ایده‌های تفکیک نشیمن و پذیرایی؛ خلق فضا بدون دیوار!

0

در خانه‌های کوچک معمولاً به دلیل محدودیت‌هایی که در فضا وجود دارد، تفکیک نشیمن و پذیرایی بی‌معنا است. چراکه متراژ خانه در این گونه منازل به شکلی است که یا نشیمن و یا پذیرایی باید در آن قرار بگیرد. البته در بسیاری از این خانه‌ها از یک فضای واحد با دو منظور متفاوت نیز استفاده می‌شود.

در مقابل در خانه‌های بزرگتر فضای نشیمن و پذیرایی به صورت جداگانه تعریف شده است. در این خانه‌ها، نشیمن اغلب فضایی گرم و صمیمی دارد که معمولاً از چند مبل راحتی و یک تلویزیون تشکیل شده است. این فضا به طور معمول برای دورهمی‌های دوستانه، گپ و گفت و تماشای فیلم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پذیرایی نیز فضایی رسمی و تا حدودی سرد دارد و معمولاً وسایل گران قیمت‌تری در دکوراسیون آن به کار گرفته شده است. این دو فضا هر چند که در خانه‌های بزرگ، خود به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما گاهی می‌توان با چند ایده ساده به تفکیک بیشتر آنها کمک کرد. در ادامه چند نمونه از این ایده‌ها را برای خلق یک فضای ایده‌ال و البته بدون دیوار باهم بررسی می‌کنیم؛ با فرش دیوان، فروشگاه خرید اینترنتی فرش در این مطلب همراه باشید.

رونیکس

فرش؛ ساده‌ترین ایده برای تفکیک نشیمن و پذیرایی

همه ما از فرش به عنوان یک کفپوش ارزشمند برای پوشاندن سالن پذیرایی و اتاق خواب خود استفاده می‌کنیم. البته نوع فرشی که در اتاق خواب استفاده می‌شود با فرش پذیرایی متفاوت است. بر همین اساس می‌توان با انتخاب دو فرش متفاوت، بدون نیاز به دیوار قسمت نشیمن و پذیرایی یک خانه را از هم تفکیک کرد.

در این میان می‌توانید با خرید فرش مدرن ترک، اصلی‌ترین عنصر نشیمن خود را تهیه کنید و باقی وسایل را با توجه به نوع فرش در این فضا بچینید. برای پذیرایی اما بهتر است فرش دیگری را انتخاب کنید تا بتوانید رسمیت بیشتری به فضا ببخشید. به طور مثال فرش‌های دستباف و کلاسیک انتخاب مناسبتری برای قسمت پذیرایی یک خانه هستند.

استفاده از مبلمان راحتی و کلاسیک برای تفکیک فضا

مبلمان‌های راحتی به ویژه نوع ال شکل آنها، از جمله دیگر وسایل خانه هستند که می‌توانند برای تفکیک نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار بگیرند. شما با چیدن یک دست مبل راحتی ال شکل روبروی تلویزیون خود به سادگی می‌توانید فضای نشیمن را از فضای پذیرایی جدا کنید.

مبلمان کلاسیک هم می‌تواند در کنار یک فرش سنتی، فضای ایده‌آلی را برای پذیرایی ایجاد کند. همچنین نوع چیدن مبل‌ها در خانه نیز می‌تواند به ایجاد یک فضای تفکیک شده کمک بیشتری بکند. بنابراین اگر از دو دست مبل در خانه خود استفاده می‌کنید، حتماً از این ایده برای تفکیک فضا بهره بگیرید.

پارتیشن بندی اتاق با جداکننده شفاف یا فلزی

درست است که با استفاده از وسایل خانه می‌توان به راحتی فضای نشیمن و پذیرایی را از هم جداسازی کرد. اما تمام ایده‌های تفکیک این دو فضا نیز به تنوع شکل و رنگ این وسایل ختم نمی‌شود. یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌‌هایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، خرید پارتیشن‌های شیشه‌ای و شفاف و یا حتی نوع فلزی آنها است. این پارتیشن‌ها بدون اینکه فضا را محدود یا خفه کنند به شما این امکان را می‌دهند تا از محیط خانه خود به صورت تفکیک شده، استفاده نمایید.

نحوه چیدمان قفسه‌های چوبی و کتابخانه‌ها برای جداسازی فضای نشیمن

در گذشته شاید کتابخانه‌ها، تنها بر روی یک دیوار نصب می‌شدند. اما امروزه قفسه‌های پر از کتاب، جزئی از دکوراسیون ما را تشکیل می‌دهند. در صورتی‌که این قفسه‌ها به خوبی در جای خود محکم شده باشند می‌توان از آنها به عنوان یک نوع پارتیشن برای جداسازی محیط استفاده کرد.

البته قفسه‌های چوبی، تنها مختص به قرار دادن کتاب نیستند. از این رو اگر قصد دارید تا با استفاده از این قفسه‌ها، فضای نشیمن و پذیرایی خود را تفکیک کنید، می‌توانید انواع مختلف گلدان و یا وسایل تزئینی را نیز بر روی آنها قرار دهید.

دیوارهای نیمه یا کانترها، یک راه شیک برای تفکیک فضا

دیوارهای نیمه یا کانترها را زیاد در خانه‌های خود دیده‌ایم. اپن‌های بدون طاق، نوعی از این دیوارها هستند که فضای آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کنند. این نوع دیوارها اگر به صورت جداگانه و با شکلی امروزی در محیط خانه استفاده شوند به راحتی می‌توانند نقش یک جداکننده را در محیط ایفا کرده و به تفکیک نشیمن و پذیرایی از هم بپردازند.

ترکیب چند ایده متفاوت؛ خلاقیت را چاشنی کار کنید

گاهی ترکیب چند ایده متفاوت برای تفکیک نشیمن و پذیرایی کارسازتر است. مثلاً تصور کنید از یک فرش سفارشی و خاص برای قسمت نشیمن خود استفاده کرده‌اید. حال می‌خواهید این ایده را با قرار دادن یک کتابخانه و یا حتی یک پارتیشن فلزی تکمیل کنید. بدیهی است اگر به خوبی ایده‌ها را باهم ترکیب کرده و از عناصر استفاده کنید در انتها به یک نتیجه مطلوب می‌رسید.

خرید فرش با جدیدترین مدل‌ها برای جداسازی پذیرایی و نشیمن

برای خرید انواع فرش سفارشی، کلاسیک و مدرن در کمترین زمان، تنها کافی است سری به فروشگاه اینترنتی فرش دیوان بزنید. در فرش دیوان شما می‌توانید فرش مورد علاقه خود را از میان صدها نمونه موجود انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت ممکن بخرید.

ما کیفیت تمامی محصولات ارائه شده در این فروشگاه را تضمین می‌کنیم و فرش خریداری شده شما را در اسرع وقت، به صورت رایگان برایتان ارسال می‌کنیم. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا فرش دلخواهتان را از فرش دیوان خریداری کنید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.