چه زمانی باید فیلترهای دستگاه تصفیه آب را عوض کنیم؟

0

بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌توانند ناخالصی‌های آب لوله کشی مانند طعم کلر، بو، فلزاتی مانند روی، مس، کادمیوم و جیوه را از بین ببرند. دستگاه‌های مختلفی در حال حاضر در بازار وجود دارند که هر کدام از یک سیستم خاص استفاده می‌کنند که این سیستم‌ها شامل کربن فعال، اسمز معکوس، یونیزه قلیایی، UV و همچنین سیستم مادون قرمز می‌شود.

هر کدام از این سیستم‌ها می‌توانند مزایا و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند و با فیلترهای متفاوتی که دارند،‌ که می‌توانند ناخالصی‌های آب را تصفیه کنند. به عنوان مثال دستگاه‌های تصفیه آب پارچی معمولا از زغال فعال برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه این نوع دستگاه‌های تصفیه نسبتا به دیگر مدل‌ها ارزان‌تر هستند، اما آنها نیز مانند دیگر دستگاه‌ها نیاز به تعویض فیلترها دارند و این مورد باید در تمام دستگاه‌ها بسیار اهمیت داده شود. قیمت هر کدام از فیلتر های دستگاه تصفیه آب بسته به نوع دستگاه و همچنین کیفیت فیلتر نیز، می‌تواند مانند خود دستگاه متغیر باشد.

در واقع کار اصلی تصفیه آب در دستگاه‌های مختلف را فیلترها انجام می‌دهند و به همین دلیل تمام فیلترها عمر مفیدی دارند که باید سر موقع برای تعویض فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی اقدام کرد.

رونیکس

 

چه موقع فیلترهای دستگاه تصفیه آب را باید تعویض کرد؟

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب به عوامل مختلفی بستگی دارد. فیلترها معمولاً چرخه عمر مشخص و تخمین زده شده‌ای دارند که معمولا آن را به عنوان مقیاس قرار می‌دهند. با این حال، این فقط یک راهنما است که بر اساس متوسط مصرف آب به شما ارائه می‌شود و هر چه میزان مصرف آب در خانه شما بیشتر باشد باید برای تعویض فیلترها سریع‌تر اقدام کنید. این همیشه شاخص خوبی نیست، زیرا مصرف آب در هر خانوار متفاوت است. موارد مختلفی وجود دارد که می‌توانند بر طول عمر فیلتر دستگاه شما تأثیر بگذارد. آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • وضعیت کلی آب آشامیدنی در خانه شما از نظر آلاینده‌ها و میزان فیلتر شدن آنها.
  • سخت بودن آب که اگر آب در خانه شما میزان سختی بالایی دارد، باعث جمع شدن ذرات در فیلترها و مسدود شدن آنها می‌شوند و به همین خاطر تعویض آنها باید سریع‌تر انجام شود.
  • اگر بیش از مصرف متوسط خانوارها از آب استفاده کنید.
  • میزان و درجه تصفیه آب در خانه شما به چه میزان است.

در نهایت، هنگامی که یکی از فیلترها در دستگاه آب تصفیه کن از کار بیفتد و مسدود شود (یا به دلایلی دیگر نتواند ذرات و آلودگی‌ها را جذب کند) بی اثر و بی فایده می‌شود. آن وقت است که زمان تعویض آن فرا رسیده است.

علائمی که نشان می‌دهد فیلتر باید تعویض شود

 

اگر متوجه شدید که آب به دست آمده از دستگاه طعم و بوی نامطبوعی به خود گرفته است، به احتمال زیاد زمان تعویض فیلتر آب فرا رسیده است. همچنین ممکن است فشار آب به تدریج کاهش یابد، که این امر نیز نیاز به فیلتر جدید را نشان می‌دهد چرا که فیلترهای قدیمی مسدود شده‌اند. شما همیشه می‌توانید از نشانه‌های بصری (واقع در فیلترهای دارای ظروف شفاف) استفاده کنید این نشانه‌ها به شما اطلاع می‌دهند چه زمانی فیلتر کثیف و آلوده شده است و نیاز به تعویض آن است. همیشه در مورد هر دستگاه تصفیه آب دستورالعمل‌ها را از ابتدا بررسی کنید، تا بدانید که چه زمانی برای تعویض فیلترهای آن پیشنهاد شده است تا بتوانید سر موقع آنها را عوض کنید.

چرا تغییر و تعویض فیلتر تصفیه آب مهم است؟

تعویض فیلتر تصفیه آب می‌تواند عملکرد دستگاه‌ها را مؤثرتر کند و طول عمر دستگاه افزایش پیدا میکند، که در واقع شما از نوشیدن آب سالم و تصفیه شده برای همیشه مطمئن خواهید شد. برای اینکه این کار را راحت‌تر انجام دهید، می‌توانید سراغ خرید برندهایی بروید که امکانات و خدمات خاصی برای این منظور به مشتریان خود ارائه می‌دهند. مینروا فیلتر یکی از همان برندها است که خدمات عالی برای مشتریان خود در مورد زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب ارائه می‌دهد. با خرید دستگاه‌های مینروا فیلتر به باشگاه مشتریان آن اضافه می‌شوید که از مزایای آن این است که زمان تعویض فیلتر و همچنین خرید فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی از طرف مینروا به شما یادآوری می‌شود که دیگر نگرانی بابت عقب افتادن این کار نداشته باشید.

اگر می‌خواهید همیشه در خانه خود آب تصفیه شده و سالم داشته باشید، باید مرتب فیلترها را تعویض کنید. در غیر این صورت، میزان دبی آب تولید شده از سیستم فیلتر آب کاهش می‌یابد و در نتیجه سیستم ضعیف کار می‌کند (یا سیستم اصلاً کار نمی‌کند).

خرید دستگاه و فیلتر تصفیه آب

سرمایه گذاری روی خرید بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، می‌تواند سرمایه گذاری بسیار عالی برای اطمینان از مصرف آب سالم باشد. هزینه خرید دستگاه و فیلتر آن در برندها و فروشگاه‌ها می‌تواند متفاوت باشد و شما می‌توانید دستگاه‌هایی باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای را در بازار پیدا کنید. برند مینروا فیلتر مجموعه‌ای از دستگاه‌های تصفیه آب با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس را به شما ارائه می‌دهد که در میان بهترین روش‌های تصفیه آب است.

برای خرید و اطلاعات بیشتر درباره فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی، نصب رایگان فیلترها، راحتی و همچنین خرید مقرون به صرفه می‌توانید به وب سایت مینروا فیلتر به آدرس www. minervafilter.com مراجعه کنید.

منبع: مینروا فیلتر – www.minervafilter.com

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.