چگونه لکه جوهر را از فرش پاک کنیم؟

0

دیدن فرش بسیار تمیز و دست نخورده که ناگهان جوهر بر روی آن می ریزد، می تواند بسیار اذیت کننده باشد. ابتدا شوک می شوید و پس از غافلگیری اولیه، ذهن شما فعال می شود و به این فکر می کنید که چگونه لکه جوهر را از فرش پاک کنم؟

از بین بردن لکه جوهر به دلیل خواص شیمیایی آن، کار چندان آسانی نیست. اما با کمی صبر و تحمل و اطلاع از نحوه صحیح پاک کردن لکه جوهر از روی فرش می توانید لکه را جلوی چشمان خود از بین ببرید. توجه کنید که هرچه زودتر به پاک سازی لکه جوهر بپردازید، بهتر است. چرا که به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری می کنید و همچنین پاک کردن آن در مراحل اولیه بسیار آسان تر خواهد بود.

در این مقاله که توسط تکنسین های قالیشویی توحید تهیه شده قصد داریم تا به تمام سوالات شما برای حذف لکه جوهر از فرش پاسخ دهیم. در واقع یک راه آسان برای خارج کردن لکه جوهر از فرش شما وجود دارد! برای یادگیری بیشتر این روش، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

رونیکس

پاک کردن لکه جوهر با الکل دناتوره

الکل دناتوره به دلیل خاصیت تمیز کنندگی عالی، یک سلاح موثر برای از بین بردن لکه های سخت جوهر است. الکل دناتوره به سرعت تبخیر می شود. این ویژگی باعث از بین نرفتن الیاف و پد زیر فرش می شود. تفاوت الکل دناتوره با الکل معمولی از این جهت است که الکل دناتوره تقریباً 10 درصد متانول دارد که به این الکل خاصیت سمی بودن بخشیده است. با این حال، الکل دناتوره برای تمیز کردن لکه جوهر فرش بهتر از الکل معمولی عمل می کند. زیرا سریع تر اثر می کند و به سرعت نیز خشک می شود.

لوازم مورد نیاز برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی فرش و یا لکه هر نوع جوهر دیگری ابتدا لوازم زیر را آماده کنید:

  • الکل دناتوره
  • دستمال پارچه ای رنگ روشن
  • مسواک قدیمی
  • جاروبرقی

مراحل از بین بردن لکه جوهر از روی فرش به زبان ساده

مرحله 1: لکه گیری

از یک پارچه رنگ روشن برای پاک کردن لکه یا لکه ها استفاده کنید. مراقب باشید! پاک کردن را به گونه ای انجام دهید که لکه و جوهر را به عمق الیاف فرش وارد نکنید.

به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه جوهر بهتر است در همان لحظه، پس از ریختن جوهر بر روی فرش اقدام کنید. چرا که پاک کردن لکه جوهر قدیمی از روی فرش دشوارتر خواهد بود.

مرحله 2: خیساندن با الکل

لکه جوهر ریخته شده روی فرش باید حداقل به مدت 5 دقیقه با الکل دناتوره آغشته شود. توجه داشته باشید که مقدار زیادی الکل روی لکه نریزید. پس از ریختن الکل بر روی لکه، الیاف همان قسمت از فرش را کمی مالش دهید تا لکه کاملا با الکل آغشته شود.

پس از اینکه لکه با الکل دناتوره به مدت یک دقیقه خیس خورد، یک پارچه تمیز دیگر بردارید و به آرامی بر روی فرش مالش دهید تا جوهر خارج شده به کمک الکل را پاک کنید. این روند را چند بار تکرار کنید. (ابتدا الکل بزنید و جوهر خارج شده را با دستمال تمیز کنید)

توجه داشته باشید در صورتی که مشکلات تنفسی دارید، به جای پاک کردن لکه جوهر فرش با الکل می توانید از خدمات قالیشویی شهرک غرب برای پاک کردن انواع لکه ها کمک بگیرید.

مرحله 3: با مسواک اسکراب کنید

اگر فکر می کنید الکل به الیاف داخلی تر نمی رسد، می توانید به کمک یک مسواک قدیمی و بلا استفاده کمی الکل را به الیاف جوهری شده عمیق تر فرش به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید تا الکل 5 دقیقه بر روی الیاف بماند و سپس به کمک یک دستمال تمیز جوهر خارج شده را پاک کنید.

توجه داشته باشید که اسکراب کردن فرش با مسواک بایستی به آرامی انجام شود تا علاوه بر از بین نرفتن الیاف فرش، لکه جوهر نیز پخش نشود. همچنین پیشنهاد می کنیم از مسواک های نرم برای این منظور استفاده کنید.

مرحله 4: جاروبرقی بکشید

فقط با الکل و ماساژ نمی توانید تمام جوهر ریخته شده را از فرش خارج کنید. جاروبرقی کشیدن می تواند روند پاک کردن لکه جوهر از فرش و موکت را بسیار سریع تر و موثرتر نماید.

الکل را روی لکه فرش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. پس از خیس خوردن لکه، الکل و جوهر را به کمک جاروبرقی پاک کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید مایعات را با جاروبرقی بالا بکشید باید فیلتر جاروبرقی را خارج کنید. فیلتر ها برای تمیزکاری خشک هستند. خارج کردن فیلتر جاروبرقی باعث می شود تا بتوانید مایعات را از فرش پاک کنید.

این فرایند خیساندن و جاروبرقی کشیدن بسیار شبیه به آنچه که قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی تجریش انجام می دهد، است. این روند را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا لکه جوهر کاملا از روی فرش پاک شود.

 

استفاده از خدمات قالیشویی

قالیشویی های حرفه ای برای از بین بردن انواع لکه های فرش از دستگاه های پیشرفته قالیشویی و تکنسین های مجرب استفاده می کنند. تکنسین های آموزش دیده قالیشویی محدوده شهرک غرب با شناخت انواع لکه های فرش و روش های از بین بردن آن ها، می توانند به خوبی انواع لکه ها حتی لکه های عمیق ایجاد شده بر روی فرش را پاکسازی نمایند. همچنین در قالیشویی های حرفه ای از مواد شوینده استاندارد متناسب با نوع فرش استفاده می شود تا از الیاف فرش محافظت شده و طول عمر فرش نیز افزایش پیدا کند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات متنوع قالیشویی، موکت شویی و مبل شویی را در مناطق مختلف شمال تهران از جمله منطقه تجریش و شهرک غرب ارائه می دهد. اهالی این مناطق می توانند با استفاده از قالیشویی ما، به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایند. استفاده از خدمات قالیشویی در تجریش به ساکنین این منطقه کمک می کند تا خدمات قالیشویی را با کیفیت بالا در اسرع وقت دریافت کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.