11 اشتباه رایج در اینستاگرام که مخاطبین شما را فراری می‌دهد

0

اینستاگرام محبوب‌ترین اپلیکشن در ایران است که روزانه بخشی از وقت خود در آن گشت‌وگذار می‌کنیم. پیشرفت این برنامه به جایی رسیده که امروز بخش عظیمی از درآمد افراد از این طریق بوده و همه‌روزه افراد بیشتری به آن جذب می‌شوند. اما اشتباهات اتفاق می‌افتند. بنابراین برای اکانت، فعالیت و استفاده از قالب اینستاگرام خود با آگاهی اقدام کنید تا در دام اشتباهات گرفتار نشوید. امروز قصد داریم تعدادی از اشتباهات رایجی که ممکن است با انجام آن‌ها از هدف خود دور شوید را به شما معرفی کنیم.

1- خرید لایک و فالور

یک راه میانبر و سریع برای به دست آوردن لایک و فالور وجود دارد: ولع خرید. شما می‌توانید برای حساب خود فالور خریداری کنید دقیقاً مانند عروسی‌های ژاپنی که برای مراسم خود مهمان اجاره می‌کنند. اما دقت داشته باشید که شما با این کار تنها به کمیت دست پیدا می‌کنید نه کیفیت و این اصلاً خوب نیست. دنبال کنندگان شما تنها ربات‌هایی هستند که هیچ کار مفیدی برای صفحه شما انجام نداده و ارزشی به آن نمی‌بخشند.

برندهای واقعی و افراد موفق در اینستاگرام کسانی هستند که با افراد واقعی ارتباط دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای هزینه برای خرید لایک و فالور، پول خود صرف تبلیغات کنید، تا نتایج بهتری بگیرید.

رونیکس

2- استفاده از تصاویر بی کیفیت

همان‌طور که به خوبی می‌دانید اینستاگرام یک رسانه تصویری است. بنابراین اگر قصد دارید که یک تصویر را به اشتراک بگذارید، باید آن تصویر علاوه بر جالب بودن کیفیت بالایی داشته باشد.

حتی اگر دوربین‌ عکاسی ندارید و یا در عکاسی حرفه‌ای نیستید، سعی کنید با نور طبیعی و در پس‌زمینه خنثی عکاسی کنید. واقعاً بهتر است که هیچ عکسی به اشتراک نگذارید تا یک عکس بی کیفیت، البته ابزارهای ویرایشی بسیاری وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید تصاویر خود را بهتر کنید.

3- گذاشتن پست زیاد و یا خیلی کم

باید بدانید که در پلتفرم اینستاگرام تعداد مناسب اشتراک‌گذاری چقدر است. اگر تعداد کمی پست بگذارید ممکن است فراموش شوید و یا تعداد زیاد برای فالورهایتان آزار دهنده خواهد بود و ممکن است ناامید شوند. البته تعداد پست‌های شما تا حد بسیاری به نوع صفحه و فعالیت شما بستگی دارد، به عنوان مثال اگر یک خبرگزاری باشید ارسال چندین پست در روز کاملاً منطقی و مناسب خواهد بود.

4- استفاده زیاد از هشتگ

هشتگ‌ها عالی‌ترین راه برای یافتن مطلب شما توسط کاربران اینستاگرام است. به همان اندازه نیز یک راه عالی برای هرزنامه به نظر رسیدن محتوا شما می‌باشند.

شما می‌توانید حداکثر از 30 هشتگ برای پست خود استفاده کنید اما این بدان معنا نیست که از نهایت ظرفیت بهره ببرید. به‌طور معمول استفاده حداکثر از 11 هشتگ می‌تواند مناسب باشد. هشتگ‌های مختلف را امتحان کرده و بهترین آن برای خود را انتخاب کنید.

