نکات طلایی برای خرید اینترنتی امن و باکیفیت

0

خرید اینترنتی با پاندمی کرونا افزایش پیدا کرد و با پدیده‌ای روبه‌رو شدیم که بخشی از جامعه برای اولین بار اقدام به خرید آنلاین کردند یا دفعات خرید آنلاین خود را افزایش دادند. به همین خاطر سواد خرید آنلاین دراین‌بین اهمیت پیدا می‌کند و بسیار مهم است که با آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی درست به عموم مردم، سواد خرید آنلاین را آموزش دهیم و به این سؤال پاسخ دهیم که برای خرید امن و باکیفیت چه چیزی را باید به مخاطبان خرید اینترنتی یاد دهیم؟ طوری که به اعتماد و تجربه مشتری صدمه جدی وارد نشود.

شاید بپرسید این مسئله چرا باید مهم باشد؟ جواب ساده است، موضوع کسب‌وکار اینترنتی در ایران نوپا و اوایل راه است اگر اعتماد مخاطبان به خرید آنلاین صدمه ببیند، همه کسب‌وکارها متضرر می‌شوند.

از طرفی باید بپذیریم که خرید آنلاین منافع زیادی دارد و علاوه بر تأثیرات مهم اقتصادی در بزنگاه‌های اجتماعی مانند کرونا هم به کمک مردم می‌آید و در سبک زندگی آن‌ها اثرات عمیقی می‌گذارد.

رونیکس

به همین خاطر در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که در حین خرید اینترنتی چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا خریدی امن و مطمئن را در دنیای اینترنت تجربه کنید؟

خرید اینترنتی ریسک دارد!

خرید اینترنتی یا همان خرید آنلاین از وب‌سایت‌ها به دلیل این‌که برای کاربر هزینه زمانی، مالی و.. به همراه دارد، باعث ایجاد ریسک خرید نیز می‌شود. به میزانی که ریسک خرید یک کسب‌وکار زیاد باشد، به همان میزان فروش و پرداخت نهایی برای خرید کم می‌شود.

حال سؤال مهم این است که چه کنیم ریسک خرید را برای خود کاهش دهیم؟ و از کجا بدانیم یک سایت یا یک پیج اینستاگرام، ریسک خرید پایینی دارد و با اطمینان از آن خرید کنیم؟

چالش‌های خرید آنلاین

خرید آنلاین چه در ایران و چه در خارج از ایران از چالش‌های و مشکلات مختلفی برخوردار است.

از مشکلات عدم تطابق محصول با مشخصات درج شده در سایت تا تحویل دیرهنگام و خرابی محصول و… که به‌احتمال‌زیاد در پروسه خرید آنلاین با آن روبه‌رو خواهیم شد.

در این هنگام کاربران از طریق کامنت گذاشتن یا تیکت دادن با بخش پشتیبانی مشتریان ارتباط می‌گیرند و مشکل خود را حل می‌کنند.

نکات طلایی خرید امن و مطمئن

برای تجربه خرید آنلاین امن و باکیفیت باید به نکات خاصی توجه کنیم که اگر بدانید قطعاً ریسک خرید شما پایین می‌آید و با کمترین دردسر و دغدغه خرید آنلاین امن و مطمئنی را تجربه کنید.

به همین خاطر در این مقاله مهم‌ترین نکاتی را به شما می‌گوییم که کافی ست به آن‌ها توجه کنید قطعاً خرید شما با کمترین مشکل و چالش همراه خواهد بود.

نماد اعتماد الکترونیک

به گزارش ویکی‌پدیا نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به‌عنوان تأییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود.

تائید فروشگاه‌های اینترنتی توسط یک موسسه ثالث تأثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه‌کنندگان خواهد داشت و مراجعه‌کننده از درامان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس می‌نماید و حتی در صورت سوءاستفاده از این اطلاعات می‌تواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید.

این تأییدیه غال با در انتهای سایت موجود است و کاربر با کلیک بر روی آن می‌تواند اطلاعات و نکات کلیدی مربوط به کسب‌وکار را مشاهده کند و در صورت لزوم شکایت کند. به همین خاطر توصیه می‌شود قبل از خرید بررسی کنید و مطمئن شوید کسب‌وکاری که از آن خرید می‌کنید از اعتبار و تأییدیه نماد اعتماد الکترونیک برخوردار باشد.

