هر آنچه که در مورد اکسپرس انتری کشور کانادا باید بدانید

0

کمتر کسی را می‌توان یافت که حداقل یکی از وابستگان نزدیکش در کانادا اقامت نداشته باشد. تب و تاب مهاجرت به کانادا بیش از پیش داغ شده است و خیال ندارد به این زودی‌ها سرد شود! اگر هنوز برای اخذ اقامت و مجوز کار در کانادا شک دارید، خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد بهترین تصمیم زندگی‌تان را بگیرید و برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید.

کانادا؛ بهشت افراد کاری

کانادا را می‌توان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا دانست چرا که هم سِمت‌های شغلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارند که باید توسط نیروی کار حرفه‌ای پر شوند و هم اینکه مردم این کشور رابطه خوبی با خارجیا دارند و از این‌رو کانادایی‌ها با فراغ باز پذیرای مهاجرین تحصیل کرده و کاری می‌باشند.

رونیکس

نرخ بیکاری در این کشور تک رقمی است و نزدیک به 6 درصد است که با توجه به جمعیت 35 میلیون نفری آن بسیار ناچیز است. دولت کانادا تمهیدات بسیار خوبی برای مهاجرین دارای سابقه کاریِ خوب در نظر گرفته است که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت. اما قبل از هرچیز باید با اصطلاح اکسپرس اینتری آشنا شوید.

Express Entry

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای خود در کشور بسیار زیبا و پیشرفته کانادا کار پیدا کنید و کسب و کار خود را داشته باشید روش اکسپرس اینتری (Express Enttry) است. در این روش که به طور اختصار به آن EE گفته می‌شود و از سال 2015 به کار گرفته شده، پرونده مقاضیان مهاجرت به کشور کانادا به چهار گروه نیروی تجربی فدرال، نیروی متخصص فدرال، نیروی تجربی کانادایی و برنامه پذیرش استان‌های کانادا تقسیم می‌شوند.

مراحل اکسپرس اینتری کانادا

در قدم نخست، شما باید یک فرم رایگان به نام Expression of Interest را در وبسایت مهاجرتی کانادا پر کنید. سپس اطلاعات تمامیِ شرکت کنندگان و درخواست دهندگانِ روش اکسپرس انتری در بانک اطلاعاتی ذخیره می‌شود که پس از آن 1200 امتیاز به هر متقاضی بر مبنای سن، مدرک تحصیلی، نمره آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسه و سابقه کاری داده خواهد شد. به این معنا که اگر شما بهترین رزومه و کارنامه را داشته باشید بهترین نمره یعنی 1200 را از آن خود خواهید کرد.

گفتنی است که داشتن اقوام درجه یک مانند خواهر یا برادر، سابقه کاری در کانادا و خارج از کشور خود و همچنین تسلط کامل بر یکی از دو زبان انگلیسی و فرانسوی از جمله خصوصیاتی است که می‌تواند در امتیاز پایانی شما بسیار تاثیر گذار باشد. برای دل بستن به دریافت اقامت کانادا و ادامه تحصیل در کانادا باید نمره اخذ شده بالای 415 باشد.

داشتن دعوتنامه و مهلت 90 روزه‌ی آن

در صورتی که موفق به دریافت دعوتنامه از یکی از کارفرمایان کانادایی شده باشید تنها 90 روز فرصت دارید تا تمامیِ مدارک و رزومه خود به صورت آنلاین ثبت کنید. اگر موفق به ثبت مدارک خود در بازه زمانی مشخص شده نشوید، متاسفانه دعوتنامه شما باطل خواهد شد و می‌بایست مراحل را از اول طی کنید. توصیه ما به شما این است که در بلافاصله پس از دریافت دعتونامه حتما جهت فراهم کردن مدارک مورد نیاز اعم از عکس، پاسپورت، ریزنمرات و سابقه کاری و ترجمه آنها اقدام کنید.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار ساده

یکی از دلایل اصلی کانادا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقصد بین المللی دانشجویان شناخته شده، این است که این کشور یک روند شفاف و قابل دسترس برای درخواست ویزا دارد. برای درخواست تحصیل در دانشگاههای کانادا، به طور معمول به صفحه درخواست در وب سایت هر دانشگاه می‌روید تا تعدادی از مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید که شامل موارد زیر است:

  • گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان یا آخرین مقطع تحصیلی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • مدرک اثبات کننده مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه (در مناطق فرانکوفون)
  • شواهدی مبنی بر اینکه می‌توانید در طول تحصیل از نظر مالی تمکن داشته باشید یا حمایت شوید.

مهلت درخواست 15 ژانویه است. پس از پذیرش در دانشگاه کانادا می‌توانید کارهای لازم را برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا شروع کنید.

