درمورد این طرح مفصل توضیح داده‌ایم. در انتها ۷ توصیه برای موفقیت در مهاجرت به کانادا را خواهید خواند.

چرا کانادا مهاجر می‌پذیرد؟

سال‌هاست که کانادا تقریبا هر سال از حدود صدها هزار ساکنان دائمی استقبال می‌کند که اکثریت آنها از طریق مسیرهای اقتصادی برای نیروی کار مهاجرت می‌کنند. هدف کانادا از پذیرش تعداد زیاد مهاجر، تلاش برای مقابله با سال‌خوردگی جمعیت در این کشور است. با افزایش سن جمعیت، برای جبران هزینه‌های اقتصادیِ میزبانی از جامعه در حال رشد سالمندان، نیروی کار جوان‌تر و بیشتری که مالیات بپردازد موردنیاز است. سیاست‌گذاران این کشور سال‌ها پیش به این نتیجه رسیده‌اند که مهاجرت بخش مهمی از راه‌‌حل این مشکل است.

رونیکس

به این ترتیب، جای تعجب نیست که کانادا همچنان به اهداف بلندپروازانه مهاجرت خود متعهد است، حتی در بحبوحه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا؛ زیرا کسانی که این سیاست را تعیین می‌کنند فقط وضعیت کشور در سال آینده یا حتی ۵ سال دیگر را بررسی نمی‌کنند، بلکه دهه‌های آتی را هم در نظر می‌گیرند.


حتما بخوانید: بهترین کشورها که پذیرای متقاضیان مهاجرت از طریق کار هستند

مهاجرت به کانادا با وجود همه‌گیری کرونا

برنامه جدید مهاجرت به کانادا در زمان پاندمی کرونا

همه‌گیری کرونا نقش مهاجران در رفاه و آسایش جوامع کانادایی و در تمام بخش‌های اقتصاد این کشور را بیش از پیش ثابت کرده است. سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور، برای ایمن و سالم نگه‌داشتن کانادایی‌ها، به مهاجران متکی است. صنایع دیگر (مانند شرکت‌های فناوری اطلاعات و کشاورزان و تولیدکنندگان) نیز برای حفظ زنجیره‌های تأمین، گسترش کسب و کار و ایجاد شغلِ بیشتر برای کانادایی‌ها، به استعداد تازه‌واردان متکی‌اند.

اگرچه اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) همچنان به پذیرش و پردازش درخواست‌ها در سراسر همه‌گیری ادامه داد، محدودیت‌های سفر در سطح جهانی و محدودیت‌های ظرفیت مهاجرت به کمبود پذیرش در چند ماه گذشته منجر شد. برای جبران کمبود و اطمینان از اینکه کانادا نیروی کار موردنیازش را برای پرکردن شکاف‌های مهم بازار کار و رقابت در سطح جهانی در اختیار دارد، برنامه سطوح مهاجرتی کانادا برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، با هدف ادامه استقبال از مهاجران با نرخ حدود ۱ درصد از جمعیت کانادا ارائه شده است.

سلامت، ایمنی و امنیت کانادایی‌ها اولویت اصلی دولت این کشور است. کانادا برنامه‌های غربالگری سلامت در مرز و همچنین نظارت و اجرای دقیق آن را تقویت کرده است و همچنان که از تازه‌واردان استقبال می‌کند، از توصیه‌های مقامات بهداشت عمومی نیز پیروی می‌کند.

طرح سطوح مهاجرت کانادا برای سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ چیست؟

برنامه جدید مهاجرت به کانادا - طرح سطوح مهاجرت کانادا برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

کانادا در نظر دارد در ۳ سال آینده، از ۱ میلیون و ۲۳۳ هزار ساکن دائمی جدید از طریق برنامه‌های مهاجرتی کانادا استقبال کند. این سطح مهاجرت در تلاش برای تقویت بهبود اقتصادی در پی مشکلات ایجادشده ناشی از کروناست. هدف دیگر آن متوازن‌کردن تأثیرات مالی منفیِ ناشی از پیرشدن جمعیت کانادا و کاهش میزان تولد است.

