بررسی کامل هزینه های زندگی دانش آموزی در کانادا

0

در این جا به بررسی تمام هزینه های تحصیل در مدارس کانادا (این صفحه) و زندگی در این کشور برای دانش آموزان میپردازیم. یکی از مسائل بسیار مورد اهمیت در زمان مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر مساله مربوط به هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مورد نظر است. در این خصوص میخواهیم به کشور کانادا بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

بررسی کامل هزینه های زندگی دانش آموزی در کانادا

برای این که به میزان هزینه های مربوط به زندگی دانش اموزی در کشور جهان اول کانادا بپردازیم بهتر است تا ابتدا کمی با کانادا و شرایط زندگی در آن کشور اشنایی پیدا کنیم.

رونیکس

کانادا

کشور کانادا یکی از ایالات بسیار بزرگ امریکای شمالی به شمار میرود که از اب و هوای بسیار سردی در زمستان ها برخوردار است و تابستان های این کشور معتدل هستند.

به دلیل اب و هوای تقریبا نامساعدی که برای زندگی انسان در این کشور وجود دارد بیشتر مساحت آن را طبیعت بکر و بدون جمعیت انسانی تشکیل میدهد.

در واقع بیشتر افراد در قسمت جنوب غربی یعنی در نزدیکی امریکا و در ایالت هایی مانند بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور زندگی میکنند.

زبان رسمی این کشور دو زبان انگلیسی و فرانسوی است که به دلیل تاریخ مستعمری این دولت است. این دو زبان در این کشور به رسمیت شناخته میشوند با این حال در بیشتر موسسات اموزشی زبان رسمی همان زبان انگلیسی است.

زندگی در این کشور در سطح بالایی جریان دارد و به همین دلیل هزینه های زندگی در این کشور بالا است با این حال به دلیل بازار کار مناسبی که دولت برای استان های خود فراهم کرده است میتوان تعادلی میان خرج و دخل ایجاد کرد.

مهاجرت تحصیلی

به دلیل زیرساخت های بسیار مناسبی که برای زندگی و کار در این کشور فراهم شده است افراد زیادی از سرتاسر جهان به خصوص ایران علاقه دارند که به این کشور مهاجرت کنند.

کشور کانادا نیز درهای مهاجرتی خود را به روی علاقه مندان باز کرده و راه های متعددی وجود دارد که بتوان از طریق آن ها به این کشور مهاجرت کرد.

یکی از این راه ها که به عنوان بهترین راه مهاجرتی شناخته میشود مهاجرت از طریق تحصیل است. به این صورت که پس از اتمام تحصیل اقدام به پیدا کردن کار کنید و از طریق کار مرتبط با تحصیل خود اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

اما برای مهاجرت تحصیلی و به طور کلی برای تحصیل در این کشور باید چه کرد؟ هزینه های زندگی در این کشور چقدر است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریابیم.

ویزا

برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت ویزای دانش اموزی و ویزای دانشجویی است که در این مقاله به ویزای دانش اموزی میپردازیم.

ویزای دانش اموزی

برای تحصیل در مدارس این کشور باید دوره ی 12 ساله از ابتدایی تا کالج را بگذرانید تا بتوانید یا از سیستم اموزشی این کشور خارج شوید و یا به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازید.

فردی که میخواهد در مدارس این کشور تحصیل کند باید زیر 18 سال سن داشته باشد. این فرد هم میتواند در مدارس دولتی و هم در مدارس خصوصی به تحصیل مشغول شود.

اما کسی که میخواهد به مدارس کشور کانادا برود باید در مدت زمان تحصیل خود چه میزان هزینه کند؟

 

هزینه های زندگی دانش اموزی

به طور کلی هزینه های زندگی دانش اموزی در کانادا به دو دسته تقسیم بندی میشود:

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل در این کشور به این مساله بستگی دارد که در چه موسسه ای میخواهید درس بخوانید. ایا دولتی است یا خصوصی؟ مثلا اگر قرار باشد در مدرسه ای مانند مدرسه Royal Crown درس بخوانید شهریه ای معادل ۵۷ هزار دلار کانادا را میبایست پرداخت کنید.

پس از آن باید ببینید که در چه مقطعی میخواهید تحصیل کنید و مدت زمان تحصیل شما در این کشور چقدر است؟ به عنوان مثال کسی که میخواهد از اول دبستان تا پایان دبیرستان در این کشور تحصیل کند با کسی که از سال اول دبیرستان وارد این کشور میشود هزینه های متفاوتی باید بپردازند.

دقت کنید که هزینه تحصیل در مدارس دولتی این کشور تنها برای افرادی که اقامت این کشور را دارند رایگان است و دانش اموزان خارجی باید هزینه بپردازند.

جدای از این مساله هزینه مربوط به کتاب و لوازم التحریر و فعالیت های مافوق برنامه مدارس همراه با شهریه مدرسه دریافت میشود و نیاز به پرداخت هزینه ای جداگانه نیست.

هزینه های زندگی

برای زندگی در طول تحصیل در این کشور گزینه های متعددی پیش روی شما است:

اسکان در خوابگاه

مدارس دولتی و مدارس شبانه روزی کانادایی همگی دارای خوابگاه های دانش اموزی هستند که میتوانید با پرداخت شهریه آن ها در این خوابگاه ها زندگی کنید.

این خوابگاه ها علاوه بر پرداخت هزینه های مربوط به خوراک شما زمینه هایی برای شرکت در فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری شما فراهم میکنند.

در واقع این خوابگاه ها زیر نظارت مستقیم دولت این کشور است و به همین دلیل از امنیت و شرایط خوبی برخوردار هستند. هزینه مربوط به این خوابگاه ها چیزی در حدود 40 تا 42 هزار دلار کانادایی است. (هر دلار کانادا 0.7 دلار امریکایی است)

اسکان همراه با والدین

زمانی که فرد برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام میکند یعنی زیر 18 سال سن دارد و زیر سن قانونی است لذا باید همراه با یکی از والدین یا قیم قانونی خود باشد.

اگر فردی با والد یا والدین خود به این کشور سفر کند باید تمام هزینه های مربوط به اسکان و زندگی در این کشور را پرداخت کنند و دولت هیچ حمایت مالی از آن ها نخواهد داشت.

اسکان همراه با فامیل مورد تایید

اگر اشنای نزدیکی که مقیم کشور کانادا باشد در این کشور داشته باشد میتواند در مدت زمان تحصیل نزد ایشان بماند و هزینه زندگی بر عهده خود فرد خواهد بود.

اسکان در خانه ای معتبر زیر نظر دولت کانادا

اگر هیچکدام از این گزینه ها را نخواستید یا نتوانستید انجام دهید میتوانید از گزینه home stay (مانند این لینک) بهره ببرید. در واقع در این شرایط به یکی از خانه های مورد تایید دولت کانادا فرستاده میشوید و در مدت زمان تحصیل در آن جا زندگی میکنید.

برای زندگی در این خانه ها باید علاوه بر هزینه تحصیل که چیزی در حدود 28 هزار دلار کانادایی است 700 الی 1000 دلار کانادایی بپردازید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.