محاسبه دقیق رتبه کنکور با نرم افزار تخمین رتبه آیدی نوین

0

مشاهده رتبه خود پیش از کنکور واقعا جذاب است. با نرم افزار تخمین رتبه آیدی نوین شما می توانید با 2 روش دقیق رتبه خود را در کنکور محاسبه کنید. در روش اول با استفاده از یک آزمون و پاسخگویی به چند سوال، وضعیت کلی شما بررسی و سپس سعی شده راهکارهای مخصوص به شما ارائه شود. در روش دوم اما شما با وارد کردن درصدهای خود در دروس مختلف میتوانید رتبه خود را مشاهده کنید.

 

چگونه میتوان رتبه کنکور را تخمین زد؟

این نرم افزار با استفاده از کارنامه کنکور داوطلبان سال های گذشته رتبه شما را تخمین میزد. درواقع نرم افزار با استفاده از بیش از 20 هزار کارنامه میتواند تعیین کند که با توجه به درصدهایی که قرار است در کنکور بزنید چه رتبه ای میتوانید کسب کنید.

رونیکس

نحوه کار کردن با نرم افزار به چه شکل است؟

 

برای کار کردن با این نرم افزار کافیست ابتدا رشته خود را انتخاب کنید. سپس تک تک درصدهای هر یک از دروس را وارد کرده و نرم افزار با فراخوانی اطلاعات از دیتابیس خود رتبه شما را در هر منطقه مشخص می کند.

نرم افزار تخمین رتبه برای چه رشته هایی در دسترس است؟

نرم افزار در حال حاضر برای سه رشته تجربی، انسانی و ریاضی موجود است و هر ساله اطلاعات آن بروزرسانی شده و محاسبات آن دقیق تر می شود.

به غیر از این نرم افزار چه روش هایی برای محاسبه رتبه کنکور وجود دارد؟

 

موسسه آیدی نوین برای اولین بار در ایران علاوه بر تخمین رتبه نرم افزاری اقدام به برگزاری آزمون تعیین وضعیت و تخمین رتبه کنکور بر اساس شرایط کنونی داوطلبان در کنکور کرده است. با ورود به قسمت تخمین رتبه وبسایت موسسه، با دو روش مواجه خواهید شد. علاوه بر روش نرم افزاری ، شما میتوانید با پاسخگویی به سوالات آزمون مشخص شده، نسبت به وضعیت خود و نتیجه ای که احتمالا در کنکور کسب خواهید کرد اطلاع پیدا کنید. در انتها با توجه به نمره کسب شده در آزمون توسط شما، راهکارهای افزایش تراز مختص شما نیز به نمایش درخواهد آمد که با استفاده از آن می توانید نسبت به بهبود وضعیت خود اقدام کنید.

منظور از تخمین رتبه خیالی چیست؟

متاسفانه دیده شده که اغلب داوطلبان نسبت به وضعیت کنونی خود آگاه نیستند. به این معنی که بسیاری از دانش آموزان هنگام وارد کردن درصدهای خود در نرم افزار، بجای درصدی که قرار است در کنکور کسب کنند، درصدهای خیالی خود را وارد میکنند. یعنی شاید داوطلبی پیش از کنکور تصورش این باشد که میتواند میانگین درصد 70 درصد را در کنکور کسب کند درحالیکه توانایی های او حتی به درصد 30 نیز نمی رسد. این مسئله سبب شده که تخمین رتبه پیش از کنکور با رتبه ای که واقعا در کنکور کسب میکنند بسیار متفاوت باشد.

چگونه رتبه واقعی خود را بیابیم؟

با توجه به نکات گفته شده هنگامی که قصد محاسبه رتبه کنکور خود را دارید باید سعی کنید از باورهای خیالی خود فاصله بگیرید و سعی کنید درصدهای واقعی خود را با توجه به وضعیت کنونی خود در نرم افزار وارد کنید. این مسئله را میتوانید با استفاده از آزمون تعیین وضعیت که در قبل گفتیم حل کنید.

از کجا بدانیم با رتبه کسب شده چه رشته ای قبول میشویم؟

یکی دیگر از دغدغه های هر دانش آموز این است که پس از تخمین رتبه بداند با رتبه کسب شده شانس قبولی در چه رشته هایی را دارد. برای این نیز میتوانید از نرم افزار انتخاب رشته مجازی استفاده کنید. با استفاده از این امکان ، میتوانید با وارد کردن رتبه خود، لیستی از رشته و دانشگاه هایی را مشاهده کنید که داوطلبان سال های گذشته با رتبه شما موفق به پذیرش در آن ها شده اند.

