چطور یک کپشن جذاب برای پست اینستاگرام بنویسیم؟

0

کلمات، در صورتی که به‌درستی پشت سر هم چیده شوند، جادوگران کوچکی هستند که تاثیر شگرفی بر مخاطبان شما خواهند گذاشت. حتی اگر ایده‌های تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار خلاقانه باشند، عدم رعایت یک سری موارد منجر به شکست کسب و کار شما می‌شود.

چک‌لیستی که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم، به شما کمک خواهد کرد تا تاثیری بسیار زیادی روی مخاطبان اینستاگرام خود بگذارید و صفحه‌ی خود را به یک پیج محبوب و پربازدید تبدیل کنید:

  • مخاطب خود را بشناسید

قبل از شروع به فعالیت در پیج اینستاگرام، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، شناخت دقیق مخاطبان‌تان است. شناختن مخاطبِ هدف شما برای موفقیت کمپین‌های بازاریابی شما ضروری است. برای شناخت بهتر مخاطبان خود، می‌توانید از چند روش مؤثر استفاده کنید:

رونیکس
  • به جای اینکه به فکر فروش به مخاطبان خود باشید، به فکر کمک به آنها باشید.
  • به جای تمرکز روی افراد بیشتر، روی مخاطبان با کیفیت‌تر تمرکز کنید.
  • به جای اینکه توجه به تعداد لایک، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌های اینستاگرام، به این فکر کنید که چطور می‌توانید میزان تعامل خود با مخاطبان را اندازه‌گیری کنید؟
  • برای مخاطبان هدف خود کاری کنید که سایر رقبای شما انجام نداده‌اند.

بدون شناخت مخاطبانتان هر تلاشی جهت جذب مشتری و یا افزایش فروش، اقدامی بی‌فایده خواهد بود. در این راستا لازم است که به پرسونای دقیقی از جامعه هدف خود برسید و اطلاعات مختلفی چون گروه سنی مخاطبان، علایق آن‌ها، سوالات و نیازهایشان و…جمع‌آوری کنید.

  • شخصیت و لحن برند خود را تعیین کنید

بعد از شناخت دقیق مخاطب، اکنون نوبت آن است که با توجه به این شناخت، شخصیت و لحن مناسبی برای برند خود مشخص کنید.

شخصیت، حالت، دیدگاه و روح اصلی برند شما؛ صدا، لحن، نیت و خلق و خوی آن را شکل می دهد. در نتیجه، لحن و صدا نحوه ارتباط شما در تمام کنش و واکنش های برند شما را تحریک می کند. صدا، لحن و خلق و خوی شما باید کاملا متمایز و سازگار با تمام جنبه های برند شما باشد.عجیب نیست که با یک صدای فوق العاده آشنا و گرم در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید و سپس از یک سایت که سرد و فاقد شخصیت است دیدن کنید؟ مشتری شما با آن نوع از طعمه و قلاب گیج می شود و سردرگمی رها سازی برند را به دنبال دارد.

استفاده از لحن صمیمی و غیر رسمی، بهترین کاری است که برای برقراری یک ارتباط عمیق و موثر با مخاطبان خود، می‌توانید انجام دهید. سعی کنید لحنی که انتخاب می‌کنید با سبک تصاویر منتشر شده در صفحه همخوانی داشته باشد تا بیشترین تاثیر را روی مخاطبان‌تان بگذارد و اعتماد آنان را جلب کند.

  • از جادوی خط اول غافل نشوید

هنگام تولید محتوای اینستاگرام به‌خاطر داشته باشید که در فید کاربران، تنها ۱۲۵ حرف اول کپشن شما نشان داده خواهد شد. پس جمله‌ی اولی که در کپشن پست‌های خود می‌نویسید، باید به‌قدری قوی و تاثیرگذار باشند که مخاطبان را به کلیک برای دیدن ادامه‌ی متن، متقاعد کند.