اطلاعات تماس و درباره ما

بخش درباره ما و تماس با ما کسب‌وکار یکی از پارامترهای مهم قبل از خرید است که حتماً به آن سر بزنید و مطمئن شوید کامل و واضح در مورد خود و کسب‌وکاری که راه‌اندازی کرده‌اند توضیح داده‌اند و راه‌های ارتباطی خود شامل شماره تماس، ایمیل، آدرس محل کار و شبکه‌های اجتماعی را در سایت قرار داده‌اند.

کسب‌وکارهای معتبر معمولاً علاوه بر ارائه کامل بخش درباره ما و تماس با ما، مُجوزات و گواهی‌ها مربوط خود را در سایت قرار می‌دهند و توضیحات مفصل و مبسوطی در مورد زمان پاسخگویی به مشتریان، مدت‌زمان ارسال کالا و آدرس انبار محصولات و.. قرار می‌دهند.

شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های کسب اطمینان از یک کسب‌وکار این است که نحوه فعالیتشان در شبکه‌های اجتماعی مورد رصد و ارزیابی قرار دهید.

کسب‌وکارهای سالم و استاندارد معمولاً مستمر و منظم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، به دایرکت ها و کامنت ها دقیق و سریع پاسخ می‌دهند.

کسب‌وکارهایی که این اصول را رعایت کنند خرید از آن‌ها امن و مطمئن است.

سایت نظرتو

یکی دیگر از بخش‌های مهم که در خرید آنلاین به کمک مشتریان می‌آید نظرات مشتریان است، مشتریان با بررسی دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان می‌توانند صداقت یا عدم صداقت کسب‌وکارها یا محصولات را بررسی کنند.

به همین خاطر با مراجعه به سایت نظرتو و جست‌وجوی کسب‌وکار موردنظر می‌توانید از نظرات مشتریان قبلی اطلاع پیدا کنید و بدانید آیا مشتریان قبلی از این کسب‌وکار رضایت داشته‌اند و خرید خوبی را تجربه کرده‌اند یا خیر!

در سایت نظرتو می‌توانید علاوه بر این‌که از نظرات مشتریان قبلی کسب‌وکارها مطلع شوید، بهترین فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای هر حوزه را بر اساس نظرات مشتریان پیدا کنید. سایت نظرتو بر اساس تعداد نظرات و نمره‌ای کاربران به این کسب‌وکارها داده‌اند، لیست بهترین کسب‌وکارهای هر حوزه را مشخص می‌کنند.

هوشمندانه جست‌وجو کنید!

قبل از خرید آنلاین در گوگل اسم کسب‌وکار را سرچ کنید و ببینید سایت‌های دیگر در مورد این کسب‌وکار چه گفته‌اند و در این سایت‌ها مخاطبان چه کامنت هایی در مورد این کسب‌وکار گذاشته‌اند.

راه‌حل دیگر این است که اسم برند را در بخش هشتگ‌های توییتر جست‌وجو کنید و ببینید کاربران توییتر در مورد این برند چه نظر و دیدگاهی داشته‌اند. البته این کار را می‌توانید برای اینستاگرام هم انجام دهید.

سخن نهایی

خرید آنلاین رو به افزایش است و مهم است که بدانیم خرید آنلاین با چالش‌های زیادی مواجه است و باید قبل از خرید آنلاین موارد مهمی را بررسی کنیم. توجه به مواردی چون نماد اعتماد الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار و حتی با جست‌وجو در آن‌ها می‌توان خرید بهتر و امنی را تجربه کرد.

در این میان سایت نظرتو به‌عنوان یک ابزار مهم و مستقل تمامی نظرات و سؤالات مشتریان را بدون واسطه و مستقل منتشر می‌کند و بر اساس الگوریتم خود بهترین فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای هر حوزه را رده‌بندی می‌کند. اگر می‌خواهید با بهترین کسب‌وکارهای ایرانی از نگاه مشتریان و مخاطبان ایرانی آشنا شوید، همین‌الان می توانید اقدام به مشاهده این لیست کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.