4 رمان که ساختاری ماهرانه و بسیار سرگرم کننده دارند

0

یکی از بهترین احساس‌های دنیا برای یک کتابخوان این است که رمانی در دست بگیرد که زمین گذاشتن آن سخت باشد. بعضی از این رمان‌ها از همان صفحه اول خواننده را میخکوب می‌کنند و بعضی دیگر بعد از گذشت چند صفحه نشان می‌دهند که بازی شروع شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اگر دلتنگ خواندن رمان‌های جذابی هستید که شما را درگیر خودشان کنند، چهار کتابی را که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، به هیچ وجه از دست ندهید.

1.مرگ و مرگ کینکاس

کینکاس یک مرد عادی، مثل بسیاری از مردان برزیلی اطرافش است. او در باهیا زندگی می‌کند، یکی از مناطق حومه‌ای شهر سالوادور که از قضا فقیرنشین هم هست. کینکاس سال‌هاست که تشکیل خانواده داده و ازدواج کرده، فرزند دارد و برای خودش آبرویی بین اطرافیان به دست آورده است. او سال‌ها کارمند اداره دارایی بوده و کسی از او چیز بدی به خاطر ندارد؛ اما ناگهان همه چیز عوض می‌شود.

مرد عادی قصه «مرگ و مرگ کینکاس» ناگهان عوض می‌شود. احساس می‌کند زندگی‌اش را آن‌طوری که می‌خواسته نزیسته است. شروع می‌کند به جستجوی لذت به هر قیمتی. قمار بازی می‌کند، ولگرد می‌شود و با اراذل و اوباش شهر هم‌نشین. خانواده‌اش از این تغییر رفتار شوکه‌اند و شرمنده. برای همین است که سعی می‌کنند نسبت‌شان را با کینکاس پنهان کنند؛ اما برای پدر خانواده این رفتار اهمیتی ندارد.

رونیکس

کتاب «مرگ و مرگ کینکاس» نوشته ژرژه آمادو، نویسنده برزیلی است که از دل یک داستان معمولی، یک روایت خارق العاده خلق کرده است. کتاب این نویسنده خوشبختانه نه تنها به فارسی ترجمه شده؛ بلکه فایل صوتی رمان مرگ و مرگ کینکاس نیز با خوانش زیبای علی مصفا انجام شده است. این رمان روایتی است از مرگ، زندگی، دوستی و آرزوهایی که در تعقیب آدمی‌اند.

2.کیمیاگر

دنیایی که پائولو کوئلیو نویسنده معروف برزیلی آن را در رمان‌هایش به تصویر می‌کشد، دنیایی است به شدت معنی‌دار، دوست داشتنی و آموزنده و «کیمیاگر» او یکی از همین دنیاهای جذاب را رو به روی خواننده قرار می‌دهد. دنیایی که در آن یکی از مهم‌ترین وظایف هر انسانی به او گوشزد می‌شود؛ دنبال کردن رویاهایش.

کیمیاگر سرگذشت چوپانی به نام سانتیاگو را روایت می‌کند. چوپانی که کتاب خواندن را دوست دارد، بالش زیر سرش کتاب‌هایش هستند و عاشق سفر است. شبی از شب‌ها سانتیاگو خواب عجیبی می‌بیند و تصمیم می‌گیرد در مسیر رسیدن به شهر بعدی از یک کولی بخواهد آن را برایش تفسیر کند. کولی به سانتیاگو می‌گوید که اگر به اهرام مصر که کودکی در خواب آن‌ها را به او نشان داده بود، سفر کند، در آن‌جا گنجی در انتظارش خواهد بود. سانتیاگو حرف او را باور نمی‌کند؛ اما روزگار سرنوشت دیگری برای او در نظر گرفته است.