5- اشتراک‌گذاری مطالب خسته کننده

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در زندگی خود می‌توانید انجام دهید؛ اشتراک‌گذاری پست‌های خسته کننده در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید فالورهای شما افزایش یافته و با برند شما تعامل داشته باشند، باید چیزی که به دنبالش هستند و از آن لذت می‌برند را به آن‌ها بدهید. تنها ارسال کردن پست می‌تواند به منزله سقوط شما باشد، پستهایی بسازید که سرگرم کننده، آموزنده و مهم باشند. ارائه محتواهای با کیفیت به افراد جدید دلیلی برای دنبال کردن شما می‌دهد و همچنین فالورهایتان را به برقراری ارتباط عمیق‌تر تشویق می‌کند.

6- نداشتن برنامه، یک ضربه بزرگ

آیا می‌خواهید ترافیک صفحه خود را بالا ببرید و فالورهای خود را افزایش دهید؟ فروش بیشتری در فروشگاه اینستاگرام خود انتظار دارید؟ اگر نمی‌دانید برای رسیدن به هدف چه چیزهایی نیاز دارید و چه کارهایی باید انجام دهید، رسیدن به آن دشوار خواهد شد. نداشتن برنامه و هدف مانند کسی است که در جاده‌ای در حال رانندگی است بدون اینکه مقصدی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم برای شروع یک هدف انتخاب کنید و یک برنامه استراتژیکی برای رسیدن به آن ایجاد کنید.

7- انتخاب نام برند نامناسب

نام تجاری شما بهتر است، گویا خدماتی که ارائه می‌دهید باشد تا فالورهای شما با آن بهتر ارتباط برقرار کرده و بتوانند آن را پیدا کنند. نام برند شما باید قوی، شفاف، منحصربه‌فرد و خوانا باشد. اگر صفحات دیگر مانند توییتر، فیس بوک و یا وب‌سایت دارید نیز برای همگی یک نام مشترک انتخاب کنید.

8- استفاده از تصاویر ناسازگار

صفحه شما در اینستاگرام مانند یک کتاب است و با هر پستی که ارسال می‌کنید یک صفحه به کتاب خود اضافه می‌کنید. زمانی که صفحه خود نگاه می‌کنید باید داستان برند خود را ببینید. اگر چندین نفر ادمین صفحه برند شما هستند و در آن فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم یک سبک ایجاد کنید تا همگی آن‌ها بدانند که از چه تصاویر و چه محتوایی باید استفاده کنند. البته استفاده از قالب پست اینستاگرام نیز می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

9- غلط املایی ویران کننده

اشتباه تایپی بخشی از زندگی اینترنتی است. حتی برخی از نویسندگان حرفه‌ای نیز ممکن است اشتباه کنند. اما یک غلط املایی و یا نگارشی می‌تواند یک پست بسیار جذاب را بی‌دقت جلوه دهد. بنابراین قبل از نهایی کردن ارسال پست خود یک نگاه کامل به آن انداخته و بعد دکمه ارسال را بزنید.

10- استفاده نکردن از استوری اینستاگرام

اگر از استوری اینستاگرام استفاده نمی‌کنید به راحتی می‌توانید فرصتی برای دسترسی به 500 میلیون کاربر که از این قسمت پلتفرم استفاده می‌کنند را از دست بدهید. به استوری‌ها اهمیت دهید و برای ساختن آن‌ها نیز وقت بگذارید.

11- نداشتن تعامل با فالورها

رسانه‌های اجتماعی یک مکالمه هستند، اگر با فالورهای خود تعامل ندارید وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید. هربار که کاربر از شما سؤالی می‌پرسد و یا نظری می‌دهد فرصتی برای ایجاد یک تجربه مثبت و عالی است. مکالمه با کاربر را ادامه داده و آن چیزی که به دنبالش است را به او بدهید.

دنیای رقابت در این پلتفرم بسیار بزرگ است و کوچک‌ترین اشتباهات می‌تواند به منزله از بین رفتن برند شما شود. همان‌طور که اشاره کردیم یکی از بهترین راه‌ها برای آسوده شدن خیالتان استفاده از قالب‌های اینستاگرام است که شما می‌توانید انواع بسیار متنوع آن را از وب‌سایت باک تهیه کرده و تجربه یک کار کامل و بدون نقص را به خود بدهید. بیش از 60 هزار فایل متنوع در زمینه‌های متفاوت از جمله پروژه آماده افتر افکت را می‌توانید با باک در اختیار داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.