ایمپلنت دندان، حس خوب یک لبخند

0

با افزایش سن کم کم اندام‌های مختلف بدن فرسوده می‌شوند. یکی از این اندام‌ها که برای سلامتی و در عین حال زیبایی افراد بسیار نقش مهمی دارد، مجموعه دندان‌هاست. آسیب دیدن و پوسیدگی دندان‌ها که امری رایج است می‌تواند به سیستم گوارش فرد آسیب بزند. اگر از جنبه دیگری بخواهیم به این مسئله نگاه کنیم، مسئله ظاهر و شکل لبخند با آسیب دیدگی و پوسیدگی دندان‌ها به شدت نازیبا شده و می‌تواند روی اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر صدری منش با ادغام تجربه و علم روز در زمینه ایمپلنت دندان ، توانسته درمان‌های مناسب و هنرمندانه ای به مراجعین محترم ارایه نماید . در این مرکز انواع خدمات دندانپزشکی و زیبایی دندان به شما ارائه می‌شود که به شرح زیر است:

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از درمان‌های بسیار اساسی و پیشرفته در زمینه دندانپزشکی است. این تکنیک درمانی به صورت‌های مختلفی قابل انجام است و هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. در کلینیک دکتر صدری منش ایمپلنت دندان یکی از درمان‌هایی است که با مشاوره با دندانپزشکان کلینیک می‌توانید انتخاب کنید. سایر درمان‌هایی که در این کلینیک ارائه می‌شود عبارتند از:

رونیکس

لمینت سرامیک

در تکنیک لمینت سرامیک لایه نازکی از جنس مواد سرامیکی به صورت پوشش بر روی یک سطح از روی دندان‌ قرار می‌گیرد. معمولا لمینیت سرامیک برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرامیک‌ها قادرند عیوب مختلف که ممکن است بر اثر گذشت زمان در دندان‌ها ایجاد شود را برطرف سازند. این لمینت‌ها عمری بین 10 تا 20 سال دارند. و جز درمان های محافظه کارانه ی دندان پزشکی محسوب می شوند

لمینت کامپوزیت

لمینت کامپوزیت از نظر مواد اولیه با لمینیت سرامیک فرق دارد و از جنس کامپوزیت است که به نوعی پلیمر به محسوب می شود. برای افراد مختلف براساس میزان آسیب دیدگی دندان می‌توان از یکی از دو روش بالا برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد.

روکش و بریج

روکش و بریج هم نوعی دیگر از درمان دندان است که از لحاظ زیبایی نیز تاثیرات خوبی دارد. این روش‌های درمانی هم که گاهی پیشنهاد داده می‌شوند در کلینیک دکتر صدری منش انجام می‌شود. این روش درمانی اصولا در دندان هایی استفاده می شود که آسیب بیشتری نسبت به درمان های لمینیت سرامیک و کامپوزیت دیده اند .

پروتز‌های بی دندانی

زمانی که دندانی از بین می‌رود یا به هر طریق کشیده می‌شود جای آن برای همیشه خالی خواهد ماند. این اتفاق می‌تواند مانع از جویدن کامل غذا شده و در مورد دندان‌های جلویی می‌تواند زیبایی ظاهری را بخطر بیندازد. روش‌های متعددی برای پر کردن جای خالی دندانهای از بین رفته وجود دارد از جمله این روش‌ها می‌توان به پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی اشاره کرد. این روش روشی قدیمی است ولی همچنان با مشاوره پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان ریشه

به فرایند خارج کردن عصب دندان و تمیز کردن کانال‌های داخل ریشه و پرکردن آن با مواد مخصوص، درمان ریشه گفته می‌شود. درمان ریشه برای حفظ دندان بدون درد لازم است. دندان طبیعی فرد نقش مهمی در زیبایی دارد. با درمان ریشه عفونت رفع می‌شود و دندان بدون درد قابل استفاده است. معمولا این درمان یک یا دو جلسه طول می‌کشد.

جراحی

جراحی دندان یکی از روش‌های درمانی است که در برخی موارد تجویز می‌شود. در این کلینیک خدمات انواع جراحی ارائه می‌شود. جراحی‌ها از کشیدن ساده یک دندان و یا جراحی‌های پیشرفته تر است که همگی با استاندارد‌های رایج در این کلینیک انجام می‌شود.

ترمیم

ترمیم یک رویه دندانپزشکی است که وقتی دندانی دچار پوسیدگی سطحی شد، برای جلوگیری از پیشرفت این پوسیدگی بخش فاسد شده دندان برداشته شده و توسط مواد خاصی پر می‌شوند. در این مرحله درمان ریشه انجام نمی شود و تنها تاج دندان مورد درمان قرار می‌گیرد.

درمان لثه

در داخل دهان باکتری‌های مختلف و فراوانی زندگی می‌کنند که معمولا باعث ایجاد بیماری در لثه‌ها نمی شوند. اما گاهی اوقات باکتری‌ها و میکروب‌هایی در داخل دهان وارد پاکت لثه شده از خود اسید ترشح می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تا لثه دچار تورم و التهاب شود. البته بیماری‌های لثه به این مورد ختم نشده و انواع مختلفی از آسیب‌های لثه ای دیده می‌شوند. درمان لثه اما به روش‌های مختلف در کلینیک دندانپزشکی دکتر صدری منش انجام می‌شود.

 

دندانپزشکی دیجیتال

برای قالب گیری دندان‌ها معمولا چند جلسه بیمار باید به مطب مراجعه و عملیات قالب گیری و موارد دیگر مربوط به آن انجام شوند اما در روش دندانپزشکی دیجیتال تنها قالب گیری دیجیتال انجام می‌شود. به این صورت که از داخل دهان بیمار اسکن گرفته می‌شود. پس از عکس گرفتن از داخل دهان بیمار این اسکن به صورت فایل الکترونیکی برای لابراتوار فرستاده می‌شود. در لابراتوار‌ها نرم افزارها و ابزارهای چاپ سه بعدی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این دستگاهها می‌توان مدل فول آناتومیک با تمام ویژگی‌های فک و دهان بیمار تهیه کرد. پس از طراحی این طرح به دستگاههای پیشرفته تولید کننده شامل چاپ سه بعدی، کوره و ماشین‌های فرز چند محوره ارسال شده در نهایت پروتز مورد نظر با تمام مشخصات طبیعی دهان فرد بیمار تهیه می‌شود.

دندانپزشکی سالمندان

شرایط سلامتی سالمندان به نسبت شکننده تر از افراد جواد است. مخصوصا در حوزه بهداشت دهان و دندان ممکن است این افراد بر اثر کهولت سن دچار از دست دادن دندان‌ها و مشکلات دیگر دهان و لثه شوند. مجموعه مراقبت‌هایی که برای بخش دهان و دندان سالمندان مورد توجه قرار می‌گیرد دندانپزشکی سالمندان نام دارد که روش‌ها و تکنیک‌های خاصی در آن‌ها بکار می‌رود که در بقیه قسمت‌های دندانپزشکی در مورد سایر افراد مورد استفاده نیست.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.