چطور از زمان‌ استراحت‌مان بیشترین استفاده را ببریم؟

2

امیلی هانتر (Emily Hunter) و سیندی وو (Cindy Wu) اساتید مدیریت دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه بِیلور (Baylor) وضعیت 95 کارمند 22 تا 67 ساله را در طول یک هفته – پنج روز کاری – بررسی کردند. در طول این هفته، همه‌ی کارمندان تمام زمان‌های استراحت خود را ثبت کردند. نتایج مهم زیر از این بررسی به دست آمده است.

اواسط صبح، بهترین زمان برای استراحت است

به جای اینکه مثل اکثر افراد کل طول روز را با تمام توان کار کنید تا برای ناهار یا استراحت کوتاهِ عصرانه زمان داشته باشید، بهتر است در میانه‌ی صبح قدری استراحت کنید. این استراحت به شما کمک خواهد کرد انرژی، تمرکز و انگیزه‌ی خود را تقویت کنید.

رونیکس

بهترین فعالیتی که می‌توانید در زمان استراحت‌تان انجام دهید، کارهایی است که به آنها علاقه دارید

بهتر است به جای سر و کله زدن با مسئولیت‌هایی که به شما محول شده، کارهایی را انجام دهید که به آنها علاقه دارید. اگر زمان استراحت‌تان را به این شکل بگذرانید، راحت‌تر استراحت می‌کنید و بعد از آن با تمرکز بالاتری به کارتان مشغول می‌شوید.

اگرچه استراحت‌های طولانی مفیدند، اما استراحت‌های کوتاه و مکرر مفید‌تر هستند

تحقیقات نشان داده است که استراحت‌های کوتاه و مکرر تاثیر بیشتری بر کیفیت فعالیت کارمندان دارند و به همین دلیل به آنها توصیه می‌شود در طول روز استراحت‌های کوتاه و مکرر داشته باشند.

استراحت بهتر در طول روز می‌تواند موجب بهبود وضعیت سلامت و افزایش رضایت شما از کارتان شود

نتایج نظرسنجی‌ای که بین کارمندان انجام شد، نشان داد که تقویت انرژی، تمرکز و انگیزه‌ی آنها پس از یک «استراحت خوب» (در میانه‌ی روز و با انجام فعالیت دلخواهشان) موجب می‌شود کمتر دچار اختلالات فیزیکی مثل سردرد و کمردرد شوند، رضایت شغلی و تعلق و تعهد کاری در آنها افزایش یابد و آشفتگی‌های روانیِ آنها با کاهش مواجه شود.

برگرفته از: success

اولویت‌بندی کارها را بیاموزید تا در زمان کمتر، بهینه‌تر کار کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. بهروز می‌گوید

    سلام
    خیلی مختصر بود درست است رعایت امانتداری در ترجمه ی متن کرده اید ولی می توانستید با جستجو و مطالعه در اینترنت تحقیقات بیشتری را با ما به اشتراک بگذارید.
    باز هم از شما متشکرم

    1. زهرا می‌گوید

      سلام
      اما به نظر من کوتاه بهتر است. حتی من فقط تیتر ها را میخوانم و اگر نیاز بود متن زیرش را هم میخوانم.
      گاهی اوقات سایت ها آنقدر اضافه گویی میکنند که قبل از این که به جوابی که دنبالش هستیم برسیم خسته میشویم و ادامه مطلب را نمیخوانیم.
      اما به نظرم این مطلب مختصر و مفید بود