این آمار را مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ در قالب طرح سطوح مهاجرت کانادا برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ اعلام کرد. کانادا اهداف بزرگی در زمینه مهاجرت دارد که شامل پذیرش سالانه ۴۰۰هزار ساکن دائمی جدید است، با وجود اینکه همه‌گیری کرونا هنوز ادامه دارد.

این اهداف بزرگ برای جذب مهاجران جدید ممکن است برای کشوری که با میزان بالای بیکاری در بحبوحه همه‌گیری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند بلندپروازانه و حتی کمی متضاد به نظر برسد؛ اما مهاجرت در سطح وسیع هم‌سو است با رویکرد آینده‌نگرانه به‌سمت رشد اقتصادی در کانادا.

برنامه جدید مهاجرت به کانادا شامل پذیرش ۴۰۱هزار ساکن دائمی برای سال ۲۰۲۱، تعداد ۴۱۱هزار نفر در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱هزار نفر در سال ۲۰۲۳ است. برنامه قبلی مهاجرتی با هدف پذیرش ۳۵۱هزار نفر در سال ۲۰۲۱ و ۳۶۱هزار نفر در سال ۲۰۲۲ ارائه شده بود.

چهار ویژگی مهم طرح جدید سطوح مهاجرت کانادا

از طرح جدید سطوح مهاجرت کانادا ۴ نکته می‌توان برداشت کرد (آمار کامل این طرح را در ادامه می‌توانید در یک جدول مشاهده کنید):

۱. این طرح بلندپروازانه‌ترین طرح مهاجرتی در تاریخ کاناداست

از سال ۱۹۱۳ که کانادا ۴۰۱هزار مهاجر جدید پذیرفت، این کشور تا به حال در زمینه مهاجرت از مرز ۴۰۰هزار مهاجر جدید نگذشته است. حالا کانادا در نظر دارد در قالب این طرح هر سال از این تعداد عبور کند و مهاجران بیشتری را بپذیرد.

مدافعان مهاجرت و تازه‌واردانِ امیدوار منتظر بودند ببینند آیا تأثیرات ناشی از کرونا به کاهش سطح مهاجرت کانادا منجر می‌شود یا نه، که این آمار نشان داد این‌طور نیست. در عوض، کانادا آماده است تا در ۳ سال آینده از ۱٫۲۳۳٫۰۰۰ مقیم دائم جدید استقبال کند. علاوه بر این، این اعداد فقط ساکنان دائمی جدید را تشکیل می‌دهند. صدها هزار نفر از ساکنان موقت شامل دانشجویان، نیروهای کار و بازدیدکنندگان نیز هرساله به کانادا می‌روند.

۲. اکثر ساکنان دائمی جدید از طریق مسیرهای اقتصادی مهاجرت می‌کنند

تقریبا ۶۰ درصد از ساکنان دائمی جدید از طریق مسیرهای مهاجرت اقتصادی، که نیروهای کار ماهر و خانواده‌های آنها را در اولویت قرار می‌دهد، وارد کانادا می‌شوند. این با برنامه‌های سطح مهاجرت کانادا در چند سال گذشته مطابقت دارد. بیش از ۱۰۰هزار نفر از این مهاجران از طریق سیستم اکسپرس اینتریِ (Express Entry) مشهور کانادا مهاجرت می‌کنند که رکورد بالایی برای این سیستم مهاجرتی است و ۸۰هزار نفرِ دیگر از طریق برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nominee Programs) که به‌اختصار PNP نامیده می‌شود مهاجرت می‌کنند.

برنامه مهاجرت استانی به کانادا به استان‌ها و قلمروهای کانادا اجازه می‌دهد تازه‌واردان را بر اساس نیازهای اقتصادی و جمعیتی خاص هر استان انتخاب کنند.

۳. اهداف مهاجرت از طریق حمایت مالیِ خانواده (اسپانسرشیپ) افزایش یافته است

شهروندان و ساکنان دائم کانادا اغلب این امکان را دارند که از همسر، شریک عرفی و فرزندان وابسته خود برای مهاجرت به کانادا حمایت کنند. پیوند مجدد اعضای خانواده همیشه ستون سیاست مهاجرت کانادا بوده است؛ بنابراین تعجب‌آور نیست که هدف جذب مهاجر از این روش آمار بالایی دارد و در حدود ۸۰هزار پذیرش سالانۀ جدید است.

