انواع دوربین مدار بسته + معرفی نمایندگی رسمی برند Hik Vision

1

خرید یک سیستم دوربین مدار بسته متناسب با نیاز خود، تا حدودی سخت، حساس و مهم است؛ زیرا موارد و نکات زیادی وجود دارد که قبل از سرمایه گذاری و خرید دوربین مدار بسته باید در نظر گرفت. شما باید باید مطمئن باشید که سیستمی که انتخاب می‌کنید، حتما برای محافظت از خانه یا محل کار مناسب و است و تمام نیازهای موردنظرتان را رفع می‌کند. در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا با انواع سیستم‌های مختلف دوربین مدار بسته آشنا شده و تفاوت‌های بین آنها را درک کنید و با اطمینان بیشتری برای خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید. همچنین یکی از برندهای معتبر و باکیفیت دوربین مدار بسته که دارای نمایندگی رسمی در ایران است نیز به شما معرفی می‌شود.

راهنمای جامع خرید دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته در مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند و با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مختلفی که ارائه می‌دهند، تصمیم‌گیری در مورد بهترین دوربین مدار بسته مناسب شما را کمی دشوار می‌سازند. اما اگر تمام نکات زیر و انواع دوربین‌ها را از نظر فاکتورهای مختلف، برای خرید دوربین مدار بسته درنظر بگیرید، کار شما ساده‌تر خواهد شد. این نکات عبارتند از:

  • انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و قابلیت‌ها

    1.دوربین مدار بسته دام (
    Dome)

این نوع دوربین‌های مداربسته بیشترین کاربرد را برای امنیت و نظارت در محیط داخلی دارند و نام خود را از محفظه گنبدی‌شکل که درون آن هستند، گرفته‌اند (Dome در لغت به معنی گنبد است). شکل گنبدی این دوربین مدار بسته باعث می‌شود تشخیص جهتی که این دوربین‌ها رو به آن قرار گرفته‌اند کمی دشوار شود و از این رو برای بازدارندگی مجرمان، ایده‌آل است.

رونیکس

دوربین مدار بسته دام، توانایی چرخش، جهت‌گیری و بزرگنمایی خودکار دوربین را به اپراتور ناظر می‌دهد که این موارد، پوشش یک منطقه وسیع را فقط با یک دوربین امکان‌پذیر می‌سازد.

2.دوربین مدار بسته بولت (Bullet)

این نوع دوربین‌های مداربسته دارای شکل بلند، استوانه‌ای و مخروطی شبیه به شکل «لوله‌ی گلوگه تفنگ» هستند (Bullet در لغت به معنی گلوله تفنگ است) که اغلب در محیط‌هایی که نیاز به مشاهده مسافت طولانی دارند، استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها بر خلاف نوع دام، معمولاً برای کنترل پانل، جهت‌گیری و بزرگنمایی طراحی نشده‌اند، اما در عوض برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و هدف‌گیری یک منطقه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین مدار بسته بولت یک دستگاه دیواری یا سقفی است که به طور معمول برای استفاده در محیط‌های داخلی طراحی شده است، اما همچنین می‌تواند برای برخی از کاربردهای بیرونی نیز مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از دوربین‌های مداربسته بولت می‌توانند با نصب در داخل یک محفظه مخصوص، قابلیت ضد آب و ضد گرد و غبار بودن نیز داشته باشند.

3.دوربین مدار بسته Turret

این دوربین‌ها که با عنوان‌های دوربین mini-dome، eyeball یا flat-faced dome نیز شناخته می‌شوند، دارای یک طرح توپی و سوکت‌دار است که به شما امکان می‌دهد پس از نصب پایه آن، دوربین را آزادانه به جهات مختلف بچرخانید. به لطف این ویژگی شما می‌توانید چندین جهت را با یک دوربین مشاهده کنید. بیشتر دوربین‌های turret از نوع PoE (Power over Ethernet) هستند و این بدان معناست که برای تأمین برق آن نیازی به استفاده از کابل برق جداگانه ندارید. تفاوت اصلی دوربین مدار بسته turret با نوع دام این است که دید در شب قوی‌تر و وضوح تصویر بالاتری نسبت به دام، دارد.

