تاثیر سئو در رشد کسب و کار ها

0

برای رشد هر کسب و کاری راه های مختلفی وجود دارد یکی از راه های پربازده سئو سایت می باشد. کسب جایگاه در موتورهای جستجو یکی از راه های پیدا کردن مشتریان جدید است. مشتریان معمولا برای خرید، کسب اطلاعات و پیدا کردن کالا و خدمات مد نظر خود در گوگل سرچ می کنند. این مسئله باعث می شود شرکت ها به فکر بهینه سازی سایت خود برای کسب رتبه در موتور جستجو شوند. زیرا با سئو می توانند سهم خود را از مشتریان افزایش دهند. و این افزایش سهم به معنی افزایش فروش، رشد برند و در واقع برندینگ می گردد. اگر سایت ما برای کلمات مختلفی در صفحه اول گوگل باشند کاربران بارها به سایت ما سر می زنند و باعث آشنایی آنها با کسب و کار ما می شود.

چرا سئو سایت؟

همانطور که گفتیم سئو سایت یکی از روش های افزایش فروش و جذب مشتری است. اما راه های مختلفی برای رشد وجود دارد که ممکن است توسط افراد مختلف و مشاوران کسب و کارها به شرکت ها پیشنهاد داده می شود. ولی سوال اینجاست چرا سئو سایت را برای سرمایه گذاری و استراتژی فروش انتخاب کنیم. در حالی که ممکن است بسیاری از افراد را ببینیم که از سایر روش ها کسب درآمد می کنند. در این قسمت به بررسی چندین مزیت کلیدی سئو سایت می پردازیم که تاثیر بسزایی در کسب و کارهای جدید دارد.

قیمت کم

در مقایسه سئو با سایر روش های تبلیغات می بینیم که سئو سایت هزینه بسیار کمتری دارد. سایر روش ها مثل تبلیغات تلویزیونی، یا تبلیغات بیلبوردی برای مدت محدود، هزینه ای به اندازه بودجه سئو برای چندین سال دارد. این موضوع به معنی کم ارزش بودن بهینه سازی سایت نیست. بلکه این یک فرصت برای کسب و کارها است تا بتوانند با هزینه کم بهترین سود آوری را برای خود ایجاد کنند. مقرون به صرفه بودن سئو سایت تا حتی قابل ملاحظه است که بسیاری از مشاغل به استخدام نیروهای سئو اقدام کرده اند. این مسئله یعنی حتی کسب و کارهای نوپا از مزیت سئو آگاه هستند و می خواهند با هزینه کم از مزایای این روش استفاده کنند.

رونیکس

برگشت مشتری

معمولا مشتریانی که برای بار اول از یک سایت خرید می کنند یا از خدمات آن سایت استفاده می کنند، در خرید های بعدی آن سایت را در اولویت قرار می دهند. این مسئله به معنی برگشت مشتری است. سئو سایت باعث می شود که مشتریان برای اولین بار وارد سایت شما شوند و فرصت اولین خرید برای آنها ایجاد می گردد. در اینجا قسمت سخت که مربوط به جذب مشتری است توسط سئو انجام شده است. از این به بعد جذابیت های سایت و داشتن استراتژی برای ایجاد اثرگذاری در ذهن مخاطب باعث می شود مشتری شما و برندتان را به خاطر بسپارد.

بازدهی بالا

وقتی هزینه انجام شده برای سئو را با میزان فروش و رشدی که برای کسب و کار ما به همراه می آورد مقایسه می کنیم، می بینیم که بازده بهینه سازی سایت بسیار قابل توجه است. حتی در بسیاری از موارد بازده کسب شده بسیار بالاتر از هدف گذاری اولیه است.

ماندگار بودن اثرات

سئو بر خلاف کمپین ها فرایندی است که اثرات آن ماندگار می باشد. یعنی وقتی که سایت خود را به صورت کلاه سفید سئو کرده باشید، این اثر تا مدت ها ماندگار خواهد بود. اما سئو کلاه سیاه باعث می شود تاثیرات سئو برای کوتاه مدت باقی می ماند. بنابراین باید دقت زیادی در انتخاب شرکت سئو و بهینه سازی سایت انجام شود. فارق از این که شخص یا شرکتی را برای انجام خدمات سئو انتخاب می کنید، باید به تعهد آن شخص یا مجموعه و رزومه او توجه ویژه ای داشت.

اعتماد کردن

مردم از گوگل سوال می کنند و به پاسخ های گوگل اعتماد می کنند. از نظر افراد سایتی که گوگل به عنوان رتبه بالاتر معرفی می کند یعنی شایستگی بیشتری در آن حوزه دارد. افراد به این رتبه بندی اعتماد و اطمینان دارند زیرا موتور جستجو را بی طرف می دانند. ممکن است هزینه های زیادی کنیم تا افراد کسب و کار ما را بشناسند و ما را به دیگران پیشنهاد دهند. ولی به سادگی به کمک بهینه سازی سایت می توانیم خود وکسب و کارمان را به گوگل معرفی کنیم و از مزایای این موتور جستجو استفاده کنیم.

روش های نوین بازاریابی

با تغییر مدل کسب و کار ها از سنتی به آنلاین روش های معرفی کسب و کارها هم به صورت آنلاین در آمده اند. از آنجایی که تبلیغات آنلاین بازده بهتری دارند و توانایی جذب مخاطبان بیشتری دارند، امروزه اکثر تبلیغات در فضای آنلاین به صورت های مختلف انجام می گیرد. سئو و بهینه سازی سایت هم یکی از زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال است که تاثیر چشمگیری از خود نشان داده است.

جمع بندی

همانطور که گفتیم راه های زیادی برای فروش و معرفی کسب و کار و جذب مشتری وجود دارد. روش هایی مانند معرفی مستقیم به افراد و سایر روش های تبلیغات که می توان از آنها استفاده کرد. اما سئو سایت با توجه به مزایای ویژه خود، جزء روش هایی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از مزایای سئو می توان به قیمت کم، بازدهی بالا، ماندگار بودن اثرات، برگشت مشتری، اعتماد کردن مخاطبان اشاره کرد. این ویژگی ها چه برای کسب و کارهای بزرگ چه کسب و کارهای نوپا بسیار مفید است. انتخاب فردی به عنوان متخصص سئو یا آژانس سئو یکی از مواردی است که باید به آن دقت ویژه ای داشته باشیم. یکی از آژانس های قابل اعتماد و دارای سابقه درخشان در زمینه سئو سایت شرکت ایران سایت می باشد. این شرکت علاوه بر خدمات سئو خدمات تولید محتوا نیز برای موفقیت بیشتر پروژه ها انجام می دهد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با ایران سایت به عنوان معتبر ترین مجموعه در ارائه خدمات آنلاین به آدرس iransite.ir مراجعه فرمایید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.