چرا بسته بندی در بازاریابی و فروش بسیار تاثیرگذار است؟

2

بسته بندی مرحله نهایی چرخه تولید محصول در شرکت ها و کارخانه ها است که به آن توجه زیادی می شود. دلیل این توجه ، تاثیر چاپ و بسته بندی روی مشتریان و افزایش فروش است. بسته بندی از محصول در برابر آسیب های محیطی از کارخانه تا منزل مشتریان محافظت می کند ، بعلاوه روی بسته بندی لوگو ، مشخصات محصول ، طرز استفاده ، تاریخ تولید و انقضا ، علامت های استاندارد ، رده سنی و . . . درج می شود که مشتریان هنگام خرید به این اطلاعات توجه زیادی می کنند تا آگاهانه خرید کنند. اما این همه فواید بسته بندی نیست ، ما می خواهیم از چیزی فراتر از این ها صحبت کنیم.

هویت برند در بسته بندی نمود پیدا می کند

بسته بندی گوشی آیفون را در ذهن تان مجسم کنید ، جعبه مقوایی سفید و طوسی رنگ که با طراحی مینیمال ، لوگوی اپل روی آن نقش بسته و وقتی آن را باز می کنیم واقعا لذت می بریم. این لذت در آنباکسینگ را مدیون برند اپل هستیم که در بازگشایی بسته بندی نمود پیدا کرده است. بسیاری از افراد وفادار به برندها کلکسیون جعبه و بسته بندی محصولات مورد علاقه شان را جمع آوری می کنند و اینجاست که متوجه می شویم جعبه و بسته بندی نماینده برند است. بنابراین باید روی چاپ و طراحی و متریال به کار رفته در آن بسیار دقت کنیم.

رونیکس

برندها و شرکت ها در بسته بندی هایشان نمود پیدا می کنند ، این حقیقت را با مثال برایتان توضیح می دهیم ، چیزی را بیاد بیاورید که رنگ قرمز را نشان دهد ، خیلی از افراد برند کوکاکولا را نام می برند! این تاثیرگذاری بوسیله تبلیغات و البته بسته بندی بوجود آمده است با تفاوت این که تبلیغات هزینه هنگفتی نیاز دارد اما بسته بندی که جزئی از چرخه تولید است بسیار کم هزینه تر خواهد بود. بنابراین شما می توانید با طراحی بسته بندی تان در ذهن ها ماندگار شوید.

بسته بندی زیبا همیشه پیروز است

محصولات بسیاری در قفسه فروشگاه ها قرار می گیرند و این که کدام انتخاب می شوند تا حد بسیار زیادی به بسته بندی آن ها مربوط است. ما وقتی برای خرید به فروشگاه می رویم به جز محصولات و برندهایی که به آن ها وفادار هستیم ، بقیه را چطور انتخاب می کنیم؟ ما صرفا بسته بندی محصول را می بینیم ، بنابراین طراحی و چاپ و اطلاعات ارائه شده روی محصول است که ما را ترغیب به خرید و انتخاب می کند. بنابراین ما همیشه زیباترین و بهترین بسته بندی را انتخاب می کنیم.

بازدهی پرقدرت و سریع

دلتان می خواهد با یک روش ارزان ، فروش تان را چند برابر کنید؟ باید روی بسته بندی محصول تان کار کنید. شاید تبلیغات اولین چیزی باشد که به فکرتان خطور کند اما نباید از تاثیر سریع و فوق العاده بسته بندی غافل شوید. افراد وقتی با تبلیغات مواجه می شوند ، شاید در آن لحظه به صورت مستقیم با محصول روبرو نشوند (مثل مواد غذایی) اما وقتی در فروشگاه با محصول مواجه می شوند یعنی به آن نیاز دارند اما نمی دانند کدام محصول را انتخاب کنند ،اینجاست که اگر بتوانید در آن لحظه توجه افراد را به محصول تان جذب کنید ، بازدهی بسیار بالاتری خواهید داشت که این کار صرفا بوسیله چاپ ، طراحی و بسته بندی محصول امکان پذیر است.