4.دوربین مدار بسته PTZ (Pan Tilt Zoom)

تصاویر زنده‌ دریافتی با دوربین مدار بسته PTZ را می‌توان با تغییر جهت افقی (Panning)، تغییر زاویه (Tilting) و بزرگنمایی (Zomming)، تنظیم کرد. این کار را می‌توان توسط کنترل‌کننده خاص به نام جوی استیک، NVR یا حتی یک تلفن هوشمند انجام داد. قیمت دوربین مدار بسته نوع PTZ بیشتر از انواع دیگر است اما قابلیت‌های بیشتری دارند.

 

  • انواع دوربین مدار بسته از نظر وضوح تصویر

    1.دوربین مدار بسته آنالوگ

از قدیمی‌ترین نوع دوربین مدار بسته، نوع آنالوگ است که نیاز به برقراری اتصالات و سیم‌کشی به ضبط کننده‌ی تصاویر ویدئویی دارد. اگرچه کیفیت و وضوح تصویری که با این نوع دوربین مدار بسته ضبط می‌شود زیاد بالا نیست، اما سیستمی مقرون‌به‌صرفه است که در حد خود، دید خوبی از محیط نمایش می‌دهد. دوربین مدار بسته آنالوگ معمولا در پروژه‌هایی استفاده می‌شود که نمایش دقیق جزئیات تصاویر، اهمیت چندانی ندارد. یک نوع خاص این نوع دوربین‌ها که تصاویر را با وضوح بالاتری (720p یا 1080p) ضبط می‌کند، نوع HD است. برای استفاده از دوربین مدار بسته آنالوگ HD باید یک HD DVR نیز تهیه کنید. برند مطرحی که دوربین مدار بسته آنالوگ Turbo HD ارائه می‌دهد Hik Vision است و برای خرید دوربین مداربسته از این برند می‌توانید به وب‌سایت تی سی شاپ که نمایندگی رسمی Hik Vision است، مراجعه کنید.

2.دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

این نوع دوربین مدار بسته، کیفیت تصویر بالاتری نسبت به نوع آنالوگ و HD ارائه می‌دهد؛ زیرا از بستر اینترنت برای انتقال و ضبط تصاویر استفاده می‌کند. این دوربین‌ها به سیم‌کشی و اتصالات نیاز ندارند و تصاویر را بصورت بی‌سیم ضبط می‌کنند. هرچه سرعت اینترنت خانگی شما بیشتر باشد، تصاویر را با وضوح بالاتری روی NVR دریافت خواهید کرد. دوربین مدار بسته تحت شبکه برای مصارفی که نیاز به ثبت دقیق جزئیات و تصاویر باشد، انتخاب ایده‌آلی است.

DVR و NVR چه هستند؟

برای ضبط تصاویر دوربین مدار بسته، از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شود. دو نوع ضبط کننده فیلم مستقل برای دوربین‌های مداربسته به نام DVR و NVR وجود دارند که در انواع 4، 8 و 16 کاناله موجود هستند و به شرح زیرند:

  • DVR : مخفف Digital Video Recorder یا ذخیره ساز تصاویر دیجیتال است که یک سیگنال ویدئویی آنالوگ را می‌گیرد و آن را به صورت دیجیتالی رمزگذاری می‌کند تا در هارد دیسک درون خود ذخیره کند. از سال 2013، DVR ها برای ارسال یکنواخت تصاویر دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و HD مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه DVR ها می‌توانند تصاویر را با کیفیت حداکثر تا 4K ضبط کنند.
  • NVR : مخفف Network Video Recorder یا ذخیره ساز ویدئویی تحت شبکه است که برای ضبط تصاویر ویدئویی از طریق شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی مواردی که فقط توسط دوربین مدار بسته تحت شبکه IP، از طریق کابل شبکه به عنوان داده به NVR ارسال می‌شوند. NVR برای انتقال سیگنال از دوربین مدار بسته IP به NVR ، به اتصال اینترنت نیاز ندارد.