با این حال، آمار قابل‌توجه در این زمینه، افزایش هدف مهاجرت از طریق حمایت مالی از پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ است. دولت کانادا اخیرا هدف خود را برای استقبال از ۳۰هزار درخواست جدید از طریق برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (Parent and Grandparent Program) یا به‌اختصار PGP در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. این آمار رکورد دیگری است که نتیجه آن پذیرش سالانه حدود ۲۴هزار نفر در طی ۳ سال آینده خواهد شد.

۴. آمار بالای مهاجرت برای پناه‌جویان

با توجه به روند جهانی در بین کشورهای توسعه‌یافتۀ هم‌سطح کانادا، این کشور شهرت خود را در استقبال از پناهندگان و پناه‌جویان در تعداد نسبتا زیاد، ۲ برابر می‌کند. در برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ کانادا، حدود ۶۰هزار نفر از این افراد سالانه مجوز اقامت دائم را می‌گیرند که یک هدف مهاجرتی بی‌سابقه برای دوران مدرن است. بیش از یک‌سوم پناهندگانِ پذیرفته‌شده تحت حمایت خصوصی قرار خواهند گرفت و تعداد مشابهی از افرادِ تحتِ حمایتِ در کانادا، به‌علاوه اعضای خانواده آنها، اقامت دائم خواهند داشت. بیشترِ پناه‌جویانِ باقی‌مانده با کمک دولت مهاجرت می‌کنند.

جدول طرح تعیین سطوح برنامه‌‌های مهاجرتی کانادا در سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

دسته‌بندی گروه مهاجرتی ۲۰۲۱ ۲۰۲۲ ۲۰۲۳
هدف حداقل حداکثر هدف حداقل حداکثر هدف حداقل حداکثر
برنامه‌ریزی کلی برای پذیرش مقیم دائم ۴۰۱ هزار ۳۰۰ هزار ۴۱۰ هزار ۴۱۱ هزار ۳۲۰ هزار ۴۲۰ هزار ۴۲۱ هزار ۳۳۰ هزار ۴۳۰ هزار
اقتصادی نیروی متخصص فدرال ۱۰۸۵۰۰ ۸۱۰۰۰ ۱۱۰۲۵۰ ۱۱۰۵۰۰ ۹۶۲۵۰ ۱۱۲۹۰۰ ۱۱۳۷۵۰ ۱۰۰۰۰۰ ۱۱۴۵۰۰

بیزینس فدرال

۱۰۰۰ ۴۰۰ ۱۲۵۰ ۱۰۰۰ ۲۵۰ ۱۲۵۰ ۱۰۰۰ ۵۰۰ ۱۲۵۰

پایلوت‌های اقتصادی: نگهداری از کودک و سالمند؛ پایلوت محصولات غذایی و کشاورزی؛ پایلوت مناطق شمالی و کم‌جمعیت

۸۵۰۰ ۴۹۰۰ ۹۲۵۰ ۱۰۰۰۰ ۴۵۰۰ ۱۰۵۰۰ ۱۰۲۵۰ ۴۵۰۰ ۱۱۰۰۰

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

۶۰۰۰ ۳۳۰۰ ۶۲۵۰ ۶۲۵۰ ۳۰۰۰ ۶۷۵۰ ۶۵۰۰ ۳۵۰۰ ۶۷۵۰

برنامه انتخاب استانی

۸۰۸۰۰ ۶۴۰۰۰ ۸۱۵۰۰ ۸۱۵۰۰ ۶۳۶۰۰ ۸۲۵۰۰ ۸۳۰۰۰ ۶۵۰۰۰ ۸۴۰۰

نیروی متخصص و بیزینس کبک

در برنامه مهاجرتی کبک مطرح می‌شود مشخص نشده مشخص نشده
مجموع برنامه‌های اقتصادی ۲۳۲۵۰۰ ۱۸۰۵۰۰ ۲۳۷۰۰۰ ۲۴۱۵۰۰ ۱۹۹۰۰۰ ۲۴۷۰۰۰ ۲۴۹۵۰۰ ۲۰۷۰۰۰ ۲۵۳۵۰۰

