قیمت انگشتر نقره مردانه با نگین فیروزه

0

از روزگاران گذشته تا اکنون، استفاده از تعداد کثیری از زیورآلات در آقایان، متداول نبوده است. اما در همین بین، استفاده از برخی دیگر از زیورآلات همچون انگشتر مردانه نقره بسیار پذیرفته شده است‌. با توجه به این محدودیت، در صنعت ساخت زیورآلات مردانه، تمرکز بسیاری همچون افزودن آیتم‌های جذابی چون انواع سنگ‌های قیمتی همچون سنگ فیروزه جهت زیباسازی انگشتر مردانه نقره فیروزه شده است. انگشتر نقره فیروزه به علت تلاقی دو عنصر درخشنده، تصویر چشمگیری را به مخاطب ارائه می‌کند. از همین رو، بسیاری از مردان برای استفاده شخصی و حتی بانوان خوش ذوق برای تقدیم یک هدیه به یاد ماندنی، انگشتری با رکاب نقره و مزین به سنگ زیبا و خواستنی فیروزه را برمی‌گزینند. اما مورد بسیار مهمی که می‌بایست در موازات مسائل زیبایی شناختی به آن پرداخت، قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه است.

چه عواملی موثر بر میزان قیمت انگشتر مردانه نقره است؟

قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه

رونیکس

در ادامه با بررسی عوامل مختلفی، این مقاله به شما کمک شایانی برای انتخاب یک انگشتر مردانه فیروزه خواهد نمود، چرا که قیمت انگشتر نقره مردانه تابعی مستقیم است از مسائل مهمی که توجه به آن‌ها موجب خریدی ماندگار و هوشمندانه برای شخص می‌شود.

این عوامل را می‌توان در دسته بندی زیر ارائه نمود:

انتخاب رکاب مناسب

هنگامی که شخصی قصد نصب سنگ بر رکاب انگشتر نقره را دارا است، با رکاب‌های متعددی مواجه خواهد شد. درست است که انتخاب نهایی به عهده شخص می‌باشد، اما بهتر است که به پیشنهاد طراحان و سازندگان انگشتر و همچنین فروشندگان باتجربه، اعتماد کرد. چرا که اغلب اوقات، شخصی که متخصص امر نیست، رکاب مناسبی را بر نمی‌گزیند و در این حال به جای یک خروجی زیبا و چشمگیر، با تصویر نامناسبی از انگشتر ساخته شده روبه رو می‌شوند. با توجه به قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه، این موضوع علاوه بر به دوش کشیدن هزینه اضافی و بی دلیل موجب تحمل عدم زیبایی انگشتر نیز می‌شود.

عیار نقره مورد استفاده در رکاب انگشتر

اگر به رکاب انگشتر نقره مردانه دست ساز دقت کرده باشید، احتمالا با هک شدگی یک عدد بر ساختار آن مواجه شده‌اید. این عدد نشان‌ دهنده آن است که به چه میزان نقره در ساختار آن وسیله به کار گرفته شده است. هرچه این مقدار عدد بیشتر باشد نشان از خلوص بیشتر نقره دارد و ناگریز موجب بالاتر بودن قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه ای می‌شود که با رکابی از جنس خالص‌تر ساخته شده است. بالاترین حد این عدد یعنی ۹۲.۵ را عدد استرلینگ نام گذاری کرده‌اند. عدد استرلینگ نشان از آن دارد که در ساختار آن سازه ۹۲.۵ درصد از نقره خالص و ۷.۵ درصد از سایر فلزات بهره گرفته شده است. شایان ذکر است که طبعا هرچه عدد استرلینگ و خلوص نقره بالاتر باشد، انگشتر مورد نظر از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

تزئینات رکاب انگشتر

مسئله‌ی عنوان شده یعنی تزئینات رکاب انگشتر اگرچه در تولیدات غیر دستی نیز موجب افزایش قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه می‌شود اما تاثیرش بر افزایش قیمت محصولات دست ساز، نمود بیشتری دارد. از جمله تزئیناتی که می‌توان برای انگشتر مردانه نقره فیروزه در نظر گرفت، مخراج کاری، آیینه کاری، شبکه کاری، قلم زنی و… است. هنگامی که هریک از چند مورد بالا توسط جواهرسازی ماهر و زبده به انجام رسیده باشد، علاوه بر اینکه دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی خواهد بود، از وضوح و شفافیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود. در این صورت است که می‌توان مدعی شد تزئینات مخصوص رکاب انگشتر مردانه فیروزه موجب بالاتر رفتن قیمت آن شده است ولو اینکه دست ساز بودن خود امر موثر دیگری بر قیمت نهایی محصول است.