ویژگی های یک بسته بندی ایده آل

حالا که به اهمیت بسته بندی پی بردید به شما می گوییم که چه کاری باید انجام دهید. در قدم اول باید زیبایی بسته بندی را مد نظر قرار دهید ، بعد به ارائه اطلاعات مفید بپردازید و مواردی از قبیل نام برند ، مواد تشکیل دهنده ، استانداردها ، طریقه مصرف ، تاریخ تولید و انقضا ، کشور سازنده ، محدوده سنی مصرف کننده و . . . را درج کنید. از رنگ متناسب با هویت برند و لوگو در بسته بندی تان استفاده کنید. حالا نوبت می رسد به متریال و همچنین کیفیت چاپ که باید در بهترین وضعیت ممکن باشند. ظاهر خلاقانه و لوکس می تواند نقطه عطف شما در طراحی باشد که حس تازگی و لوکس بودن را به مشتری القا می کند.

راحتی در باز شدن و استفاده از محصول را نیز باید مد نظر قرار دهید. جعبه محصول باید آسان بازشو باشد تا کاربر تجربه خوبی از استفاده محصول داشته و مجددا ترغیب به خرید مجدد شود. همچنین در بسیار از بسته بندی های خلاقانه ، جعبه یا کاور محصول باعث راحتی در استفاده از آن می شود و به صورت مکمل محصول است و تا آخرین روز استفاده همراه با کاربر باقی می ماند. بسیار از جعبه ها و کاورها نیز بعد از اتمام محصول به خاطر زیبایی و کاربردی بودن در کارهای دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند (بسیاری از جعبه مقوایی های زیبا) که در برندینگ تاثیرگذار است.

کدام متریال ها مناسب هستند؟

از رایج ترین متریال های بسته بندی می توانید به موارد زیر اشاره کنیم:

مقوا

فلز

پلاستیک

شیشه

پلاستیک و فلز بسیار پراستفاده هستند اما برای محیط زیست بسیار زیان بار ، برای همین استفاده از مقوا همیشه پیشنهاد می شود. امروزه از مقوا به دلیل راحتی در شکل پذیری ، هزینه ارزان و قابلیت چاپ فوق العاده و از همه مهم تر دوستدار محیط زیست بودن استفاده زیادی می شود. شیشه نیز پرکاربرد است اما به دلیل آسیب پذیری استقبال از آن مانند مقوا نیست. مقوا نیز انواع مختلفی دارد ، از نوع ایندربرد برای محصولات بهداشتی و دارویی و مواد غذایی ، از مقوای طوسی برای محصولات غیربهداشتی استفاده می شود. در کشورمان ایران نیز شرکت های بسیار هستند که در زمینه چاپ و بسته بندی جعبه مقوایی فعالیت می کنند.

سفارش جعبه مقوایی بسته بندی

حالا که با مزیت های فوق العاده بسته بندی و تاثیر آن در فروش آشنا شدیم ، وقت آن است که برای کسب و کارتان اقدام کنید تا طراحی ، چاپ و بسته بندی محصولات تان را به شرکت معتبر و باسابقه بسپارید. سی گل باربد فعال در زمینه چاپ و بسته بندی جعبه مقوایی یکی از بزرگ ترین و باسابقه ترین مجموعه های فعال در این حوزه است که می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه از نمونه کارهای بسته بندی و امکانات و خدمات آن مطلع شوید. طراحی های جذاب بر پایه استانداردهای روز بین المللی ، به کارگیری بهترین رنگ های متناسب با برند و محصول ، استفاده از تکنسین های مجرب و حرفه ای با دستگاه های به روز و پیشرفته و تحویل سریع سفارش از ویژگی های این مجمتع می باشد. در حال حاضر همکاری طراحی و تولید بسته بندی با شرکت هایی در زمینه دارویی ، مواد غذایی ، کیسه فریزر و زباله و محافظ غذایی ، لوازم یدکی خودرو ، دستمال کاغذی ، محصولات آرایشی بهداشتی ، جعبه ماسک و دستکش یکبار مصرف و . . . در حال انجام است.

منبع : sigolpack.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. sara می‌گوید

    سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید
    […]

    1. عرفان برقبانی می‌گوید

      خوش‌حالیم که از «چطور»‌ راضی هستی دوست عزیز.