خانوادگی

همسر، شریک زندگی، فرزندان ۸۰۰۰۰ ۶۱۰۰۰ ۸۱۰۰۰ ۸۰۰۰۰ ۶۰۰۰۰ ۸۱۰۰۰ ۸۱۰۰۰ ۶۰۰۰۰ ۸۲۰۰۰
والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ۲۳۵۰۰ ۱۵۰۰۰ ۲۴۰۰۰ ۲۳۵۰۰ ۱۴۰۰۰ ۲۴۰۰۰ ۲۳۵۰۰ ۱۴۰۰۰ ۲۴۰۰۰
مجموع برنامه‌های خانوادگی ۱۰۳۵۰۰ ۷۶۰۰۰ ۱۰۵۰۰۰ ۱۰۳۵۰۰ ۷۴۰۰۰ ۱۰۵۰۰۰ ۱۰۴۵۰۰ ۷۴۰۰۰ ۱۰۶۰۰۰
پناهندگی افراد تحت‌حفاظت در کانادا و وابستگان آنها خارج از کانادا ۲۳۵۰۰ ۱۷۰۰۰ ۲۵۰۰۰ ۲۴۵۰۰ ۱۹۰۰۰ ۲۵۰۰۰ ۲۵۰۰۰ ۱۹۵۰۰ ۲۵۵۰۰
پناهندگان با کمک دولتی ۱۲۵۰۰ ۷۵۰۰ ۱۳۰۰۰ ۱۲۵۰۰ ۷۵۰۰ ۱۳۰۰۰ ۱۲۵۰۰ ۸۴۰۰ ۱۳۰۰۰
پناهندگان با اسپانسر خصوصی ۲۲۵۰۰ ۱۴۹۰۰ ۲۳۰۰۰ ۲۲۵۰۰ ۱۵۴۰۰ ۲۳۰۰۰ ۲۲۵۰۰ ۱۵۵۰۰ ۲۳۰۰۰
پناهندگان – مراکز ویزای مختلف ۱۰۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ ۱۰۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ ۱۰۰۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰
مجموع پناهندگان و افراد تحت حمایت ۵۹۵۰۰ ۳۹۵۰۰ ۶۲۰۰۰ ۶۰۵۰۰ ۴۲۰۰۰ ۶۲۰۰۰ ۶۱۰۰۰ ۴۳۵۰۰ ۶۲۵۰۰
بشردوستانه و… مجموع برنامه‌های بشردوستانه و انسان‌دوستانه و… ۵۵۰۰ ۴۰۰۰ ۶۰۰۰ ۵۵۰۰ ۵۰۰۰ ۶۰۰۰ ۶۰۰۰ ۵۵۰۰ ۸۰۰۰


از نکات برجسته این طرح می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش پذیرش‌ها در طول ۳ سالِ برنامه برای جبران کمبود در سال ۲۰۲۰؛
  • تمرکز بر رشد اقتصادی با توجه به اینکه ۶۰ درصد پذیرش‌ها از نوع اقتصادی است؛
  • تمرکز مداوم بر رویکردهای نوآورانه و مبتنی بر جامعه، برای رفع نیازهای متنوع نیروی کار و جمعیتی در سراسر کشور؛
  • تعهد مجدد برای ایجاد ظرفیت و تحول دیجیتال در سیستم مهاجرت کانادا، برای پشتیبانی از اجرای فرایندهای مهاجرتی و کاهش اثرات ناشی از کرونا در پردازش برنامه‌ها؛
  • امتیازات اضافی برای داوطلبان فرانسوی‌زبان در Express Express برای رشد جوامع فرانسه‌زبان در خارج از کبک؛
  • تعهد پذیرش حداکثر ۵۰۰ پناهنده طی ۲ سال آینده از طریق پروژه مسیرهای تحرک اقتصادی (Economic Mobility Pathways Project): رویکردی نوآورانه که به پناهندگان واجد شرایط کمک می‌کند از طریق مسیرهای موجود مهاجرت اقتصادی درخواست اقامت دائم کنند؛
  • ایجاد مسیر مهاجرتی برای اقامت دائم برای متقاضیان واجد شرایط پناهندگی که از ۱۳ مارس تا ۱۴ آگوست ۲۰۲۰ در خط مقدم مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا کار می‌کردند و ارائه مراقبت مستقیم از بیماران در مؤسسات مراقبت‌های بهداشتی را بر عهده داشتند.