عواملی که میتوانند در دقت نرم افزارها تاثیر گذار باشند:

همانظور که گفتیم نرم افزارها با استفاده از داده های موجود در کارنامه کنکور سال های قبل رتبه شما تخمین میزنند. اما بعضی از عوامل مانند تغییر سطح سوالات کنکور، تغییر سطح داوطلبان، تغییر در جامعه آماری شرکت کننده های کنکور و … عوامل مهمی هستند که میتوانند دقت نرم افزار ها را تحت تاثیر قرار دهند. در زیر به طور جداگانه به این عوامل پرداخته ایم

تغییر سطح سوالات:

اگر بخواهیم یک مثال کاملا قابل لمس در این خصوص بیان کنیم میتوانیم به کنکور های 98 و 99 اشاره کنیم. همانطور که میدانید سوالات کنکور 98 از درجه سختی کمی برخوردار بود که سبب شد میانگین درصد داوطلبان در آن کنکور بالا رود. اما برعکس در کنکور 99 که سطح سوالات به مراتب بالاتر و سخت تر بود دانش آموزان نتوانستند به میانگین درصدهای بالا دست پیدا کنند. این مسئله سبب شد که نتیجه تخمین رتبه کنکوری های 99 که با استفاده از نرم افزارهای منطبق بر داده های کنکور 98 اقدام به تخمین رتبه میکردند به مراتب بدتر از نتیجه واقعی آن ها در کنکور 99 باشد.

تغییر سطح داوطلبان و جامعه آماری:

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر دقت نرم افزارها، تغییر سطح داوطلبان و جامعه آماری است. مسلما با بالا رفتن تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کنکور احتمالا نتیجه تخمین رتبه به همان نسبت بدتر شده و رتبه بدتری را به شما نشان خواهد داد. به همین ترتیب سخت یا آسان شدن سطح سوالات نیز میتواند در نتیجه تاثیر گذار باشد.

تخمین رتبه را بعد از کنکور انجام دهیم یا قبل از آن؟

 

برای پاسخگویی به این پرسش مزایا و معایب هر دو را ابتدا بررسی میکنیم:

قبل از کنکور:

محاسبه رتبه قبل از کنکور در صورتیکه باعث گمراه کردن شما شود اصلا خوب نیست. به این معنی که اگر با خیالات خود درصدهای خوشبینانه ای را در نرم افزار وارد کنید طبعا نتیجه خیلی خوبی برای شما نمایش داده خواهد شد که میتواند سبب دلخوشی شما شده و باعث شود از رقابت جا بمانید. دانش آموزان زیادی قبل از کنکور به هوای کسب درصدهای بالا شروع به استفاده از نرم افزار ها کرده و سر جلسه کنکور متوجه می شوند که حتی نمیتوانند به یک چهارم درصد خیالی خود دست یابند. این مسئله سبب شکست شما در کنکور خواهد شد.

پس تخمین رتبه قبل از کنکور فقط در صورتی مناسب خواهد بود که سعی کنید با واقعیات درصدهای خود را وارد کنید. در صورتیکه نتیجه محاسبه رتبه قبل از کنکور بتواند تلنگری در جهت مطالعه و تلاش هر چه بیشتر شما باشد و سبب افزایش انگیزه شما برای هر چه بهتر شدنتان گردد قطعا میتواند مفید باشد.

بعد از کنکور:

همانطور که میدانید تقریبا یک ماه پس از تاریخ برگزاری کنکور سازمان سنجش اقدام به انتشار کارنامه اولیه کرده و تقریبا حدود یک هفته پس از اعلام این نتیجه، انتخاب رشته شروع می شود. فاصله کم میان اعلام نتیجه اولیه و انتخاب رشته سبب می شود که داوطلبان نتوانند اطلاعات کافی در خصوص رشته ها و دانشگاه هایی که شانس قبولی در آن دارند را کسب کنند و گاها سبب انتخاب های نادرست می شود. در حالیکه اگر دانش آموزان پس از کنکور، با بررسی پاسخ های درست و غلط خود بتوانند درصدهای خود را در هر درس محاسبه کنند، با وارد کردن درصدهای خود در نرم افزار میتوانند حدود رتبه ای خود را بدست آورده و متناسب با رتبه ای که در کنکور قرار است کسب کنند نسبت به رشته و دانشگاه های متناسب با رتبه خود اطلاعات جامعی بدست آورند. پس تخمین رتبه پس از کنکور میتواند بسیار زیاد به داوطلبان در فرایند انتخاب رشته کمک کند.

اگه میخوای بدونی با این درصدها چه رتبه ای میاری و چه رشته و دانشگاهی قبول میشی کافیه از نرم افزار تخمین رتبه آیدی نوین استفاده کنی. پس پیشنهاد میشه بعد از کنکور و با انتشار پاسخنامه کلیدی حتما میزان درصد های خود را محاسبه کنید تا بتونید انتخاب رشته کنکور رو با دید باز انجام بدید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.