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید ضبط کننده‌های DVR و NVR را به یک حافظه ذخیره‌سازی خارجی یا هارد دیسک اینترنال مجهز کنید تا فیلم‌های امنیتی ضبط شده را هر مدتی که بخواهید، در خود نگه دارند.

سایر نکات پیرامون خرید دوربین مدار بسته

برای خرید بهترین دوربین مدار بسته متناسب با نیاز خود، علاوه بر نکات گفته‌شده در قسمت قبل که مربوط به انواع مختلف دوربین مدار بسته بود باید نکات دیگری که مرتبط با نوع مصرف و نیاز خودتان است نیز بررسی کنید. برای این کار می‌توانید قبل از انتخاب بهترین دوربین مدار بسته، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • قصد خرید دوربین مدار بسته برای استفاده در محیط‌های داخلی را دارید یا خارجی؟
  • چه مساحتی را می‌خواهید پوشش دهد؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • به چه میزان وضوح و جزئیات تصویر نیاز دارید؟
  • شرایط نوری محیط موردنظر چگونه است؟
  • آیا ضبط صدا برایتان مهم است؟
  • به چه تعداد دوربین مدار بسته نیاز دارید؟ آیا با گذشت زمان لازم است دوربین‌های بیشتری به فضا اضافه کنید؟
  • با نظارت تصویری می‌خواهید از پس چه چالش‌هایی برآیید؟

دوربین مدار بسته را از کجا بخریم؟

امروزه با وجود فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، مردم به خریدهای آنلاین یا غیرحضوری روی آورده‌اند؛ چرا که این روش خرید بسیار راحت و ساده‌تر از خرید حضوری است و از طرفی با وجود اطلاعات و جزئیات زیادی که در مورد محصولات درون وب‌سایت‌ها داده می‌شود و مقالات مفیدی که این وب‌سایت‌ها جهت آموزش و آگاهی بیشتر مردم ارائه می‌دهند، خرید اینترنتی انتخاب منطقی‌تری به نظر می‌رسد.

از این جهت، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه‌ی فروش بهترین دوربین مدار بسته، وب‌سایت تی سی شاپ است. در این وبسایت علاوه بر خرید دوربین مدار بسته می‌توانید محصولات دیگری همچون لوازم جانبی دوربین مدار بسته، انواع تجهیزات شبکه و برخی تجهیزات موبایل را نیز خریداری نمایید. لازم به ذکر است که دوربین‌های مداربسته‌ای که در تی سی شاپ ارائه می‌شوند از برند Hik Vision بوده و این فروشگاه با دارا بودن نمایندگی رسمی این برند، دوربین‌های مداربسته خود را با گارانتی معتبر 2ساله به فروش می‌رساند.

فروشگاه اینترنتی تی سی شاپ، جهت گسترش فرهنگ تجارت الکترونیک در کشور و ارائه‌ خدمات آنلاین در زمینه‌ی تجهیزات حافظتی و نظارتی با ارائه‌ی گارانتی رسمی و معتبر راه‌اندازی شده است. تی سی شاپ همچنین با بهره‌گیری از افراد متخصص و باتجربه در زمینه‌ی نصب و راه‌اندازی دوربین مدار بسته و تجهیزات شبکه با رعایت استانداردهای جهانی، آماده‌ خدمت‌رسانی به شما هموطنان بر طبق نیاز و سلیقه‌تان می‌باشد. هدف تی سی شاپ، افزایش آگاهی و اطلاعات بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این حوزه‌ها و فراهم کردن شرایطی راحت و سریع برای خرید این تجهیزات است. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تی سی شاپ، قیمت دوربین مداربسته را در انواع مختلف و متنوع آن مشاهده کنید. توجه کنید که قیمت دوربین مداربسته به عوامل مختلفی از جمله نوع و امکانات آن بستگی دارد. در صورت نیاز می‌توانید قبل از خرید با متخصصان ما جهت دریافت راهنمایی و مشاوره برای انتخاب بهترین دوربین مدار بسته متناسب با نیازتان، تماس بگیرید تا با اطمینان کامل اقدام به خرید این سیستم کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  1. مهدی خورشیدی می‌گوید

    به نظر من باید برای خرید دوربین مدار بسته اقدام کرد.