دسترسی آنلاین به مشخصات فنی انواع خودروهای خارجی و داخلی

0

طی بیست سالی که از قرن ۲۱ می‌گذرد، پیشرفت علم تاثیر بسزایی در زمینه‌های مختلف زندگی بشر داشته است و تکنولوژی، سرعت تغییرات در عرصه‌های مختلف صنعت را بسیار افزایش داده است. صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه شاهد این حقیقت هستیم که خودروهای روز جهان هر ساله با تفاوت‌های چشمگیر عرضه می‌شوند و به مدل‌های مختلف یک برند، امکاناتی به‌روزتر افزود می‌شود. شاید حدود ۳۰ سال پیش، همه ویژگی‌های خاص یک خودرو در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به بالابرهای برقی شیشه‌ها، دو ایربگ جلو و تهویه مطبوع دستی خلاصه می‌شد. در بخش فنی نیز اطلاعات درباره حجم موتور و تعداد سیلندرهای آن به همراه نوع گیربکس همه چیزی بود که خریداران در پی آن بودند. اما امروزه داستان کاملا متفاوت است.

جزئیات در ارائه مشخصات فنی خودروها

افزوده شدن هر روزه امکانات رفاهی مانند انواع سنسور‌ها، رادارها و دوربین‌ها، پیشرفت چشمگیر سیستم مولتی مدیا و اطلاعاتی که در اختیار راننده قرار می‌دهد، تعداد خروجی‌های صدای سیستم صوتی و نوع آن‌ها همچنین نوع سیستم صوتی، نمایشگرهای به کار رفته در خودرو و ابعاد آن‌ها، امکاناتی که در بخش‌های مختلف مانند روشنایی خودرو، سیستم صندلی‌های آن و همچنین امکانات آينه‌ها به مواردی مانند ابعاد (طول، عرض، فاصله محوری) وزن، حجم صندوق بار و نوع روکش صندلی‌ها و فرمان که پیشتر نیز در مورد خودروهای مختلف مورد بررسی قرار می‌گرفت افزوده شده است. همچنین در بخش فنی، نوع موتور، استاندارد آلایندگی آن، نوع سیستم سوخت‌رسانی، نوع جعبه دنده اتوماتیک (cvt، تیپ‌ترونیک، دو کلاچه….) سیستم فرمان، تعلیق و فنربندی خودرو به مواردی قبلی مانند اتوماتیک یا دستی بودن خودرو، حجم و تعداد سیلندرهای موتور و نوع ترمز‌ها اضافه شده‌اند.

همچنین در بخش تجهیزات ایمنی مواردی از قبیل سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری، تعداد ایربگ‌ها و انواع آن‌ها، انواع سیستم‌های هشدار دهنده و مواردی از این دست مورد بررسی قرار می‌گیرند. به این ترتیب، همه آنچه لازم است پیش از خرید درباره مدل‌های مختلف خودروها در تیپ‌ها و نسل‌های متفاوت‌ آن‌ها بدانیم، بیش از توان حافظه فردی‌مان برای به خاطر سپردن آن‌ها است. گاهی حتی نیاز به مقایسه برخی خودروهای هم‌سطح برای بررسی جزئیات پیدا می‌کنیم. این مقایسه به دلیل تنوع امکانات و تجهیزات، بدون کمک لیستی دقیق و مکتوب کار سختی است. در این مواقع مراجعه به منبعی معتبر و مستند که پاسخگوی تمام سوالات و اطلاعات مورد نیاز ما باشد، البته با دسترسی راحت، می‌توان کار راه انداز باشد. چنین منبعی با در اختیار قرار دادن مشخصات فنی انواع خودروهای داخلی و خارجی مانند میان‌بری سریع، کاربر را به مقصد می‌رساند. به‌خصوص وقتی مجموعه کاملی از بررسی و نقد و مشخصات فنی برندهای مختلف خودرو یکجا جمع شده باشد.

رونیکس

اهمیت اطلاع از مشخصات فنی پیش از انتخاب

این نیاز به خصوص با عرضه انواع خودروهای برقی و پلاگین هیبرید بیش از پیش افزایش یافت. همچنین، با پیشرفت‌هایی که در بین محصولات داخلی و مونتاژی حاصل شده و امکانات متنوعی که در برخی از انواع آن‌ها مانند سایپا شاهین و ایران‌خودرو تارا دیده می‌شود. البته نباید تنوع موتورهای به کار رفته در برخی برند‌های ایرانی مانند پژو پرشیا و ایران‌خودرو دنا را نیز فراموش کرد. برای مثال پژو پرشیا در تیپ‌های مختلفش با ۴ موتور متفاوت تولید شده است. بنابراین این روزها بررسی مشخصات فنی خودروها پیش از خرید و بازده و عملکرد آن‌ها مانند سقف سرعت، شتاب و مصرف سوخت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اگر در کنار این اطلاعات، یک نقد فنی کارشناسانه و معرفی جامع خودرو به همراه نتایجی از تجربه رانندگی نیز ارائه شود، به طور حتم انتخاب با دقت و اطلاعات کافی صورت خواهد گرفت. با توجه به این نیاز مبرم، مجموعه دیوار سعی کرده تا تمامی این اطلاعات را به صورت دقیق و با تحقیق و بررسی منابع مستند و قابل اتکا، جمع‌آوری کرده و در قالبی با کاربری آسان، در اختیار متقاضیان قرار دهد. به این ترتیب که در صورت انتخاب خودرویی در میان آگهی‌های دیوار، همزمان اطلاعات آن خودرو و نقد و بررسی مورد نیاز شما در دسترس‌تان خواهد بود تا با اطلاعات دقیق و در صورت لزوم مقایسه موارد مورد نظر، انتخاب خود را انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.