حقایقی درمورد برنامه سطوح مهاجرتی کانادا

برنامه جدید مهاجرت به کانادا در سطوح مختلف

  • ۳۳ درصدِ كلِ صاحبان مشاغل با کارکنان دارای حقوق و دستمزد را مهاجران تشكيل می‌دهند و ۲۵ درصد نیروی کارِ بخشِ بهداشتیِ کانادا مهاجرند.
  • بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان (Immigration and Refugee Protection Act)، لازم است که هر سال طرح سطوح مهاجرت در پارلمان ارائه شود.
  • طرح سطوح مهاجرتی، در واقع، پیش‌بینی تعداد پذیرش اقامت دائم در کانادا، تعیین اهداف و دامنه برای پذیرش کلی، و همچنین تعداد پذیرش برای هر گروه مهاجرت است.
  • طبق توافق‌نامه کانادا و کبک، کبک جداگانه سطوح مهاجرت خود را تعیین می‌کند.

نکاتی برای موفقیت در مهاجرت به کانادا

برنامه جدید مهاجرت به کانادا

نیک نورانی، سخنران انگیزشی و نویسنده و منتشرکننده مجله Canadian Immigrant Magazine، هفت راز موفقیت در مهاجرت به کانادا را مطرح کرده است. او در سراسر کانادا کارگاه‌های مختلفی برای تازه‌واردان برگزار کرده و نیز دانش و راهبردهای خود را برای موفقیت در مهاجرت به کانادا با آنها در میان گذاشته است. آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه‌ای از توصیه‌های او برای مهاجرت موفق به کاناداست:

۱. زبان را خوب یاد بگیرید

ارتباط برقرار کردن بدون مشکل یکی از مهم‌ترین ابزارهای لازم برای موفقیت در کاناداست. اگر نتوانید منظورتان را به‌خوبی به دیگران منتقل کنید، اگر نتوانید مطلبی بنویسید یا چیزی بخوانید، این فرصت برایتان پیش نمی‌آید که همه مهارت‌های خود را نشان دهید.

برای یادگیری بهتر زبان:

  • در دوره‌های آموزشی ESL شرکت کنید که رایگان ارائه می‌شوند. اگر سطح بالاتری دارید، برای بهبود مهارت‌های نوشتن و مکالمه، می‌توانید از دوره‌های حرفه‌ای‌تر که معمولا رایگان نیستند استفاده کنید. اگر شما روی خودتان سرمایه گذاری نکنید، چه توقعی از کارفرماها دارید؟
  • هر روز زبان تمرین کنید. به کانال‌های اخبار انگلیسی تلویزیون و رادیو (CBC) گوش کنید.
  • اگر مهارت‌های زبانی شما خوب است ولی هنوز دیگران متوجه منظورتان نمی‌شوند، در کلاس‌های آموزشی کاهش لهجه شرکت کنید که معمولا در سراسر کانادا ارائه می‌شوند.

حتما بخوانید: اشتباهات رایج زبان آموزان در یادگیری زبان انگلیسی

۲. مثبت‌اندیش باشید

معمولا یک سناریوی تقریبا یکسان برای تمام تازه‌واردان به کانادا وجود دارد: وارد کانادا می‌شوند، شروع به فرستادن رزومه می‌کنند، شغلی پیدا نمی‌کنند، و بعد شروع به گله و شکایت می‌کنند و ناامید می‌شوند. قبل از اینکه حتی متوجه شوند، این احساسات منفی سدی در برابر موفقیتشان می‌شود. اگر خودتان باور نداشته باشید که موفق می‌شوید، هرگز این اتفاق نمی‌افتد.

