رنگ‌های ظروف غذاخوری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

0

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در صنایع گوناگون، شاهد ورود مدل ها و رنگ های جدید در لوازم خانگی آشپزخانه هستیم. که امروز می خواهیم در مورد ظروف غذاخوری و علی الخصوص قاشق و چنگال صحبت کنیم.

چه رنگ هایی از سرویس قاشق چنگال در دنیا وجود دارد و در بازار هم قابل انتخاب می باشد؟

اگر بخواهیم رنگ های سرویس قاشق چنگال را به صورت کامل نام ببریم و برای هریک مشخصات و اطلاعات خاصی ذکر کنیم به هفت دسته بندی کلی خواهیم رسید که با توضیحات دقیق در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار می دهیم:

تنوع رنگ ظروف غذاخوری و قاشق چنگال در بازار:

رونیکس
  1. استیل براق
  2. استیل مات
  3. استیل نیمه طلایی
  4. سرویس کامل طلایی
  5. سرویس رزگلد یا مسی
  6. سرویس هفت رنگ یا رنگین کمانی
  7. سرویس مشکی یا دودی

سرویس های استیل براق :

ست کامل قاشق چنگال استیل براق از پر فروش ترین رنگ های سرویس غذاخوری در بازار دنیا و البته در ایران هم به همین صورت می باشد. که از استیل با پولیش براق ساخته شده و هیچ رنگ دیگری روی این سرویس مشاهده نمی شود.

سرویس های استیل مات:

ست کامل قاشق چنگال استیل مات به دو نوع مختلف در بازار قابل مشاهده می باشد. اولین مدل ست نیمه مات یعنی دسته ها مات شده و کفه ها براق می باشد. دومین مدل هم کاملا مات می باشد بدون هیچ رنگ دیگری که به تازگی در بازار با استقبال خوبی مواجه شده است البته قبلا این مدل در دنیا وجود نداشت و به محض ورود به بازار لوازم خانگی با فروش قابل قبول و رو به رشدی مواجه شده است.

سرویس های نیمه طلایی:

بخشی از قسمت های ست قاشق و چنگال از روکش طلایی ساخته شده و باقی قسمت ها یا کاملا استیل براق می باشد و یا قسمتی هم مات می باشد.

سرویس کاملا طلایی:

رنگ طلایی همیشه جزو شیک ترین انتخاب ها و البته گرون ترین قیمت ها بوده و هست. اما اتفاقی که در ظروف غذاخوری رنگ طلایی افتاده و یک فن آوری جدید و به روز محسوب می شود استفاده از فرمولاسیون پی وی دی در رنگ آمیزی سرویس قاشق چنگال می باشد. که هم از روکش طلا خیلی مقاومت بیشتری دارد و هم رنگی کمتر جیغی نسبت به طلا دارد و از ترکیب رنگ های طلایی و تقریبا سبز، یک رنگ طلایی لایت خوش رنگی در این فرمولاسیون شاهد هستیم.

 

سرویس رزگلد یا مسی:

معمولا با شنیدن رنگ رزگلد به یاد تم رنگ موبایل های رزگلد کمپانی های مشهوری همچون اپل میفتیم ولی در صنعت لوازم خانگی و مخصوصا قاشق و چنگال همچین تم رنگی ای وجود ندارد بلکه تمامی سرویس های رزگلد به رنگ مسی یا برنزی شباهت بیشتری دارند و فقط صرفا به نام رزگلد خرید و فروش می شوند. که سرویس رزگلد هم از جدیدترین رنگ های ست قاشق چنگال محسوب می شود و به مرور در حال جا افتادن این طرح و رنگ در خانواده ها و خریداران جهیزیه هستیم.