 

تحصیلات چه نقشی در مهاجرت کاری شما دارد؟

یکی از معیارهایی که می‌توانید به وسیله آن امتیاز نهایی خود را افزایش دهید، داشتن تحصیلات عالیه است. با داشتن مدرک دکتری شما حداکثر امتیاز یعنی 25 را از آن خود خواهید کرد. امتیاز دیگر مقاطع تحصیلی به شرح زیر هستند:

  • مدرک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و یا معادل آن دارای 23 امتیاز است
  • داشتن دو مدرک و یا بیشتر بالاتر از مقطع دبیرستان که حتما یکی از آنها باید دوره سه ساله و یا بیشتر از آن باشد (مانند لیسانس) دارای 22 امتیاز است
  • داشتن یک مدرک دوره سه ساله بعد از دبیرستان مانند لیسانس و یا معادل آن دارای 21 امتیاز است
  • داشتن یک مدرک دوره دو ساله بعد از دبیرستان مانند فوق دیپلم دارای 19 امتیاز است
  • داشتن یک مدرک دوره یک ساله و یا معادل آن دارای 15 امتیاز است
  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و یا معادل کانادایی آن دارای 5 امتیاز است

امتیاز سنی و سال در اکسپرس انتری کانادا

اگر سن شما در بازه 18 تا 35 سال باشد می‌توانید حداکثر امتیاز این مرحله یعنی 12 را کسب کنید. سنین زیر 18 سال و بالای 47 سال هیچ امتیازی ندارند. سنین بازه 36 تا 46 سال به ترتیب 11 تا 1 امتیاز را برای کسب می‌کنند.

گفتنی است که امتیازات هر کتگوری هر ساله دچار تغییراتی می‌شود، حتما قبل از اقدام و ارائه مدارک خود از آخرین اخبار و اولویت‌بندی‌ها آگاه شوید.

کار در کانادا و ادامه تحصیل توامان در این کشور

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به کانادا اجازه همزمان تحصیل در کانادا و کار کردن برای پوشش دادن مخارج زندگی در این کشور می‌باشد. مادامی که وارد کشور کانادا می‌شوید (البته از طرقِ قانونی) به شما یک شماره ملی 9 رقمی SIN Number داده می‌شود و از طریق آن می‌توانید با مراجعه به نزدیکترین دفتر Canada Services برگه اجازه کار در کانادا را دریافت کنید.

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویانی که از ایران هزینه آنها داده می‌شود بالا است، اما با یک کار دانشجویی ساده می‌توان هم با مردم کانادا بیشتر آشنا شد و هم برخی از مخارج زندگی در این کشور را پوشش داد. انواع شغل‌های دانجشویی (کار در دوران دانشجویی) که می‌توانید در کنار شغل اصلی خود داشته باشدی به شرح زیر هستند:

  • کارهای دانشجویی در محیط دانشگاهی
  • کارهای دانشجویی در خارج از میحط دانشگاهی
  • استخدام به عنوان کارآموز در رشته تحصیلی خود
  • در صورتی که شرایط تحصیلی متقاضی اصلی پابرجا باشد، همسر او با داشتن ویزای کار می‌تواند به صورت آزادانه در کانادا کار کند.

یکی از سوالات متداولی که در مورد کارهای دانشجویی می‌شود این است که آیا اصلا کارهای دانشجویی می‌تواند پاسخگوی مخارج زندگی فرد باشد یا خیر. در جواب باید گفت این مسئله به چندین فاکتور وابسته است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم

  • سطح زبان و تسلط شما به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی باید بالا باشد
  • شرایط زندگی شما و مخارج شما در یک ماه نباید بیش از حد باشد
  • شغل انتخابی شما نباید بیش از حد وقت‌گیر و یا مزد بسیار کمی داشته باشد

هستند افرادی که از همان ابتدا هوشمندانه به سراغ کارهایی می‌روند که نه تنها مخارج زندگی آنها را در کانادا پوشش می‌دهد بلکه پس انداز بسیار خوبی هم می‌کنند که همگی به نکات بستگی دارد که در بالا به آنها اشاره کردیم.

اسمارت اپلای، بهترین راه حل برای کسانی که به دنبال اقامت به کانادا هستند

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، انتخاب یک آژانس مهاجرتی معتبر با سابقه درخشان در اخذ مدرک مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کشور کانادا است. پیشنهاد ما به شما آژانس معتبر اسمارت اپلای است. ما در آژانس ویزا پیک با در اختیار داشتن کادری مجرب و نمایندگان بسیار دلسوز در کشور کانادا برای شما یک مهاجرت دلنشین به دور از هرگونه نگرانی را رقم خواهیم زد.

تعداد بالای افرادی که توانستند از طریق ما به کشور کانادا مهاجرت کنند گواه این واقعیت است. شما هم اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید هر چه سریع‌تر به ما پیوندید تا مزایای همکاری با ما را از نزدیک لمس کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.