قیمت انگشتر مردانه فیروزه اصل

پس از گذر از عوامل مربوط به رکاب انگشتر، وقت آن است که به بخش اصلی انگشتر و تاثیرش بر قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه بپردازیم:

فیروزه‌ها اغلب از طریق دو مجرا به دست مصرف‌کننده می‌رسند. از همین جهت فیروزه را در دو دسته بندی کلی فیروزه خاکی و فیروزه سنگی دسته بندی می‌کنند. فیروزه خاکی از مسیر آب‌ها گرفته می‌شود و قیمت بالاتری نسبت به نوع دیگر دارد، چرا که هیچ‌گاه تغییر رنگ نخواهد داد. نوع سنگی از طریق معدن کوه، به گونه‌ای که با سایر سنگ‌ها آمیخته شده است وجود دارد و جهت دست یابی به خود سنگ فیروزه باید به عملیات جداسازی سنگ‌ها پرداخته شود. در کشور ما این گوهر، از نوع نیشابوری‌اش بسیار شناخته شده و دارای درخواست فراوان است. نگین فیروزه نیشابور در دو نوع فیروزه عجمی و فیروزه شجری وجود دارند که هرکدام به فراخور ویژگی‌های خود تاثیر متفاوتی بر قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه دارند.

فیروزه نیشابور شجری

در اغلب فیروزه‌ها آنچه به صورت ویژگی مشخص وجود دارد، رگه‌های سیاه یا شجرهای سیاه است. که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده سنگ است. این رگه‌ها که در حالت منظم و غیرمنظم یک تصویر عنکبوتی یا شجری را بر سطح فیروزه می‌سازند و به همین جهت گوهرهای از این دست را شجری می‌نامند. هرچه این رگه‌ها بر سطح انگشتر مردانه فیروزه پررنگ‌تر و واضح تر باشد موجب افزایش قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه می‌شود.

فیروزه نیشابور عجمی

این سبک از فیروزه نوع پاک و صافی است که سطحی فاقد رگه و یا هرگونه ناخالصی است. این امر خود باعث گران‌بهاتر بودن این سبک از سنگ شده و به راحتی موجب افزایش قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه می‌شود‌. فیروزه نیشابور عجمی به شدت در بین عرب‌ها طرفدار دارد.

اگر به دنبال خرید یا هدیه دادن یک انگشتر نقره مردانه فیروزه هستید اما نمی‌دانید چگونه به آن دست یابید، باید گفت یکی از روش‌هایی که می‌تواند هدیه یا خرید شما را به صورت هدیه‌ای منحصر به فرد یا به عبارتی تبدیل به امضای شخص دارنده‌اش تبدیل ‌کند، حکاکی مهر اختصاصی بر روی آن توسط یک برند معروف است. طبعا این مسئله نیز بر میزان قیمت انگشتر نقره مردانه فیروزه تاثیر به سزایی دارد.

فروشگاه و وبسایت اینترنتی زرسی به عنوان ویترین آنلاین جواهرات نقره، در انواع مختلف می‌باشد. این فروشگاه با بهره‌گیری از آخرین مد روز مربوط به جواهرات اقدام به عرضه و ارائه زیباترین زیورآلات نقره کرده است تا مشتریان دائمی‌اش از گشت زدن به دنبال ترندهای جدید بی‌نیاز باشند. فروشگاه آنلاین زرسی در محصولات خود بالاترین عیار نقره و باکیفیت‌ترین سنگ‌ها را مورد استفاده قرار داده و با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، شرایط خریدی مطمئن را برای کاربران عزیز محیا می‌کند. همچنین با مراجعه به سایت زرسی و دانلود اپلیکشن ویژه این فروشگاه، شرایط خرید سهل‌تر خواهد شد. از دیگر مزایای خرید از زرسی می‌توان به قیمت‌گذاری منصفانه و علامت تضمین اصالت اشاره داشت.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.