سرویس هفت رنگ یا رنگین کمانی:

آخرین تم رنگی که در صنعت لوازم خانگی و به تازگی در بازار مشاهده می شود ترکیب رنگ های مختلف از بنفش، آبی، سبز، قرمز و رنگ های گوناگون می باشد. که به اصطلاح به این مدل از ست قاشق چنگال، هفت رنگ می گویند و در برخی برنامه های تلویزیونی مانند شام ایرانی هم احتمالا این مدل سرویس هفت رنگ را در منزل خانم فریبا نادری دیده ایم قطعا یکی از زیباترین ترکیب رنگ های اشتها آور و مد روز می باشد. اگر نمی خواهید یک سرویس کامل از هفت رنگ را تهیه کنید می توانید به خریدن یک دست قاشق و چنگاذل هفت رنگ بسنده کرده و از لذت استفاده از این مدل زیبا بهره مند شوید.

 

سرویس مشکی یا دودی:

هم به رنگی مشکی پررنگ و هم دودی در بازار لوازم خانگی قابل مشاهده می باشد که رنگ مشکی هنوز به مقاومت کافی در برابر عدم کاهش رنگ به سرعت و به اصطلاح پاک شدن رنگ مشکی نرسیده است ولی رنگ دودی به همان فرمولاسیون پی وی دی در بازار وجود دارد و از مقاومت خوبی در برابر تغییر رنگ برخوردار است.

طبق تحقیقاتی که انجام داده ایم به این نتیجه رسیده ایم که جهت خرید لوازم خانگی آشپزخانه مهم ترین فاکتوری که باید لحاظ شود تا خریدی مطمئن و به صرفه در کم ترین زمان ممکن انجام شود درجه اعتبار فروشگاه های حضوری و همچنین مهم تر از آن فروشگاه های اینترنتی می باشد چرا که تشخیص ظروف و برندهای اصلی از غیر اورجینال کار ساده ای نبوده و به تخصص احتیاج دارد که در زمینه لوازم خانگی آشپزخانه و مخصوصا در زمینه سرویس قاشق چنگال ، فروشگاه اینترنتی چنگالک از اعتباری قوی و همچنین تنوع بالایی از طرح های روز برخوردار می باشد که اگر جزو آن دسته از دوستانی هستید که به این نتیجه قطعی رسیده اید که خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر هم به صرفه تر و هم آسان تر می باشد و در کنار ارسال رایگان اکثر فروشگاه های اینترنتی، یک پیشنهاد منطقی و خوب می باشد.

نحوه مراقبت و شست شو صحیح ظروف غذاخوری رنگی از مهم ترین فاکتورهای بعد از خرید می باشد که در صورت سهل انگاری و عدم مراقبت قطعا با مشکل مواجه می شویم و لذت داشتن این رنگ های زیبا را از دست می دهیم. پس باید بدانیم که چطور ا ز ظروف رنگی نگه داری کنیم.

 

روش هایی برای نگه داری سرویس قاشق و چنگال رنگی

در کنار خرید جنس خوب باید موارد نگه داری از آن را نیز به خوبی بدانید تا سرویس را به مدت زمان طولانی تری مورد استفاده قرار دهید.

  1. قبل از قرار دادن سرویس در ماشین ظرف شویی، آن را آب کشی نمایید تا اثر نمک و اسید غذا از روی قطعات پاک شود.
  2. از قرار دادن سرویس برای مدت طولانی در ماشین ظرف شویی خودداری کنید.
  3. پس از شست و شو بهتر است سرویس را خشک نمایید تا اثر لکه و آب از روی آن پاک شود.
  4. از قرار دادن سرویس هایی با جنس متفاوت در کنار یکدیگر خودداری کنید چون ممکن است به خاطر واکنش شیمیایی باعث زنگ زدگی بعضی از قطعات شوید.
  5. کارد و چنگال را به هیچ عنوان در محلول آب نمک، سفید کننده و جوهر نمک قرار ندهید.
  6. از مواد شوینده ای که باعث خوردگی می شوند استفاده نکنید.

در بسیاری از موارد زیبایی ظاهری سرویس باعث می شود از کیفیت آن غافل شویم. کیفیت سرویس قاشق و چنگال باید به گونه ای باشد که به خوبی پولیش خورده باشند و در هنگام استفاده و غذاخوردن باعث آسیب به دهان فرد نشود.همچنین به اصول نگه داری هم به طور کامل توجه شود.

بابت وقت ارزشمندی که برای مطالعه این مطلب صرف نموده اید از شما سپاس گزاریم.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.