انواع قرص لاغری برای کم کاری تیروئید را بشناسید

0

 

کاهش سطح فعالیت های بدنی افراد در زندگی مدرن امروزی سبب شده است که بسیاری از افراد حتی کودکان با اضافه وزن مواجه بوده و به همین دلیل به دنبال روش‌های مختلفی برای کاهش وزن باشند. علاوه بر این مشکلاتی از قبیل کم کاری تیروئید نیز می تواند به نوبه خود موجب افزایش وزن افراد شود. اما با توجه به مضررات متعدد قرص های لاغری شیمیایی، بسیاری از افراد تمایلی به مصرف آن ها نداشته و به دنبال روش‌هایی طبیعی برای کنترل وزن خود هستند. در چنین شرایطی، استفاده از محصولات لاغری گیاهی و یا مکمل های دارویی طبیعی روشی مطمئن و کارآمد برای کاهش وزن است.

همانطور که در صفحه خرید قرص چربی سوز در سایت بتادارو بیان شده است، قرص های لاغری می توانند به 3 روش مختلف موجب کاهش وزن مصرف کننده شوند:

رونیکس

۱. سرکوب و کاهش اشتها:اینکار با دستکاری مواد شیمیایی و هورمون های بدن انجام می شود تا فرمان سیری به اشتباه به مغز فرستاده شود

۲. جلوگیری از جذب چربی:اینکار توسط مسدودکننده های چربی صورت می گیرد. این مواد با چسبیدن به چربی های مصرفی، مانع جذب آنها می شوند

۳. افزایش متابولیسم:آنها بطور مصنوعی متابولیسم بدن یا سرعت شکستن مواد مغذی و تبدیل آنها به انرژی را افزایش می دهند

قرص لووکسین (لووتیروکسین) برای لاغری مناسب است؟

 

اگر خود و یا یکی از نزدیکانتان با کم کاری تیروئید مواجه باشید احتمالا نام قرص لووکسین (لووتیروکسین) را قبلا شنیده اید. این قرص از لحاظ ساختاری شیمیایی شباهت زیادی به یکی از هورمون های بدن با نام تیروکسین یا T4داشته و به همین دلیل در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید به منظور برقراری تعادل طبیعی هورمون های بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

اما یکی از سوالات بحث بر انگیز در میان بسیاری از افراد این است که آیا قرص کم کاری تیروئید لووتیروکسین باعث لاغری میشود؟ پاسخ این است که هورمون های تیروئید نقش مستقیمی در سوخت و ساز مواد غذایی مصرفی دارند و بنابراین هر ماده ای که موجب برقراری تعادل طبیعی این هورمون ها شود می تواند نقش کمک کننده ای در ایجاد وزن مناسب داشته باشد. قرص لووتیروکسین نیز به عنوان دارویی متداول در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می تواند موجب تنظیم سرعت سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن شود.

اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر دچار کم کاری تیروئید نیستید، مصرف خودسرانه قرص لووکسین برای لاغری تنها موجب برهم خوردن تعادل طبیعی هورمون های بدن و ایجاد مشکلات ثانویه می شود. ضمنا حتی افراد مبتلا به کم کاری تیروئید نیز تنها مجاز به استفاده از دوز مشخصی از این دارو بوده و حتی این افراد نیز در صورت مصرف بی رویه آن با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

بنابراین اگر قصد دارید از قرص لووکسین (لووتیروکسین) برای لاغری استفاده کنید، لازم است که ابتدا با مراجعه به پزشک و یا انجام آزمایش های تیروئید مطمئن شوید که دچار کم کاری تیروئید بوده و پس از آن بر اساس تجویز پزشک اقدام به مصرف این دارو نمایید.

انواع دیگر قرص لاغری برای کم کاری تیروئید چیست؟

 

با توجه به نکات بیان شده در خصوص قرص لووکسین (لووتیروکسین) و ضرورت رعایت دوز مناسب مصرف برای این دارو ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که افراد مبتلا به کم کاری تیروئید از چه محصولات دیگری میتوانند برای چربی سوزی و یا کاهش وزن خود استفاده نمایند. در ادامه به معرفی تعدادی از محصولات دارویی می پردازیم که قادرند در تنظیم تعادل هورمون های تیروئیدی و عملکرد بهتر این غده نقش داشته و به این ترتیب موجب کاهش وزن و یا حداقل تثبیت وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید شوند.

  • ویتامین های خانواده B

تمامی ویتامین های این گروه به ویژه ویتامین های B2، B3، B6وB12نقش مهمی در عملکرد طبیعی غده تیروئید و در نتیجه رفع مشکلات ناشی از کم کاری تیروئید دارند. به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به کم کاری تیروئید حتما از مکمل های دارویی حاوی ویتامین های خانواده Bاستفاده نمایند.

  • ویتامین D

بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که کمبود ویتامین Dمی تواند موجب کاهش TSHیا همان هورمون محرک تیروئید شده و حتی میزان اثرگذاری قرص لووکسین را نیز کاهش دهد. بنابراین اگر تیروئید کم کاری دارید تنها کافی است در طول روز مدتی را در نور طبیعی و مستقیم خورشید بگذرانید تا بدنتان به صورت خودجوش اقدام به تولید ویتامین Dکرده و موجب لاغری شما شود.

· مواد معدنی (روی، مس، سلنیوم و ید)

در کنار ویتامین ها، مواد معدنی نیز نقش مهمی در ترشح طبیعی هورمون های تیروئیدی و در نتیجه کمک به کاهش وزن دارند. راحت ترین راه‌حل هم این است که با استفاده از مکمل های دارویی مولتی ویتامین مینرال، نیاز روزانه بدن خود به انواع ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف کرده و به بدن خود کمک کنید تا به صورت طبیعی کاهش وزن داشته باشد.

داروهای معرفی شده را از کجا تهیه کنم؟

در هنگام خرید دارو، به جز تصمیم گیری در خصوص داروی مناسب برای شرایط فعلی شما، انتخاب محل خرید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به اینکه متاسفانه این روزها بسیاری از فروشگاه ها و یا وب‌سایت‌های اینترنتی اقدام به فروش داروهای تقلبی و بی‌کیفیت می نمایند، می توانید با مراجعه به وب سایت داروخانه آنلاین بتادارو و پس از مطالعه کامل توضیحات اختصاصی هر دارو اقدام به خرید نمایید. ضمنا با توجه به این که این داروخانه آنلاین دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو است و زیر نظر داروخانه دکتر افخم اداره می شود، می توانید از اصل بودن داروهای خریداری شده‌تان اطمینان داشته و آن ها را با خیالی راحت استفاده نمایید. برای ورود به این داروخانه آنلاین اینجا کلیک کنید.

 

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.