آنچه خواندید خلاصه ای است از کتاب زیبای کیمیاگر که سال‌هاست در ایران با یکی از بهترین ترجمه های ممکن، ترجمه آرش حجازی، بارها و بارها تجدید چاپ شده است. در حال حاضر هم نسخه صوتی این کتاب با خوانش زیبای محسن نامجو در دسترس علاقمندان قرار دارد. آنچه که کیمیاگر را نسبت به بسیاری از کتاب‌های دیگر متمایز می‌کند، پیام کتاب است که به ساده‌ترین شکل ممکن به خواننده منتقل می‌شود؛ پیامی که با تمام وجود و حتی در پایان کتاب از خواننده می‌خواهد به نشانه‌ها دقت کند، ندای قلبش را بشنود و به عشق اجازه معجزه کردن دهد. برای تهیه کتاب کیمیاگر، خواندن خلاصه و دریافت پیام آن اینجا کلیک کنید.

3.جز از کل

برادران دین، مارتین و تری در استرالیا زندگی می‌کنند. مارتین از کودکی دچار مشکلات سلامت است و تری بر خلاف او کودکی خوبی را پشت سر می‌گذارد، ورزشکار است و آینده خوبی در انتظار اوست. تا اینکه حادثه‌ای حاد برای تری اتفاق می‌افتد و باعث آسیب دیدگی پای او می‌شود. تری دیگر هیچ وقت نمی‌تواند ورزش کند. او بعد از این اتفاق تبدیل به نوجوانی شرور شده و بعدها به عنوان یکی از تبهکارترین افراد استرالیا شناخته می‌شود.

مارتین، برادر دیگر اما متفکر است. او عقاید بسیار عجیبی دارد که خیلی وقت‌ها معقول به نظر می‌رسند. او مثل تری سر و صدای زیادی به پا نمی‌کند؛ اما مرتکب خلاف‌هایی می‌شود که فقط خودش از آن‌ها باخبر است. به عبارتی او مغز متفکر بسیاری از اتفاقات کوچک و بزرگ شرورانه است.

رمان جذاب «جز از کل» داستانی است از مارتین دین یا مارتی و پسرش جاسپر که از کودکی به جای قصه‌های کودکانه با خوانش کتاب‌های هایدگر بزرگ شده است. سرگذشت این سه مرد در داستان، تری، مارتی و جسپر به هم گره خورده است و اتفاقاتی که برایشان می‌افتد بسیار خواندنی. با خواندن جز از کل علاوه بر اینکه می‌توانید چند وقتی از یک رمان متفاوت لذت ببرید، در فضایی قرار می‌گیرید که تا مدت‌ها فراموشش نخواهید کرد.

4.زنی در کابین 10

اگر از علاقمندان رمان‌های معمایی و جنایی هستید که بهترین‌های آن در این لینک معرفی شده است، و هنوز رمان زنی در کابین 10 را نخوانده‌اید، بهتر است هر چه زودتر سراغش بروید. زنی در کابین 10 شروعی هولناک دارد که نفس را در سینه شما حبس خواهد کرد و سپس موج کوتاهی از آرامش را به خواننده‌اش نشان می‌دهد که چندان طول نمی‌کشد.

شخصیت اصلی این رمان زنی است که به همراه تعدادی مهمان دیگر به یک کشتی تفریحی دعوت شده است. تعداد خدمه و مهمان‌ها معدود است و همه چیز به نظر تحت کنترل می‌رسد. تا اینکه در همان روز اول کاراکتر اصلی متوجه می‌شود دختری را که پیشتر در کابین 10 دیده است، هیچ جایی در کشتی حضور ندارد. او تصمیم می‌گیرد دختر را پیدا کند؛ اما نمی‌داند خودش را وارد چه بازی مخوفی کرده است.

زنی در کابین 10 را روث ور نوشته و زهرا هدایتی آن را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب علاوه بر اینکه عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز را از آن خود کرده، توسط افراد مشهوری مثل اپرا وینفری هم به عنوان یک کتاب جذاب معرفی شده است. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این رمان پر کشش و جذاب را از دست ندهید و آماده باشید تا بعد از مدت‌ها کتابی را بدون وقفه تمام کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.