  • زمینه را برای مشارکت مخاطبان آماده کنید

تمام اقدامات تبلیغاتی ما که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم انجام می‌شود، در نهایت برای این است که مخاطب اقدام موردنظر ما را انجام دهد. این اقدام می‌تواند خرید از فروشگاه، خرید از سایت، ثبت در یک رویداد، پرکردن یک فرم یا هر مورد دیگری باشد. بنابراین علاوه بر ارائه محتوای جذاب و متقاعدکننده، در پایان باید کاری کنیم که با یک فراخوانی مناسب کاربر بپذیرد اقدامی که می‌خواهیم انجام دهد.

کال تو اکشن (CTA) یا همان دعوت به همکاری، یکی دیگر از راه‌های نوشتن یک کپشن موفق در صفحه اینستاگرام کسب‌وکار است. طراحی مسابقه، تگ‌کردن، پرسیدن سوالات و انتشار بخشی از پست در استوری‌، از جمله اقداماتی هستند که منجر به مشارکت مخاطبان می‌شوند و در نهایت موفقیت را برای شما به‌همراه می‌آورند.

  • به هشتگ‌ها اهمیت دهید

اگر در کنار حفظ مخاطبان فعلی، نتوانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید، هرگز به موفقیتی که انتظارش را دارید، نخواهید رسید. هشتگ دو کاربرد مشخص و مهم دارد که حتی یکی از این دو کاربرد هم برای این‌که خود را به استفاده از آن عادت دهید کافی است. هشتگ پیش از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای پست گذاشته‌اید و مطلب شما چه پیامی دارد. کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به اینستاگرام است تا محتوای پست شما را بهتر تشخیص دهد. این مسئله هم در پیشنهاد دادن پست در قسمت Explorer مهم است و هم باعث می‌شود کسانی که هشتگ مورد نظرتان را جستجو می‌کنند، پست شما را بیابند و ببینند.

ضمناً به خاطر داشته باشید که اگر هشتگ شما بیش از حد عمومی نباشد، این شانس هم وجود دارد که کاربران زیادی آن هشتگ را فالو کرده باشند و در این صورت، شما بیشتر و بهتر دیده خواهید شد.

  • از ایموجی‌ها کمک بگیرید

ایموجی‌ها فراتر از یک گرایش بازاریابی هستند. هنگامی که مطمئن نیستید یک کامنت مثبت یا منفی است، ایموجی‌ها می توانند عنصر دیگری به استراتژی های شنوایی اجتماعی اضافه کنند.

استراتژی درست بازاریابی ایموجی‌ها می تواند به پر کردن شکاف در بیان احساسات کمک کند. تعاملات همیشه از محتوا بوجود نمی آیند و ایموجی‌ها می توانند با وجود کمترین امکانات بینش بیشتری نسبت به آنکه طرفدارانتان به اشتراک می گذارند به شما کمک کنند.

در اشتراک‌گذاری‌هایی که خودتان انجام می دهید، از هر شکلکی در کپشن هایتان استفاده نکیند. درباره عکس‌هایی که انتشار داده‌اید بیندیشید و از شکلک‌هایی که نزدیکی بیشتری با متن شما دارد، استفاده کنید.

  • برنامه داشته باشید

یک محتوای با کیفیت خیلی ارزشمندتر از ۱۰ محتوای کم‌ارزش یا بی‌ارزش است. اما تنها به این دلیل که محتوای عالی شما با کیفیت بالا است دلیلی در موفقیت کسب و کار شما نخواهد شد و فاکتورهای بسیاری برای موفقیت سایت شما وجود دارد که یکی از مهمترین قسمت‌های آن تولید محتوای منظم است. همچنین برنامه داشتن کمک می‌کند که این تولید محتوا، بدون استرس و با تمرکز و تأثیرگذاری بیشتر صورت بگیرد.

منبع: وبلاگ آژانس تبلیغاتی رسا

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.