چگونه با فیلم مهارت های انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

0

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با روشی لذت بخش و بسیار موثر مهارت هایتان در زبان انگلیسی را تقویت کنید. با ما همراه باشید.

مهارتهای زبان انگلیسی عبارتند از Speaking،Listening، Reading و Writing . مهمترین مسئله ای که باعث می شود ما مکالمه صحیحی داشته باشیم، فکر کردن و توانایی انتقال ایده هاست. ما ایرانی ها عموما در لیسنینگ مشکل داریم که این به دلیل نداشتن برخورد زیاد با زبان انگلیسی است. همچنین مکالمه یا اسپیکینگ برایمان سخت است که خیلی روش ها وجود دارد تا بتوانیم این کمبودها و ضعف ها را جبران کنیم.

رونیکس

قدم اول برای تقویت زبان انگلیسی شناخت خودتان است. لازم است بدانید که در چه مهارت هایی قوی تر و در کدام یک ضعیف هستید.

به خصوص اگه تازه کار هستید باید خیلی بیشتر تمرین کنید چراکه فقط با تمرین می‌توانید به مهارت های اصلی زبان انگلیسی مسلط شوید.

تقویت لیسنینگ

روش های زیادی برای تقویت لیسنینگ وجود دارد که بسته به زمان و علاقه شما می توانید انتخاب کنید که از چه طریقی مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.قطعا می دانید که برای یادگیری یک زبان جدید ، لازم است که زمان زیادی را با زبان مورد نظر در ارتباط باشیم. پیشنهاد ما برای افرادی که زمان زیادی برای اختصاص به یادگیری زبان ندارند ، گوش کردن به پادکست است.اگر شاغل هستید می توانید مدت زمان تا رسیدن به محل کارتان را با پادکست های انگلیسی که مخصوص یادگیری زبان هستند بگذرانید. پادکست ها علاوه بر تقویت لیسنینگ شما ، در موضوعاعت مختلف آگاهی شما را بالا خواهند برد.

یکی دیگر از روش های تقویت listening ، تماشای فیلم و سریال است. این روش احتمالا برای شما جذاب تر است چراکه تماشای فیلم با ژانر مورد علاقه فرد بسیار لذت بخش می باشد.مهم ترین نکته ای که در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم و سریال وجود دارد انتخاب فیلم زبان اصلی برای تقویت زبان است. بدیهی است که فیلمی که انتخاب می کنید باید مناسب یادگیری زبان باشد. نکاتی که در انتخاب فیلم دارای اهمیت می باشد عبارت است از لهجه ، اصطلاحات ، کاربردی بودن مکالمات ، سختی و آسانی کلمات و… . لازم به ذکر است که نحوه تماشای فیلم و اجرای تکنیک ها تاثیر بسزایی در یادگیری شما خواهد داشت.

تقویت اسپیکینگ

یکی از دغدغه های زبان آموزان ، تقویت مهارت صحبت کردن یا مکالمه زبان انگلیسی می باشد.ممکن است شما زبان انگلیسی را به خوبی متوجه شوید و گرامر را بطور کامل فراگرفته باشید اما نتوانید به خوبی صحبت کنید. یکی از روش هایی که پیشنهاد می شود داشتن پارتنر برای تمرین کردن به زبان انگلیسی می باشد. به این صورت که دو نفر موضوعی مشخص انتخاب کرده و به مکالمه می پردازند.این کار بهتر است روزانه تکرار شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.اما ممکن است شما پارتنری برای مکالمه زبان انگلیسی نداشته باشید که در این صورت ما تماشای فیلم و سریال را به شما پیشنهاد می کنیم. مزیت این روش این است که شما به فرد نیتیو گوش می دهید و با استفاده از تکنیک شدوینگ تلفظ، لهجه و مکالمه خود را تقویت خواهید کرد.

به یاد داشته باشید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم باید به صورت اصولی و به روش صحیح انجام شود و تماشای فیلم به تنهایی کمکی به تقویت مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ شما نخواهد کرد.

تقویت رایتینگ

گاهی نوشتن به زبان مادری هم می‌تواند وقت‌گیر و سخت باشد. به همین جهت برای تقویت مهارت Writing تنها دانش زبان کافی نیست و مثل هر مهارت دیگری احتیاج به تمرین هم دارد.

ساده و کوتاه نوشتن قدم اول در تمرین مهارت writing است. نوشتن می‌تواند بخشی از برنامه‌ی روزانه‌ی شما باشد.

شما می توانید پس از تماشای فیلم ، با استفاده از لغات و اصطلاحات جدیدی که فرا گرفته اید متنی کوتاه بنویسید.این کار نه تنها مهارت نوشتن را تقویت می کند بلکه دایره واژگان شما را گسترش می دهد. در تمرین نوشتن، دقت از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید در مهارت‌هایی مثل مهارت Speaking، روان بودن (fluency) از اهمیت بیشتری نسبت به دقیق بودن (accuracy) برخوردار باشد. ولی در مهارت نوشتن دقت حرف اول را می‌زند. در writing فرصت بازنگری و تصحیح وجود دارد. بنابراین حتی چرک‌نویس‌های خود را با دقت کامل بنویسید که آگاهی‌تان نسبت به خطاهای تکراری خود در نوشتن بالا برود، بتوانید آنها را کاهش دهید و مهارت writing خود را تقویت کنید.

 

تقویت ریدینگ

نکته ای که در ارتباط با مهارت خواندن وجود دارد این است که نیاز به تمرین مداوم دارد. خواندن یکی از چهار مهارت اصلی زبان آموزی است. خواندن و شنیدن دو ورودی اصلی سیستم یادگیری زبان هستند، به همین دلیل با تقویت خواندن دیگر مهارت‌های زبان نیز بهبود پیدا می کنند. با اینکه خواندن متن های انگلیسی کار دشواری نیست، بسیاری از زبان آموزان در این مهارت ضعیف هستند یا از انجام آن می ترسند.

لازم نیست معنی همه کلمه ها و عبارت ها را بدانید تا بتوانید پیام اصلی متن را درک کنید. اگر زبان‌آموزی در سطح ابتدایی یا متوسط هستید، قطعا در متن به کلمه ها و عبارت هایی برمی‌خورید که تاکنون ندیده‌اید و معنی آن ها را نمی دانید. نباید به محض برخورد با کلمه‌ای ناآشنا خواندن را متوقف کنید و آن کلمه را در فرهنگ لغت جست و جو کنید. بلکه توصیه می‌شود تلاش کنید معنی آن را به کمک سایر واژه ها، جمله ها و یا حتی پاراگراف‌های قبل یا بعد از آن حدس بزنید.

یکی از روش هایی که در تقویت مهارت خواندن موثر است خواندن زیرنویس ها در تماشای فیلم های زبان اصلی است. این نکته را به یاد داشته باشید که تماشای فیلم ها با زیرنویس فارسی تاثیری در یادگیری شما نخواهد داشت.

استادان متخصص و با تجربه فیسپیک این اطمینان رو به شما میدن که با مشاهده ویدئوها ، زبان انگلیسی خود را در سریعترین زمان به سطح دلخواه خودتون برسونید و مهارت های زبان رو تقویت کرده و مثل یک فرد نیتیو ،انگلیسی صحبت کنید!

09369581294📞 www.fispik.ir 📞

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.