مشکلی دیگری که درمورد ذهنیت منفی وجود دارد این است که روی تمام جنبه‌های زندگی شما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین چه موقع یافتن دوست جدید باشد و چه موقع شرکت در مصاحبه‌های کاری، این نگرش منفی روی روابط شما تأثیر می‌گذارد. هیچ‌کس مایل نیست با افراد منفی‌باف ارتباط برقرار کند. با شرایط سخت و موانع متعددی روبه‌رو می‌شوید؛ پس مثبت‌اندیش باشید، تمرکز کنید و لبخند بزنید.

برای اینکه مثبت بمانید:

  • افراد منفی‌بافِ اطرافتان را شناسایی کنید و تا جایی که ممکن است از آنها دوری کنید. افراد منفی‌باف باعث افزایش احساسات منفی و ناخوشایند در شما می‌شوند.
  • دوستانی با تفکر و نگرش مثبت پیدا کنید. ما در واقع، حاصل جمع ۵ فردی هستیم که در اطراف ما بیشترین وقت را با آنها می‌گذرانیم. پس دوستان و نزدیکان خود را با دقت انتخاب کنید.

حتما بخوانید: تفاوت افراد مثبت‌اندیش با منفی‌نگرها؛ نگرش مثبت‌اندیش‌ها چگونه است؟

۳. کانادا را در آغوش بکشید

وقتی خسته می‌شوید، به رؤیاهایی که قبل از مهاجرت داشتید فکر کنید. بخش زیادی از آن به حقیقت پیوسته است. متأسفانه بسیاری از افراد، بعد از مهاجرت به کانادا، یاد زندگی گذشته خود می‌کنند. به‌جای این کار، به آینده و کشوری که در آن زندگی می‌کنید فکر کنید. عاشق کانادا شوید. از لحظات زندگی‌تان لذت ببرید. کشور جدیدتان را در آغوش بگیرید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. به پارک‌ها و کتابخانه‌ها سر بزنید. دوستان جدید پیدا کنید و زندگی جدیدتان را بسازید.

برای شروع:

  • تاریخ و فرهنگ کانادا را مطالعه کنید. بدون شناختن فرهنگ، مردم و تاریخ یک کشور نمی‌توانید با آن انس بگیرید.
  • در رویدادهای سیاسی، تفریحی و اجتماعی شرکت کنید. حتی اگر نمی‌توانید رأی بدهید، به نحو دیگری در اجتماعی که در آن زندگی می‌کنید فعال باشید.
  • روز کانادا را جشن بگیرید. این روز روز تولد کاناداست و شما به‌عنوان ساکن جدید این کشور، بخشی از این جشن خواهید بود.

۴. نقشه دوم داشته باشید

امروزه بیشترِ اهالی آمریکای شمالی حداقل ۵ بار در زندگی شغل خود را عوض می‌کنند. شما به‌عنوان مهاجر هم باید چنین انعطاف‌پذیری‌ای را برای خودتان ایجاد کنید. همیشه یک نقشه دوم هم داشته باشید که اگر همه‌چیز مطابق میلتان پیش نرفت، بتوانید از روش یا روش‌های جایگزین استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید همیشه یک نقشه دوم داشته باشید:

  • درمورد مهارت‌هایی که دارید فکر و آنها را شناسایی کنید. در کشور خودتان چه مهارتی داشتید که بتوانید در کشور جدید از آن استفاده کنید؟ حتی اگر لازم است، برای اثبات مهارت خود، مدارک لازم را بگیرید و دوره‌های لازم را طی کنید.
  • گزینه‌های مختلف شغلی را انتخاب کنید. اگر در یک زمینه به نتیجه نرسیدید، خودتان را محدود نکنید.
  • حتی اگر شغل دلخواهتان را پیدا نکردید، روی هدفتان متمرکز شوید و برای به‌دست‌آوردنش تلاش کنید.

۵. از گروه‌های قومی خود فاصله بگیرید

برنامه جدید مهاجرت به کانادا - شبکه سازی

بسیاری از مهاجران بعد از رسیدن به کانادا سعی می‌کنند در جایی زندگی کنند که بتوانند با هم‌وطنان خود و گروه قومی خودشان در ارتباط باشند و با زبان مادری خودشان حرف بزنند. این کار سبب می‌شود مهاجران همان زندگیِ کشورِ مبدأ خود را ادامه دهند. این کار فرصت ادغام‌شدن و یکپارچه‌شدن با کشور جدید را از شما می‌گیرد. از منطقه راحتیِ خودتان خارج شوید. با افراد جدید از قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می‌کنند در جوامع بومی و وطنی خود بمانند، درآمد کمتری دارند. کانادا کشوری چند فرهنگی است. فقط روی یک فرهنگ تمرکز نکنید.

  • دوستانی از فرهنگ‌های مختلف پیدا کنید. داشتن چنین دوستانی شما را برای حضور در فضای کار آماده می‌کند. در محل کار، شما با افرادی از گوشه‌وکنار دنیا همکار خواهید بود و تعامل خواهید داشت.
  • دوستان بیشتری پیدا کنید، هم مهاجر و هم کانادایی. این کار دامنه روابط و طرز فکر شما را توسعه می‌دهد.

۶. ریسک کنید

مهاجرت به کانادا کار راحتی نیست. شما این ریسک را پذیرفته‌اید که هرچه دارید پشت‌سر رها کنید؛ اما مهاجران معمولا وقتی به کانادا می‌رسند، دیگر هیچ ریسک جدیدی را نمی‌پذیرند.

تازه‌واردان و مهاجران باید بدانند که:

  • شما برای مهاجرت‌کردن به کشوری دیگر ریسک بزرگی کرده‌اید، پس چرا نباید به ریسک‌کردن ادامه دهید؟ با ریسک‌کردن می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید، با افراد جدید ملاقات کنید و جنبه‌های مختلف این کشور را کشف کنید.
  • ریسک‌کردن به‌معنای بی‌گدار به آب‌زدن نیست. حساب‌شده قدم بردارید، اما از امتحان‌کردن چیزهای جدید نترسید. ورزش جدید یا مهارت جدید یاد بگیرید. اگر لازم است، شغلتان را عوض کنید.

۷. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید و شبکه بسازید

فضای کار در کانادا با کشور خودتان تفاوت زیادی دارد. در کانادا اهمیت خاصی برای مهارت‌های نرم قائل‌اند. مهارت‌های نرم را نمی‌توان از روی رزومه کشف کرد. به همین دلیل است که تجربه کار در کانادا، برای استخدام ضرورت دارد. کارهایی مثل شبکه‌سازی و کارهای داوطلبانه به شما فرصت می‌دهد که این مهارت‌های نرم را یاد بگیرید و پرورش دهید.

  • سازمان‌های مختلفی در کانادا دنبال نیروی داوطلب‌اند. برای یافتن چنین فرصت‌هایی می‌توانید وب‌سایت Volunteer Canada یا Volunteer Manitoba را ببینید.
  • شبکه‌سازی نیز یکی از جنبه‌های مهم و حیاتی در زندگی شغلی موفق در کاناداست. در شبکه‌سازی فرصت‌های شغلی پنهانی وجود دارد و امکان توصیه‌شدن شما به کارفرماها فراهم می‌شود.

حتما بخوانید: چطور فرصت‌های شغلی‌مان را شناسایی کنیم؟

حرف آخر

برنامه‌های مهاجرتی کانادا روش‌های متعددی برای پذیرش مهاجر در این کشورند. با توجه به مهارت‌ها و شرایط خود و با راهنمایی مشاوران، می‌توانید بهترین روش مهاجرت به کانادا را پیدا کنید. در مجموع، مهاجرت کار ساده‌ای نیست و باید خودتان را برای چالش‌های متعدد و البته فرصت‌های بی‌پایان برای موفقیت آماده کنید.


در ادامه بخوانید: بهترین رشته های تحصیلی در کانادا با بیشترین درآمد کدام‌اند؟

 

اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



منبع moving2canada canada livelearn
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.